جهان اطلاعات

جدیدترین مطالب علمی، فناوری وکاربردی جهان


اگر به دنبال مودم ADSL گشته باشید، حتما با نام Linksys به عنوان یکی از محصولات خوب بازار آشنایی دارید. اکنون Cisco بزرگترین تولید کننده ابزار شبکه های کامپیوتری دنیا و صاحب لینک سیس تصمیم گرفته این برند را بفروشد. سیسکو این تولید کننده روتر و مودم ADSL را سال ۲۰۰۳ به قیمت۵۰۰ میلیون دلار خریداری کرد.


به نظر می رسد سیسکو به دنبال تغییرات بزرگی است و سعی می کند خود را از بازار مصرف کنندگان جزء رها کرده و تنها بر مشتریان شرکتی و مشاغل بزرگ تمرکز کند. از جمله حرکت های آنها در این جهت می توان به تعطیلی کارخانه تولید دوربین های فیلمبرداری جیبی Flip تنها دو سال پس از خرید این شرکت اشاره کرد.

Cisco به تازگی شرکت Barclays را به خدمت گرفته تا بتواند مشتری مناسبی برای این متاع خود پیدا کند. به نظر می رسد مشتریان مورد انتظار سیسکو، بیشتر کارخانه های تولید تلویزیون باشند که می توانند از شهرت و تکنولوژی لینک سیس استفاده بهینه را داشته باشند.

Barclays یک موسسه مالی است که پیش از این برای فروش بخش تولید Set-top Box موتورولا به یاری گوگل آمده بود. طبق شنیده ها، براساس مشاوره این موسسه، سیسکو انتظار دارد بخش روترش با قیمتی کمتر از آنچه یک دهه قبل برای آن پرداخته، به فروش برود. پیش بینی شما درباره این حرکت سیسکو و آینده آن چیست؟ در آینده باید منتظر چه حرکت خارق العاده ای از سوی این شرکت باشیم؟

نوشته شده در 30 آذر 1391برچسب:,| ساعت 1:11| توسط حسین رستمی زاده|


کنترل ربات با قدرت ذهن، موضوعی است که سال ها تیم های مختلف تحقیقاتی را مشغول خود کرده است. هر روز هم پیشرفت های جدیدی در این بخش از علم صورت می گیرد و حالا می توانید شاهد مرحله جدیدی از این فناوری باشید.


خانم شوئرمن ۵۳ سال دارد و از گردن به پایین به صورت کامل فلج است. بنابراین قادر به انجام هیچ حرکتی در اندام هایش نیست. حالا او می تواند یک بازوی ربات را به طور کامل با قدرت ذهن کنترل کرده و از آن استفاده کند.

دو سنسور کوچک در اندازه های ۴ در ۴ میلیمتر روی بخش حرکتی مغز او کار گذاشته شده. هر سنسور دارای یکصد سوزن بسیار کوچک است که فعالیت های الکتریکی آن بخش از مغز را از حدود ۲۰۰ سلول مختلف مغزی دریافت می کند.

دکتر شوارتز از دانشگاه پیتزبورگ می گوید سلول های مغز (نورون ها) پالس های اطلاعاتی را با سرعت های مختلف برای یکدیگر ارسال می کنند و از این طریق با هم ارتباط دارند. این پالس ها تبدیل به فرمان هایی برای حرکت دادن اعضای بدن می شوند. این سنسورها فرمان های مغز برای حرکت دست را دریافت کرده و آنها را به دست رباتی منتقل می کند.


خانم شوئرمن در روز دوم بعد از شروع آموزش ها توانست دست رباتی را کنترل کند و پس از دو هفته قادر بود به راحتی انواع حرکت های ممکن را با دست جدیدش انجام دهد.

متخصصان این حوزه که روی این موضوع کار می کنند، نتایج به دست آمده را بی سابقه و خارق العاده وصف کرده اند. آنها می گویند کنترل حرکات دست ربات تقریبا مانند یک دست واقعی در یک انسان سالم است و تا به حال هیچ کار تحقیقاتی دیگری به این مرحله از کنترل نرسیده است.

خانم شوئرمن حدود ۱۳ سال پیش به بیماری به نام spinocerebellar degeneration دچار شد که سبب می شد کنترل اش را بر بدن از دست بدهد و دیگر قادر به انجام هیچ حرکتی نبود. حالا این دست رباتی به او کمک می کند تا بخشی از کارهایش را شخصا انجام بدهند. در مرحله بعد تیم تحقیقاتی قصد دارد دست ربات را به صندلی چرخدار او متصل کند تا همیشه همراهش باشد.

این پیشرفت بزرگی برای علم بیومدیکال به حساب می آید و به زودی باید منتظر رسیدن مرحله ای باشیم که یک درمان انقلابی و در دسترس برای این بیماران به وجود بیاید. از طرف دیگر کافی است به کاربردهای این فناوری در شاخه های دیگر هم فکر کنید.

نوشته شده در 30 آذر 1391برچسب:,| ساعت 1:11| توسط حسین رستمی زاده|


تا کنون تاتو یا همان خالکوبی خودمان تنها جنبه تزئینی و جلوه گری داشت که نمونه های عجیب و غریب فراوانی از آن دیده می شود. اما به گمانم حتی اگر از مخالفان خالکوبی و تاتو کردن باشید، با استفاده از این تاتوی موقت جدید هیچ مشکلی نخواهید داشت. یک صورتک خندان آبی رنگ که بر روی بازوی تان نصب شده و سنسورهای پزشکی لازم برای سنجش سطح PH پوست را در زیر خود مخفی می کند. این سنسورها اطلاعات لازم درباره استرس های متابولیکی را برای پزشک فراهم می آورند.

این تاتوی موقت، ظاهری همانند تاتوهای ساده بازار داشته و تنها تفاوتش وجود الکترودهای یونی ویژه درون آن است. در حقیقت چشمان این آدمک خوشحال همان الکترودها و گوش هایش محل اتصال دستگاه های پزشکی برای استخراج اطلاعات هستند.

محققان دانشگاه Toronto Scarborough ابداع کنندگان این سنسور تاتویی هستند که می تواند کاربردهای جالب و فراوانی در علم پزشکی داشته باشد. به گفته دانشگاه تورنتو، این سنسورها می توانند شواهد لازم را برای تشخیص بیماری های متابولیکی از قبیل بیماری آدیسون فراهم اورند. یا به سادگی نشانه های کاهش آب (dehydrate) بدن ورزشکاران هنگام تمرین یا خستگی آنها را نمایان سازند.

در آینده می توان انتظار داشت که این تاتوهای موقت از مواد متفاوتی ساخته شوند که بتواند اجزا عرق بدن، همچون سدیم، پتاسیم یا منیزیوم را هم اندازه گیری کند. همه این قابلیت ها مطمئنا جذابیت بالقوه ای برای محققان پزشکی و تولیدکنندگان لوازم آرایشی خواهند داشت.

نوشته شده در 30 آذر 1391برچسب:,| ساعت 1:11| توسط حسین رستمی زاده|



یک ماه و نیم مانده به رو نمایی رسمی از سیستم عامل جدید ریم یعنی بلک بری 10 و نیز تلفن های مبتنی بر آن، جزئیات بیشتری نمایان می شود. پس از مشاهده تصاویر تلفن هوشمند سری L حالا نوبت به رابط کاربری بلکبری 10 رسیده تا تصاویر متعددی از بخش های مختلف آن بر روی اینترنت پخش شود.

البته ممکن است آنچه که در ادامه مطلب می بینید، نسخه نهایی رابط کاربری نباشد ولی می توان گفت که این تصاویر اکثر اجزا اصلی را در خود دارند و نمایی خوب از کلیت سیستم عامل را برای ما ترسیم می کنند.

در ادامه مطلب با نارنجی همراه باشید تا به بخش های مختلف بلکبری 10 سرک بکشیم و بعضی از اپلیکیشن ها را از نظر بگذرانیم.

صفحه خانگی و دسترسی سریع به تنظیمات

Home_edited.jpg


بلکبری مسنجر (BBM)

BBM_edited.jpg


بلکبری هاب

BlackBerry_Hub_edited.jpg


ساعت

clock_edited.jpg


شماره گیر و بخش تماس ها

Cuo-c-go-i_edited.jpg


اپلیکیشن فیسبوک

Facebook_edited.jpg


فایل منیجر

File_Manager_edited.jpg


اپلیکیشن Foursquare

Foursquare_edited.jpg


میوزیک پلیر

Music_edited.jpg


بخش آگاه سازی ها (notifications)

notification_edited.jpg


اپلیکیشن توییتر

Twitter_edited.jpg


ویدیو پلیر

video_edited.jpg


اپلیکیشن کنترل صوتی شبیه سیری

voice_control_edited.jpg

نوشته شده در 30 آذر 1391برچسب:,| ساعت 1:11| توسط حسین رستمی زاده|

چطور می شود بین دو نقطه در فاصله ۲۰۰ کیلومتری ارتباط بیسیم پر سرعت برقرار کرد؟ منظور از پرسرعت، انتقال اطلاعات با سرعت ۱۰۰ گیگابیت در ثانیه است. این پروژه ای است که DARPA (آژانس تحقیقات پیشرفته دفاعی) مشغول کار روی آن است تا به نیروهای نظامی امکان ارتباط سریع و پرسرعت را بدهد.

روش جدید در واقع ۵۰۰ برابر سریع تر از روش های ارتباطی بی سیم فعلی است و هدف این است که سرعت و کیفیت انتقال اطلاعات شبیه به زمانی باشد که از فیبر نوری استفاده می کنیم.

آنها می گوید هم اکنون ابزارهای نظامی برای ارتباط با یکدیگر از شبکه بیسیم CDL استفاده می کنند اما حداکثر سرعت انتقال اطلاعات در این شبکه ۲۵۰ مگابیت در ثانیه است و حالا قصد دارند با افزایش این سرعت به ۱۰۰گیگابیت در ثانیه، ارتباط سریعتری به وجود بیاورند.


satellite-main-627-402_narenji.jpg

ماهواره ViaSat1 هم اکنون رکورد بیشترین پهنای باند را در بین ماهواره ها دارد و از RF استفاده می کند. مجموع پهنای باند آن 134 گیگابیت است.


برای رسیدن به چنین سرعتی در انتقال اطلاعات می توان از نور مرئی استفاده کرد اما مشکل این روش، محدودیت فاصله انتقال اطلاعات است. به همین خاطر قرار است از RF برای انتقال اطلاعات استفاده شود.

هر چند فعلا هدف این پروژه نیروهای نظامی است. اما گفته می شود در صورت موفقیت می توان از آن جهت برقراری ارتباط پرسرعت بین مناطق روستایی نیز استفاده کرد.


نوشته شده در 30 آذر 1391برچسب:,| ساعت 1:11| توسط حسین رستمی زاده|

چند روز پیش از مشخصات احتمالی تلفن فایند 5 ساخت کمپانی Oppo برای شما نوشتیم؛ شرکتی که بیشتر به خاطر پلیر های بلو-ری خود معروف است. اما امروز سرانجام به طور رسمی این تلفن هوشمند معرفی شد. مشخصات فوق العاده آن عبارت هستند از:

- پردازنده کوالکوم 4 هسته ای Krait با فرکانس 1.5 گیگاهرتز
- نمایشگر IPS فول اچ دی با قطر 5 اینچ، تراکم پیکسل 441، و رزولوشن 1920 در 1080
- 2 گیگابایت رم و 16 گیگابایت حافظه داخلی
- دوربین اصلی 13 مگاپیکسلی دارای قابلیت HDR برای عکاسی و فیلمبرداری و ضبط ویدیو با نرخ 140 فریم در ثانیه
- دوربین جلو 1.9 مگاپیکسلی
- قابلیت صوتی Dirac HD (که در خودروهای بی.ام.و و رولزرویس استفاده می شود)
- اندروید 4.1.2
- باتری 2500 میلی آمپری لیتیوم-یون
- وای-فای 802.11a/b/g/n (با فرکانس 2.4 و 5 گیگاهرتز برای 802.11n)
- بلوتوث، NFC و GPS
این تلفن که ضخامتش 8.8 میلیمتر است، دارای شکاف حافظه جانبی نیست و تا آنجایی که مشخص شده، با قیمت 499 دلار در امریکا و 480 دلار در چین به فروش گذاشته خواهد شد.



گالری عکس ها  

oppo-find-5-2012-12-10.jpg

oppo-find-5-2012-12-10-3.jpg

oppo-find-5-2012-12-10-2.jpg

oppo-find-5-2012-12-09-1355294520.jpg

oppo-find-5-2012-12-09-2-1355294508.jpg

oppo-find-5-2012-12-09-3-1355294514.jpg

oppo-find-5-2012-12-09-4-1355294517.jpg

oppo-find-5-h-2012-12-12-22.jpg

oppo-find-5-h-2012-12-12-21.jpg

oppo-find-5-h-2012-12-12-8.jpg

oppo-find-5-h-2012-12-12.jpg

oppo-find-5-h-2012-12-12-1.jpg

oppo-find-5-h-2012-12-12-2.jpg

oppo-find-5-h-2012-12-12-3.jpg

oppo-find-5-h-2012-12-12-4.jpg

oppo-find-5-h-2012-12-12-5.jpg

oppo-find-5-h-2012-12-12-6.jpg

oppo-find-5-h-2012-12-12-7.jpg


نوشته شده در 28 آذر 1391برچسب:,| ساعت 0:15| توسط حسین رستمی زاده|

مثل اینکه داستان تلویزیون های اولترا اچ دی همچنان ادامه دارد و به نظر نمی رسد در کوتاه مدت شاهد قیمت مناسبی برای این نسل جدید باشیم. شارپ هم روز گذشته از تلویزیون جدید ۶۴ اینچ خود پرده برداشته و آن را ICC Purios نامید. این تلویزیون که از محصولات فرمت UHD یا اولترا اچ دی است، از فوریه ۲۰۱۳ با قیمت ۳۱هزار دلار به بازار عرضه خواهد گشت. البته گفته می شود که تولید این تلویزیون تنها به صورت سفارش اختصاصی مشتریان انجام می گیرد.

