جهان اطلاعات

جدیدترین مطالب علمی، فناوری وکاربردی جهان

وقتی در طراحی وب یا نوشتن یک فایل ساده Word به یک پاراگراف مشخصه Justify می دهیم چه اتفاقی رخ میدهد؟ طول خط های متن ما یکسان می شود و نتیجه آن متن هایی زیباتر و یکدست تر خواهد بود. اما این یکسان سازی طول خطوط به بهای کم و زیاد کردن فاصله بین کلمات تمام می شود که خواندن متن را مشکل تر میکند و به خاطر همین مشکل، بسیاری عطای آن را به لقایش می بخشند و از آن استفاده نمی کنند.

حالا شرکت ادوبی تلاش کرده تا یک راه حل واسط برای این مشکل پیدا کند. به گونه ای که به هم ریختگی وضعیت فعلی وجود نداشته باشد، اما در عین حال بتوان خطوط را زیباتر نمایش داد.

ادوبی نام پیشنهاد جدیدش را Automatic Text Balancing گذاشته است. اگر مرورگرها از پیشنهاد ادوبی استقبال و این امکان را پشتیبانی کنند، می توانید از مشخصه جدید لذت ببرید.


پیشنهاد ادوبی بر اساس امکانی در نرم افزار InDesign این شرکت است که Balance Ragged Lines نام دارد. در این حالت نرم افزار به جای Justify کردن متن، به صورت هوشمندانه از یک الگوریتم استفاده می کند تا طول هر خط را به گونه ای تنظیم کند تا زیباتر بوده و برای چشم راحت تر قابل خواندن باشد.


بر طبق پیشنهاد ادوبی کافی است این دستور را به فایل سی اس اس تان اضافه کنید تا از الگوریتم جدید بهره بگیرید:


h1 {
  text-wrap: balance;
  }

مثال بالا تمام المنت های h1 سایت شما را به گونه ای رندر می کند که طول آنها با پاراگرف مرتبط شان متناسب باشد و محصول آن شبیه به تصویر پایین خواهد بود. می بینید که کلمات بیشتری به خط دوم تیتر اضافه شده تا شکل کلی متن متناسب تر دیده شود.


op_14a_n.png

اگر پیشنهاد ادوبی توسط «کنسرسیوم وب جهانی» مورد پذیرش قرار بگیرد، باید منتظر باشیم که balance به دستور text-wrap اضافه شود. ضمن اینکه فراموش نکنید خود مشخصه text-wrap جزو مشخصات CSS3 است.


اگر نمی توانید تا آن زمان صبر کنید، اشکالی ندارد چرا که شرکت ادوبی همین الان یک پلاگین برای پیشنهادش درست کرده که روی jQuery کار می کند و می توانید کد را از گیت هاب دریافت کنید. در کنار آن ادوبی یک صفحه دمو هم ایجاد کرده تا این مشخصه را بهتر ببینید. اندازه پنجره مرورگر را تغییر دهید تا ببینید این الگوریتم چه عکس العملی نشان میدهد.

نوشته شده در 30 بهمن 1391برچسب:,| ساعت 20:43| توسط حسین رستمی زاده|


CSS Specificity یکی از مشکل ترین مباحث در CSS است. زمانی که به یک المنت خاص در HTML (مثلا

) دو دستور سی اس اس (CSS) متفاوت (مثلا دو background یکی آبی و یکی قرمز) می دهید، مرورگر با توجه به CSS Specificity تصمیم می گیرد که کدام دستور را اجرا کند.


درک این مبحث برای استاد شدن در سی اس اس نویسی کاملا الزامی است. برای همین است که گاهی دستورهای سی اس اس شما اجرا نمی شوند و یا دستوری که قبلا به خوبی کار می کرده در اثر دستور دیگری از کار می افتد. برای رفع این مشکلات شما نیاز به یک درک عمیق از specificity (اختصاصی بودن) دارید. پس از درک این مبنا حل کردن مشکلات و رفع باگ هایی که در طراحی سایت ها به آنها برمی خورید، بسیار آسان تر خواهند شد.


در عکس بالا چهار روش کلی دادن دستورات سی اس اس را می بینید. در این مقاله قصد داریم، توضیحاتی راجع به مفاهیم اولیه سی اس اس بدهیم، در مقاله بعد (قسمت دوم) به توضیح مفصل specificity خواهیم پرداخت و قسمت سوم را نیز با مثال های تکمیلی به اتمام می رسانیم. در ضمن در صورتی که از قبل با مبحث specificity آشنایی دارید باز هم توصیه می کنیم که این مقاله و قسمت دوم را حتما مطالعه کنید. مطمئنا در آنها نکات مفید فراوانی خواهید یافت. پس در ادامه با ما باشید.


تعاریف اولیه

در اچ تی ام ال (HTML) به هر یک از علایمی که با علامت های بزرگتر و کوچکتر (> و <) مشخص می شوند، المنت می گویند. مانند:

،

و ...


در سی اس اس (CSS) نیز ساختار کلی به این شکل است:


selector {
  property:value;
}

مانند:


p {
  background:red;
}

در بالا به متونی که خارج از علامت آکولاد قرار دارند سلکتور (selector = انتخابگر) می گویند. زیرا شما با استفاده از آنها، از داخل سی اس اس می توانید یک المنت اچ تی ام ال را انتخاب کنید و به آن استایل بدهید (style به دستورات سی اس اس یا همان property و value در مثال بالا گفته می شود).


سلکتورها انواع مختلفی دارند:
- آی دی (ID selector) مانند: section#
- کلاس (class selector) مانند: section.
- المنت (contextual selector) مانند: p span
- اتریبیوت (attribute selector) مانند: [p[title
- سودوکلاس ها (Pseudo-classes = کلاس های کاذب) که برای اضافه کردن افکت های (effect) خاص تصویری به بعضی سلکتورها استفاده می شوند. مانند زیر:


selector:pseudo-class {
  property:value;
}

در زیر مثال هایی از سودوکلاس ها آورده ایم:


a:link {color:#FF0000;}      /* unvisited link */
a:visited {color:#00FF00;}  /* visited link */
a:hover {color:#FF00FF;}  /* mouse over link */
a:active {color:#0000FF;}  /* selected link */

focus: در input:focus که فیلدی را که مکان نما داخلش است را انتخاب می کند.
(lang(language: در (p:lang(it
first-child: در p:first-child که به اولین المنت های p در داخل المنت والدش اشاره می کند. در مثال زیر المنت های p نقش فرزند و المنت div نقش والد را دارد.


First

Second

Third


- سودوالمنت ها (Pseudo-elements = المنت های کاذب) که برای اضافه کردن افکت های (effect) خاص تصویری به بعضی سلکتورها استفاده می شوند. مانند first-line: یا after: در مثال های زیر:


p:first-line { font-variant: small-caps; }
a:link:after { content: " (" attr(href) ")"; }

تفاوت pseudo-class و pseudo-element

سودوکلاس ها دستوراتی محدود به خود المنت ها هستند. آنها المنت ها را هدف می گیرند. برای مثال تعیین می کنید زمانی که موس روی المنتی برود، چه اتفاقی بیفتد. در سودوکلاس ها اهمیتی وجود ندارد که داخل المنت ها چه نوشته است.


اما سودوالمنت ها، زیر المنت ها را هدف می گیرند و جزئی تر هستند. مثلا با استفاده از آنها می توانید تعیین کنید حرف اول داخل یک المنت بزرگ نوشته شود. یا متن خط اول یک المنت به رنگ خاصی در بیاید.


در زیر مثال هایی از سودوالمنت ها آورده ایم:


first-letter: در p:first-letter که اولین حرف را در المنت های

هدف می گیرد.
first-line: در p:first-line که به اولین خط در المنت های

در اچ تی ام ال اشاره می کند.
before: در p:before
after: در p:after


Style attribute: معنی تحت الفظی آن «صفت های استایلی» است. گفتیم که استایل به دستورات سی اس اس (CSS) گفته می شود. منظور از «استایل اتریبیوت» همان استایل هایی هستند که به عنوان اتریبیوت داخل المنت های HTML داده می شوند. مثلا:



اتریبیوت (attribute = صفت): برای توضیح آسان تر مثال می زنیم.


Nardebaan

در مثال بالا به هر یک از href، title، target، id، class و style ها اتریبیوت می گویند. هر یک از اینها صفتی از المنت a هستند. در سی اس اس با اتریبیوت های id و کلاس بسیار کار می کنیم. اما می توانید با دیگر اتریبیوت ها نیز کار کنید. مانند مثال های زیر:


[title] {
color:blue;
}

کد بالا تمام المنت هایی که دارای اتریبیوت title باشند را هدف می گیرد.


[title=W3Schools] {
border:5px solid green;
}

کد بالا تمام المنت هایی که دارای title=W3Schools باشند را هدف می گیرد.


[title~=hello] { color:blue; }

این اتریبیوت، آنهایی را که داخل title شان کلمه hello داشته باشند را هدف می گیرد. مثلا title=good hello to you


[lang|=en] { color:blue; }

علامت پایپ (| = لوله = pipe) در زمان هایی که بین مقادیر علامت (- = hyphen = خط فاصله) وجود داشته باشد، تمام آنها را با مقدار داده شده مقایسه می کند. به عبارت دیگر دستور بالا چیزی مانند را هدف می گیرد.


input[type="text"] {
width:150px;
display:block;
margin-bottom:10px;
background-color:yellow;
}
input[type="button"] {
width:120px;
margin-left:35px;
display:block;
}

دستورات بالا در زمانی که نخواهید به تمام المنت های فرم ها کلاس یا آی دی (id) بدهید بسیار مفید هستند.


توجه کنید که دستورات اتریبیوت، بعضی از سودوکلاس ها و سودو المنت ها در اینترنت اکسپلوررهای ۸ و قدیمی تر کار نمی کنند.


همان طور که دیدید، تمام این مقاله صرف توضیح اصطلاحات اولیه شد. در مقاله بعد به توضیح مفصل مبحث specificity خواهیم پرداخت.


عکس بالا روش های مختلف استایل دادن را نمایش می دهد. بر اساس قانون specificity، هر یک از سلکتورها وزن های مختلفی دارند. برای مثال وزن و اختصاصی بودن «id» از «کلاس» بیشتر است و «کلاس» از «المنت» ها. طریقه معمول برای اندازه گیری میزان specificity یک دستور سی اس اس آسان است: برای هر یک از سکلتورهای آن، یک امتیاز در نظر می گیریم و با جمع آنها میزان specificity یک دستور محاسبه می شود. بر این اساس امتیاز Style attribute هزار، id صد، کلاس معادل ۱۰ و المنت ها مساوی ۱ است.

در ادامه ضمن مثال هایی، توضیح کامل این مبنا را آورده ایم.


910522-www-nardebaan-com-important-vs-id-vs-class_02.png

در مثال بالا می بینید که دستور مورد نظر دارای یک id (معادل ۱۰۰ امتیاز)، یک کلاس (معادل ۱۰ امتیاز) و سه المنت (معادل سه امتیاز) است. پس مجموع امتیاز این دستور ۱۱۳ است.


910522-www-nardebaan-com-important-vs-id-vs-class_03.png

عبارت ابتدایی دستور بالا به المنت body ای اشاره دارد که کلاس ie7 دارد. منظور از علامت تیلدی (~) که در بالا می بینید، این است که استایل را فقط به المنت h2 ای اعمال کن که در اچ تی ام ال بعد از یک body.ie7 .col_3 h2 آمده باشد. برای توضیح بیشتر به اینجا مراجعه کنید. در مقالات آینده این علامت ها را مفصل توضیح خواهیم داد.


910522-www-nardebaan-com-important-vs-id-vs-class_04.png

علامت ستاره (* = asterisk) در سی اس اس general selector (انتخابگر عمومی) نام دارد و دستوراتی که به آن داده شوند به تمام المنت های صفحه اعمال می شوند. برای مثال دستور زیر، رنگ بکگراند (background) تمام المنت های یک صفحه وب را آبی می کند:


* {
background:blue;
}

با توجه به اینکه * به تمام المنت های صفحه اشاره دارد، امتیاز صفر به آن تعلق می گیرد و در جمع بندی حساب نمی شود.


()not: به معنی این است که هر آنچه داخل پرانتز است را، انتخاب نکن! در مثال های زیر، خط اول تمام المنت های صفحه به جز المنت های div را انتخاب می کند. خط دوم هم به تمام المنت های صفحه که کلاس classname را نداشته باشند، اعمال می شود.


*:not(div)
*:not(.classname)

گرچه not تقریبا جزو Pseudo class ها محسوب می شود (علامت «:» دارد)، اما به خودی خود کمکی به دقیق تر (specific) شدن دستور نمی کند (به همین دلیل امتیاز ۱۰ خط خورده است و امتیاز صفر گرفته است). اما سلکتوری که داخل پرانتزش می آید در امتیازبندی حساب می شود.


910522-www-nardebaan-com-important-vs-id-vs-class_05.png

دستوراتی که داخل اچ تی ام ال (HTML) داده می شوند ۱۰۰۰ امتیاز دارند و از تمامی دستورات قبلی مهم تر هستند.


910522-www-nardebaan-com-important-vs-id-vs-class_06.png

«علامت بزرگتر» (>) که در بالا می بینید به معنای این است که المنت li سمت راست علامت بزرگتر، باید فرزند مستقیم ul در سمت چپ علامت باشد. برای درک بهتر مثال زیر را ببینید:


John 1

John 2

John 3

div b { color: red; } /* every John is red */
div>b { color: red; } /* Only John 3 is red */

در مثال بالا می بینید که زمانی که از «علامت بزرگتر» استفاده کنید فقط آنهایی را هدف می گیرد که المنت سمت راستی (b) دقیقا فرزند مستقیم سمت چپی (div) باشد. اما اگر از علامت بزرگتر استفاده نکنید به معنای این است که دستور را به تمام المنت های b که از خاندان div هستند اعمال کند (دیگر فرقی نمی کند که b فرزند، نوه، نتیجه، نبیره یا ندیده div باشد :) )


اما هنوز یک گزینه دیگر برای سنگین تر و specific کردن وجود دارد: اضافه کردن important! به انتهای هر یک از استایل ها. می توانید امتیاز این دستور را ۱۰۰۰۰ بدانید. مانند زیر:


body div.page p#content {
  background:red !important;
}

دستور بالا امتیازی برابر ۱۰۱۱۲ را دارد (دو المنت + یک کلاس + یک آی دی + دستور ایمپورتنت). important! قوی ترین چیزی است که داریم. تنها راهی که می توانید دستوری قوی تر از دستور بالا بدهید اضافه کردن ایمپورتنت همراه با آی دی های بیشتر است. برای مثال امتیاز دستور زیر ۱۰۲۰۰ است.