ICC Purios اولین تلویزیون اولترا اچ دی دنیا است که توانسته تاییدیه THX-Certified را کسب کند. رزولوشن این تلویزیون ۳۸۴۰ در ۲۱۶۰ پیکسل بوده و عرضه آن از ژاپن شروع می شود.

به نظر می رسد این تلویزیون شارپ، پاسخی قاطع به محصولاتی همچون UHD TV سونی ۸۴ اینچی و مدل ۵۵ اینچی توشیبا است که پیش از این با قیمت ۲۵ هزار و ۹ هزار دلار راهی بازار شده اند. ICC Purios به شکل چشمگیری از رقبایش گرانتر است، اما به نظر می رسد که شارپ توانسته توانایی خود در تکنولوژی تلویزیون را ثابت کرده و به مشتریانش اطمینان یک خرید ارزشمند را بدهد.
نوشته شده در 28 آذر 1391برچسب:,| ساعت 0:15| توسط حسین رستمی زاده|

تلفن های هوشمند هر سال بزرگتر و بزرگتر می شوند. حالا نظرتان در مورد گلکسی نوت ۳ با نمایشگر 6.3 اینچی چیست؟ تا به حال به تلفن های ۵ اینچی فبلت می گفتم اما انگار باید برای تلفن های ۶ اینچی هم یک اسم جدید پیدا کنیم.


نشریه تایمز کره گزارش کرده شرکت سامسونگ در حال کار روی مدل 6.3 اینچی گلکسی نوت سوم است. سامسونگ فروش بسیار موفقی برای تلفن های گلکسی نوت اول ۵.۳ و دوم ۵.۵ اینچی تجربه کرده و همین موضوع سبب شده تا سراغ مدل های بزرگ تر برود.

فروش گلکسی نوت ۲ تنها طی دو ماه بیش از ۵ میلیون بوده که دو برابر مدل قبلی در مدت مشابه است. در کنار آن گفته می شود فاصله چندانی هم تا معرفی گلکسی اس چهارم نداریم و باید منتظر آن در نمایشگاه موبایل بارسلون در بهمن ماه باشیم.

اگر این اطلاعات درست باشد و یک گلکسی نوت ۶.۳ اینچی به بازار بیاید شما حاضراید از آن به عنوان تلفن همراه تان استفاده کنید؟

نوشته شده در 28 آذر 1391برچسب:,| ساعت 0:15| توسط حسین رستمی زاده|



درون سلول های بدن ما رشته های «دی اِن اِی» قرار دارد که مانند یک کتاب رمزگذاری شده، نقشه ژنتیکی ما را حمل می کند. پاسخ بسیاری از سوالات در مورد ما درون دی اِن اِی پنهان شده. سوالاتی مانند اینکه مستعد ابتلا به چه بیماری هایی هستیم؟ آیا در آینده ریزش مو خواهیم داشت؟ یا اینکه احتمالا رنگ چشم فرزند ما در آینده چه خواهد بود.


اگر جزو کاربران قدیمی نارنجی باشید احتمالا برترین اختراع سال ۲۰۰۸ را به خاطر دارید. کیت تست DNA که توسط موسسه 23andMe ارایه شد. و این امکان را فراهم می کرد تا با پرداخت ۴۰۰ دلار از بسیاری اسرار درون ژن هایتان مطلع شوید. سرویسی که توسط خانم Wojcicki راه اندازی شده که همسر سرگئی برین از بنیانگذاران گوگل است.

حالا این موسسه توانسته قیمت تست را پایین آورده و هم اکنون هزینه کد گشایی از دی اِن اِی شما تنها ۱۰۰ دلار خواهد بود. جالب است بدانید که دسترسی به چنین سرویسی تا چند سال پیش کاری بسیار گران قیمت بوده اما حالا فقط با ۱۰۰ دلار می توان اطلاعات بسیار جالبی بدست آورد.

شیوه کار به این شکل است که یک کیت کوچک که در واقع یک ظرف ساده است، برای شما ارسال می شود و شما نمونه بزاق تان را در آن قرار میدهید و آن را با پست ارسال می کنید. چند هفته بعد نتیجه تست از طریق وب سایت قابل دریافت است.


lyrRE6pGbpKTSH-chart_narenji.jpg

اطلاعاتی که در اختیارتان قرار میگیرد بسیار جالب توجه است و در گروه های مختلفی طبقه بندی می شود. یک دسته از آنها شامل اطلاعات تبار ما است. اینکه چقدر آسیایی، اروپایی و آفریقایی هستیم و شما را با اقوام ژنتیکی تان آشنا می کند.

نوشته شده در 28 آذر 1391برچسب:,| ساعت 0:15| توسط حسین رستمی زاده|





با وجود اینکه خود کمپانی به طور علنی چیزی در باره وجود چنین تبلتی نگفته، ولی شنیده ها حاکی از در دست توسعه بودن یک تبلت غول پیکر توسط کمپانی دل است. تبلتی که می تواند یک شاخه کاملاً جدید را تعریف کند. البته که شما از آن برای مطالعه کتاب یا بازی کردن استفاده نخواهید کرد، بلکه دامنه استفاده آن، حتی فراخ تر از تبلت های امروزی خواهد بود.

دل و سایر کمپانی ها در حال بررسی این رده جدید از محصولات هستند و می خواهند قبل از هر چیز، ابتدا بازار محصولات بزرگ را از آن خود کنند. حالا که ویندوز 8 از راه رسیده، کوچ به این سیستم عامل که کاملاً برای دستگاه های لمسی بهینه است باعث شده کمپانی ها به شکلی کاملاً متفاوت از قبل درباره سخت افزار فکر کنند و تبلت هایی با اندازه بزرگ فقط یکی از چند رده ای هستند که تلاش خواهد شد در میان محصولات جدید قرار گیرند تا به مرور زمان مشخص شود که آیا ماندگار هستند یا خیر.

بهترین نمونه از متفاوت فکر کردن در سال اخیر، تبلت سرفیس است که با پایه پشتی و کیبورد-کاور سعی کرده چیزهای جدید را به رده تبلت های بیاورد و اگر به خاطر ویندوز 8 نبود، چنین تلاشی هرگز انجام نمی شد. گویا ویندوز 8 بستری شده برای متفاوت فکر کردن نسبت به خیلی از چیزها از جمله محدودیت های محصولاتی با شکل ها و اندازه های تثبیت شده از قدیم.

حتماً میز لمسی غول پیکر مایکروسافت را که تا پیش از معرفی تبلت های سرفیس، «میز سرفیس» نام داشت به خاطر دارید که حدود 7000 دلار قیمت داشت. به نظر می رسد کمپانی ها به دنبال این هستند که یک رده قابل حمل با ویژگی هایی مشابه آن به وجود بیاورند. نمایشگری در ابعاد یک کامپیوتر رومیزی، ولی قابل حمل با رابط لمسی مناسب. البته این رویکرد برای بازی خور ها خوب است ولی می تواند برای سایر کاربران هم تجربه های بیشتر و متفاوت تری را قابل لمس تر (!) کند. تصور کنید که از چنین نمایشگر بزرگی برای چه کارها که نمی شود استفاده کرد!
نوشته شده در 28 آذر 1391برچسب:,| ساعت 0:15| توسط حسین رستمی زاده|



همه ما می دانیم که در دنیای امروز با وجود ارتباطات گسترده، کمتر واقعیتی هست که بتوان آن را برای مدت زیادی پنهان ساخت و این شاید برای شرکت های بزرگ، دردسری بزرگ را رقم زده. فارغ از حیطه فعالیت یک شرکت می توان زودتر از معرفی رسمی محصول، عکس ها و شایعات آن را در اینترنت پیدا کرد.


احتمالا مرسدس بنز و کلاس E هم برای شما آن قدر جذاب هستند که طی چند روز گذشته و هنوز سال 2012 تمام نشده، شاهد عکس های درز کرده‌ مدل 2014 آن در سایت‌ها و خبرگزاری‌ها بوده اید. اما حالا با عکس‌های بیشتر و البته به صورت رسمی مواجه هستیم و می توان باور کرد که تغییراتی که پیش از این در دو-سه تصویر دیده بودیم واقعا به دست طراحان مرسدس ایجاد شده است.

Mercedes-Benz-E-Class-2014 -Narenji-2.jpg

Mercedes-Benz-E-Class-2014 -Narenji-3.jpg

آن طور که در تصاویر بالا شاهد آن هستید، فیس لیفت (تغییرات کوچک در طراحی بدون عوض شدن اتاق) در جلوی E کلاس با شدت بیشتری رخ داده. حالا بر خلاف نسل قبل و روال این چند ساله، دیگر شاهد آن چراغ های دوتایی نیستیم و برای اولین بار E کلاس مانند برادر کوچک‌تر خود یعنی کلاس C می تواند با دو طرح برای جلو پنجره عرضه شود. یکی مثل همیشه کلاسیک و دیگری اسپرت. در واقع مدل اسپرت، دارای آرم و لوگوی مرسدس بنز در جلوپنجره است. چراغ های عقب خودرو هم با تغییر در نورپردازی به روز رسانی شده‌اند.

شاید شما هم برای به روزرسانی کلاس S مرسدس بنز روزشماری می کنید. حالا که پرچم‌دار و لوکس‌ترین اتاق مرسدس معرفی نشده، شاید E کلاس جدید با تغییراتی که در طراحی دماغه‌اش صورت گرفته ما را بیشتر با فلسفه جدید طراحی و ذهن طراحان در استودیوی بنز آشنا می کند.


Mercedes-Benz-E-Class-2014 -Narenji-4.jpg

اما تغییرات در E کلاس صرفا در ظاهر آن اتفاق نیفتاده است. سیستم کمکی پیشگیری از تصادفات که متعلق به نسل بعدی S کلاس است و در آینده شاهد معرفی آن خواهیم بود، در این خودرو نیز به کار گرفته خواهد شد. LEDهای جدید هم بر خلاف قبل که حالت سفارشی داشت، این بار به صورت استاندارد به همراه E کلاس عرضه خواهند شد. در واقع این LEDها به جز وظیفه ای که ما پیش از این به پروژکتور‌ها محول می کردیم، وظیفه تامین نور روز را هم دارند و این استانداردی است که آهسته آهسته در بسیاری از کشورهای اروپایی در حال تبدیل شدن به قانون است. یعنی داشتن چراغ هایی برای روز یا در اصطلاح Daylight.


Mercedes-Benz-E-Class-2014 -Narenji-5.jpg

البته اطلاعات منتشر شده به همین ها محدود می شود. برای تکمیل اطلاعات و دیدن مدل AMG باید تا حدود یک ماه دیگر صبر کرد تا نمایشگاه خودروی دیترویت برپا شود. رسمی شدن این عکس‌ها که احتمالا بر خلاف میل مرسدس بنز صورت گرفته و داشتن اطلاعات در همین حد را هم احتمالا مدیون دهان نه چندان قرص و محکم اینترنت هستیم که در این سال ها ثابت کرده که رازدار خوبی نیست.


Mercedes-Benz-E-Class-2014 -Narenji-6.jpg
مدل Avantgarde با جلوپنجره اسپرت.

نوشته شده در 28 آذر 1391برچسب:,| ساعت 0:15| توسط حسین رستمی زاده|


حتماً خبرها درباره نسل دوم آیپد مینی را در نارنجی خوانده اید. گفته می شود در سال 2013، فروش آیپد مینی 50% از فروش سالانه اپل (که 100 میلیون آیپد تخمین زده می شود) را تشکیل خواهد داد و آیپد اصلی با 40% و آیپد 2 با 10% در رتبه های بعدی قرار می گیرند. به احتمال زیاد نمایشگر رتینا برای آیپد مینی در این میان نقش بزرگی را ایفا خواهد کرد.


اما چه خبر از برادر بزرگتر؟ شاید باورش برای شما سخت باشد ولی در برخی گزارش های پزشکی، کار زیاد با تبلت های 10 اینچی که اغلب وزنی در حدود 600 گرم (وزن آیپد=650 گرم) دارند، به عنوان یکی از عوامل افزایش صدمات وارده به شانه و کتف کاربران ذکر شده! بسیار خوب، به نظر می رسد اپل از سبکی و کاربری خوب آیپد مینی و بازخوردهای گرفته شده از این بابت بسیار راضی است، آنقدر که قصد دارد این ویژگی ها را به آیپد اصلی هم بیاورد و از این رو تمرکز سال آینده بر روی آیپد اصلی خواهد بود تا بالاخره بعد از سه نسل (!) تغییراتی را در طراحی آن شاهد باشیم.

این تغییر طراحی مشخصاً شامل باریک تر و بالتبع سبک تر شدن آیپد اصلی می شود که به خاطر ظهور تکنولوژی های جدید میسر شده اند. نخست اینکه انتظار می رود اپل در نسل پنجم آیپد اصلی، از تکنولوژی لمسی GF DITO (یا GF2) استفاده کند که می دانید یکی از دلایل باریک و سبک بودن آیپد مینی به شمار می رود.

علاوه بر آن، پیش بینی می شود که دیگر راهکار مهندسان اپل برای کاهش ضخامت و وزن آیپد، باز طراحی سیستم نوردهی نمایشگر آن باشد؛ به این طریق که به جای استفاده از دو ردیف LED که در نسل سوم و چهارم آیپد وظیفه تأمین روشنایی نمایشگر را بر عهده دارند، از یک ردیف LED استفاده شود که این تغییر، دو اثر مستقیم و غیر مستقیم بر ضخامت و باریکی آیپد پنجم خواهد داشت.

اثر اول اینکه وزن و ضخامت "بخش نمایشگر" کاهش خواهد یافت که البته این، تأثیر چشمگیری بر ابعاد و وزن کلی دستگاه نخواهد داشت ولی بی تأثیر هم نیست؛ و دوم اینکه با این تغییر در LED، نیاز به باتری بزرگ و سنگین فعلی رفع خواهد شد و در نتیجه یک باتری سبک و باریک به دستگاه اجازه می دهد وزن و ضخامت کمتری داشته باشد.

آیا اپل به راهکاری مناسب برای جایگزینی دو ردیف LED توسط یک ردیف LED "بدون افت وضوح تصویر" رسیده تا این تغییر انجام شود؟ گویا تکنولوژی IGZO که توسط شارپ توسعه یافته پاسخ این مشکل است؛ شارپ می گوید این تکنولوژی جزئیاتی دو برابر پنل های فعلی را با همان سطح از شفافیت ارائه می کند و مصرف باتری و فضای مورد نیاز برای تأمین نور پس زمینه، در آن بسیار بهینه است.

پیش بینی اینکه آیا حاشیه های نمایشگر آیپد اصلی نیز (مانند تصویر خیالی بالا) دست خوش تغییر می شوند یا خیر بسیار سخت است. هر چند شایعاتی در این زمینه هست ولی با توجه به کاهش ضخامت، بعید می دانیم که مساحت تبلت نیز کاهش پیدا کند زیرا کاهش حجم ناشی از آن، چالش بزرگی برای جاسازی قطعات داخلی خواهد بود. در عین حال، کاهش حاشیه های کناری یک تبلت 9.7 اینچی با نسبت 4:3 کمکی به تجربه کار با آن نخواهد کرد چون به هر حال گرفتن آن با یک دست به سبک آیپد مینی و سایر تبلت های 7 اینچی، همچنان برای اکثر افراد عادی غیر ممکن خواهد بود و در نتیجه توجیحی ندارد.

اما در مورد زمان عرضه، چه خبرهایی هست؟ هر چند شایعات بسیاری مبنی بر عرضه زودهنگام شنیده ایم ولی واقعاً پیش بینی این مورد، کار سختی است. اپل به تازگی عرضه محصولاتش را در فصل پاییز متمرکز کرده که با توجه به نزدیک بودن این فصل به تعطیلات و نیز رقم زدن فروش بالا در کریسمس، تغییر مجدد آن کار عاقلانه ای به نظر نمی رسد. از دیگر سو، آیپد از قدیم در بهار عرضه می شده بنابراین احتمالات بهاری را هم نمی توان به کلی نادیده گرفت.

کدام یک محتمل تر است؟ عرضه زود هنگام در بهار که قطعاً باعث ناراحتی بخش بزرگی از کاربران نسل های سوم و (به خصوص) چهارم آیپد می شود، یا عرضه پاییزی بر همان روال نوسازی سالانه که باعث عقب ماندن از رقبا و شنیده شدن جمله معروف "اپل دیگر آن اپل نوآور قدیم نیست" خواهد شد؟ برخی شایعات هم حاکی از عرضه آیپد پنجم و آیپد مینی دوم در تابستان و به فاصله 9 ماه از محصولات قبلی هستند. شما چه فکر می کنید؟

نوشته شده در 28 آذر 1391برچسب:,| ساعت 0:15| توسط حسین رستمی زاده|


امروزه اسمارت فون های پیشرفته می توانند دامنه وسیعی از وسایل خانگی (از ترموستات تا تلویزیون ها) را کنترل کنند. و اکنون می توانید توالت فرنگی را هم به این مجموعه اتوماسیون خانگی اضافه کنید. این محصول قرار است توسط یک کارخانه ژاپنی با نام تجاری Satis روانه بازار شود.

این توالت به سیستم کنترلی از طریق بلوتوث مجهز است که با یک اپلیکیشن اندرویدی دستورهای لازم را دریافت می کند. در نتیجه کارهایی مانند کشیدن فلاش و تخلیه، یا بالا بردن سرپوش از طریق اپلیکیشن ویژه آن قابل انجام هستند.

اپلیکیشن My Satis همچنین به کاربران اجازه می دهد که هنگام حضور در توالت، از طریق اسپیکرهای آن به آهنگ مورد علاقه شان هم گوش کنند. این اپلیکیشن همچنین می تواند دفعات استفاده از توالت را ثبت کند تا از عادات معمول توالت رفتن فرد گزارش کاملی تهیه کند. این موضوع می تواند در آینده آغاز ابداعاتی در زمینه آزمایش های پزشکی خانگی و پایش سلامتی باشد.
نوشته شده در 28 آذر 1391برچسب:,| ساعت 0:15| توسط حسین رستمی زاده|


ترانزیستور این کوچکترین آجر سازنده مدارهای الکترونیکی، امروز 65 ساله شد. اعتبار اولین ترانزیستور عملیاتی به طور مشترک به نام ویلیام شاکلی (1910-1989)، جان باردین (1908-1991) و والتر براتین (1902-1987) ثبت شده ولی این باردین و براتین بودند که اولین ترانزیستور اتصال نقطه‌ای را در جریان آزمایشی به تاریخ 16 دسامبر 1947 به مرحله عملیاتی برسانند.


این دستگاه افسانه ای که عکس نسخه موزه ای آن را در زیر می بینید، این روزها به جای اینکه در حباب شیشه ای قرار داشته باشد جزئی مینیاتوری بر روی چیپ های سیلیکونی است ولی تاریخچه اجدادش به میانه های دهه 1920 بر می گردد.

transistor_1.jpg

جالب است بدانید که کلمه "ترانزیستور" را یکی از کارمندان Bell Labs به نام جان آر. پیرس (1910-2002) پیشنهاد کرد و در سال 1948 همکارانش از بین انتخاب های مختلف، پیشنهاد او را برای نامگذاری این قطعه جدید برگزیدند. کلمه Transistor بنا به توضیحی که در برگه مشخصات آن زمانش آمده بود، ترکیبی از transconductance (رسانایی متقابل)، transfer (انتقال) و varistor ( وریستور ) است.

کارهای تحقیقاتی این پژوهشگران به اواخر دهه 1930 بر می گردد ولی کار اصلی، تا پایان جنگ جهانی دوم شروع نشده بود. این ویلیام شاکلی بود که ابتدا یک طراحی از نوع ترانزیستور پیوندی اثر میدان را ارائه کرد؛ طرحی که از دو ورق باریک نیمه هادی (با جنس های مختلف) در آن استفاده شده بود که با سیلیکون در وسط، یک ساندویچ را تشکیل می دادند. ولی او نتوانست این طراحی را آن طور که محاسباتش نشان می داد به مرحله اجرا در آورد و از این رو، باردین و براتین تصمیم گرفتند طراحی ساده تری را بررسی کنند، طراحی اتصال نقطه ای.

transistor_1.png

آن دو اولین ترانزیستور اتصال نقطه ای را با استفاده از وصل کردن دو عدد اتصال از جنس طلا که دارای یک نقطه مشترک با قطعه ای ژرمانیوم نصب شده بر روی پایه ای آهنی بود، ساختند. ورقه های طلا با استفاده از یک قطعه پلاستیک V مانند از هم جدا شده بودند. سر انجام با این طراحی، ترانزیستور کار کرد و آنها توانستند با وصل کردن آن به یک تشدید کننده جریان، سیگنال های صوتی را تقویت کنند. این دستاورد موجب خوشنودی فراوان رئسای آنها شد.

در سال 1948 آقای شاکلی طراحی جایگزین که ترانزیستور پیوندی دوقطبی بود را به مرحله اجرا در آورد که پس از بررسی، به عنوان یک طراحی فشرده تر با قابلیت تولید آسان، تأیید شد و تا دهه 1960 که زمان فراگیر شدن استفاده از نیمه رساناهای اکسید فلز یا ماسفت ها (اختراع جان آتالا و داون کانگ) رسید، تولید انبوه آن ادامه یافت. یکی از اولین کمپانی هایی که لیسانس این طراحی را خریداری کرد، کمپانی آن زمان نو پا و کوچک سونی بود. 2 سال بعد از آغاز تولید انبوه در سال 1952، شاکلی ژرمانیوم را با سیلیکون جایگزین نمود.

اما شاید جالب ترین مطلب در باره داستان ترانزیستورها این باشد که مخترع اصلی آنها، هیچ یک از سه دانشمند یاد شده که به خاطر تحقیقاتشان بر روی نیمه رساناها و اثر ترانزیستور برنده جایزه نوبل نیز شدند، نیستند. سال ها قبل از تحقیقات این سه، دانشمند آلمانی آقای جولیوس ادگار لیلینفیلد سه حق اختراع را در این رابطه در امریکا به ثبت رسانده بود که مفاهیم اصلی ترانزیستور اثر میدان را در خود داشتند. چند سال بعد، دانشمند آلمانی دیگر آقای اسکار هیل حق اختراع طراحی خود برای ترانزیستور اثر میدان را در بریتانیا ثبت کرد. گفته می شود ویلیام شاکلی از تحقیقات لیلینفیلد مطلع بود و نمونه ای از دستگاه او را هم ساخت ولی با این حال، در مقالات آقای شاکلی ارجاعی به تحقیقات لیلینفیلد دیده نمی شود و مشخص نیست که این قضیه حقیقت دارد یا خیر.
نوشته شده در 28 آذر 1391برچسب:,| ساعت 0:15| توسط حسین رستمی زاده|


شاید مریخ نورد کنجکاوی در حال حاضر مشهورترین ربات دنیا باشد که در حال انجام وظیفه است. اما یک ربات دیگر هم روی اقیانوس ها مشغول شکستن رکوردهای جدید است.


ربات Papa Mau توانسته حدود ۱۶۰۰۰ کیلومتر را شنا کند و از سانفرانسیسکو خودش را به استرالیا برساند. نکته قابل توجه اینجا است که این ربات انرژی مورد نیازش را تنها از امواج دریا و انرژی خورشیدی تامین کرده است.

شرکت سازنده این ربات که Liquid Robotics نام دارد. این شرکت یک استارت‌آپ در دره سیلیکون است و می گوید این ربات سرانجام توانسته پس از حدود یک سال سفرش را به پایان برساند. هرچند دردسرهای زیادی را تا رسیدن به مقصد متحمل شده است. از طوفان ها و آب و هوای بد گرفته. تا روزهای ابری که اجازه شارژ به ربات نمی داده است.

شرکت سازنده مشغول ساخت مجموعه متنوعی از این ربات ها است و چند ربات دیگر این شرکت نیز هم اکنون مشغول انجام ماموریت در نقاط مختلف دنیا هستند. آنها توسط دانشمندان آب و هوا، محیط زیست، شرکت های نفتی و مجموعه های نظامی مورد استفاده قرار می گیرند. این شرکت ربات هایش را به فروش می رساند یا اینکه می توان ربات را برای انجام کارهای تحقیقاتی اجاره کرد.

نوشته شده در 22 آذر 1391برچسب:,| ساعت 23:13| توسط حسین رستمی زاده|

اگر بخواهید به ماه سفر کنید چه می کنید؟ فعلا آژانس مسافرتی برای سفر به کرات دیگر در دسترس نیست. اما اگر کمی صبر کنید شاید بتوانید شانس سفر به ماه را داشته باشید. البته به شرطی که پول کافی پرداخت کنید.


شرکتی به نام Golden Spike در حال تدارک برنامه سفری است که مسافران را به کره ماه می برد. سفری که حدود ۱.۴ میلیارد دلار برای دو نفر هزینه خواهد داشت.

موسسان این شرکت خود از اعضای ناسا بوده اند و حالا با تاسیس این شرکت می خواهند با سرمایه گذاری اولیه ۸ میلیارد دلاری یک تور سفر به ماه راه بیاندازند.

البته در پروژه آنها سوالات بی پاسخ زیادی وجود دارد و مشخص نیست که آنها در عمل قادر به رسیدن به هدف شان هستند یا نه. یکی از سوالات مهم، هزینه های برآورده شده است. ناسا در سال ۲۰۰۵ اعلام کرده بود که بودجه پروژه سفر انسان به ماه حدود ۱۰۰ میلیارد دلار خواهد بود. پروژه ای که به خاطر مخارج بالا لغو شد. اما این تیم می خواهد با بودجه ای بسیار کوچک تر آن را عملی کند.

تا به حال چند شرکت برای سفرهای فضایی و ارسال توریست به فضا سرمایه گذاری کرده اند. اما Golden Spike تنها شرکتی است که قصد دارد مسافران را به یک کره دیگر ارسال کند. فکر می کنید واقعا چنین سفری نزدیک است؟

نوشته شده در 22 آذر 1391برچسب:,| ساعت 23:13| توسط حسین رستمی زاده|




در بازکن های برقی یکی از ابزارهایی هستند که زندگی انسان تنبل امروزی را بسیار راحت کرده و نیاز به رفتن تا در منزل برای باز کردن آن را برطرف نموده است. اما نظرتان درباره پاسخ دادن به میهمان جلوی در خانه از طریق اسمارت فون چیست؟ Doorbot یک زنگ در تصویری مجهز به وای فای است که با فشرده شدن دکمه اش توسط مراجعه کننده، تصویر و صدارا برای تلفن هوشمند صاحبخانه ارسال می کند.