#page #content {
background:blue !important;
}

در زیر مثال های بیشتری را می آوریم:


* { } /* 0 */
li { } /* 1 (one element) */
li:first-line { } /* 2 (one element, one pseudo-element) */
ul li { } /* 2 (two elements) */
ul ol+li { } /* 3 (three elements) */
h1 + *[rel=up] { } /* 11 (one attribute, one element) */
ul ol li.red { } /* 13 (one class, three elements) */
li.red.level { } /* 21 (two classes, one element) */
style='' /* 1000 (one inline styling) */
p { } /* 1 (one HTML selector) */
div p { } /* 2 (two HTML selectors) */
.sith { } /* 10 (one class selector) */
div p.sith { } /* 12 (two HTML selectors and a class selector) */
#sith { } /* 100 (one id selector) */
body #darkside .sith p { } /* 112 (HTML selector, id selector, class selector, HTML selector; 1+100+10+1) */

یک حالت دیگر نیز وجود دارد. فرض کنید دو دستور امتیازی مشابه داشته باشند. در این زمان دستوری که پایین تر نوشته شده باشد قوی تر است. در مثال زیر بکگراند p آبی خواهد بود:


p {
background:red;
}
p {
background:blue;
}

نکته: کدهای سی اس اسی که داخل اچ تی ام ال آمده باشند، در حالتی که امتیاز آنها مساوی دستورات داخل فایل سی اس اس باشد، قوی تر محسوب می شوند. در زیر کد اول داخل فایل سی اس اس و کد دوم داخل فایل اچ تی ام ال آمده است:


#content h1 {
padding: 5px;
}



کد دوم دقیق تر و اختصاصی تر است و اجرا می شود.


چند نظر شخصی و توصیه هنگام کد نویسی:
- تعیین امتیاز برای سلکتورها یک قانون رسمی محسوب نمی شود و فقط روشی معروف برای درک آسانتر ماجرا است. برای مثال امتیاز ۱۵ کلاس می شود ۱۵۰. اما یک آی دی با ۱۰۰ امتیاز، همچنان از ۱۵ کلاس هم قوی تر است.

- بهتر است از important! هرگز استفاده نکنید. استفاده از آن می تواند مشکلات جدی ایجاد کند و دستوراتی را تولید کند که به هیچ وجه نمی توان آنها را تغییر داد. سعی کنید با اضافه کردن آی دی ها به مقدار لازم دستور را سنگین کنید ولی دست به important! نبرید.

- همیشه از حداقل تعداد سلکتورها استفاده کنید. نیازی نیست، در زمانی که لازم نباشد تعداد زیادی المنت و کلاس را پشت هم ردیف کنید.

- و در آخر: با توجه به اینکه آی دی از کلاس قوی تر است شاید بهتر باشد همیشه از کلاس استفاده کنید و آی دی را برای زمانی که بخواهید دستورات قوی بدهید کنار بگذارید. به این صورت که همیشه به جای آی دی به

های خود کلاس بدهید.


در قسمت سوم این مطلب با مثال های باز هم بیشتر به جمع بندی مبحث specificity خواهیم پرداخت. در صورتی که حس می کنید این مبحث را درک کرده اید نیازی به خواندن قسمت سوم ندارید.

نوشته شده در 30 بهمن 1391برچسب:,| ساعت 20:43| توسط حسین رستمی زاده|


امروزه میلیون ها اتومبیل، اسمارت فون و ابزار دیگر در سراسر جهان از سیستم هدایت و ناوبری GPS بهره می برند. و مردم هر روزه با اعتماد به قابلیت های GPS به شهرها و مکان های ناشناخته می روند. یا سعی می کنند در جاهای شناخته شده هم با شیوه های بهتر و سریع تری راه شان را پیدا کنند. اکنون گروهی از محققان اسپانیایی روشی را کشف کرده اند که باعث بهبود ۹۰ درصدی دقت GPS می شود.

احتمالا شما هم با این مشکل روبرو شده اید که در شهرهای بزرگ به دلیل مسدود شدن امواج ماهواره توسط ساختمان های بلند و ابزارهای الکترونیک فراوان، معمولا استفاده از GPS بسیار دشوار یا ناممکن می گردد. و البته افرادی که در مناطق کم جمعیت تر زندگی می کنند، همین مشکل را با درختان بلند دارند. اکنون محققان دانشگاه چارلز سوم مادرید توانسته اند نمونه اولیه ابزاری را عرضه کنند که باعث بهبود کیفیت چشمگیر سیگنال های GPS می شود.

این ابزار می تواند با داده های شتاب سنج ها و ژیروسکوپ ها به اصلاح اطلاعات دریافتی از GPS پرداخته و میزان پیام های خطای سیستم را کاهش دهد. دیوید مارتین مسئول تیم تحقیقاتی می گوید وی و تیمش توانسته اند تعیین موقعیت ماشین ها در موارد حیاتی را به طور میانگین از ۵۰ تا ۹۰ درصد بهبود بخشند. البته این میزان بهبود به سیگنال دریافتی ابزار GPS هم بستگی دارد. میزان دقت استاندارد گیرنده های GPS تجاری در فضای باز تقریبا با خطای ۱۵ متری همراه است.

در مناطق شهری که ساختمان ها جلوی سیگنال را می گیرند، این میزان دقت تا ۵۰ متر هم پایین می آید. اما با استفاده از ابزار آزمایشی جدید، محققان توانسته اند در مناطق شهری مکان اتومبیل را با دقت ۲ متر مشخص کنند. این ابزار از واحد اندازه گیری ارزان قیمتی بهره می برد که شامل سه شتاب سنج و سه ژیروسکوپ است. این ابزار هرگونه تغییر در شتاب، حرکت و جهت اتومبیل را به خوبی تشخیص می دهد. سپس این اطلاعات با یکدیگر ادغام شده و برای اصلاح خطای داده های موقعیتی GPS مورد استفاده قرار می گیرند.

البته این تکنولوژی هنوز در مرحله آزمایشی است و در خصوص زمان و هزینه تجاری شدن آن چیزی نمی دانیم.

نوشته شده در 30 بهمن 1391برچسب:,| ساعت 20:43| توسط حسین رستمی زاده|



باتری یکی از بزرگترین موانع بر سر راه طراحی شکل ظاهری و وزن ابزارهای پوشیدنی محسوب می شود. برای درک اهمیت این موضوع، تنها کافی است کمی به عقب برگشته و نگاهی به یکی از اولین نمونه های آزمایشی گوگل گلاس داشته باشیم، محصولی دیجیتال و چند رسانه ای از گوگل در قامت یک عینک.

اولین مدل این ابزار الکترنیک پوشیدنی در واقع با یک کوله پشتی همراه بوده تا کاربر باتری های آن را با خود حمل کند. همان طور که در عکس بالا می بینید، سارا پرایس یکی از مهندسان آزمایشگاه گوگل ایکس، در اسلایدی پروتوتایپ اولیه گوگل گلاس را در حالی نمایش می دهد که خودش یکی از اخرین مدل های آن را بر چشم دارد. می بینید که در مدل های نهایی خبری از کوله پشتی ویژه باتری نیست و البته هنوز شما می توانید یک روز تمام از این گجت پوشیدنی استفاده کنید.

عکسی هم که در پایین می بینید، یکی دیگر از نمونه های اولیه این محصول جذاب گوگل است. خیلی بد قیافه به نظر می رسد، این طور نیست؟


screen-shot-2013-01-20-at-9-53-41-pm-001-500px-narenji-ir.jpg

اما سرانجام نسخه فعلی گوگل گلاس به ابزاری بسیار زیبا و خوش پوش تبدیل شده است. چیزی شبیه آنچه مدیران و کارمندان گوگل در مکان های مختلف بر چشم دارند:


sergey-brin-was-backstage-before-and-after-the-runway-to-show-off-the-glasses-007-500px-narenji-ir.jpg

heres-google-glass-in-white-006-500px-narenji-ir.jpg




نوشته شده در 30 بهمن 1391برچسب:,| ساعت 20:43| توسط حسین رستمی زاده|



یکی از بدترین اتفاق های زندگی دیجیتالی ما: وقتی کامپیوتر شما کرش می کند چه احساسی پیدا می کنید؟ ممکن است از دست کرش های کامپیوترتان خسته شده باشید اما نتایج کار یک تیم تحقیقاتی، نوید آینده ای بهتر می‌دهد. آنها می گویند کامپیوتری ساخته اند که هرگز کرش نمی کند.

این تیم ادعا می کنند طراحی جدید آنها به صورت پایه با کامپیوترهایی که هم اکنون استفاده می کنیم متفاوت است. کامپیوترهای امروزی به صورت خلاصه اینگونه کار می کنند: اطلاعات را از حافظه می خوانند، روی آنها پردازش انجام می دهند و دوباره نتیجه حاصل را در حافظه ثبت می کنند. کامپیوترهای فعلی اطلاعات را تا زمانی که به مرحله بعدی نرفته اند پردازش نمی کنند بنابراین امکان مولتی تسک واقعی را روی واحد های اطلاعاتی ندارند.

اما طراحی جدید اطلاعات و عملیات های لازم را با هم ترکیب می کند و اطلاعات مختلف را روی سیستم های مختلف اش تقسیم می کند.

هر کامپیوتر از واحدهای سیستمی مختلفی تشکیل شده که کار دریافت، ارسال و پردازش اطلاعات را به صورت مستقل انجام میدهد و کپی های مختلفی از آنها به صورت رندم روی کامپیوتر وجود دارد.

اگر یکی از سیستم ها دچار مشکل بشود، اتفاقی برای کامپیوتر نمی افتد چرا که یک کپی سالم از آن را در اختیار دارد و می تواند از سیستم دیگری استفاده کند و خودش را بازیابی کند. نتیجه طراحی جدید این است که کامپیوتر هیچ وقت دچار کرش و از کار افتادن نخواهد شد.


این کامپیوتر فعلا در مرحله تحقیقاتی است و نباید منتظر باشید تا به این زودی ها چنین کامپیوتری در خانه داشته باشید. فعلا باید به شرکت های سازنده نرم افزار چشم بدوزیم تا نرم افزارهای بهتری تولید کنند که کمتر کرش می کنند.

نوشته شده در 30 بهمن 1391برچسب:,| ساعت 20:43| توسط حسین رستمی زاده|


بیشتر مردم مجبورند تلفن های هوشمند شان را همیشه در دسترس نگه دارند. ولی چه می شد اگر می توانستیم تکنولوژی های همراه یا لمسی را روی دست خود تجربه کنیم؟ تصویر کنید که لباسی داشته باشیم با قابلیت های لمسی که دقیقاً داخل پارچه جاسازی شده اند، یک تکنولوژی واقعاً پوشیدنی!

گویا شرکت Under Armour دارد در همین زمینه تلاش می کند ولی هنوز فناوری آن به پای خیال پردازی اش نرسیده و یک محصول نهایی ساخته نشده.

این شرکت به تازگی از Armour39  که یک کمربند برای پایش عملکرد ورزشکاران است رونمایی کرد. محصولی که با بسته شدن در قسمت میانی سینه ورزشکاران، می تواند مواردی مثل سرعت حرکت، شدت (میزان طاقت فرسا بودن تمرینات)، سرعت تپش قلب و میزان کالری سوخته شده را اندازه بگیرد و آمارهای مربوط به تمرینات قبلی را هم به صورت تاریخچه ارائه کند.

این کمربند تلاشی است برای رقابت با مچ بند FuelBand از Nike  و سایر دستگاه های این عرصه. حلقه ای که دور سینه بسته میشود شامل یک سنسور به نام bug  و سیستم پایش قلب است. bug  اطلاعات لازم را دریافت می کند و می تواند آنها را با ساعت Armour39  و یا اپلیکیشن iOS نصب شده بر روی آیفون و آیپد به اشتراک بگذارد.

البته این دستگاه GPS داخلی ندارد که این می تواند یک نقطه ضعف باشد ولی در عوض می تواند با یک باتری ساعتی (!) تا 1 سال بدون نیاز به شارژ وظیفه اش را ایفا کند.

اما در کنار معرفی تکنولوژِی جدید، این شرکت یک تیزر تبلیغاتی هم منتشر کرده که در آن از نقشه های آینده پرده برداری شده. در این تیزر 1 دقیقه ای که می توانید آن را در ادامه مطلب مشاهده کنید، ابتدا به سیستم Armour39 پرداخته شده ولی در ادامه شاهد یک تغییر جالب به سمت تکنولوژی های پوشیدنی هستیم که در اینجا، یک ایده مفهومی از لباس هوشمند است.

touch-screen-t-shirt.jpg

آنچه باعث می شود این تیزر جالب باشد این است که به نظر می رسد شرکت Under Armour اکنون در حال کار بر روی لباس هوشمند است و طوری به آن پرداخته که گویی فقط یک ایده مفهومی نیست، بلکه نسل بعدی محصول این شرکت خواهد بود. اگر با شرکت های تجاری (نه پروژه های تحقیقاتی) آشنا باشید می دانید که کمتر پیش می آید آنها یک ایده مفهومی را بدون پشتوانه عملی در تیزرهای خود نشان دهند.