پس از نصب این ربات جمع و جور روی در خانه، تنها کافی است اپلیکیشن رایگان ویژه آن را برای ابزارهای اندرویدی یا iOS دانلود کرده و از طریق آن به گفتگو با مراجعان در منزل تان بپردازید. هرگاه کسی در خانه را بزند این دستگاه با ارسال اخطاری بر روی اسمارت فون، شما را مطلع کرده و ارتباط صوتی و تصویری وی را برای تان فراهم می کند. با این کار، حتی وقت شما کیلومترها دور از منزل هستید، می توانید مراجعان را پاسخ داده و به گفتگو بپردازید. نکته جالب این زنگ تصویری، مجهز بودن آن به دوربین مادون قرمز است که در شب هم تصویر دقیق و واضحی را فراهم می آورد.

از آنجایی که امروزه اسمارت فون هر فردی حداکثر در فاصله دو سه متری وی قرار دارد، حالا بدون اینکه زیاد جابجا شوید، تنها کافی است موبایل تان را بردارید تا به مراجعه کننده جواب داده و یا بدون هیچ جوابی وی را منتظر بگذارید. البته این ربات تنها امکان پاسخ گویی را برای تان فراهم می آورد و اگر قصد باز کردن در را داشته باشید، یا باید تا دم در بروید، یا با خرید یک Lockitron امکان باز کردن فقل در از طریق اسمارت فون را هم برای خود فراهم کنید.

این سیستم مجهز به دوربین ویدیویی، میکروفون و ارتباط وای فای بوده و از نظر مصرف انرژی بسیار بهینه عمل می کند. به طوری که با چهار باتری قلمی AA تا یک سال شما را همراهی خواهد کرد. مدیر شرکت سازنده می گوید در صورتی که در خانه تان روزانه ۵ تا ۱۰ بار زنگ بخورد، این باتری ها ۹ تا ۱۲ ماه دوام خواهند آورد. آورد.

این پروژه فعلا در مرحله تامین سرمایه اولیه است و هر دستگاه DoorBot را با قیمت ۱۶۹ دلار پیش فروش می کند. و احتمالا قیمت عرضه آن به بازار کمتر از ۲۰۰ دلار خواهد بود. البته اگر می خواید در خانه را هم با اپلیکیشن باز کنید، باید ۳۱۹ دلار برای دریافت یک LockiTron هزینه کنید. این ابزار جالب را در CES 2013 خواهید دید و احتمالا از ژولای ۲۰۱۳ شاهد حضور آن در بازار خواهید بود.
نوشته شده در 22 آذر 1391برچسب:,| ساعت 23:13| توسط حسین رستمی زاده|




حتما شما هم گاهی وسوسه شده اید در زیر دوش حمام به پیامک ها یا ایمیل های دریافتی تان جواب داده یا هنگامی در وان حمام دراز کشیده اید به اینترنت گردی بپردازید. اما همه می دانیم که چنین کاری برای اسمارت فون های امروزی تقریبا حکم مرگ را دارد. اما شاید به زودی با تکنولوژی مورد استفاده در لنزهای تماسی جدیدی که اطلاعات را درست جلوی چشمان تان به نمایش در می آورند، چنین کاری امکان پذیر شود.

دانشمندان بلژیکی مرکز فناوری های میکروسیستم دانشگاه Ghent به تازگی نمایشگر LCD کروی خمیده ای ساخته اند که می تواند بر روی لنزهای تماسی نصب شود. در حالی که دیگر تلاش های اینچنینی در گذشته نزدیک با شکست روبرو شده اند، این فناوری به نظر موفق تر بوده و می تواند تمامی سطح لنز را با پیام متنی، تصاویر یا هر اطلاعات دیداری دیگر بپوشاند.

از استفاده جذاب جانبی این لنزهای جدید می توان به کاربرد آنها همانند عینک های آفتابی اشاره کرد. به این صورت که هنگام نور شدید واکنش نشان داده و با تیره شدن، ورود نور به چشم را کنترل کرده و از چشم محافظت کنند. البته کاربرد جذاب تر آن می تواند به عنوان یک لنز زیبایی باشد که به دلخواه کاربر به هر رنگی در امده و نقش یک لنز تماسی رنگی را بازی می کند.

البته لنزهای آزمایشی تولید شده فعلا تنها قادر به نمایش علائم ساده و اعداد به صورت تک رنگ هستند. در ادامه مطلب می توانید ویدیوی کوتاهی از شیوه کار آنها بیابید.

طی سال جاری میلادی که روزهای آخرش را پشت سر می گذاریم، گوگل با گوگل گلاس، پیشرفته ترین ابزار چشمی موجود را رونمایی کرد و شایعاتی هم حاکی از ثبت پتنتی مشابه توسط اپل هستند. به نظر شما آیا این لنز می تواند خطری جدی برای چنین محصولاتی باشد؟ شما گوگل گلاس را ترجیح می دهید یا لنز تماسی LCD را؟

نوشته شده در 22 آذر 1391برچسب:,| ساعت 23:13| توسط حسین رستمی زاده|

با نزدیک شدن به پایان سال میلادی، کم کم زمان معرفی برترین های هر گروه از محصولات فرا می رسد. اگر به خاطر داشته باشید، چندی قبل به معرفی ۱۸ تلفن هوشمند برتر ۲۰۱۲ پرداختیم. اکنون نوبت به خانواده لپ تاپ هاب فوق سبک می رسد.


امروزه کامپیوترها جزئی جدایی ناپذیر از زندگی روزمره ما هستند، اما بسیاری از ما برای انجام کارهای مان نیاز چندانی به پردازش های سنگین با دسک تاپ و لپ تاپ های فوق قوی نیازی نداریم. و ایده اولترابوک ها یا لپ تاپ های فوق نازک و سبک هم از همین جا آغاز شد: تولید محصولی با کاربرد راحت تر، اما به اندازه کافی قدرتمند که از پس بسیاری از وظایف و فعالیت های یک کاربر عادی بر بیاید.

البته عبارت اولترابوک یک کلمه کاملا تجاری است که توسط اینتل بر سر زبان ها افتاد و به گروهی از کامپیوترهای شخصی فوق نازک و بسیار سبک اشاره دارد که از تکنولوژی های پیشرو این شرکت استفاده می کنند. شاید برای ملموس تر شدن این واژه بهتر است اینگونه بگوییم: اولترابوک یک مک بوک ایر است که توسط اپل تولید نشده، یک نت بوک است که ضعیف و کم بنیه نیست، یا یک لپ تاپ است که رژیم لاغری سفت و سختی داشته!

اولترابوک ها به دلیل اینکه از ابتدای تولید با ذهنیت برتری در طراحی و ابعاد ساخته می شوند، معمولا گرانتر از لپ تاپ های معمول هستند و برای داشتن یکی از آنها باید از ۱۰۰۰ تا ۳۰۰۰ دلار هزینه کنید. و اگر به دنبال مدل های چندان گرانقیمت نباشید یک هزینه ۱۴۰۰ تا ۱۵۰۰ دلاری معقول به نظر می رسد.

اما از میان مدل های فراوان موجود در بازار، کدام اولترابوک برای شما مناسب تر است؟ اجازه دهید در ادامه مطلب به لیست ۱۸ اولترابوک برتر ۲۰۱۲ از دیدگاه سایت techradar نگاهی داشته باشیم، تا با انتخابی معقولانه تر، تصمیمی صحیح در بازار بگیریم.


Lenovo IdeaPad Yoga

lenovo-IdeaPad-Yoga-TR-580-100-001-narenji-ir.jpg

ایدیا پد یوگا لنوو به خودی خود نه تنها یک ابزار فوق العاده است، بلکه آن را می توان یکی از پرچمداران با شکوه ویندوز 8 هم دانست. این لپ تاپ قابل تبدیل با صفحه لمسی یک محصول ۱۳ اینچی است که همزمان می تواند نقش یک تبلت بزرگ یا اولترابوک خوش اندازه را ایفا کند. می توان آن را یک ماشین بسیار انعطاف پذیر و درخشان دانست که عمر باتری مناسبی برای کارهای معمول تان فراهم می آورد. شاید این یک ابزار قدرتمندی نباشد، اما برای اغلب کاربران به اندازه کافی سریع و البته بسیار چشم نواز است.


Asus Zenbook Prime UX31A

asus-zenbook-prime-UX31A-graphic-580-100-001-narenji-ir.jpg

هنگامی که به مشخصات فنی ذن بوک ایسوس نگاه کنید، دیگر از قیمت بالای آن غافلگیر نمی شوید. پردازنده و گرافیک این اولترابوک زیبا از آخرین مدل های تولیدی اینتل هستند که با یک حافظه SSD عالی همراهی می شوند. همچنین در کنار ساخت بسیار خوب و با کیفیت، بیش از همه صفحه نمایش 13.3 اینچی فول اچ دی 1080p آن، شما را تحت تاثیر قرار می دهد. اگر قیمت تقریبی ۲۴۰۰ دلاری آن را هم به این معجون بیافزایید، با لپ تاپ خوش رنگ و آبی ویژه افراد مشکل پسندی روبرو هستید که همیشه به دنبال بهترین های بازار می گردند. ولی به خاطر داشته باشید که با یک محصول ویندوز 7 روبرو هستید.


Samsung Series 5 Ultra

Samsung-Series-5-Ultrabook4-580-100-001-narenji-ir.jpg

جای گیری پردازنده Core i5 اینتل، سامسونگ سری ۵ اولترا را به گزینه ای کوچک و قوی تبدیل کرده است. این اولترابوک در دو مدل ۱۳ و ۱۴ اینچی عرضه می شود که مدل ۱۳ اینچی در نازکترین بخش تنها ۱۴ میلیمتر ضخامت داشته و چاق ترین قسمت آن هم 17.6 میلیمتر است. این اولترابوک نازک اندام را می توانید با حافظه ۲۵۶ یا ۱۲۸ گیگابایتی SSD تهیه کنید. اگر هم فضای ذخیره بیشتر را ترجیح می دهید، سامسونگ به جای SSD یک هارد دیسک ۵۰۰ گیگابیتی را به شما پیشنهاد می کند که با یک حافظه فلش ۱۶ گیگابایتی برای راه اندازی سریع سیستم عامل همراه شده است. نمایشگر آن از نوع LED SuperBright بوده و باتریش در تست های عملی بیش از ۳ ساعت دوام آورده است. البته مراقب باشید که آن را با Samsung Series 5 Chromebook اشتباه نگیرید. کروم بوک سری ۵ سامسونگ اصلا در رده اولترابوک ها نمی گنجد.


Asus Taichi

asus-taichi-techRadar-580-100-001-narenji-ir.jpg

دور از انصاف نیست که تایچی ایسوس را یکی از غیرمعمول ترین اولترابوک ها و ابزارهای ویندوز 8 بازار دانست. این لپ تاپ 11.6 اینچی دارای دو صفحه نمایشگر است که یکی در جلوی دستگاه قرار دارد و می تواند به عنوان یک کامپیوتر عادی مورد استفاده قرار گیرد و دیگری بر روی در آن جای گرفته که هنگام بستن لپ تاپ، تبدیل به یک تبلت جذاب می شود. هر دو نمایشگر با کیفی عالی 1080p به عرضه تصاویر می پردازند و پردازنده Core i7 اینتل قدرت لازم را برای کارهای تان فراهم می آورد. این تبلت لپ تاپ هیبریدی تنها 1.1 کیلوگرم وزن دارد.


Samsung Series 9

samsng-series9-580-100-001-narenji-ir.jpg

اولترابوک اصلی سامسونگ سری ۹ یکی از باریک ترین لپ تاپ های دنیا بود و اکنون نسخه جدید سری ۹ سامسونگ باز هم لاغرتر شده است. طراحان ۴ میلیمتر دیگر هم از ضخامت این لپ تاپ ۱۳ اینچی با رزولوشن ۱۲۰۰ در ۱۶۰۰ پیکسلی را تراشیده اند و آن را به 12.9 میلیمتر رسانده اند. درون آن هم یک پردازنده 1.7 گیگاهرتزی اینتل Core i7 به خودنمایی می پردازند که با همراهی رم ۸ گیگابایتی و حافظه SSD به خوبی از پس هر کار سختی بر می آید.


Gigabyte U2442

Gigabyte-U2442-Ultrabook-graphic-580-100-001-narenji-ir.jpg

گیگابایت در اولین شیرجه خود به میان آبهای سرزمین اولترابوک، توانسته تعادل خوبی میان قدرت و قیمت برقرار کند. همراهی یک کارت گرافیک مجزا و مقدار مناسبی رم، نشانه کارکرد قابل قبول این اولترابوک هستند. و البته افزونه های جانبی اختصاصی گیگابایت، کار روزانه با سیستم عامل را بسیار راحت تر کرده اند. صفحه نمایش این محصول را هم می توان یکی دیگر از نقاط قوت آن دانست. و همه اینها به معنی قیمت تقریبی ۱۶۰۰ دلاری این اولترابوک هستند که البته قیمت نامعقولی نیست، اگر چه کمی گران به نظر می رسد.


Acer Aspire S7

acer-aspire-s7-580-100-001-narenji-ir.jpg

این محصول با دو اندازه نمایشگر 11.6 و 13.3 اینچی به بازار عرضه شده که هر دو از جذاب ترین اولترابوک های موجود در بازار هستند. این اولترابوک ویژه ویندوز 8 طراحی شده و صفحه نمایش چند لمسی آن می تواند در همه جهات چرخیده و به راحتی بر روی صفحه کلید بخوابد. و جالب اینکه نمایشگر با لایه ای از گوریلا گلاس 2 کورنینگ محافظت می گردد. رزولوشن این صفحه 1080p است که با کیفیت بالای خود شما را شگفت زده می کند. و در نهایت شما با یکی از سبک ترین اولترابوک های بازار سر و کار دارید.


Lenovo IdeaPad U510

lenovo-IdeaPad-U510-001-narenji-ir.jpg

این محصول لنوو تا حدی مرزهای نامگذاری اولترابوک را دستخوش تغییرات می کند. ایدیا پد یو ۵۱۰ در واقع برخی از قابلیت های مهم و کلیدی لپ تاپ ها را هنوز در خود نگه داشته است و در همان حال پا به سرزمین اولترابوک ها گذارده. لذا نسبت به اولترابوک های بازار کمی سنگین تر و ظخیم تر است، اما توانسته همچنان درایو بلو-ری یا دی وی دی خود را حفظ کند.


Dell XPS 13

dell-xps-13-_4143-580-100-001-narenji-ir.jpg

شاید دل ایکس پی اس ۱۳ کمی دیر به جمع اولترابوک ها پیوسته باشد، اما یکی از زیباترین و قابل حمل ترین آنها است. این اولترابوک پردازنده های قدرتمند Core i5 یا Core i7 را درون بدنه زیبا و ظریف خود جای داده است و آن را با ۴ گیگابایت رم و ۱۲۸ یا ۲۵۶ گیگابایت SSD آراسته است. و اگر از ضخامت آن جویا شوید، در نازک ترین قسمت تنها ۶ میلیمتر! است.


HP SpectreXT TouchSmart

spectre_straighton-580-100-001-narenji-ir.jpg

محصولی در خور خط تولید Spectre که تکنولوژی های قابل توجهی را درون خود جای داده است. یک اولترابوک ویژه ویندوز 8 که از قابلیت صفحه نمایش چندلمسی بهره می برد و قلبی اینتلی دارد. این اولترابوک اولین محصول تجاری است که پورت پرسرعت Thunderbolt اینتل را درون خود جای داده است. با به همراه داشتن نرم افزارهای Adobe Photoshop Elements و Premiere Elements یک لپ تاپ چندرسانه ای عالی در اختیار دارید


Gigabyte X11

Gigabyte-X11-05-580-100-001-narenji-ir.jpg

به لطف بدنه فیبر کربن و نمایشگر11.6 اینچی، گیگابایت ایکس ۱۱ توانسته با وزن ۹۷۵گرمی! تاج سروری سبک ترین اولترابوک را بر سر بگذارد. و البته با ضخامت ۱۷ میلیمتری در نازک ترین قسمت، در این زمینه هم حرفی برای گفتن دارد. البته قرار نیست با یک محصول ضعیف روبرو شوبد. در این اولترابوک شما یک اینتل ایوی بریج در اختیار دارید که با حافظه ۱۲۸ گیگابایتی SSD و پورت های یو اس بی 3.0 همراه شده است. اگر چه نمی توان این لپ تاپ را ارزان ترین اولترابوک به شمار آورد، اما یکی از ارزان ترین هاست.


Toshiba Satellite Z930

Toshiba-Satellite-Z930-10X-front-580-100-001-narenji-ir.jpg

این اولترابوک یک تعادل عالی میان قیمت و قدرت است. یک لپ تاپ زیبا، سبک و نازک که به اندازه کافی قدرتمند است تا از پس دامنه وسیعی از کارها بر بیاید. ستاره بازی توشیبا هم در این میان پردازنده ایوی بریج اینتل است. و البته تعداد فراوان پورت ها در این اولترابوک را هم به عنوان یک برگ برنده نباید از یاد برد.


Lenovo ThinkPad X1 Carbon

Lenovo-ThinkPad-X1-Carbon-front-TR-580-100-001-narenji-ir.jpg

Lenovo ThinkPad X1 Carbon در واقع سبک ترین و باریک ترین اولترابوکی است که قابلیت های لپ تاپ های تاپ تجاری را درون خود جای داده است. این اولترابوک را نمی توان یک محصول کاملا موفق به حساب آورد، اما به خوبی از پس سخت ترین کارها پس خواهد آمد. یک کیبرد درخشان، عمر باتری بسیار خوب. یک درایو SSD سریع و حجیم و کارکردی عالی از مشخصات این محصول هستند. محصول چندان ارزانی نیست، اما به خوبی مشخص است که برای چه چیزی این مبلغ را می پردازید.


Toshiba Z930

Toshiba-Satellite-Z930-10X-front-580-100-001-narenji-ir.jpg

پرچمدار اولترابوک های توشیبا یکی از آخرین دریافت کنندگان عضو از تیم ایوی بریج اینتل است. این محصول کاملا به طراحی و نوع بدنه نمونه پیشین خود وفادار مانده است. قطعات داخلی آن هم یک غافلگیری خوش آیند را رقم می زنند که به اندازه کافی توشیبا را در بازار اولترابوک ها رقابتی نگه دارد.


Asus Zenbook UX32A

Zenbook-UX32_Right_Open150-580-100-001-narenji-ir.jpg

نسخه اصلی ذن بوک ایسوس چنان قدر بود که هنوز هم می تواند به رقابت در بازار بپردازد. و مطمئنا جانشین آن گزینه ای بسیار جذاب تر است. طراحی و راحتی کاربرد آن عالی است و از ویندوز 7 با پردازنده ایوی بریج تا کیبرد با نور پس زمینه آن را چشمگیر ساخته اند. سخت افزاری مناسب برای کارهای گوناگون روزانه که به لطف سه پورت USB 3.0 آن را به یک سوگلی خواستنی تبدیل کرده است.


Lenovo IdeaPad U410

U410_Ruby-Red_hero_02-580-100-001-narenji-ir.jpg

این لنوو تا کنون ارزش و اعتبار خوبی را برای خود دست و پا کرده است. با تنظیمات سخت افزاری بالا و اسمبل همانند گروه میان قیمت ها، شما با اولترابوکی ویژه تمامی خریداران طرف هستید. آیدیا پد یو ۴۱۰ لنوو از پردازنده نسل سوم اینتل و واحد گرافیکی جداگانه انویدیا بهره می برد. علاوه بر این میزان کافی فضای ذخیره سازی، این اولترابوک را به یکی از موثرترین محصولات این خانواده تبدیل ساخته است. کیفیت ساخت این اولترابوک مقداری بالاتر از حد معمول و راضی کننده است و به خوبی می تواند شما را وسوسه کند.


Dell XPS Duo 12

dellxpsduo12-580-100-001-narenji-ir.jpg

اجازه دهید Dell XPS Duo 12 را یکی از اولترابوک ها بدانیم، هرچند که یکی از نمونه های عجیب و غریب آن باشد. این محصول همانند یک لپ تاپ باز می شود و آنگاه نمایشگر چند لمسی آن چرخیده و روی کیبرد قرار می گیرد تا بتواند نقش یک تبلت را هم ایفا کند. طراحی آن چندان جدید نیست و دل از یک طراحی نسبتا تکراری استفاده کرده است. اما شما اعضای داخلی سبک و قدرتمند یک اولترابوک را درون محصولی ویژه ویندوز 8 خواهید داشت. صفحه نمایش این اولترابوک کیفیت 1080p داشته و با گوریلا گلاس محافظت می شود. درست است که قیمت آن کمی بالا است، اما تقریبا تمام قابلیت های ویندوز 8 را در اختیارتان می گذارد.


Acer Aspire S5

Acer-Aspire-S5-Open-580-100-001-narenji-ir.jpg

این اولترابوک نازک (۱۵ میلیمتر) و سبک (1.35 کیلوگرم)، طراحی تقریبا شبیه مدل قبلی خود یعنی Acer Aspire S3 دارد. اما با نمایشگر 13.3 اینچی و تکنولوژی تاندر بولت به همراه اس اس دی و پردازنده اینتل، حسابی در بازار اولترابوک ها گرد و خاک به پا کرده. اگر به دنبال لپ تاپی می گردید که از پس کارهای روزمره به خوبی بر آمده و تا حد ممکن سبک و زیبا باشد، Acer Aspire S5 گزینه ایده الی می تواند باشد.


Novatech nFinity 2367 Plus

Novatech-nFinity-580-100-001-narenji-ir.jpg

شاید این اولین اولترابوکی باشد که سازنده آن جزو گروه مشاهیر کامپیوتر ساز دنیا نیست. اما این بدان معنی نیست که Novatech را شرکت کوچکی بدانیم. این شرکت انگلیسی سال ها است که در حال ساخت قطعات و کامپیوترهای شخصی سازی شده است و اکنون قصد دارد با گستره بزرگی از محصولات اولترابوکی، در این بازار هم جای پایی برای خود باز کند. این مدل اولترابوک تولید Novatech با پردازنده های Core i3 و Core i5 یا i7 اینتل عرضه می شود که مقدار قابل توجهی هم رم و حافظه داخلی دارد.


Sony Vaio S Series 13P

Frontback-900-100-001-narenji-ir.jpg

این محصول یکی از گران ترین اولترابوک های بازار است، اما اگر شما پول کافی داشته باشید، Sony Vaio S Series 13P ارزشش را دارد. این اولترابوک از نظر فایده و سادگی استفاده بسیار چشمگیر و عالی است. البته جزئیات سخت افزاری هم فراموش نشدنی هستند. درایو بلو-ری، پورت تاندربولت، صفحه کلید با نور پس زمینه، اس اس دی و عمر باتری خوب از جمله محسنات این اولترابوک دارای نمایشگر 1080p هستند.

نوشته شده در 22 آذر 1391برچسب:,| ساعت 23:13| توسط حسین رستمی زاده|


اگر خواننده همیشگی نارنجی باشید، حتما تینک پد X1 کربن لنوو را به خاطر دارید. اکنون لنوو این اولترابوک سبک و زیبای خود را به نمایشگر چند لمسی هم مجهز کرده و آن را به گارد ویژه محصولات ویندوز 8 خود افزوده است. این شرکت می گوید عرضه این مدل تینک پد، ادامه سیاست های جدید لنوو در عرضه کامپیوترهای ویندوز 8 با قابلیت هایی شبیه تبلت است.


این تینک پد جدید 20.8 میلیمتر ضخامت و 1.54 کیلوگرم وزن دارد، که کمی ضخیم تر و سنگین تر از مدل بدون صفحه لمسی آن است. البته دیگر مشخصات سخت افزاری و کیفیت صفحه نمایش همانند قبل باقی مانده و چیزی کم و زیاد نشده است. یعنی اینکه با اولترابوکی مجهز به پردازنده Core i5 یا i7 سر و کار دارید که رزولوشن نمایشگر آن ۱۶۰۰ در ۹۰۰ پیکسل است.

و همان طور که از اسمش بر می آید، بدنه این اولترابوک سبک وزن از فیبر کربن ساخته شده است. که به لنوو امکان داده وزن یک لپ تاپ ۱۴ اینچی را زیر 1.6 کیلوگرم نگه دارد. درباره عمر باتری آن هم، لنوو می گوید تینک پد جدید در شرایط کاری عادی تا 8.2 ساعت زنده خواهد ماند.

اگر شما هم به این اولترابوک ویندوز 8 علاقه مند شده اید، می توانید با قیمت ۱۴۹۹ دلار یکی از آنها را داشته باشید.

نوشته شده در 22 آذر 1391برچسب:,| ساعت 23:13| توسط حسین رستمی زاده|

11 بهمن زمان برگزاری مراسم معرفی بلک بری 10 و تلفن های جدید ریم است. در سایت کمپانی صفحه ای قرار گرفته که به مرور تا زمان مراسم اصلی، خبرهای جدیدی را در اختیار ما می گذارد. عکس بالا هم نمایی از پشت یکی از تلفن های جدید ریم را به نمایش گذاشته؛ لنز دوربین در گوشه بالا و بدنه ای دانه-دانه که انتظار داریم جنسی عالی -مثل اکثر محصولات ریم- داشته باشد، تنها چیزهایی است که از تصویر می توان دریافت.


ولی این تنها مورد نیست. شعار «طراحی مجدد، مهندسی مجدد، اختراع مجدد» تنها مربوط به سخت افزار دستگاه نیست، اصل کار را باید سیستم عامل دانست. ویدیوی قرار گرفته در سایت نیز نماهایی جالب از تجربه ای متمایز، جذاب و قوی از سیستم عامل جدید ریم را به ما نشان می دهد.

شما می توانید ویدیوی مربوط به سیستم عامل را در ادامه همین مطلب مشاهده کنید. سخت افزار موجود در این کلیپ هم غیر از اندازه تقریبی، فاقد هر گونه نشانه ای از محصول نهایی است. تماشای این ویدیوی جالب را از دست ندهید.

نوشته شده در 22 آذر 1391برچسب:,| ساعت 23:13| توسط حسین رستمی زاده|


کسی نمی تواند منکر باشد که LG در چند وقت اخیر توانسته خودش را در بازار جهانی تلفن های هوشمند خیلی بیش از قبل مطرح کند. حتماً خبرهای زیادی درباره اپتیموس G (بالا) و نکسوس 4 خوانده اید. اما این روزها رقابت بالا گرفته و شایعات مختلف درباره نسل بعدی پرچم داران هوشمند کمپانی های مختلف به گوش می رسد.


شایعات درباره اپتیموس G2 کمی قبل تر با نمایشگر 5 اینچی اچ دی آغاز شد و حالا اندازه خبرها کمی بزرگتر شده! سایت Asiae خبر از وجود نمایشگر 5.5 اینچی فول اچ دی برای G2 می دهد که از نوع +IPS است.

خبر فروش 10 میلیونی سری L حاکی از موفقیت برای ال جی است ولی می دانیم که فبلت اپتیموس Vu محصول موفقی از کار در نیامد، اما با این حال به نظر می رسد ال جی به دنبال عرضه محصولی سرتر از گلکسی S4 (با مشخصات احتمالی) و در عین حال رقیبی برای گلکسی نوت 2 است.

سال 2013 می تواند سال موفقی برای LG باشد. در این راستا شنیده می شود که اپتیموس G2 (یا هر نام دیگری که خواهد داشت) با نمایشگر فول اچ دی، پردازنده 4 هسته ای، 2 یا 3 گیگابایت رم، باتری بزرگ و احتمالاً آخرین نسخه اندروید (5 ؟) و در حوالی اردیبهشت ماه 1392 معرفی خواهد شد.