نوشته شده در 30 بهمن 1391برچسب:,| ساعت 20:43| توسط حسین رستمی زاده|


یکی از کمبودها در فضاهای بین سیاره ای، پمپ بنزین -به معنای عام- است! و این کمبود بزرگ باعث شده که فضاپیماها مجبور به حمل مقادیر زیادی از ذخایر سوخت گران قیمت و مایه زحمت شوند که این اجبار، دامنه حرکت آنها را هم محدود می کند. ولی با استفاده از جدید ترین ایده ناسا برای ساخت بادبان خورشیدی پیشران، احتمالاً فضانوردان آینده می توانند سوار بر بادهای خورشیدی به دیگر ستارگان پرواز کنند.

این بادبان فضایی که طراحی آن بر عهده شرکت L'Garde بوده،Sunjammer  نام دارد که عنوان یکی از داستان های علمی-تخیلی کوتاه آرتور سی. کلارک هم هست. Sunjammer  بزرگترین بادبان خورشیدی در تاریخ بشر است و زمانی که به طور کامل باز شود، ابعاد آن 38 در 38 متر خواهد بود.

با این مساحت که معادل یک سوم هکتار است، Sunjammer  می تواند پروتون های تشکیل دهنده بادهای خورشیدی را به دام بیندازد و نیروی پیشرانی معادل 0.01 نیوتن رو تولید کند. فقط برای مقایسه، نیروی تولیدی توسط دو موتور سوخت جامد شاتل فضایی برابر است با 5.3 میلیون نیوتن.

به طرز شگفت آوری، این بادبان تنها و تنها 5 میکرون ضخامت دارد. ناسا با شرکت DuPont همکاری کرده تا آن را از جنس Kapton بسازد که نوعی پلاستیک عایق حرارت با پوشش طلایی است و اغلب به عنوان خارجی ترین بخش لباس فضانوردان استفاده می شود. Kapton می تواند دماهایی بین -273 تا +400 درجه را تاب بیاورد.

sail1.jpg

بیلی دربس مهندس ارشد پروژه Sunjammer  می گوید: «تمام سفرهای فضایی در حال حاضر به خاطر سوخت های مصرفی با محدودیت مواجه اند، اگر بتوان یک تکنولوژی بدون این محدودیت را ساخت، چه کاربردهای جدیدی می توان برای اش اختراع کرد؟ ما در حال باز کردن درچه ای به سمت یک نوع تفکر کاملاً متفاوت درباره پروژه های فضایی هستیم.»

ناسا می خواهد سال آینده Sunjammer  را به وسیله موشک های ساخت SpaceX  به فضا بفرستد تا دوره آزمایشی اش را پشت سر بگذارد. مهندسین می خواهند میزان اوج گیری، هدایت و کنترل، و پایداری کلی آن در حین پرواز را بررسی کنند. اگر این تکنولوژی از آزمون ها سر بلند بیرون آید، می تواند حتی در بخش خصوصی هم کاربردهایی به عنوان سیستم پیشران بدون سوخت برای معدن کاوی های فضایی نظیر پروژه شرکت DSI پیدا کند.

نوشته شده در 30 بهمن 1391برچسب:,| ساعت 20:43| توسط حسین رستمی زاده|



«اپل کارمندان تازه استخدام شده را وادار می کند بر روی محصولات غیر واقعی کار کنند، تا زمانی که اعتمادش به آنها جلب شود و به پروژه های واقعی نقل مکان کنند.» این عنوان خبرهایی بود که حدود یک سال قبل فضای اینترنت را پر کرد. در دنیایی که همه کارهای اپل زیر ذره بین است، طولی نکشید که این ادعا به یک مسئله پذیرفته شده و واقعی تبدیل شد.

این ادعا با انتشار کتاب Inside Apple نوشته آدام لشینسکی قوت گرفت. در آن کتاب نوشته شده که اپل برخی کارمندانی را که استخدام می شوند در ابتدا به مناصب موقتی می گمارد، مناصبی که توصیف شغلی آنها روشن نیست تا زمانی که افراد به طور رسمی به شرکت بپیوندند و جزئیات پست شغلی شان روشن شود.

ادعای لشینسکی از تجربه یکی از مهندسان اسبق اپل ریشه می گرفت که به او گفته بود تا روز اول کار، خبری از بخش یا محصول یا پروژه ای که برای آن جذب اپل شده بود، نداشته. این مورد در زمانی که لشینسکی در LinkedIn درباره کتابش صحبت کرد، بیشتر جان گرفت. در ویدیوی او شخصی تجربه یکی از دوستان خود را مطرح می کند که به ادعای او تا پیش از کار بر روی یک محصول واقعی، برای 9 ماه در اپل بر روی محصولات غیر واقعی کار کرده! این ادعا با نوشته های لشینسکی گره خورد و تبدیل شد به یک موضوع برجسته در مورد سیاست های استخدامی اپل.

اما آیا این ادعا واقعیت دارد؟ در ادامه مطلب با نارنجی همراه باشید تا ببینیم که اصل ماجرا چیست.

پروژه های ساختگی؟ کدام پروژه های ساختگی؟  

apple-fake-what-fake-projects.jpg

جکی چنگ از سایت arstechnica این ادعای عجیب را با تعدادی از دوستانش که از کارمندان اسبق اپل هستند در میان گذاشته و آنها گفته اند که چنین روشی در اپل اصلاً وجود ندارد. حرف های آنها با تحقیقات شخصی او جور در آمده زیرا در طول سال ها کار خبرنگاری و گفتگو با تعداد زیادی از کارمندان اپل، هرگز چنین موردی به گوشش نخورده. او می نویسد که پروژه های غیر واقعی مطمئناً یک رویکرد متداول در اپل نیستند و به احتمال زیاد، اصلاً وجود خارجی ندارند.

یکی از مهندسین سابق اپل می گوید: «وقتی پای جدی بودن کار و به سرانجام رساندن پروژه ها در بین باشد، اپل همیشه جایی جدی به نظر می رسد. من خیلی بدبین هستم که آنها پول خودشان یا وقت کارمندان را روی پروژه هایی تلف کنند که به کارشان نمی آید.»

تقریباً تمام کارمندان فعلی اپل در سطوح و بخش های مختلف هم چنین نظری دارند. هیچ کدام از آنها تجربه مستقیمی در زمینه کار روی پروژه های جعلی ندارند و حتی دوستی را هم نمی شناسند که چنین چیزی را تجربه کرده باشد. فقط یک نفر می گوید که یک دوست گفته که دوست دوستش چنین تجربه ای دارد، اما چه کسی حاضر است روی این یک کلاغ چهل کلاغ ها حساب کند؟

یکی از کارمندان فعلی اپل می گوید: «من اصلاً نیاز یا دلیلی برای انجام این طور کارهای احمقانه نمی بینم. شما ممکن است برای یک موقعیت شغلی استخدام شوید و به تان نگویند که در آینده روی چه محصولی کار خواهید کرد ولی اگر انتخاب شما به خاطر مهارت تان است، احتمالاً خودتان سر و ته قضیه را در خواهید آورد. بنابراین خیلی راحت تر است که یک توافق عدم افشای مسائل سری در قرارداد بگنجانند و اگر کسی نقضش کرد، اخراج شود.»

بسیاری افراد می گویند که اپل خیلی دست و دل بازانه -یعنی به وفور- از توافق عدم افشای مسائل سری استفاده می کند. نه فقط برای پروژه ها یا قطعات، بلکه حتی برای قطعه ای از قطعات یک پروژه! در اصل هدف این نیست که در صورت درز اطلاعات، کارمندان به محاکمه کشیده شوند بلکه اپل می خواهد در حین کار به آنها یادآور شود که حسابی مراقب اوضاع هست. این رویکرد به طور مستقیم در جریان استخدام هم لحاظ می شود. مدیران اپل تلاش می کنند افرادی را استخدام کنند که به طور واضح به شغل و خود کمپانی، علاقه قلبی دارند، نه فقط کسانی که یک روز می آیند و روز بعد همه چیز را لو می دهند.

یک مهندس اپل می گوید: «روی هر چیز جدیدی که کار کنیم، یک توافق جدید برای عدم افشای مسائل مربوط به آن وجود دارد. اگر در مورد وفاداری کسی تردیدی داشته باشیم، خیلی راحت بی خیال استخدامش می شویم. و اگر کسی چیزی را لو بدهد، یک راست اخراج می شود.»

تعداد زیادی از مهندسین اسبق و فعلی اپل می گویند که کارمندان شرکت که ساکن امریکا هستند، به ندرت جرئت افشای مسائل سری را به خود می دهند زیرا اپل اهرم های قانونی زیادی را در ایالات متحده در اختیار دارد. اما بیشتر اطلاعات لو رفته در اصل دست پخت کارمندان زنجیره تولید اپل در آسیا هستند. از آنجایی که پای کارگران کارخانه ها و مدیران غیر اپلی کمتر در کار اصلی یعنی طراحی محصول در گیر است، نسبت به افشای اطلاعات جسورانه تر عمل می کنند. یکی از کارمندان اپل می گوید: «پر واضح است که در کوپرتینو کسی نیاز به آموزش راز داری ندارد. کار آنها [در آسیا] مثل کار ما مورد موشکافی قرار نمی گیرد.»

یک مهندس اسبق اپل هم می گوید: «اپل [کوپرتینو] آنقدر سر پوشیده عمل می کند که اغلب، شایعات رایج بین کارمندان درست مثل همان شایعاتی ست که در اینترنت بین مردم رواج دارد. شایعات اکثراً مرتبط با عکس های لو رفته از کارخانه ها در چین است.»

ولی وقتی چنین نیست و یک نفر از کوپرتیونو بند را به آب داده، شرکت راه خودش برای فرستادن یک پیام واضح را دارد و آن عبارت است از...

قرنطینه امنیتی  

apple-lockdown-620.jpg

آنهایی که سریال فرار از زندان را دیده اند خوب می دانند که قرنطینه یعنی چه. یعنی حبس شدن در سلول های شخصی تا برگشتن اوضاع به حالت عادی. اگر باد بیاید و چیزی در گوش سران اپل بگوید، مثلاً اینکه «در کوپرتینو جاسوس هست» کمپانی برای یافتن منبع درز اخبار، حاضر است سر تا پا شبیه سازمان های امنیتی و ضد جاسوسی شود. باور کنید!

یکی از کارمندان اسبق اپل با دو چشم خود شاهد بود که در چنین وضعیتی، مأموران امنیتی بخشی از یک طبقه یا یک دفتر را محاصره و قرنطینه کرده اند. اگر فکر می کنید این مأموران، نگهبان های معمولی اند خودتان را آماده کنید: آنها معمولاً از شرکت های امنیتی بخش خصوصی می آیند و سابقه کار در ارتش، FBI یا CIA را دارند.

در چنین شرایطی افراد شاغل در بخش قرنطینه، مجبورند در اتاق های خود بمانند تا زمانی که مأموران امنیتی اپل تمام میزها و کامپیوترها را برای یافتن ردی از کپی اطلاعات حساس زیر و رو کنند. هر چند برخی تحقیقات امنیتی ممکن است به درازا بینجامد ولی در اغلب موارد، بلافاصله امکان تشخیص جاسوس وجود دارد و مأموران آن فرد را برای بازپرسی با خود می برند.

اگر چه این توصیفات ترسناک به نظر می آیند، ولی به ندرت چنین وضعی در اپل پیش آمده. کارمندی که این وضع را توصیف کرده می گوید: «به گمانم هر چند سال یک بار چنین چیزی در اپل اتفاق می افتد» و می افزاید که چنین موردی کافی خواهد بود تا سایر افرادی که نقشه مشابهی در سر دارند، غلاف کنند!

ماجرای پروژه های ساختگی، ساختگی است!  

Fake-Fake-Projects.jpeg

ماجرای پروژه های غیر واقعی از کجا شروع شد؟ آن طور که به نظر می رسد آقای لشینسکی هرگز منظورش این نبوده که چیزی با این کارکرد در اپل وجود دارد. در کتاب یا ویدیوی صحبتش در لینکدین هم چنین چیزی را نگفته. خودش به جکی چنگ می گوید: «به نظرم استفاده از واژه پروژه های ساختگی، یک اشتباه کلامی بد از طرف من بود. چیزی که می خواستم برسانم این بود که افراد در موقعیت های موقتی یا پروژه های نامشخص قرار می گیرند.»

منابع دیگر هم می گویند که اپل به افراد تازه استخدام شده نمی گوید بر روی چه پروژه یا محصولی کار می کنند، تا اینکه زمان درستش فرا برسد. لشینسکی هرگز حرفی از پروژه های دروغین نزده و این فقط نظری بوده که در ویدیوی او از سوی یک شخص دیگر بیان شده. اما اگر فرض کنیم قصد از ارسال این نظر ایجاد گمراهی در دیگران نبوده، در آن صورت امکان دارد آن دوست دوست یک نفر، بر روی پروژه ای تجربی که هنوز نهایی نشده بوده کار کرده باشد.

اپل برای پروژه های سری اش از گروه های بسیار کوچک ولی حرفه ای استفاده می کند و گاهی هم پیش می آید که محصول آن پروژه، هرگز نور آفتاب را نمی بیند و بایگانی می شود. ولی این به معنای آن نیست که اپل برای اطمینان از وفاداری کارمندانش وقت آنها و پول خود را تلف می کند.

نوشته شده در 30 بهمن 1391برچسب:,| ساعت 20:43| توسط حسین رستمی زاده|



همانطور که ساعتی پیش به اطلاع شما رساندیم، امروز در دبی سامسونگ برنامه ای برای معرفی محصولات اش به راه انداخته است. فوروم سامسونگ امسال در این شهر و در هتل Grand Hyatt برگزار می شود. در ابتدای برنامه که دقایقی پیش برگزار شد، سامسونگ یک نطق اصلی داشت که در آن به معرفی محصولات مهم اش پرداخت.

البته در این برنامه شاهد معرفی محصول جدیدی از این شرکت نبودیم، بلکه سامسونگ به معرفی دوباره محصولاتی پرداخت که قبلا هم با اکثر آنها آشنا شده بودیم و به نظر می رسد که هدف این بود تا این بار در خاورمیانه، روی محصولات جدید سال ۲۰۱۳ خود تاکیدی دوباره کند.