نوشته شده در 22 آذر 1391برچسب:,| ساعت 23:13| توسط حسین رستمی زاده|



Username:EAV-76971735
Password:x85tumt7am

Username:EAV-76973290
Password:bm22e8dbbt

Username:EAV-76973290
Password:bm22e8dbbt

Username:TRIAL-77770206
Password:2tbc7fn35u

Username:TRIAL-77770211
Password:a42rxn2bb3

Username:TRIAL-77770213
Password:fr2nsha3cu

Username:TRIAL-77770217
Password:t42ef7veej

Username:TRIAL-77770220
Password:dv7fat8b7t

Username:TRIAL-77770224
Password:bxmp48jenh

Username:TRIAL-77770229
Password:4funpp63em

Username:TRIAL-77770233
Password:fttedcsehb

Username:TRIAL-77770239
Password:vphr2dddra

Username:TRIAL-77770244
Password:hphdhvbhts

Username:TRIAL-77770264
Password:3htm8hhkda

Username:TRIAL-77770268
Password:etsev752fx

Username:TRIAL-77770274
Password:hj8jhfrs2h

Username:TRIAL-77770277
Password:4dfkc44prs

Username:TRIAL-77770215
Password:nd2jmckpdp


 
نوشته شده در 22 آذر 1391برچسب:,| ساعت 23:12| توسط حسین رستمی زاده|



محصول اول چیزی نیست جز گلکسی S 4 که گفته می شود هم اکنون با نام رمز "پروژه J" در دست نهایی سازی است و علاوه بر یک نمایشگر AMOLED  تمام HD با قطر 5 اینچ، دارای 2 گیگابایت رم، دوربین 13 مگاپیکسلی، سی پی یو 4 هسته ای و آخرین نسخه اندروید خواهد بود.

هیجان انگیز ترین نکته برای علاقمندان به این سری از تلفن های هوشمند، زمان احتمالی معرفی -یا عرضه- آن است. یک منبع داخلی، از نیمه دوم فروردین یا نیمه اول اردیبهشت 1392 سخن گفته. بنابراین یا در کنگره جهانی موبایل در بارسلونا شاهد معرفی آن خواهیم بود، یا در مراسمی مستقل در همان محدوده زمانی.

محصول دوم، رقیبی برای سری ترنسفورمر پرایم کمپانی ایسوس است؛ همان منبع ناشناس گفته که سامسونگ مشغول کار بر روی یک تبلت 13.3 اینچی با داک کیبورد کامل -ولی مجزا- است. متأسفانه تمام چیزی که درباره آن درز کرده همین اطلاعات اندک است. حتی مشخص نیست که سیستم عامل آن چه خواهد بود؛ اندروید یا ویندوز؟

محصول سوم یک مدل جدید ولی ارزان تر بر مبنای مدل اصلی گلکسی نوت 2 است؛ البته گفته می شود محدود به اروپا خواهد بود ولی در مورد گلکسی اس 3 مینی هم چنین گفته می شود.

منبع داخلی می گوید که سامسونگ تلاش خواهد کرد تا با این گلکسی نوت ارزان تر نسبت به مدل اصلی، تلفن هایی با نمایشگرهای بزرگ را بیش از گذشته در دسترس عموم قرار دهد و از این رو با حذف قابلیت کاربردی SPEN  و احتمالاً ارائه نمایشگری فاقد تکنولوژی sAMOLED ، یک تلفن 5.5 اینچی ارزان تر نسبت به نوت 2 را ارائه می کند.
نوشته شده در 16 آذر 1391برچسب:,| ساعت 22:5| توسط حسین رستمی زاده|



به فاصله ای کم پس از درگذشت استیو جابز، خبرهایی درباره ساخت دو فیلم درباره زندگی او به گوش رسید. حالا خبر رسیده که فیلم اول با عنوان jOBS که «اشتون کوچر» را به عنوان بازیگر اصلی در نقش جابز دارد، برای اولین بار ماه آینده در فستیوال فیلم ساندنس (یکی از جشنواره های مستقل فیلم در امریکا) به نمایش در خواهد آمد و فیلم اختتامیه شب 27 ژانویه خواهد بود.


کارگردان jOBS «جاشوا مایکل استرن» است و فیلم که هنوز تاریخ اکران عمومی آن مشخص نشده، به وقایع زندگی جابز در فاصله سالهای 1971 تا 2000 می پردازد؛ یعنی تأسیس اپل، اخراج جابز از آن، مدیریت نکست و پیکسار و سپس بازگشت او به اپل وقتی که نکست توسط این کمپانی خریداری شد. اما این تنها پروژه سینمایی نیست.

steve-jobs-aaron-sorkin.jpg

فیلم دوم، سناریو نویس برجسته ای به نام «آئرون سورکین» و کمپانی فیلمسازی «سونی پیکچرز» را به عنوان دو تکیه گاه اصلی پشت سر خود دارد و البته هنوز زمان شروع فیلمبرداری و گروه سازنده آن مشخص نیست، اما آقای سورکین چشم انداز هیجان انگیزی از فیلمنامه آن ترسیم کرده.

سورکین که فیلمنامه نویس اثار تحسین شده ای مانند «بال غربی» و «شبکه اجتماعی» است به شوخی می گوید: «امیدوارم استودیو [سونی پیکچرز] به خاطر لو دادن اطلاعات زیاد ترورم نکند» و می افزاید: «ولی قرار است کل فیلم سه صحنه باشد، فقط سه صحنه که تمام شان در زمان واقعی رخ می دهند.» زمان واقعی به این معنی که: «نیم ساعت وقت برای شمای بیننده با نیم ساعت زمان داخل فیلم که برای شخصیت های می گذرد، یک اندازه است. هیچ برش زمانی وجود نخواهد داشت و هر کدام از این صحنه ها درست قبل از یک مراسم معرفی محصول خاص خواهند بود، یعنی پشت صحنه ای که قبل از شروع مراسم اتفاق می افتد. اولی معرفی نخستین مک، دومی معرفی کامپیوتر نکست، و سومی معرفی اولین آیپاد.»

یعنی سه نیم ساعت از زندگی واقعی استیو جابز، در سال های 1984، سپس 1988 و در آخر 2001. این قرار است کل فیلمی باشد که سونی بر اساس فیلمنامه آئرون سورکین می سازد. آقای سورکین مشغول نوشتن نسخه اولیه فیلمنامه است که امید دارد به این جمله بندی خاتمه یابد: «Here's to the crazy ones» که اشاره به شعار تبلیغاتی استیو جابز برای مطرح کردن محصولات و برند اپل پس از بازگشتش به کمپانی دارد.

قرار است فیلمنامه آقای سورکین بر اساس زندگینامه رسمی استیو جابز به قلم والتر آیزاکسن نوشته شود که حتماً نسخه فارسی آن را از نارنجی دانلود کرده اید. به نظر می رسد هر یک از دو فیلم مربوط به زندگی پر ماجرای استیو جابز، حال و هوای مخصوص به خود و متفاوت از یکدیگر را داشته باشند.
نوشته شده در 16 آذر 1391برچسب:,| ساعت 22:5| توسط حسین رستمی زاده|


تبلت ارزان پنگ پاد را که پیش تر در نارنجی از آن نوشته بودیم به یاد دارید؟ شرکت سازنده آن با نام Peacock سر انجام توانست از پس تأمین سرمایه مورد نیاز برای آن بر آید و قصد دارد در اوایل سال 2013، این تبلت را که دارای قابلیت بوت دوگانه است راهی بازار کند.


PengPod در دو مدل 7 و 10 اینچی و با قیمت های 120 و 185 دلار عرضه خواهد شد و قادر به بوت دوگانه اندروید 4 و نسخه ای از لینوکس با رابط کاربری لمسی است. البته طرز استفاده به این شکل است که اندروید بر روی حافظه داخلی قرار دارد و لینوکس بر روی یک میکرو SDکارتِ قابل بوت.

هر دو مدل که مشخصات اولیه آنها را در اینجا و اینجا می توانید مشاهده کنید، دارای چیپ پردازشی A10 با هسته (های) Cortex A8، پورت خروجی HDMI، یک گیگابایت رم، حافظه داخلی 8 گیگابایت،دوربین جلو، و وای فای هستند. رزولوشن مدل 7 اینچی 800 در 480 و مدل 10 اینچی 1024 در 600 پیکسل است.

پنگ پاد در ماه اول سال 2013 راهی بازار خواهد شد.

نوشته شده در 16 آذر 1391برچسب:,| ساعت 22:5| توسط حسین رستمی زاده|

هر ساله خبرگزاری رویترز مجموعه بهترین عکس هایش را منتشر می کند. در اینجا . می توانید مجموعه ای از ۹۵ عکس بی همتا را ببینید که از بزرگترین رخدادهای خبری سال جاری تهیه شده اند. اما بگذارید به جای نگاه خبری و زیبایی شناسی به این مجموعه خارق العاده، نگاهی حرفه ای از دید یک تحلیلگر داشته و به بررسی اطلاعات EXIF عکس ها بپردازیم.
نوشته شده در 16 آذر 1391برچسب:,| ساعت 22:5| توسط حسین رستمی زاده|

در توصیف ایده این پل فقط می توان یک چیز گفت: فوق العاده است. تصورش را بکنید که یک پل بر فراز رودخانه با توری آکربات بازی ساخته شود و عابران مانند خرگوش با پریدن از روی آن عبور کنند.


البته احتمالا هنگام عبور گردن چند نفر می شکند! اما اگر زنده و سالم به آن طرف پل برسید خاطره ای فراموش نشدنی خواهید داشت.

این پل توسط یک معمار برای مسابقه طراحی پل در پاریس ارایه شده و آنها می گویند با این طرح لذت زندگی شهری را به شما یادآوری می کند.


pol3_narenji.jpg

هر چند بعید است که در عمل شاهد ساخته شدن این پل باشیم اما دیدن تصاویر آن هم به اندازه کافی مسحور کننده است.


pol2_narenji.jpg



نوشته شده در 16 آذر 1391برچسب:,| ساعت 22:5| توسط حسین رستمی زاده|

اکثر افراد از رفتن به مطب دندان پزشک وحشت دارند. بسیاری از جلسات پزشکی نیز با ایجاد حفره‌هایی در دندان خراب و البته پر کردن آن دنبال می‌شود و خلاصه مردمی که زیر دست دندان پزشک هستند مدام در طول عمل باید دنبال خاطرات خوش زندگی‌شان بگردند تا بلکه صدای فِرِز (مته) دندان پزشک و البته درد و بی حسی یک طرف صورتشان را به دست فراموشی بسپارند. ولی مگر به همین سادگی است؟

دکتر گوستیانا در جاوای اندونزی برای آسان سازی تحمل فرآیند پر کردن دندان، یکی از فِرِزهای خود را با یک MP3 پلیر هماهنگ کرده و امیدوار است تا فوبیای معروفِ دندان پزشک هراسی کمتر به سراغ بیماران بیاید.

ایده کلی این است که وقتی دندانِ بیمار در حال تراشیده یا پر شدن است با پخش موسیقی این فرآیند تحمل کردنی شود یا لااقل ذهن افراد از صداهای آزارهنده منحرف گردد و قاعدتاً هر کسی صدای موسیقی را به صدای سایش فلز و دندان ترجیح می‌دهد.

این دستگاه با در نظر داشتن ترس کودکان و برای آنها طراحی شده؛ فِرِز موسیقایی در کنار نورهای چشمک زن و اسباب‌بازی‌های پلاستیکی می‌تواند ترس بچه‌ها را کم کند ولی بزرگ‌سالان هم فراموش نشده‌اند و می‌توانند از این فِرِز ویژه استفاده داشته باشند.

هر چه دهان بیمار بیشتر باز شود صدای موسیقی در حال پخش هم بلندتر خواهد شد و به این صورت کنترل آن هم تا حدی در دست خود بیمار است. کسی چه می‌داند، شاید با موفق شدن این ایده بعد از مدتی همه بتوانیم فهرست آهنگ‌های مورد علاقه‌مان را به مطب دندان پزشکی ببریم.
نوشته شده در 16 آذر 1391برچسب:,| ساعت 22:5| توسط حسین رستمی زاده|




یک تيم از محققين دانشگاه Maryland بر روی طراحی یک ربات دستیار در زمینه جراحی مغز و اعصاب و خارجی سازی تومورهای درون جمجمه ای کار کرده اند. نتيجه این تلاش طراحی يک ربات به نام (MINIR (Minimally Invasive Neurosurgical Intracranial Robot شده.

 

از آنجا که تومور های مغزی حتی در حین اعمال جراحی ممکن است تغییر وضعيت داده و حرکت هايی داشته باشند، ثابت کردن وضعیت تومورها در حين جراحی به موازات انجام فرایند های دیگر توسط جراح و داشتن يک ميدان دید مناسب بسيار لازم و ضروری به نظر می رسد.

 

این ربات می تواند به کمک يک اسکنر MRI ميدان دیدی سه بعدی از موضع دقيق تومور را فراهم کند تا امکان ادامه جراحی با درجه اطمینان بسيار بالاتری به وجود آید. با وجود اين ربات، خارج کردن تومورها بسيار دقیق تر و مطمئن تر خواهد بود. همچنين به دلیل بالا بودن میزان دقت در جراحی، ریسک بروز خطرات ناشی از جراحی به حداقل ممکن خواهد رسید.

 

با پشت سر گذاشته شدن فاز اوليه، امید می رود که این ربات به اتاق های جراحی نزديک تر شود. انجمن بين المللی سلامت با اهدا 2 ميليون دلار، عمليات توسعه و طراحی اين ربات را یاری کرده تا هرچه سريعتر بتواند به جمع ربات های پزشکی قابل اعتماد در اتاق های عمل بپیوندد.