گویا سامسونگ ترجیح می دهد که محصولات جدید و مهمش را همیشه در رویدادهای اروپایی و آمریکایی رونمایی کند.


img_8242.jpg

طی این برنامه معرفی کوتاهی از محصولات مختلف سامسونگ از تلویزیون و لپ تاپ ها گرفته تا محصولات نرم افزاری صورت گرفت.

سامسونگ معتقد است امسال رشد فوق العاده ای در میان مشتریان بزرگ تجاری اش خواهد داشت و منتظر است تا شرکت های بزرگ هم بیش از پیش به سراغ محصولاتش بیایند.


img_8236.jpg

تلویزیون ۸۵ اینچی 4K سامسونگ را به خاطر دارید که در سی ای اس امسال معرفی شد؟ در دبی هم حضور دارد.


img_8243.jpg

سامسونگ معتقد است تنوع زیاد محصولات اش یکی از دلایل اصلی رشد این شرکت طی سال های اخیر بوده. هرچند به نظر می رسد که بیشترین سود سامسونگ از طریق فروش تلفن های هوشمند و البته نمایشگر و تلویزیون است.


img_8235.jpg

می دانستید که معمولا در اینگونه مراسم ها تعدادی نمایشگر در مقابل سخنران قرار می گیرد و متن سخنرانی را به او نشان می دهد؟ این نمایشگرها معمولا به گونه ای قرار دارند که مخفی هستند، اما در برنامه امروز کاملا بزرگ و قابل مشاهده بودند.


img_8246.jpg

در ادامه مراسم و تا ساعاتی دیگر نمایشگاهی از محصولات سامسونگ آغاز به کار خواهد کرد.

نوشته شده در 30 بهمن 1391برچسب:,| ساعت 20:43| توسط حسین رستمی زاده|



هنگامی پای گجت ها و ابزارهای کوچک کاربردی به میان می آید، دیگر قابلیت و کارکرد همه داستان نیست.

در گجت ها، ما دوست داریم همراه با کارایی، زیبایی و طراحی را هم ببینیم.


kindle-touch-narenji-ir-92834-005-500px-narenji-ir.jpg

با کیندل تاچ، آمازون صفحه کلید را از کتابخوان الکترونیک حذف کرد و یک ابزار صاف و ساده، اما خوش دست را خلق کرد.


apple-iphone-4-nareni-989438-002-500px-narenji-ir.jpg

با طراحی آیفون 4، بزرگترین پرش در طراحی تلفن های هوشمند شرکت اپل را شاهد بودیم. در زمان عرضه، از تمام اسمارت فون های رقیب نازک تر بود. علاوه بر این تماما از شیشه و فلز ساخته شده بود. خبری از پلاستیک در آن نبود. به نظر می رسد اپل واقعا طراحی این محصولش را دوست دارد. زیرا آیفون از زمان معرفی آیفون ۴ در سال ۲۰۱۰ تا کنون تغییر چندانی نکرده است.


apple-ipad-2-narenji-ir-974387573-001-500px-narenji-ir.jpg

اپل تنها یک سال پس از عرضه آیپد آن را به کلی بازطراحی کرد. آیپد ۲ نازک تر، خیلی نازک تر، از آیپد اول بود و در دو رنگ عرضه شد. اپل پس از دو سال هنوز هم از همان طراحی بهره می برد.


sonys-playstation-3-narenji-ir-8439842-008-500px-narenji-ir.jpg

پلی استیشن ۳ سونی طی سالها تنها چند تغییر کوچک را تجربه کرده است. آخرین آن هم نسخه نازک شده این کنسول بود. و واقعا آن را می توان جذاب ترین کنسول بازی خانگی دانست که توسط این شرکت عرضه شده است.


sega-controller-dreamcast-video-game-console-narenji-ir-9287983321-007-500px-narenji-ir.jpg

سگا هنگامی که در سال ۱۹۹۹ از کنسول بازی Dreamcast خود پرده برداری کرد، به همراه آن دسته بازی ویژه اش با طراحی خاص و چشم گیر را هم رونمایی نمود. این دسته بازی دارای یک اسلات کارت حافظه و همین طور صفحه نمایش بود. در آن زمان آن را بهترین دسته بازی موجود در بازار می دانستند. این محصول آنقدر خوب بود که مایکروسافت بعدها هنگام طراحی دسته بازی برای اولین ایکس باکس، تا حد زیادی از این گجت ایده گرفت.


first-imac-narenji-ir-112019384-003-500px-narenji-ir.jpg

استیو جابز پس از برگشت به اپل در دهه ۱۹۹۰ میلادی، اولین آی مک را رونمایی کرد. این یک طراحی کاملا تازه با یک کیس پلاستیکی جذاب بود. مردم حسابی مفتون آن شدند و آی مک تبدیل به اولین محصولی شد که توانست در تجدید حیات اپل نقش مهمی بازی کند.


the-old-school-blackberrys-narenji-091033-010-500px-narenji-ir.jpg

بلک بری های قدیمی شاید اکنون از مد رفته به نظر برسند. اما هنگامی که برای اولین بار معرفی شدند، ترکیبی عالی از کارایی و طراحی تکنولوژی بودند. اولین بلک بری های مجهز به صفحه کلید فیزیکی به کاربران اجازه می دادند به راحتی ایمیل و پیامک های شان را تایپ کنند. و به سرعت تبدیل به یکی از ابزارهای اصلی دنیای حرفه ای تجارت شدند.


the-nest-narenji-ir-298492894-009-500px-narenji-ir.jpg

Nest یک ترموستات هوشمند است که توسط دو نفر از کارمندان سابق اپل طراحی شده. این ترموستات متصل به وب می تواند عادات شما را یاد بگیرد و دمای خانه را بدون نیاز به دخالت شما تنظیم کند. و البته همان طور که می بینید، ظاهر بسیار خوبی هم دارد.


microsofts-wedge-narenji-ir-921-006-500px-narenji-ir.jpg

موس Wedge مایکروسافت یک موس پرتابل و حساس به لمس است. یک ابزار زیبا و کوچک تر از بسیاری موس های موجود در بازار، و البته طراحی آن به گونه ای است که کار با آن هنوز بسیار راحت است. یک ابزار جانبی عالی برای وسایل قابل حملی مانند اولترابوک ها و تبلت های ویندوز 8.


googles-latest-smartphone-nexus-4-9683-004-500px-narenji-ir.jpg

آخرین اسمارت فون گوگل، یکی از بهترین مدل های آن تا به امروز است. Nexus 4 یک طراحی شیشه و فلز روان و استوار دارد. و البته مکعب های درخشان و منحصر به فرد پشت بدنه سیاه این تلفن هوشمند را نباید از یاد برد.

نوشته شده در 30 بهمن 1391برچسب:,| ساعت 20:43| توسط حسین رستمی زاده|



بیل گیتس، مؤسس و مدیر عامل اسبق مایکروسافت، رئیس هیئت مدیره کنونی این شرکت، و رئیس مشترک بنیاد بیل و ملیندا گیتس، دیشب در سایت مشهور reddit حضور یافت و در قالب مراسم "هر چه می خواهید از من بپرسید" (Ask me anything) به سؤالات کاربران پاسخ گفت.

در ادامه مطلب با نارنجی همراه باشید تا گوشه هایی جالب از این پرسش و پاسخ را با هم مرور کنیم.

پرسش ها و پاسخ ها  


  نظرتان درباره تلاش های اخیر برای محدود کردن اینترنت باز و رایگان (مثل طرح سوپا و ...) چیست؟
در اینجا می شود به دو مورد اشاره کرد. یکی دو قطبی "نرم افزار آزاد و پولی" است. اینترنت از بسیاری چیزهای رایگان سود برده و همینطور از بسیاری نرم افزارهای پولی. خیلی جالب است که چطور مردم در هر دو مدل سرمایه گذاری کرده اند. حتی چیزهای پولی هم معمولاً یک نسخه رایگان برای برخی مخاطبین دارند و [در مقابل] حتی بازترین خدمات هم معمولاً یک بخش پولی ارائه می کنند.

مورد دوم هم بر می گردد به تنشی که بین ناشناس بودن کاربران و شناسایی هویت آنها وجود دارد. در اینجا هم مواقعی هست که مردم می خواهند ناشنانس باقی بمانند و در کنارش، مواقع دیگری که نیاز به ارائه مشخصات کامل هست. من خیلی تعجب می کنم که چقدر کار کمی در بخش هویت کاربران انجام شده ولی به نظرم در آینده بهبود خواهد یافت.

  برای تولدتان چه هدیه هایی می گیرید، به خصوص که خودتان قادر هستید هر چه می خواهید بخرید؟
نرم افزار رایگان. شوخی کردم، در اصل کتاب هدیه می گیرم.

  چه کتاب هایی می خوانید؟
بهترین کتابی که در این یک دهه خوانده ام، "نیکوترین فرشته ها از جنس طبیعت ما" از استیون پینکر است که یک نگاه بلند ولی ژرف به کاهش خشونت و تبعیض در طول زمان دارد. من خیلی از کتاب هایی را که می خوانم در سایت gatesnotes.com نقد هم می کنم. (این که زیاد خودنمایانه نیست؟)

  از وقتی ثروتمند شدید، ارزان ترین چیزی که بیشترین رضایت را به شما داده، چیست؟
بچه ها. چیزبرگر ارزان. دوره های آموزشی رایگان Open Course Ware.

  این بچه های ارزان را از کجا به دست آوردید؟
عمو لک لک(!)

  چطور آدم های فوق ثروتمند به فعالیت های بشردوستانه و بی نهایت سخاوتمندانه شما واکنش نشان می دهند؟
من از ملاقات با سایر خیرین لذت می برم و درباره پروژه های آنها حرف می زنیم. به نظرم جنبشی برای انجام هوشمندانه کارهای بیشتر و شروع زودتر آنها به راه افتاده. کارهای خیر بیشتر شامل بخشیدن دارایی از طرف تعداد زیادی از مردم است ولی اگر آدم های ثروتمند یک الگوی قوی ارائه کنند، کمک بزرگی است.

  من بیل گیتس نیستم ولی او اثرات مثبت بزرگی گذاشته. خیلی از ثروتمندانی که می شناسم بیل گیتس را الگوی خودشان معرفی می کنند. نه به خاطر روزهایی که در مایکروسافت داشته بلکه به خاطر کارهای خیرش. او همزمان با این خوبی ها، باعث شده خیلی از دوستان من میلیون ها دلار اندوخته والدین شان [ارث] را از دست بدهند چون والدین آنها پی برده اند که بیل گیتس فقط 10 میلیون دلار برای فرزندانش کنار گذاشته [و رویه مشابهی در پیش گرفته اند].
نظر قطعی من این است که به ارث گذاشتن پول زیاد برای بچه ها، هیچ لطفی به آنها نیست. بخشی از یکی از مقاله های فورچون در سال 1986 به وارن بافِت اختصاص داشت و مربوط به قبل از ملاقات ما با هم می شد. مرا خیلی به فکر فرو برد ولی بالاخره فهمیدم که حق با او بوده. برخی افراد با این روش مخالفند ولی من و ملیندا احساس خوبی داریم.

  شما هنوز هم کد نویسی می کنید؟ اگر بله، با کدام زبان؟
نه آنقدری که دلم می خواهد. کمی C و C# و Basic می نویسم. از این متعجبم که زبان های جدید، پیشرفت زیادی در ساده سازی برنامه نویسی نکرده اند. خیلی خوب می شد اگر اکثریت بچه های دبیرستانی در معرض یادگیری برنامه نویسی قرار می گرفتند...

  الآن با چه کامپیوتری دارید به سوالات جواب می دهید؟
همین یک هفته پیش بود که سرفیس پروی خودم را دریافت کردم و خیلی عالی است.

الآن دارم از یک نمایشگر Perceptive Pixel (تصویر زیر) استفاده می کنم. یک تخته سفید بزرگ مبتنی بر ویندوز 8. قیمت این محصول به مرور زمان و با فراگیر شدن پایین خواهد آمد {دلداری خوبی بود بیل.م}

Bill Gates AMA Perceptive Pixel.jpg


  جداً شما [مایکروسافتی] ها از بینگ استفاده می کنید؟ رو راست باشید...
رو راست می گویم که بینگ در حال حاضر محصول بهتری شده. به چالش بکشیدش. من رویش تعصب دارم ولی کاری که برای بهبودش صورت گرفته عالی است.

  فکر می کنید امروزه کدام تکنولوژی در حال ظهور می تواند باعث جهش بزرگ بعدی برای مصرف کننده عادی شود، شبیه کاری که کامپیوترهای خانگی در سال های قبل انجام دادند؟
ربات ها، نمایشگرهای فراگیر و ارتباطات کلامی با دستگاه ها همگی نوع نگاه ما به کامپیوترها را تغییر خواهند داد. وقتی دیدن، شنیدن و خواندن (شامل دست نوشته ها) به خوبی کار کنند، شما به روش های جدیدی با وسایل ارتباط برقرار خواهید کرد.

  رابطه شما با استیو جابز چطور بود؟
من و او برای هم احترام قائل بودیم. بزرگترین پروژه مشترک مان مکینتاش بود که در آن تعداد افراد مایکروسافت، بیشتر از افراد اپل بودند چون ما داشتیم خیلی از برنامه ها را می نوشتیم. من در این سال ها به طور منظم استیو را می دیدم از جمله آن بعد از ظهری که چند ماه پیش از مرگ غم انگیزش با هم گذراندیم...

  آقای گیتس، اگر مایکروسافت موفق نمی شد و به اینجا نمی رسید، به جایش چه کار می کردید؟ شما در بین ابر ثروتمندان خیّر یک رهبر به شمار می روید، ولی به نظرتان مردمی که درآمد کمی دارند چطور می توانند بهترین کمک را به بهبود دنیا بکنند؟
اگر ریزپردازنده ها در طول این مسیر همراه ما پیشرفت نمی کردند، نمی دانم چه می کردم. شاید داروسازی یا ریاضیات نظری، ولی گفتنش سخت است. [در مورد سؤال دوم] بیشتر کارهای خیر توسط قشر متوسط جامعه انجام می شود بنابراین ستون فقرات کارهای خیریه در ایالات متحده، آنها هستند. کار کلیدی دیگر، پشتیبانی از کمک های حمایتی دولت است که فقط 1% بودجه را شامل می شود ولی به کشورهای فقیر کمک های فوق العاده ای می کند.