 

طراحان اين ربات معتقدند این ربات پتانسیل ايجاد يک انقلاب در زمینه تشخيص و درمان تومور های مغزی و درون جمجمه ای را دارد و می تواند با بالا بردن دقت جراحی، کیفیت زندگی بیماران مبتلا به تومور های مغزی را بهبود بخشد.

نوشته شده در 16 آذر 1391برچسب:,| ساعت 22:5| توسط حسین رستمی زاده|



Username:EAV-76856487
Password:b5cncvbhsn

Username:EAV-76856466
Password:hu7csm5k2x

Username:EAV-76856467
Password:ndemxks5nj

Username:EAV-76856465
Password:u4ehre5spd

Username:EAV-76856461
Password:adebe4p7r4

Username:EAV-76856458
Password:s8mcap34hb

Username:EAV-76856456
Password:hm4p8a3f27

Username:EAV-76856457
Password:6euh8h3a8r

Username:EAV-76856459
Password:xrumdnpk8v

Username:EAV-76973289
Password:nt86d2dh38

Username:EAV-76973284
Password:at8tvhcm6r

Username:EAV-76973283
Password:m3e2ubctu7

Username:EAV-76973287
Password:8nf88mpesh

Username:EAV-76973282
Password:27n6u5c3km

Username:EAV-76973285
Password:ece54f35tc

Username:EAV-76973281
Password:tneup6mhv3

Username:EAV-76973280
Password:7un3pvmpmf

Username:EAV-76971739
Password:ju538x7s7x
 
نوشته شده در 16 آذر 1391برچسب:,| ساعت 22:4| توسط حسین رستمی زاده|




به گفته دو تن از تحلیلگران بازار کامپیوتر از دو موسسه معتبر IDC و IHS، هر چند ویندوز 8 در بالا بردن فروش کامپیوترهای شخصی معمولی موفق عمل نکرده، ولی شواهد نشان می دهد که تقاضا برای لپ تاپ های دارای نمایشگر لمسی، به واسطه ویندوز 8 قوی تر شده؛ یعنی چیزی بالاتر از انتظارات، و البته این به معنای کمبود عرضه است.

باب اودانل از IDC می گوید: «برخی شرکت ها دچار کمبود عرضه شده اند چون تولید صفحات لمسی با محدودیت مواجه است. آنها می گویند که قادر به تأمین صفحات لمسی برای رساندن عرضه به تقاضای بازار نیستند.» رودا الکساندر از مؤسسه IHS هم حرف های او را تأیید می کند. این تحقیقات هم جهت با نظر خانم «تامی رلر» مدیر ارشد بازاریابی ویندوز است که هفته گذشته گفته بود «کامپیوترهای لمسی کافی در ویترین فروشگاه ها نیست.»

در اینجا منظور از لپ تاپ های لمسی، مشخصاً لپ تاپ های استاندارد با نمایشگر لمسی، لپ تاپ-تبلت های هیبریدی، و تبلت های ویندوز RT با قابلیت اتصال کیبورد است و از آنجایی که عموماً قیمت این محصولات گران تر از لپ تاپ های غیر لمسی است، باید گفت ویندوز 8 در زمینه فروش کامپیوترهای لمسی موفق عمل کرده. البته فراموش نکنید که فروش کامپیوترهای غیر لمسی مبتنی بر ویندوز 8 همچنان پایین تر از سطح انتظار است، ولی شاید این به معنای تغییر گرایش مصرف کنندگان باشد.

آیا حقیقتاً لپ تاپ های لمسی، به درد بخور هستند؟ تصویر زیر مربوط به سال 2010 می شود. جایی که استیو جابز داشت توضیح می داد که لمسی بودن نمایشگر لپ تاپ ها که معمولاً با زاویه ای متمایل به قائم -نه افقی- قرار می گیرند توجیهی ندارد. در حقیقت حتی یک سندرم به نام «دست گوریل» وجود دارد که حدود 30 سال قبل تعریف شده و تأکید آن به خستگی دست هنگام کار کردن با رابط کاربری لمسی در این وضعیت متمایل به قائم است.

Vertical-Multitouch-660x361.jpg

گذشته از این مورد که کار "طولانی مدت" با رابط لمسی روی لپ تاپ غیر ارگونومیک است، باید اشاره کرد در مورد اولترابوک های سبک، لمس "مداوم" نمایشگر می تواند سهواً باعث واژگون شدن دستگاه رو به عقب هم بشود که این مورد را باید با راهکارهای طراحی بر طرف کرد. اما اگر قرار نباشد به طور دائمی از قابلیت های لمسی استفاده شود چه؟

به بیان دیگر اگر دیدگاه مان را عوض کنیم، قرار نیست صفحه لمسی جایگزین کیبورد یا موس شود، بلکه مکمل تجربه کاربری آنها است. اگر یک جای خلوت و باز باشید که امکان استفاده از کیبورد هست، با آن کار می کنید. و گر نه، هر چند نمی شود روی صفحه لمسی با سرعت 70 کلمه در دقیقه تایپ کرد اما در صورت لزوم می توان با آن در محیط داخلی اپلیکیشن های رابط کاربری مدرن ویندوز 8 چرخی زد، یا کارهای نه چندان پیچیده را انجام داد؛ کارهایی که معمولاً در محیط های شلوغ دلمان می خواهد انجام دهیم.

حتی در کارهای روزمره نیز ممکن است بخواهید با دستورات لمسی، کارهای ساده تر را انجام دهید و کمی به کیبورد خود استراحت دهید. برای مثال وقتی می خواهید یک فیلم ببینید، کدام راحت تر است؛ استفاده از کیبورد و موس، یا لمس دکمه های پلیر بر روی نمایشگر؟ موارد خیلی بیشتری را هم می توان ذکر کرد که استفاده از صفحه لمسی معقول تر از کیبورد و موس است، ولی مسلماً در کارهایی مثل تولید محتوا و تایپ متن، آنها را نمی توان نادیده گرفت.

به نظر می رسد نمایشگرهای لمسی با آمدن ویندوز 8، کم کم دارند تبدیل به یکی از راه های بدیهی برای برقرار ارتباط با کامپیوتر -به خصوص لپ تاپ- می شوند و شاید تا چند سال آینده، کمتر لپ تاپی مجهز به ویندوز 8 را ببینیم که صفحه لمسی ندارد. به گمان من، گرایش مصرف کننده به سمت چنین لپ تاپ هایی کم کم خط اصلی بازار را تعریف خواهد کرد و باعث جا افتادن صفحات لمسی بین همه کمپانی ها می شود. شما چنین فکر نمی کنید؟
نوشته شده در 16 آذر 1391برچسب:,| ساعت 22:4| توسط حسین رستمی زاده|




ممکن است دلتان بخواهد سیستم عامل ویندوزفون 8 را امتحان کنید اما فعلا تمام مدل های معرفی شده توسط شرکت های مختلف، جزو انواع گرانقیمت بازار به حساب می آیند. خبر خوب ارایه تلفن لومیا 620 توسط نوکیا است. تلفنی که اجازه می دهد با پرداخت ۲۵۰ دلار از ویندوز فون 8 لذت ببرید.

این مدل بسیار شبیه لومیا 610 است که قبلا برای ویندوز فون 7 معرفی شده بود. نمایشگر آن 3.8 اینچی از نوع TFT و رزولوشن آن 800 در 480 پیکسل است. پردازشگر ۲ هسته ای اسنپدراگون S4 هم با سرعت 1GHz آن را همراهی می کند.

رم لومیا 620 معادل 512 مگابایت است و 8 گیگابایت حافظه داخلی دارد که می توانید با کارت حافظه میکرو اس دی آن را تا ۶۴ گیگابایت افزایش دهید.


lumia-620-smart-shoot_narenji.jpg

یک دوربین ۵ مگاپیکسلی در عقب با فلش LED و یک دروبین VGA در جلو قرار گرفته و دیگر امکانات شامل ان اف سی، وای‌فای و بلوتوث 3.0 است.

این روزها اکثر تلفن های هوشمند با رنگ بندی محدود و ثابت وارد بازار می شوند اما همانند تلفن های نسل گذشته نوکیا، می توانید قاب خارجی لومیا 620 را عوض کنید و از رنگ های مختلف آن لذت ببرید.

لومیا 620 نوکیا از دی ماه با قیمت ۲۵۰ دلار ابتدا وارد آسیا شده و سپس در اروپا و خاورمیانه ارایه خواهد شد.


lumia-620-office_narenji.jpg



نوشته شده در 16 آذر 1391برچسب:,| ساعت 22:4| توسط حسین رستمی زاده|


هنگام خرید تلویزیون معمولا اولین گزینه مورد توجه ما کیفیت تصویر و پس از آن قیمت محصول است. اما گاهی چنان کیفیت تصویر برای مان مهم است که حاضریم کمی از اندازه تلویزیون کم کنیم تا کیفیت تصویر مورد نظرمان با حال و هوای جیب مان سازگار گردد. لیستی که در اینجا می بینید، بدون توجه به قیمت محصول، بهترین کیفیت تصویر در اندازه های مختلف صفحه نمایش تلویزیون های امروزی را شامل می شود.

البته در این راهنما به قابلیت ها و طراحی هم کمتر توجه شده، هرچند که در میان تلویزیون های روز بازار، معمولا همگی امکانات نسبتا مناسب و یکسانی داشته و تفاوت چندانی میان آنها نمی توان یافت.

امروزه تلویزیون سازها چندان میلی به ارائه بهترین کیفیت ممکن در کوچکترین و ارزان ترین تلویزیون های شان ندارند. اما معمولا از اندازه ۴۶ اینچ به بالا می توانید آخرین تکنولوژی تجاری شده هر تلویزیون ساز را مشاهده کنید. در ادامه مطلب با ما همراه باشید تا بهترین انتخاب از نظر کیفیت تصویر در میان مارک های مختلف تا ۶۵ اینچ را بشناسیم.


4505-6482_7-35159739-004-narenji-ir.jpg

۳۲ اینچی ها: 32C120U توشیبا

البته امروزه میان تلویزیون های باریک اندام ال سی دی و ال ای دی، مدل های ۳۲ اینچی چندان جذابیتی برای کاربران خانگی ندارند و مشتری غالب آنها شرکت ها و سازمان های دولتی و خصوصی هستند. اما برای یک کاربر خانگی هم می توان در کنار مدل های گرانقیمتی چون UN32ES6500 سامسونگ، گزینه های ارزان قیمت و بسیار با کیفیتی چون Toshiba 32C120U را یافت. این تلویزیون LCD با قیمت ۲۴۰ دلار، بسیار خوش قیمت است و در کنار آن از نظر عمق رنگ سیاه و کیفیت تصویر در نور معمول اتاق، بالاتر از دیگر محصولات بازار قرار می گیرد.


4505-6482_7-35169614-005-narenji-ir.jpg

۴۰ تا ۴۳ اینچی ها: PN43E450 سامسونگ

شاید سری E450 پلاسمای سامسونگ یک انتخاب عالی نباشد. اما با توجه به عدم تولید گزینه های برتری همچون TC-P42UT50 پاناسونیک، در میان مدل های باقی مانده یک سر و گردن از همه بالاتر است. مطمئنا در میان تلویزیون های ۴۰ تا ۴۳ اینچی هیچ مدلی را پیدا نخواهید کرد که چنین کیفیت تصویری داشته باشد. با پرداخت ۳۷۷ دلار، تلویزیونی را در اختیار دارید که بهترین عمق رنگ سیاه و همچنین جزئیات سایه ها را در میان هم گروهی های خود دارد. اشباع رنگ و مصرف کمتر انرژی نسبت به دیگر پلاسماهای ۴۲ اینچی، از نکات قوت سری E450 سامسونگ هستند.


4505-6482_7-35118309-003-narenji-ir.jpg

۴۶ و۴۷ اینچی ها: KDL-46HX850 سونی

اگر به سایت هایی همچون سی نت سر زده باشید، احتمالا نام سری HX850 سونی را به عنوان بهترین LED TVهای سال ۲۰۱۲ مشاهده کرده اید. در میان تلویزیون های ال سی دی ۴۶ و ۴۷ اینچی، این مدل سونی کیفیت تصویری عالی و رنگ سیاه عمیقی را در کنار جزئیات فراوان سایه ها در برابر چشمان تان قرار می دهد. استفاده از گوریلا گلاس بر روی آن، علاوه بر استحکام بسیار زیاد، ظاهر زیبایی هم به این تلویزیون ۱۴۵۰ دلاری بخشیده است.


4505-6482_7-35117941-001-narenji-ir.jpg

۵۰ و ۵۱ اینچی ها: TC-P50ST50 پاناسونیک

نمونه ۵۰ اینچی سری ST50، هنگامی که قیمت را هم لحاظ کنیم، بهترین تلویزیون صفحه عریض سال می تواند باشد. و حتی هنگامی که قیمت، مساله چندان مهمی نباشد، مطمئنا باز هم این تلویزیون انتخابی برتر در عرصه ۵۰ اینچی ها است. در این تلویزیون، علاوه بر کیفیت تصویر بسیار برجسته، چیزی که بیش از همه چشم را می نوازد، عمق رنگ سیاه بسیار زیادی دارد که با جزئیات سایه عالی همراه شده اند. رنگ هایی دقیق و کارایی چشمگیر در نور عادی اتاق آن را به گزینه ای دلخواه تبدیل کرده اند.