  موفقیت های بنیاد خیریه خودتان را چطور ارزیابی می کنید؟ فرق آن با سازمان های مشابه در چیست؟
اهداف ما تمرکز بر روی کمک به فقیرترین افراد "در سرتاسر دنیا" و نیز بهبود وضع آموزش "در امریکا" هستند. ما نیمی از پولمان را خرج بهداشت جهانی می کنیم. یکی از معیارهای مان برای بررسی پیشرفت، کاهش مرگ و میر کودکان زیر 5 سال است. اظهارنامه سالیانه من هم درباره پیشرفت عالی در این زمینه بود.

  بزرگترین دستاورد بنیاد بیل و ملیندا گیتس از نظر شخص شما چه بوده و چطور تصمیم می گیرید که از کدام حرکت های بشردوستانه حمایت کنید؟
تا اینجا بزرگترین دستاوردها رسیدن به واکسن برای اسهال و ذات الریه بوده که جان میلیون ها نفر را نجات داده اند. رسیدن به واکسن فلج افطال می تواند پیشرفت بزرگ بعدی باشد که با شرکای کلیدی مان به دنبالش هستیم.

  هنوز Weezer  گروه موسیقی مورد علاقه تان است؟
Weezer  ... در واقع U2 گروه محبوب من است... منتظرم Spinal Tap هم دوباره تورهایش را شروع کند.

  برای خوشگذرانی چکار می کنید؟ برای من واقعاً سخت است که بفهمم چطور یک نفر مثل شما می تواند خودش را از ایمیل ها، تماس های تلفنی و رسانه ها ببُرد! تعریف یک روز خوب و باحال از نظر شما چیست؟
من عاشق تنیس هستم. از بازی avid bridge هم خوشم می آید (یک بازی کارتی است که قدیم ها محبوب تر بود!) دوست دارم با بچه هایم برویم به بازدید از جاهایی مثل نیروگاه های تولید برق، محل دفن زباله، شتابدهنده بزرگ ذرات (LHC)، قطب جنوب، سیلوهای پرتاب موشک در آریزونا، و ... تماشای دوره های آموزشی را هم دوست دارم.

  بزرگترین ترس شما برای آینده دنیا چیست؟
امیدوارم شاهد استفاده تروریست ها از سلاح های هسته ای یا شیمیایی نباشیم. باید مطمئن شویم که چنین کارهایی بسیار سخت باقی خواهند ماند. همچنین از اینکه می شنوم کار زیادی برای کاهش گازهای کربنی انجام نمی شود ناراحتم. دولت ها باید سرمایه گذاری بیشتری در بخش تحقیق و توسعه انجام دهند تا بتوانیم زودتر منابع ارزان برای جایگزینی منابع تولید کننده CO2 را فراهم کنیم. ولی در کل خوشبینم، اوضاع نسبت به 200 سال قبل خیلی بهتر است.

  سلام بیل، می خواستم بدانم نظرت درباره ویندوز 8 چیست؟ فکر می کنی در کل شکست خورده؟ نظرم این نیست که شکست خورده ها، ولی بعضی ها می گویند وضعش خوب نیست، می خواستم بدانم نظر تو چیست؟
[ویندوز 8] یک پیشرفت بزرگ برای ویندوز است و مردم شاهد خواهند بود که نرم افزارها و دستگاه های عالی بیشتری برای اش بیرون خواهد آمد.

  چیزی در فهرست آرزوهایت تیک نخورده باقی مانده؟
اینکه نمیرم...

  هیچ وقت صاحب یک مکینتاش بوده اید؟
مایکروسافت نرم افزارهای زیادی برای مک دارد. من در کل از دستگاه های ویندوزی استفاده می کنم ولی از قدیم تمام محصولات اپل را تست کرده ام.

  کدام را ترجیح می دهی: ویندوز 7 یا 8؟ روراست باش بیل.
بالاترین بهترین ست.

نوشته شده در 26 بهمن 1391برچسب:,| ساعت 21:31| توسط حسین رستمی زاده|


BlueStacks استارت آپی است که با هدف آوردن اپلیکیشن های اندرویدی به کامپیوترهای ویندوزی و مک ها تاسیس شده است. این شرکت امروز از نسخه نهایی نرم افزار App Player خود رونمایی کرد که برای استفاده در کامپیوترهای ویندوز 8 و سرفیس پرو مایکروسافت بهینه سازی شده است.

این حرکت یک برنامه گسترده است که پس از توافق با برخی از نامهای بزرگ اکوسیستم PC همچون ایسوس، ام اس آی و AMD آغاز شده بود. اکنون لنوو، اچ پی و دل هم به این حرکت پیوسته اند. امروز با معرفی نسخه ویژه ویندوز 8 این برنامه و همچنین پشتیبانی از سرفیس پرو برای اولین بار، می توان گفت که نقطه عطفی مهم و حیاتی برای این سیستم عامل و مایکروسافت در پیش رو است.

حالا به کمک BlueStacks کاربران می توانند بیش از ۷۵۰ هزار اپلیکیشن اندروید را بر روی کامپیوترهای ویندوز 8 خود اجرا کنند. این می تواند یک گام بسیار بزرگ برای سیستم عاملی باشد که فعلا تنها ۳۵هزار اپلیکیشن را در اپ استور خود لیست کرده است.

روزن شارما مدیرعامل BlueStacks می گوید: «سرفیس پرو یک ابزار ابداعی عالی است، اما هیچ اپلیکیشن برجسته ای ندارد. اما این کار ما مشکل را حل می کند و ارزش افزوده فراوانی برای خریداران به ارمغان می آورد.»


bluestacks-charm-menu-for-win8-from-app-002-500px-narenji-ir.jpg

برای شخصی سازی این نرم افزار در سیستم عامل جدید، BlueStacks به شما امکان می دهد که پلیر را در یکی از کاشی های صفحه اول ویندوز 8 قرار دهید و همچنین در حالت تمام صفحه واقعی از آنها استفاده کنید. همچنین در این پلیر اپلیکیشن های اندروید می توانند از سنسور های حرکتی سرفیس پرو و دیگر تبلت های ویندوز 8 هم بهره ببرند.

نوشته شده در 26 بهمن 1391برچسب:,| ساعت 21:31| توسط حسین رستمی زاده|




تیم کوک که به زودی به عنوان یکی از میهمانان بانوی اول امریکا در کنار خانواده های نظامیان و افراد مشهوری مثل بابک فردوسی (عضو تیم مریخ نورد Curiosity) در "سخنرانی وضعیت کشور" آقای اوباما در کنگره امریکا هم حاضر خواهد شد، دیشب میهمان افتتاحیه کنفرانس تکنولوژی و اینترنت گروه بانکداری گلدمن ساکس بود و به سوالات مختلفی درباره اپل پاسخ گفت.

این در حالی بود که همزمان بلومبرگ ادعا کرد اپل یک تیم 100 نفره از طراحان محصول را به کار بر روی iWatch گماشته و این محصول به احتمال زیاد از مرحله تجربی فراتر رفته و شاید زودتر از آنچه تصور می شد، عرضه شود. گفته می شود جیمز فاستر از مدیران ارشد بخش مهندسی اپل این پروژه را هدایت می کند و iWatch قرار است برخی از کارکردهای کامپیوتری آیفون و آیپد را هم دارا باشد.

نوشته شده در 26 بهمن 1391برچسب:,| ساعت 21:31| توسط حسین رستمی زاده|


چند سالی است که شرکت های مختلف تلاش می کنند تلویزیون را متحول کنند. اما هنوز هیچ شرکتی نتوانسته نسل جدیدی از این جعبه جادویی وارد بازار کند که تحولی بزرگ در بازار تلویزیون ها به حساب آید.

گوگل مشغول برنامه ریزی و تحقیق روی آن است، شایعات زیادی هم در دست است که اپل مشغول ساخت تلویزیون اش است و حالا امشب نوبت اینتل رسید که رسما اعلام کند با جدیت می خواهد وارد این تجارت بشود.

ساعتی اریک هاگرز مدیرکل اینتل تایید کرد که شرکت اش وارد تجارت تلویزیون خواهد شد. یک سرویس تلویزیون اینترنتی که روی پهنای باند کاربران فعال خواهد بود.
این شرکت می گوید بیش از یک سال است که روی این موضوع کار می کند و بخشی جدید در اینتل تاسیس شده که افراد زیادی را از شرکت های مختلف استخدام کرده است. از اپل و نت فلیکس گرفته تا گوگل، بی بی سی و…

اینتل می خواهد یک پلتفرم تلویزیون اینترنتی جدید به وجود بیاورد که با سرویس های شرکت های دیگر متفاوت است.

این شرکت قصد دارد یک برند جدید به وجود بیاورد و البته قرار است سخت افزار این تلویزیون را هم خود اینتل به بازار ارایه کند که احتمالا یک باکس ویژه خواهد بود.

این باکس دارای یک دوربین هم هست که کار آن را هنوز به طور دقیق نمی دانیم. اما احتمالا بینندگان برنامه های تلویزیونی را تحت نظر می گیرد تا به آنها تبلیغات مناسب با سن و جنس شان نشان بدهد. برای مثال اگر تشخیص بدهد که یک نوجوان مشغول دیدن تلویزون است، تبلیغات متناسب با او را پخش خواهد کرد.

آقای هاگرز می گوید آنها با تمام شرکت های بزرگ و فعال در این صنعت همکاری می کنند و تلویزیون اینتل در همین سال جاری میلادی وارد بازار خواهد شد.

فکر می کنید اینتل ایده متفاوت و جذابی در آستین دارد و می تواند کاربران زیادی را به سوی استفاده از محصول جدیدش ترغیب کند؟

نوشته شده در 26 بهمن 1391برچسب:,| ساعت 21:31| توسط حسین رستمی زاده|

Antivirus & ESET Smart Security

 

http://up.vbiran.ir/images/rk866wdas9smnp6jnuz.jpg

Username:EAV-80048709     Password:r34cj8uepn  Username:EAV-80289108     Password:v62fkjk7pr  Username:EAV-80369681    Password:5dttvr4ea4   Username:EAV-80386788     Password:v2fb8hum8c  Username:TRIAL-81870607 Password:xjfe3mtunj  Username:TRIAL-81870614 Password:ef6pmnfuvj  Username:TRIAL-81870620 Password:3f6d57d234
نوشته شده در 26 بهمن 1391برچسب:,| ساعت 21:31| توسط حسین رستمی زاده|


به لطف چیپ مودم پیشرفته 4G LTE جدید Broadcom اکنون می توان به تولید تلفن های هوشمند و تبلت های 4G کوچکتر و با عمر باتری بیشتری امیدوار بود که امکان اتصال به شبکه های بیشتری را هم دارند.

چیپ BCM21892 که کوچک ترین مدل در نوع خود محسوب می شود، میزان مصرف انرژی را ۲۵ درصد نسبت به چیپ های LTE مرسوم کاهش یافته است و همچنین ۳۵ درصد جای کمتری هم اشغال می شود.

به گفته Broadcom، این چیپ جدید می تواند انواع ترکیب ها و باند های فرکانسی 3GPP LTE را پشتیبانی کند. این دامنه شامل LTE FDD و TDD و همچنین LTE-Advanced است. این چیپ با تکنولوژی های قدیمی همچون HSPA+ و TD-SCDMA یا EDGE/GSM هم سازگاری خوبی دارد.

این چیپ از «همزیستی بیسیم» میان وای فای، بلوتوث و LTE هم پشتیبانی می کند، تا این سه تکنولوژی همکاری و همراهی بهتری با یکدیگر داشته باشند. اکنون تنها نمونه های اولیه چیپ BCM21892 برای تست در اختیار مشتریان شرکت قرار گرفته است. و Broadcom اعلام کرده این چیپ را تا سال ۲۰۱۴ به صورت تجاری وارد صنعت خواهد کرد.

نوشته شده در 26 بهمن 1391برچسب:,| ساعت 21:31| توسط حسین رستمی زاده|


ReadWrite و The Verge همزمان گزارش می دهند که HP در حال ساخت چند تبلت اندرویدی است. این کمپانی قدیمی و بزرگ که تجربه تلخی را با خرید Palm و WebOS در دنیای موبایل دارد، اینک در حال افزایش تلاش ها برای ساخت دستگاه های موبایل و ورود جدی تر به این عرصه است.

دو منبع خبری ناشناس به ReadWrite گفته اند که HP در آینده نزدیک یک تبلت اندرویدی با قلب تپنده تگرا 4 را معرفی خواهد کرد، تبلتی که از سال گذشته کار بر روی آن آغاز شده. در عین حال، گفته می شود که HP تحقیق بر روی یک تلفن هوشمند را هم شروع کرده که البته بعید است در سال 2013 عرضه شود.

تحقق این خبر می تواند یک برد بزرگ برای گوگل باشد زیرا ورود یکی از بزرگترین شرکای سخت افزاری مایکروسافت به دنیای اندروید، خبر از آینده خوب دستگاه های موبایل در مقابل کامپیوترهای سنتی در زمانه ای می دهد که بازار PC تحت تأثیر خیزش بازار POST-PC در حال نزول است.

قرار است HP در جریان کنفرانس جهانی موبایل که 7 تا 10 اسفند در بارسلون اسپانیا برگزار می شود، نشست های خصوصی برگزاری کند و احتمال آنکه در آنجا تبلت خود را پشت درهای بسته در معرض دید برخی از صاحب نظران قرار دهد، زیاد است. ولی زمان عرضه محصول، بعد از MWC خواهد بود

نوشته شده در 26 بهمن 1391برچسب:,| ساعت 21:31| توسط حسین رستمی زاده|

یکی از دلایل اینکه هنوز زندگی های ما شبیه فیلم های علمی تخیلی نشده، این است که منابع قابل اتکایی برای ذخیره سازی انرژی الکتریکی نداریم. نشان به آن نشان که حتی امروز روز هم باتری تلفن های ما شارژ فوق العاده ای نگه نمی دارند.

اما یک تغییر شگرف در تکنولوژی باتری های لیتیومی می تواند کمک کند تا گجت های تشنه انرژی خود را برای چندین روز (نه فقط چندین ساعت) سر پا نگه داریم.

باتری های لیتیوم-یون معمولی، یعنی سلول های قابل شارژی که می توانند نیروی مورد نیاز هر چیزی از تلفن ها گرفته تا تویوتا پرایوس را تأمین کنند، جریان الکتریسیته را با انتقال یون های لیتیوم مثبت بین صفحات گرافیتی بسیار نازکی که در محل هر الکترود قرار گرفته اند، تولید می کنند.

ولی به مرور زمان و با سالخورده شدن این صفحات گرافیتی، ظرفیت و قابلیت دشارژ شدن (انتقال انرژی به دستگاه) در آنها کاهش می یابد. این به خصوص در مورد نسل جدید سلول های لیتیوم-سیلیکونی صدق می کند که در آنها سیلیکون جایگزین کبالت در قطب مثبت شده. زیرا فشار مکانیکی دریافت و ارسال الکترون ها باعث می شود این صفحات سیلیکونی به مرور زمان ترک بخورند.

اما محققین در دانشگاه کالیفرنیای جنوبی توانسته اند توانایی صفحات سیلیکونی را به اوج برسانند. با استناد به مقاله منتشر شده در این باره، می توان گفت که این تیم محققین که زیر نظر پروفسور «چونگ وو ژو» مشغول به کارند به جای صفحات سیلیکونی، از نانو لوله های متخلخل سیلیکونی استفاده کرده اند که هیچ تأثیر بدی هم روی ظرفیت باتری نگذاشته.

نکته مثبت این است که پتنت های موقتی باتری طراحی شده توسط آنها خبر از امکان عرضه این ساختار جدید ظرف 2 یا 3 سال می دهد. پروفسور ژو می گوید: «این یک تحقیق هیجان انگیز بود که درها را برای طراحی نسل بعدی باتری های لیتیوم-یون باز کرد.»

آیا این اختراع جدید، راه خود را به باتری دستگاه های آینده ما باز خواهد کرد؟ اگر چنین شود دو مشکل بزرگ از سر راه کاربران برداشته خواهد شد: مشکل اول ظرفیت نسبتاً کم باتری های فعلی است و مشکل دوم، زمان نسبتاً طولانی برای شارژ آنها. اما با باتری جدید، ظرفیت تا 3 برابر افزایش می یابد و زمان شارژ کامل به 10 دقیقه کاهش. ماندگاری باتری هم به 2000 چرخه شارژ کامل افزایش خواهد یافت. عالی نیست؟

نوشته شده در 26 بهمن 1391برچسب:,| ساعت 21:31| توسط حسین رستمی زاده|


همان طور که در CES 2013 دیدیم, داستان امسال درباره HDTVها و بیش از همه OLED بود. اکنون کم کم سرو کله برخی از این مدل ها در فروشگاه ها هم پیدا شده و به نظر می رسد ال جی اولین شرکتی است که قصد دارد تلویزیون های OLED خود را به دست مشتریان برساند.

این شرکت از ماه گذشته در کره جنوبی پیش فروش تلویزیون های ۵۵ اینچی OLED خود را آغاز کرده بود و تا کنون بیش از ۱۰۰ عدد از این محصول ۱۰ هزار دلاری را پیش فروش کرده است. اکنون هم اعلام کرده که از روز دوشنبه آینده تحویل تلویزیون به مشتریان را آغاز خواهد کرد. ال جی می گوید که میزان فروش تلویزیون های HDTV اش نسبت به سال گذشته، تا کنون با رشدی ۱۵ درصدی همراه بوده است.

البته هنوز باید منتظر گرمتر شدن بازار رقابت های این تلویزیون ها توسط سامسونگ هم باشیم. زیرا این شرکت وعده داده فروش تلویزیون های OLED HDTV خود را از ماه مارس آینده با قیمتی ۱۲ هزار دلار در امریکا آغاز خواهد کرد.

نوشته شده در 26 بهمن 1391برچسب:,| ساعت 21:31| توسط حسین رستمی زاده|

آلودگی تهران

آلودگی هوا یکی از معضلات زندگی شهری است. برای مثال از ابتدای سال ۲۰۱۳ میلادی، پایتخت چین به شدت با این مشکل دست و پنجه نرم می کند. شدت این ماجرا به حدی است که آمار بیماری های ریوی در این کشور بسیار بالا رفته و حتی دیدن آسمان آبی تبدیل به یک رؤیا برای شهروندان پکن شده است.

تهران نیز یکی از شهر های آلوده به شمار می رود. آلودگی هوا در ماه های گذشته بعضا به حدی رسیده است که منجر به تعطیلی مدارس و ادارات گشته و گاها زندگی برخی از شهروندان را مختل نموده است. در چنین شرایطی بد نیست اگر هر روز نسبت به میزان آلودگی اطلاع داشته باشید تا اقدامات لازم را در این راستا انجام دهید. اما چگونه می توان هر روز از میزان آلودگی هوا اطلاع یافت؟

به تازگی دو اپلیکیشن برای سیستم عامل اندروید ارائه شده که شما را در این امر یاری می نماید. این برنامه ها، هر دو «آلودگی هوای تهران» نام دارند، اما خدماتی که ارائه می دهند، متفاوت است.


tehran-aloodegi-app2.jpg

اپلیکینش اول نقشه تهران را بر روی صفحه می آورد و میزان آلاینده ها را در هر منطقه نمایش می دهد. شما می توانید در این برنامه از بین آلاینده های مختلف مانند PSI و NO2 و CO و ... هر یک را انتخاب کرده و میزان مجاز و یا خطرناک بودنش را در مناطق تهران مشاهده نمایید. این برنامه را می توانید به ریگان از کافه بازار دریافت نمایید.


tehran-aloodegi-app1.jpg

اپلیکیشن دوم اما ساختار ساده تری دارد و با استفاده از اطلاعاتی که از سایت شهرداری تهران دریافت می کند، گزارش آلودگی هوا را در جیب شما قرار می دهد. در این گزارشات میزان آلاینده ها به صورت نموداری درج می گردد. قسمت جالب برنامه تحیلی است که از آمار کسب شده، ارائه می گردد. در این تحلیل میزان کاهش و یا افزایش آلاینده ها مورد بررسی قرار می گیرد و برای مثال توصیه می گردد که افراد سالمند و کودکان در روزی خاص از منزل خارج نگردند. این برنامه نیز به رایگان از کافه بازار قابل دانلود است.

نوشته شده در 26 بهمن 1391برچسب:,| ساعت 21:31| توسط حسین رستمی زاده|

در یکی از بزرگترین بازخلق های مغز انسان در محیط کامپیوتر، یک گروه از محققان بین المللی سرمایه ای 1.6 میلیارد دلاری را جمع کرده اند تا پروژه جاه طلبانه شبیه سازی مغز انسان را پیش ببرند.

قرار است طی ۱۰ سال آینده دانشمندانی از تیم های تحقیقاتی مختلف به دنبال فهم و طراحی نقشه شبکه صدها میلیاردی ارتباطات نورونی باشند. این ارتباطات نورونی تشکیل دهنده تفکرات ارادی، احساسات مختلف و حتی خودآگاهی هستند. برای انجام چنین کاری محققان می خواهند از یک شبیه سازی تصاعدی چندلایه ای در مقیاس بزرگ بر روی یک سوپرکامپیوتر بهره ببرند.

و البته برنامه ریزان این پروژه آن را چندان کوچک و دست پایین هم نگرفته اند. تیم کاری این پروژه را بیش از ۲۰۰ محقق از ۸۰ انستیتو در سراسر دنیا تشکیل می دهند. آنها حتی خودشان را از نظر حوزه کاری و بلند پروازی با « برخورد دهنده بزرگ ذرات » مقایسه می کنند. آنها «پروژه مغز انسان» را یک پروژه «سرن برای مغز» تعریف می کنند.

به گفته دانشمندانی که روی این پروژه کار می کنند، HBP قرار است پلتفرم های جدیدی برای محاسبات کامپیوتری neuromorphic و نورو-روبوتیک بسازند که به محققان اجازه دهد تا سیستم های کامپیوتری و ربات های جدیدی را بر پایه معماری و اجزای مغز شکل دهند.

این محققان سعی می کنند که مغز انسان را بخش به بخش بازسازی کنند و سرانجام این قطعات ادراکی را در کنار یکدیگر گذارده و یک سوپرکامپیوتر تازه بسازند.

Torsten Wiesel برنده نوبل سوئدی می گوید: «حمایت از HBP یک قدم حیاتی است که پیشرفت های مهمی را امکان پذیر می کند و در فهم چگونگی کارکرد مغز به ما کمک می کند.» این پروژه می تواند باعث توسعه کامپیوترهای جدید و قدرتمندی گردد که از پس ذخیره و پردازش حجم انبوهی از اطلاعات جدید درباره مغز بر می آیند. در حالی که دانشمندان علوم اعصاب از هم اکنون اماده استفاده از این ابزارهای جدید در تحقیقات و آزمایشگاه های شان هستند.

این محققان همچنین امیدوارند در مراحل تحقیق شان بتوانند به دانش تازه ای درباره درمان بی نظمی های عصبی و نورونی همچون پارکینسون و آلزایمر دست یابند.
نوشته شده در 19 بهمن 1391برچسب:,| ساعت 12:22| توسط حسین رستمی زاده|

شب های سرد و یخ زده در قطب هم کم کم جالب و سرگرم کننده تر خواهد شد. طراحی جدید ایستگاه تحقیقاتی قطبی Halley VI که قرار است هفته آینده رونمایی شود، با چند حقه کوچک همراه شده است.

سازه های ثابت معمولا همیشه در ستیز با قاره یخ زده و یخ های متحرک آن هستند و دفن شدن در برف خطری جدی محسوب می گردد. اما Halley VI پاهای بازشونده ای دارد که نه تنها به آن اجازه می دهد در سطحی بالاتر از برف ها قرار گیرد، بلکه در صورت نیاز به مکان های تازه نقل مکان کند.

در کل هشت اتاقک که با یکدیگر در تماس هستند تشکیل دهنده آزمایشگاه تحقیقاتی و اقامتگاه آن هستند. بخش قرمز رنگ میانی هم اقامتگاه اشتراکی است که محل تجمع محققان و همچنین یک باغچه کوچک است.

به نظر می رسد آرشیتکت های این آزمایشگاه سیار هنگام طراحی آن در حال تماشای اپیزود ۵ جنگ های ستاره ای بوده اند! البته باید منتظر رونمایی آن باشیم تا میزان کارکردش را بسنجیم.
نوشته شده در 19 بهمن 1391برچسب:,| ساعت 12:22| توسط حسین رستمی زاده|


سوپرکامپیوتر واتسون، محصولی کمپانی IBM راهی کالج نیویورک شد. این شرکت اعلام کرد یک سیستم واتسون برای انستیتو پلی تکنینک Rensselaer نیویورک فراهم کرده است. این اولین بار است که یک کامپیوتر قرار است برای حل مسایل بغرنج و یادگیری بیشتر به دانشگاه فرستاده شده و به رقابت با نخبگان علمی بپردازد.

درست همانند دانشجویانی از گوشت و خون که در کالج به کار و تحصیل می پردازند، واتسون هم برای افزایش مهارت و دانش خود به دانشکده می رود. دوره های درسی که قرار است واتسون پاس کند، شامل انگلیسی و ریاضیات هستند.

واتسون می تواند حجم عظیمی از اطلاعات را پردازش کند که شامل زبان های طبیعی هم هست. IBM می گوید یک نسخه محدود از واتسون را به این انستیتو فرستاده تا قابلیت های ادراکی آن را بهبود بخشیده و افزایش دهد.

نسخه اصلی واتسون در دفتر مرکزی تحقیقاتی آی بی ام در وسچستر کانتی، در فاصله ۱۶۰ کیلومتری دانشگاه باقی مانده است. البته این انستیتو زیرساخت سخت افزاری کاملی برای استفاده از این سیستم نرم افزاری را در اختیار دارد.

نوشته شده در 19 بهمن 1391برچسب:,| ساعت 12:22| توسط حسین رستمی زاده|



شاید در نگاه اول این داستان بسیار شبیه به سریال «مظنون» شبکه CBS به نظر برسد که یک میلیاردر باهوش به کمک یک مامور بازنشسته سیا نرم افزاری را طراحی کرده اند تا با استفاده از کنترل تمامی سیستم های دوربین مدار بسته عمومی، به پیشگویی و جلوگیری از جرایم بپردازند. اما به لطف تکنولوژی های خارق العاده امروزی، محققان مایکروسافت و انستیتو تکنولوژی Technion در حال کار بر روی یک نرم افزار پیشگویی مصائب و بلایا هستند که کاملا واقعی بوده و اصلا مانند نمونه های تخیلی خود ناخوشایند و بدذات نخواهد بود.

و همچنین به جای استفاده از دوربین های مداربسته عمومی برای پیشگویی اتفاقات آینده، این نرم افزار به تجزیه و تحلیل سرخط اخبار و وقایع جاری در مناطق مختلف می پردازد. تا ببیند هیچ نشانه های اخطاری در خصوص ظهور و شیوع بیماری ها یا آشوب های اجتماعی مشاهده می کند که ممکن است به خشونت هایی بیانجامد.

اریک هورویتز، دستیار مدیر مرکز تحقیقات مایکروسافت می گوید: «من واقعا این را به عنوان یک پیش آگاهی از آنچه به وقوع خواهد پیوست می بینم. سرانجام این نوع کار شروع خواهد شد و اینکه اتفاقات آینده چگونه بر مردم تاثیر خواهند گذارد را تغییر می دهد.»