4505-6482_7-35118304-002-narenji-ir.jpg

۵۵ تا ۶۵ اینچی ها: سری TC-PVT50 پاناسونیک

شاید بتوان VT50 را از نظر کارایی بهترین تلویزیون سال ۲۰۱۲ و شاید یکی از بهترین تلویزیون های همیشه دانست. این سری تلویزیون یکی از بهترین تصاویر ممکن در تاریخ تلویزیون ها را به نمایش می گذارند: رنگ های کاملا دقیق، عمق رنگ سیاه خارق العاده و زاویه دید بسیار خوب. این سری از پلاسماهای پاناسونیک در نور عمومی اتاق هم بهتر از همه پلاسماهای موجود عمل می کنند. و مهمتر از همه اینکه از نظر قیمت، نسبت به LED یا OLEDهای رقیب قیمت بسیار پایین تری دارند.
نوشته شده در 11 آذر 1391برچسب:,| ساعت 23:1| توسط حسین رستمی زاده|


امروز شرکت فنلاندی نوکیا باز هم دو مدل جدید به لیست تلفن های ارزان قیمت خود اضافه کرد: آشا ۲۰۵ و نوکیا ۲۰۶. این دو تلفن با بهره گیری از تکنولوژی های جدید نوکیا، قرار است تجربه اینترنت گردی عالی را برای کاربران شان فراهم آورند.

نوکیا آشا 205 یک موبایل با صفحه کلید QWERTY و نمایشگر 2.4 اینچی است که به دکمه ویژه فیسبوک هم مجهز شده است. از امکانات مهم این تلفن همراه می توان به امکان ارتباطی 2G، بلوتوث، دوربین VGA و عمر باتری بسیار بالا برای ۱۱ ساعت مکالمه متوالی اشاره کرد. از اپلیکیشن های نصب شده بر روی این موبایل می توان eBuddy Chat، توییتر و پشتیبانی از اکانت های ایمیلی چون جیمیل را نام برد. این تلفن همچنین دارای ۴۰ بازی رایگان است. نوکیا این تلفن همراه را در رنگ های سبز-آبی، صورتی و نارنجی عرضه خواهد کرد.

Timo Toikkanen معاون اجرایی بخش موبایل نوکیا می گوید: «امروزه مصرف کنندگان جوان در سراسر دنیا به شکل فزاینده ای مشغول استفاده از فیسبوک برای تماس با دوستان و دیگر فعالیت های اجتماعی هستند. عرضه نوکیا آشا ۲۰۵ پاسخی به این تفاضای رو به رشد کاربران و تامین ارتباط آسان و فوری آنها به فیسبوک است.»

نوکیا 206 یک تلفن همراه کوچک معمولی است که صفحه نمایش 2.4 اینچی، دوربین 1.3 مگاپیکسلی و قابلیت های ارتباطی همچون بلوتوث و اتصال به شبکه های موبایل 2G دارد. مدل دو سیم کارته این موبایل هم از تکنولوژی EasySwap نوکیا برای جابجایی سیم کارت بدون خاموش کردن تلفن همراه بهره می برد. از نرم افزارهای پیش فرض نوکیا ۲۰۶ می توان به eBuddy Chat و WhatsApp اشاره کرد. نوکیا ۲۰۶ هم در رنگ های سبز-آبی، صورتی و زرد به زودی وارد بازار می شود.

هر دو این موبایل ها از سیستم عامل سری 40 آشا بهره می برند و در مدل های یک و دو سیم کارته عرضه خواهند شد. این تلفن های همراه به مرورگر Nokia Xpress Browser مجهز هستند که هزینه های اینترنت گردی را (با فشرده کردن داده های رد و بدل شده) تا ۹۰ درصد کاهش می دهد.

همچنین این دو موبایل اولین ابزارهای نوکیا هستند که از تکنولوژی Slam این شرکت بهره می برند. این تکنولوژی به کاربران امکان می دهد که فایل های شان را از طریق بلوتوث و بدون Pair کردن دستگاه ها، به اشتراک بگذارند.

نوکیا آشا 205 و نوکیا 206 قرار است در سه ماهه چهارم سال جاری میلادی با قیمت جذاب ۶۲ دلار برای فروش عرضه شوند.

نوشته شده در 11 آذر 1391برچسب:,| ساعت 23:1| توسط حسین رستمی زاده|

سونی اولین شرکتی بود که در سال ۲۰۰۹ تلویزیون های OLED را وارد بازار کرد. اگر چه این روزها برخی شنیده ها حاکی از آن است که این شرکت حال و روز خوشی ندارد ، اما همچنان به ابداع و نوآوری اش ادامه می دهد. مشکل تلویزیون سال ۲۰۰۹ سونی این بود که صفحه ۱۱ اینچش بسیار کوچک و البته بسیار گرانقیمت بود. و همین باعث شد چندی بعد سونی به دلیل عدم استقبال بازار، تولید آن را متوقف کند.

اگر چه اولین ورود نمایشگرهای OLED سونی به بازار مصرف با شکست روبرو شد، اما این شرکت هنوز در حال تلاش برای بهبود این تکنولوژی و عرضه بهتر آن است. بخش سیستم های پزشکی سونی به تازگی تبلیغ نمایشگر جدید OLED را شروع کرده که اکنون در حال کار بر روی آن است. این نمایشگر 20.5 اینچی قرار است تنها در کنار سیستم های پزشکی مورد استفاده قرار گیرد و احتمالا خبری از فروش جداگانه آن در بازار معمول نمایشگرها نیست.

سونی تا کنون تنها به اعلام اندازه صفحه نمایش، روزولوشن و برخی مشخصات فنی این نمایشگر بسنده کرده و صحبتی در خصوص بخش بازاریابی آن ننموده است. این نمایشگر از پنل های دیود گسیل نور ارگانیک تک رنگ بهره می برد. دلیل تک رنگ بودن آن، استفاده بهتر و به صرفه تر از مانیتور در سیستم های تصویر برداری پزشکی از جمله اشعه ایکس و دیگر شیوه های مرسوم است که به جای رنگ، کنتراست و رزولوشن بسیار بالا در آنها اهمیت دارد.

رزولوشن این نمایشگر قرار است ۲۰۴۸ در ۲۵۶۰ پیکسل باشد و وعده داده شده که عمق و کنتراست خارق العاده ای داشته باشد. قرار است نمونه اولیه این محصول در نشست انجمن رادیولوژیست های آمریکای شمالی در شیکاگو که اواخر ماه جاری میلادی تشکیل می شود، به نمایش در آید. البته هنوز هیچ صحبتی از قیمت احتمالی و زمان فروش این محصول نشده است
نوشته شده در 11 آذر 1391برچسب:,| ساعت 23:1| توسط حسین رستمی زاده|




اگر بعد از معرفی iMac جدید عاشق طراحی آن شده اید باید بدانید که از امروز می توانید این محصول را سفارش دهید. کامپیوتر رومیزی اپل با طراحی جدید و بسیار باریک از امروز قابل سفارش دادن است.

بدنه شیشه و آلومینیومی آی‌مک جدید در لبه ها تنها ۵ میلیمتر ضخامت دارد و با انتخاب های متنوعی از پردازشگرهای اینتل به فروش می رسد. برای مثال مدل ۲۱.۵ اینچی با پردازشگر 2.7GHz چهار هسته ای اینتل Core i5 و 8 گیگابایت رم و یک ترابایت حافظه و البته کارت گرافیک انویدیا 640M ارایه می شود و قیمت نیز ۱۲۹۹ دلار است.

قیمت مدل های ۲۷ اینچی از ۱۷۹۹ دلار شروع می شود و پردازشگرهای 2.9GHz را روی آنها پیدا می کنید با کارت گرافیک انویدیا 660M . مدل های ۲۱ اینچی از ۳ روز دیگر در بازار خواهند بود و سر و کله مدل ۲۷ اینچی طی دو هفته آینده در بازار پیدا می شود.

نوشته شده در 11 آذر 1391برچسب:,| ساعت 23:1| توسط حسین رستمی زاده|



اگر شما هم دوستدار داستان های علمی-تخیلی و دنبال کننده فیلم و کارتون های این ژانر باشید، حتما با ربات های غول پیکر سرنشین دار آشنایی دارید. در این ربات ها معمولا یک راننده یا به قولی خلبان درون اتاقک روی سر ربات مستقر شده و هدایت آن را بر عهده می گیرد. داشتن چنین رباتی آرزوی بسیاری از ما است. اما آیا هیچ یک تا کنون تلاشی برای تبدیل این آرزو به واقعیت کرده ایم؟


مدتی پیش یک طراح ژاپنی پس از مدت ها تلاش و یک برنامه منظم دو ساله، این رویا را به واقعیت تبدیل کرد که نتیجه آن KURATAS است. یک ربات غول آسای ۴ متری با چهار تن وزن که علاوه بر کنترل از راه دور آن توسط دسته ارتباطی و تلفن هوشمند، می توان درون کلاهخود آن نشست و همانند فیلم آواتار یا ماتریکس ۳، تبدیل به یک جنگجو شد.

کنترل این ربات از درون اتاقک خلبان، توسط دو دسته انجام می شود و به کاربر اجازه می دهد ربات را به اطراف چرخانده، دست های آن را به چهار جهت حرکت داده و یا اینکه آن را تا سرعت ۱۰ کیلومتر بر ساعت (با استفاده از یک موتور دیزلی) به حرکت در آورد. در حالی که این ربات نمونه اولیه محصول است، حالا سازنده آن دریافت سفارش از طریق وب سایتش را آغاز کرده و تصمیم دارد آن را تبدیل به یک کالای تجاری کند.

گفته می شود این ربات قرار است در ۱۶ رنگ مختلف و مجهز به انواع سلاح های غیر کشنده سرگرم کننده، به بازار عرضه گردد. از سلاح های این ربات می توان به سیستم smile shot اشاره کرد که یک توپ با توان شلیک ۶۰۰۰ گلوله در دقیقه است. این توپ از گلوله های پلاستیکی و رنگی بهره می برد. توپ خودکار این ربات مجهز به سیستم ردیابی خودکار و قفل شدن روی هدف است. از دیگر سلاح های این ربات می توان به پنجه آهنین و موشک انداز با گلوله های پلاستیکی پر از آب اشاره کرد.

این هنرمند ۳۹ ساله می گوید: «ربات هایی که نسل ما در کارتون ها و فیلم ها می دید، اغلب بزرگ جثه بودند و معمولا توسط یک خلبان انسانی هدایت می شدند. البته فکر می کنم چنین چیزی در دنیای واقعی معنای چندانی نداشته باشد، اما این رویای همیشگی من بوده که روزی سوار یکی از آنها شوم.»

البته اگر به داشتن این ربات علاقه مند شده اید، بهتر است بدانید با یک محصول بسیار گرانقیمت روبرو هستید که هر کدام از آنها تقریبا 1.3 میلیون دلار برای تان آب می خورند.

در ادامه مطلب می توانید عکس ها و یک ویدیوی کوتاه از این ربات غول پیکر را ببینید.


ارتش ربات های ماتریکس 3
Mech_Army-001-narenji-ir.jpg

ربات جنگجوی آواتار
avatar-movie-stills-004-002-narenji-ir

ربات KURATAS

458x-001-narenji-ir.jpg

idUSBRE8AS04D20121129-003-narenji-ir.jpg

Pictures_Giant_robot_Kuratas_exhibited_in_Japan_-_28_November_2012-1-005-narenji-ir.jpg

Pictures_Giant_robot_Kuratas_exhibited_in_Japan_-_28_November_2012-006-narenji-ir.jpg

نوشته شده در 11 آذر 1391برچسب:,| ساعت 23:1| توسط حسین رستمی زاده|


چند ماه پیش بود که چین از آزمایش برای راه اندازی قطار با سرعت ۵۰۰ کیلومتر در ساعت سخن گفت. اما در این رقابت ژاپنی ها هم بیکار نبوده اند و حالا آنها هم از قطار ۵۰۰ کیلومتری شان پرده برداری کرده اند.


شرکت راه آهن مرکزی ژاپن از این قطار رونمایی کرده و گفته خط جدید بین توکیو و ناگویا حرکت خواهد کرد. این قطار قرار است مسافران را با حداکثر سرعت ۵۰۰ کیلومتر در ساعت حمل کند و اگر موفق به این سرعت بشود رکورد سریع ترین قطار دنیا را از آن خود خواهد کرد.

قطار جدید از فناوری magnetic levitation استفاده می کند. به این معنی که قطار با روش های مکانیکی معمول شامل چرخ و ریل کار نمی کند. بلکه یک میدان مغناطیسی بسیار قدرتمند سبب جدا شدن قطار از زمین شده و باعث می شود که قطار به نرمی روی مسیر خود حرکت کند. در واقع در این حالت، قطار معلق است و به زمین اتصال ندارد.

در حال حاضر فقط ۲ قطار در جهان از این فناوری استفاده می کنند. یکی در ژاپن و دیگری در شانگهای چین است که با رکورد سرعت ۴۳۱ کیلومتر در ساعت، فعلا سریع ترین قطار جهان به حساب می آید.

البته برای اینکه سوار قطار ۵۰۰ کیلومتری بشوید نباید خیلی عجله کنید. چرا که قرار است این قطار تا سال ۲۰۲۷ کار خودش را شروع کند.

نوشته شده در 11 آذر 1391برچسب:,| ساعت 23:1| توسط حسین رستمی زاده|


ممکن است عمر دیسک های فلاپی ۳.۵ اینچی به پایان رسیده باشد. اما اگر این میز را بخرید، می توانید همیشه یک فلاپی بزرگ در خانه داشته باشید.


ایده جالبی که می تواند حس خانه را عوض کند. هرچند فلاپی دیسک ها ارزان قیمت بودند اما برای داشتن این میز فلاپی باید ۹۳۰ دلار پرداخت کنید.

شما برای صندلی های دور این میز ایده ای ندارید؟


1-neulant_van_exel-floppytable_narenji.jpg


نوشته شده در 11 آذر 1391برچسب:,| ساعت 23:1| توسط حسین رستمی زاده|















قالب جدید وبلاگ پيچك دات نت