گفته می شود این نرم افزار توانسته بر پایه گزارشهای خشک سالی منتشره درباره آنگولا، وقوع وبا در این ناحیه را پیشگویی کند. همچنین منبع دیگری تایید می کند در آزمایش های صورت گرفته برای پیش بینی بیماری، خشونت، و تعداد کشتار قابل توجه، این سیستم توانسته است در ۷۰ تا ۹۰ درصد مواقع پیش بینی های درستی را ارائه کند.

نوشته شده در 19 بهمن 1391برچسب:,| ساعت 12:22| توسط حسین رستمی زاده|

جیلبریک آیفون
پنج ماهی از عرضه آیفون ۵ می گذرد، و سرانجام لحظه ای که خیلی از کاربران منتظرش بودند فرا رسیده است. جیلبریک آنتترد یا پایدار iOS 6.1 سرانجام از راه رسید. این نرم افزار که evasi0n نام دارد برای سیستم عامل های مک، ویندوز و لینوکس طراحی شده است.

این جیلبریک برای دستگاهی مانند آیفون ۵، آیپد مینی، نسل چهارم آیپد، آیفون ۴ و ۴اس، آیپاد تاچ و در مجموع تمام دستگاه هایی که مجهز به سیستم عامل آی او اس ۶ تا ۶.۱ هستند، فعال است. تیمی که بر روی این جیلبریک کار کرده است evad3rs نام دارد که در بین اعضای آن نام هکرهای معروفی همچون Pod2g و MuscleNerd به چشم می خورد.

جیلبریک به شما اجازه می دهد تا برخی از محدودیت های سیستم عامل اپل را از بین ببرید و از افزونه ها، قالب ها و برخی ترفند های دیگر بر روی دستگاه خود لذت ببرید. توجه کنید که بهتر است قبل از جیلبریک کردن دستگاه خود، حتما از آن Backup تهیه نمایید.

نوشته شده در 19 بهمن 1391برچسب:,| ساعت 12:22| توسط حسین رستمی زاده|


مایکروسافت امروز اعلام کرد با همکاری شرکت هواوی اسمارت فون های ویندوز فون ارزان قیمت 4Afrika را در قاره آفریقا عرضه می نماید. این شرکت تلفن ساز چینی به تولید اسمارت فون های ارزان قیمت شهره است.

این تلفن های هوشمند تنها ۱۵۰ دلار قیمت خواهند داشت و عرضه آنها از هفت کشور این قاره در آینده نزدیک آغاز خواهد شد. این کشورها عبارتند از: آنگولا، مصر، ساحل عاج، کنجا، مراکش، نیجریه و آفریقای جنوبی.


blue-original-africa-3_7A382E5E-001-500px-narenji-ir.jpg

اسمارت فون 4Afrika هواوی، اولین نمونه از ابزارهای همراهی است که مایکروسافت و این کارخانه چینی قصد دارند به عنوان بخشی از طرح 4Afrika Initiative عرضه کنند. گفته می شود این اسمارت فون هواوی به طور خاص برای توسعه دهندگان نرم افزاری، مشاغل کوچک و دانش آموزان طراحی شده است.

این تلفن هوشمند خوش قیمت قرار است در رنگ های آبی، قرمز، مشکی و سفید عرضه شود. 4Afrika در حقیقت نسخه ای از Ascend W1 هواوی است که با پردازنده 1.2 گیگاهرتزی دو هسته ای اسنپ دراگون و ۴ گیگابایت حافظه داخلی عرضه خواهد شد. نمایشگر ۴ اینچی آن کیفیت ۴۸۰ در ۸۰۰ پیکسل را دارا است و تنها ۱۰ میلیمتر ضخامت دارد. باتری آن هم به لطف تکنولوژی ویژه ذخیره انرژی، در حالت استندبای تا ۴۲۰ ساعت طاقت می آورد.

طی سال های گذشته تقاضا برای تلفن های هوشمند به شکل ثابتی در آفریقا رو به افزایش گذارده است. رئیس بخش بین الملل مایکروسافت، آقای جان فیلیپ کوتیس می گوید: «ما معتقدیم هیچ زمانی بهتر از امروز جهت سرمایه گذاری در آفریقا و دسترسی آنها به تکنولوژی نبوده است. به ویژه در زمینه سرویس ها و ابزارهای هوشمند می توان، و باید رقابت های بازار آفریقا را به عنوان یک شتاب دهنده عظیم به خدمت گرفت.»


white-original-africa_crop_thumb_3066DECA-580x315-002-500px-narenji-ir.jpg



نوشته شده در 19 بهمن 1391برچسب:,| ساعت 12:22| توسط حسین رستمی زاده|


ناسا امروز اعلام کرد که مریخ نورد کنجکاوی ماموریت جدیدی را جهت سوراخکاری و حفاری سنگ جدیدی برای یافتن شواهد وجود آب در گذشته سیاره سرخ آغاز می کند. با استفاده از سرمته موجود در بازوی رباتی، مریخ نورد راه خود را به درون سنگ های مریخی باز می کند و سپس نمونه های پودر سنگ به دست آمده را در اختیار آزمایشگاه علمی مریخ (MSL) در بخش عقبی خود می گذارد تا به آنالیز آنها بپردازد.

مریخ نورد اکنون در حال طی مسیر خود به سوی مقصد تعیین شده، یعنی صخره John Klein است و تا کنون سفر وی به سوی این نقطه بیش از یک ماه طول کشیده است. همچنین هنوز اطلاع دقیقی از زمان رسیدن Curiosity به مقصد نهایی و آغاز حفاری نداریم. اگر همه چیز طبق برنامه پیش برود، ناسا می تواند به یاری نمونه های جمع آوری شده دریابد که آیا منطقه Gale Crater در گذشته توانایی میزبانی زندگی میکروبی را داشته یا خیر.

دانیل لیموندلی یکی از اعضای آزمایشگاه پیشرانه جت ناسا می گوید: «ما در برنامه اولین حفاری Curiosity با احتیاط کامل پیش می رویم. این یک چالش مهم و بزرگ است. این اولین بار است که یک ربات روی مریخ به دریل کاری سنگها برای جمع آوری نمونه می پردازد.» البته دانشمندان از اکنون نتایج مثبتی را برای این حفاری پیش بینی می کنند.

آیا اکنون به لحظه تاریخی زندگی بشر و تایید وجود زندگی (حتی در مقیاس میکروبی) در خارج از کره خاکی نزدیک می شویم؟ یا این هم یک خیال پردازی دیگر از سوی دانشمندان فضایی است؟

نوشته شده در 19 بهمن 1391برچسب:,| ساعت 12:22| توسط حسین رستمی زاده|

Antivirus & ESET Smart Security 
Username:EAV-79601357
Password:cnh33v2tje

Username:EAV-75998314
Password:pvdbpn53a8

Username:EAV-79677811
Password:37h8bvfmjk

Username:TRIAL-81599025
Password:dreme2v786

Username:TRIAL-81599046
Password:58rs2ed2uf

Username:TRIAL-81599056
Password:ka7nacm7en

Username:TRIAL-81599069
Password:n6tmdv7ar7
نوشته شده در 19 بهمن 1391برچسب:,| ساعت 12:22| توسط حسین رستمی زاده|


دانشمندان و ریاضی دانها همیشه به دنبال راه هایی هستند تا تئوری ها را اثبات یا رد کنند و یا دامنه تازه ای از علم را معلوم نمایند که تا کنون در تاریکی قرار داشته است. آن گونه که به نظر می آید، تحقیق هیچ گاه پایانی نخواهد داشت و همیشه کشفیات جدید در راه هستند.

محققان Curtis Cooper از دانشگاه مرکزی میسوری به تازگی بزرگترین عدد اول جهان را کشف کرده اند. این عدد اول که محققان توانسته اند آن را محاسبه کنند، از ۱۷،۴۲۵،۱۷۰ رقم تشکیل شده است.

آنها این کشف را با استفاده از برنامه Great Internet Mersenne Prime Search یا GIMPS انجام داده اند. این پروژه یک شبکه از کامپیوترهای شخصی در سراسر دنیا است که به صورت اختصاصی برای تحقیقات در خصوص اعداد اول مورد استفاده قرار می گیرد. عدد کشف شده توسط تیم کوپر، 2 به توان 57,885,161 منهای 1 است.

اهمیت چنین کشفی این است که عدد مورد نظر، اولین عدد اول کشف شده طی چهار سال گذشته است. یافتن یک عدد اول جدید بسیار به ندرت اتفاق می افتد و ریاضی دان ها پیدا کردن آن را به یافتن الماس تشبیه می کنند. برای اینکه تصوری از این عدد داشته باشید، بهتر است بدانید فایل متنی حاوی آن ۲۲ مگابایت حجم دارد. در حالی که این فایل تنها حاوی توالی اعداد پشت سر هم است.

اگر ریاضیات دوران مدرسه را به خاطر داشته باشید، می دانید که اعداد اول تنها بر خودشان و بر عدد یک قابل تقسیم هستند. دیگر نکته جالب داستان اینجا است که ۱۴عدد اول بزرگی را که فعلا می شناسیم، همگی توسط پروژه GIMPS کشف شده اند.

نوشته شده در 19 بهمن 1391برچسب:,| ساعت 12:22| توسط حسین رستمی زاده|


یکی از مشکلات چای کیسه ای که من هیچ گاه با آن کنار نیامده ام، این بوده که هنگام بیرون آوردن آن از لیوان هنوز مقدار زیادی عصاره چای درون خود دارد که در صورت فشردن، همراه با آبی که به خود جذب کرده از آن خارج خواهد شد. علاوه بر این، چای کیسه ای که از لیوان خارج می شود، اگر در ظرف کنار لیوان قرار نگیرد، تبدیل به قلاب سنگ سوزانی می شود که تا رسیدن به سطل آشغال یا سینک ظرفشویی می تواند با قطرات آب داغ باعث سوختگی چندین نفر شود.


یکی از راه حل هایی که برخی به کار می برند فشردن کیسه چای به دیواره لیوان توسط قاشق و یا پیچاندن آن به دور قاشق چای خوری و کشیدن نخ است. برخی هم ممکن است دور از چشم بقیه کیسه را با دست شان بچلانند!

اما یک طراح خوش ذوق این لیوان زیبا را به عنوان راه حلی زیبا، کارآمد و سرگرم کننده عرضه کرده است. تنها کافی است نخ کیسه چای را از شکاف بالای دسته لیوان عبور داده و آن را به سمت خودتان بکشید. اکنون کیسه چای درون دسته لیوان جمع شده و آب اضافه آن به همراه عصاره چای گرفته شده و به درون لیوان بر می گردد.

اکنون علاوه بر افزوده شدن بر رنگ و طعم چای، دیگر خبری از آن فلاخن سوزان هم نیست.


teacup_slingshot_02-002-500px-narenji-ir.jpg

teacup_slingshot_03-003-500px-narenji-ir.jpg



نوشته شده در 19 بهمن 1391برچسب:,| ساعت 12:21| توسط حسین رستمی زاده|


مرسدس بنز امروز مدل جدیدی از خودروهای تجملاتی اسپورت خود با نام C63 AMG Edition 507 را رونمایی کرد. از مشخصات این خودرو سری AMG می توان به موتور قدرتمند 6.3 لیتری هشت سیلندر اشاره کرد که نسبت به C63 AMG استاندارد ۵۶ اسب بخار قوی تر است. موتور هشت سیلندر زیر کاپوت Edition 507 قدرت ۵۰۷ اسب بخار و گشتاور ۶۲ کیلوگرم بر متر را فراهم می آورد.


مرسدس می گوید این نسخه جدید از C63 AMG به تکنولوژی های فراوانی همانند محصول بسیار گرانقیمت SLS AMG مجهز شده است. یعنی اینکه موتور هشت سیلندر آن پیستون ها و میله های اتصالی هماهنند آن دارد و از یک میلنگ سبک وزن بهره می برد.Edition 507 همچنین سیستم ترمز با کارایی بالایی دارد.

این ماشین اسپورت با کارایی بالا قرار است از تابستان ۲۰۱۳ وارد بازار شود. مرسدس می گوید سرعت C63 AMG Edition 507 می تواند طی 4.1 ثانیه از صفر به ۱۰۰ کیلومتر برسد. این ماشین سه دهم ثانیه سریع تر از مدل C63 است که قدرت ۴۵۱ اسب بخاری دارد. همچنین از نسخه توسعه یافته AMG هم دو دهم ثانیه سریع تر است.

حداکثر سرعت Edition 507 به ۲۸۰ کیلومتر بر ساعت می رسد. این ماشین قرار است در دو مدل سدان و کوپه با کارایی کاملا یکسان عرضه شود. طراحی داخلی آن هم به سه صورت مختلف با تجهیزات متفاوت و از چرم روشن تا تیره عرضه خواهد شد. مرسدس می گوید قیمت این اتومبیل زیبا را در ماه های آینده اعلام خواهد کرد.

نوشته شده در 17 بهمن 1391برچسب:,| ساعت 23:58| توسط حسین رستمی زاده|



ایسوس یکی از شرکت هایی است که در چند سال اخیر همواره سعی کرده با نوآوری های خاص، توجه مشتریان را به محصولاتش جلب نماید. تبلت های تبدیل شونده، کامپیوترهای All-in-One با طراحی متفاوت و ... همگی از مواردی بودند که بر اعتبار برند ایسوس افزودند و کم کم این کمپانی تایوانی را در ذهن کاربران، به عنوان یکی از گزینه های خرید، مطرح کردند.


در این بین یکی از دستگاه های ایسوس، به معنای واقعی کلمه منحصر به فرد بود و به نوعی می توان گفت که شاخه جدیدی را در بین گجت ها به وجود آورد. Padphone ایده ای بود که تبلت و تلفن را در هم ادغام می کرد، گزینه ای ایده آل برای کسانی که از فبلت های غول آسا بیزار هستند و در عین حال تمایل چندانی به حمل یک موبایل و یک تبلت نیز ندارند.

دفتر ایسوس ایران، دیروز (۱۴ بهمن) در مراسمی که در هتل اوین ترتیب داد، Padphone 2 را به صورت رسمی معرفی کرد.


پدفون ۲

asus-present.JPG

سالن همایش های هتل اوین، این بار نسبت به مراسم معرفی کامپیوترهای All-in-One از زرق و برق کمتری برخوردار بود که البته این موضوع را می‌توان به علت تمرکز بر روی معرفی تنها یک محصول دانست. مراسم با سخنرانی مهندس بهمن سعادت خواه، مدیر محصول ایسوس در ایران، آغاز شد. ایشان قبل از اینکه ارائه خود را آغاز نماید، خاطر نشان کرد که دفتر ایسوس ایران همواره تلاش خود را کرده است تا محصولات این کمپانی را با کمترین فاصله نسبت به معرفی جهانی، در ایران عرضه نماید تا کاربران ایرانی بتوانند لذت استفاده از داغ ترین گجت ها را تجربه نمایند.

ادامه مقدمه سخنان ایشان به شعار ایسوس اختصاص داشت. «در جستجوی شگفتی» و یا «In search of incredible» از منظر ایسوس به نادیده گرفتن محدودیت ها اشاره دارد؛ محدودیت های تکنولوژی و محدودیت های قدرت خرید از مواردی هستند که ایسوس تلاش می کند تا با ارائه محصولات متنوع، بر آن ها چیره شود.

padfone2.jpg

اما سرانجام نوبت به Padphone 2 رسید. آقای سعادت خواه با اشاره به ابعاد این دستگاه، معرفی خود را شروع کرد. بخش موبایل این محصول در قسمت بالایی ۹ میلیمتر و در قسمت پایینی تنها ۳.۳ میلیمتر ضخامت دارد. یکی از برجسته ترین نکاتی که در مورد این دستگاه به چشم می آید، وزن فوق العاده آن است؛ موبایل و تبلت پدفون ۲ مجموعا وزنی برابر با ۶۴۹ گرم دارند که همانطور که در مراسم نیز اشاره شد، از وزن آیپد جدید حدود ۱۳ گرم، سبک تر است. طراحی بدنه پشتی موبایل از دایره های هم مرکز بهره می برد که این موضوع از طراحی ZenBook الهام گرفته شده است.

asus-phone.JPG

صفحه نمایش موبایل ۴.۷ اینچ است که نسبت به صفحه ۴.۳ اینچی پدفون۱ کمی بزرگتر شده. کیفیت این صفحه ،که محصولی از کارخانه شارپ به حساب می آید، ۷۲۰ × ۱۲۸۰ پیکسل است و توسط شیشه ضد خش Corning محافظت می شود. تبلت دستگاه اما صفحه نمایشی ۱۰.۱ اینچی دارد که از پنل IPS در آن استفاده شده و کیفیتی برابر با ۸۰۰ × ۱۲۸۰ دارد.

اوج هنر مهندسی در طراحی پدفون را می توان لحظه اتصال تلفن به تبلت دانست؛ این اتفاق به کمک تکنولوژی Dynamic Display صورت می پذیرد و از این طریق شما می توانید هرگاه از صفحه نمایش کوچک موبایل خود خسته شدید، ادامه کار ها را در تبلت ۱۰.۱ اینچی دنبال نمایید. طبق آنچه که در این مراسم به نمایش در آمد، سیستم اتصال به قدری دقیق طراحی شده است که شما حتی می توانید ادامه فیلمی که داخل موبایل در حال پخش است را، با وقفه ای بسیار اندک در تبلت خود مشاهده نمایید.

asus-tablet.jpg

پردازنده ۴ هسته ای این محصول عضو خانواده Snapdragon است و از کلاس Cortex-A15 به شمار می رود. گرافیک دستگاه نیز به عهده پردازشگر گرافیکی Adreno 320 است. باتری پدفون ۲ را شاید بتوان یکی از نقاط قوت آن دانست، جایی که شما حین مکالمه با موبایل حدود ۱۶ ساعت زمان در اختیار خواهید داشت. به عبارت دیگر، طبق آنچه که در این مراسم مطرح شد، برای مرور صفحات وب ۱۳ ساعت و برای فیلم دیدن ۹ ساعت شارژ در انتظار شما خواهد بود. نکته جالب اینکه در صورت قرار دادن موبایل داخل تبلت، عملکرد باتری بهینه شده و کلیه زمان های گفته شده، ۳ برابر خواهند شد.

اگر بخواهیم اشاره ای نیز به دیگر امکانات پدفون ۲ داشته باشیم، باید از دوربین آن نام ببریم؛ جایی که کیفیتی ۱۳ مگاپیکسلی در انتظارتان است و می توانید ۱۰۰ عکس پشت سر هم را با سرعت ۶ فریم در ثانیه شکار کنید. فیلمبرداری این دستگاه نیز از کیفیت بسیار خوبی برخوردار است، به نحوی که ویدیو های 720p با سرعت مثال زدنی ۶۰ فریم در ثانیه، ضبط خواهند شد.

asus-QA.JPG

انتهای همایش نیز به بخش پرسش و پاسخ اختصاص داشت. در میان سؤال های مختلفی که مطرح شد، ما نیز، با علم بر اینکه تامین قطعات یدکی ایسوس، به علت اعمال برخی از محدودیت ها در چند ماهه گذشته با مشکل روبرو شده بود، سوال خود را در این رابطه مطرح کردیم.

مهندس سعادت خواه در جواب به این نکته اشاره کرد که دفتر ایسوس ایران در بازه زمانی که چنین مشکلی رخ داده بود با خرید دستگاه از بازار، وظیفه تامین قطعات را با هزینه ای بسیار گزاف عهده دار شد؛ اما اکنون این مشکل حل شده است و اولین پارت قطعات یدکی در اختیار تعمیرکنندگان قرار خواهد گرفت.

پدفون ۲ در دو رنگ سیاه و سفید عرضه می شود و به احتمال زیاد از هفته آینده وارد بازار ایران خواهد شد. قیمت مدل ۳۲ گیگابایت این محصول بالغ بر ۲.۹۹۹.۰۰۰ تومان خواهد بود.

نوشته شده در 17 بهمن 1391برچسب:,| ساعت 23:58| توسط حسین رستمی زاده|

Antivirus & ESET Smart Security 
Username:EAV-78797867
Password:cdsb4m37bf

Username:EAV-78797869
Password:6pse8spfam

Username:EAV-78797910
Password:cf7cea5h2b

Username:EAV-78797869
Password:6pse8spfam

Username:TRIAL-81278890
Password:23t3th3ncu

Username:TRIAL-81278908
Password:sepvkh7cff
نوشته شده در 17 بهمن 1391برچسب:,| ساعت 23:58| توسط حسین رستمی زاده|


یک اندرویدی جدید و ارزان قیمت از اچ تی سی، با Desire U آشنا شوید. تلفنی که کمی بالاتر از Desire C قرار میگیرد و با چهره ای شبیه به دیگر تلفن های این شرکت وارد بازار می شود.

نمایشگر آن ۴ اینچی و با رزولوشن 800 در 480 پیکسل است. پردازشگر آن 1GHz است و اطلاعات فنی بیشتری از پردازشگر نداریم. رم آن ۵۱۲ مگابایت است و حافظه داخلی اش هم ۴ گیگابایتی است که با کارت میکرو اس دی قابل افزایش است.

دوربین Desire U از سنسوری ۵ مگاپیکسلی استفاده می کند و باطری هم 1,650mAh است و از اندروید 4.0 استفاده خواهد کرد.

فعلا فقط می دانیم که Desire U جزو خانواده ارزان قیمت ها خواهد بود. اما قیمت دقیق آن هنوز اعلام نشده است. ورود به بازار این تلفن هم از بازار چین آغاز خواهد شد.

نوشته شده در 8 بهمن 1391برچسب:,| ساعت 21:45| توسط حسین رستمی زاده|



باتری یکی از بزرگترین موانع بر سر راه طراحی شکل ظاهری و وزن ابزارهای پوشیدنی محسوب می شود. برای درک اهمیت این موضوع، تنها کافی است کمی به عقب برگشته و نگاهی به یکی از اولین نمونه های آزمایشی گوگل گلاس داشته باشیم، محصولی دیجیتال و چند رسانه ای از گوگل در قامت یک عینک.

اولین مدل این ابزار الکترنیک پوشیدنی در واقع با یک کوله پشتی همراه بوده تا کاربر باتری های آن را با خود حمل کند. همان طور که در عکس بالا می بینید، سارا پرایس یکی از مهندسان آزمایشگاه گوگل ایکس، در اسلایدی پروتوتایپ اولیه گوگل گلاس را در حالی نمایش می دهد که خودش یکی از اخرین مدل های آن را بر چشم دارد. می بینید که در مدل های نهایی خبری از کوله پشتی ویژه باتری نیست و البته هنوز شما می توانید یک روز تمام از این گجت پوشیدنی استفاده کنید.

عکسی هم که در پایین می بینید، یکی دیگر از نمونه های اولیه این محصول جذاب گوگل است. خیلی بد قیافه به نظر می رسد، این طور نیست؟


screen-shot-2013-01-20-at-9-53-41-pm-001-500px-narenji-ir.jpg

اما سرانجام نسخه فعلی گوگل گلاس به ابزاری بسیار زیبا و خوش پوش تبدیل شده است. چیزی شبیه آنچه مدیران و کارمندان گوگل در مکان های مختلف بر چشم دارند:


sergey-brin-was-backstage-before-and-after-the-runway-to-show-off-the-glasses-007-500px-narenji-ir.jpg

heres-google-glass-in-white-006-500px-narenji-ir.jpg




نوشته شده در 8 بهمن 1391برچسب:,| ساعت 21:45| توسط حسین رستمی زاده|



شاید به زودی برای خنک کردن اجزای دوربین های مادون قرمز ماهواره ها و دوربین های دید در شب، از لیزر استفاده شود. طبق مقاله منتشره در نشریه نیچر محققان سنگاپوری توانسته اند برای سرد کردن نیمه رساناهای کادمیوم سولفید از لیزر سبز استفاده کنند. این شیوه، خنک سازی لیزری یا سردسازی نوری نامیده می شود. آنها توانستند با روش ابداعی شان دمای قطعات نیمه رسانا را از ۱۶ درجه سانتی گراد به منفی ۲۲ درجه برسانند.

محققان برای این کار با تمرکز لیزر سبز بر روی قطعات، آنها را به مهتابی (fluoresce) تبدیل کردند. این عمل باعث شد انرژی گرمایی به نور تبدیل شده و از قطعه خارج شود. از آنجایی که این کار هیچ نیازی به گاز یا قطعات متحرک ندارد، آنها می توانند بسیار فشرده تر شوند و لرزش یا ایرادات مکانیکی بر آنها تاثیری نخواهد داشت.

نوشته شده در 8 بهمن 1391برچسب:,| ساعت 21:45| توسط حسین رستمی زاده|



این تصویر چیپست Exynos 5 Octa سامسونگ است که قلب 8 هسته ای جدید این شرکت برای تلفن های هوشمند و تبلت هایش به حساب می آید و اکانت توییتر این شرکت آن را منتشر کرده است.

سامسونگ تلاش می کند با انتشار این عکس، احساسات کاربران را برای معرفی تلفن های جدید با پردازشگر ۸ هسته ای برانگیزد.

البته این تصویر رندر شده سه بعدی این چیپ است. و احتمالا می دانید که Exynos 5 Octa از طراحی big.LITTLE استفاده می کند. بنابراین در واقع از ۲ بخش چهار هسته ای مجزا تشکیل شده. یک گروه قدرتمند که از پردازشگرهای Cortex-A15 استفاده می کند و یک گروه که با پردازشگرهای Cortex-A7 روی بهینه سازی مصرف انرژی تمرکز دارند.

با وجود اینکه این پردازشگر ۸ هسته دارد. اما در واقع در هر زمان فقط یکی از گروه ها در حال کار هستند و ۴ هسته دیگر کار نمی کنند.

سامسونگ ادعا می کند چیپ جدیدش مصرف انرژی را بیشتر از ۳ برابر کمتر می کند در حالی که بازدهی آن برابر با پردازشگرهای A15 خواهد بود. سوییچ کردن بین هر گروه پردازشگر هم حدود ۳۰ تا ۵۰ میلی ثانیه زمان میبرد.

نوشته شده در 8 بهمن 1391برچسب:,| ساعت 21:45| توسط حسین رستمی زاده|



تا کنون تعداد بسیار کمی از لپ تاپ های ۱۵ اینچی توانسته اند در دسته بندی محصولات «نازک و سبک» یا همان اولترابوک ها قرار گیرند. اما به نظر می رسد ال جی تصمیم دارد کمی قوانین بازی را تغییر دهد. سری جدید لپ تاپ های U560 این شرکت علی رغم همراهی صفحه نمایش 15.6 اینچی و درایو نوری، توانسته اند وزن 1.95 کیلوگرمی و ضخامت 20 میلیمتری را به نام خود ثبت کنند.

در واقع شما با یک لپ تاپ با سبک و سیاق گذشته، اما در جعبه ای نازک تر و سبک تر روبرو هستید. و البته هنگامی که پای نمایشگر ال سی دی IPS و پردازنده اینتل 1.8 گیگاهرتزی Core i5 با گرافیک مجزای انویدیا به میان می آید، داستان جذاب تر هم می شود. فضای ذخیره سازی آن هم می تواند از هر دو ابزار هارد دیسک یا SSD بهره ببرد.

البته خبر بد اینکه، فعلا اولترابوک 15.6 اینچی ویندوز 8 ال جی تنها در کره جنوبی وارد بازار می شود و هنوز خبری از عرضه آن در دیگر نقاط دنیا منتشر نشده است.

نوشته شده در 8 بهمن 1391برچسب:,| ساعت 21:45| توسط حسین رستمی زاده|


روز گذشته خبری در خصوص نخستین عکس های گلکسی نوت ۸ سامسونگ خواندید که در آن از احتمال عدم پشتیبانی این تبلت از قلم اس صحبت شده بود. اما پس از آن تصاویر دیگری توسط یک وبلاگ فرانسوی منتشر شد که نشان می دهد این تبلت شبه گلکسی اس سوم، همانند گلکسی نوت دوم و گلکسی نوت10.1، از S-Pen پشتیبانی می کند.

طبق شنیده ها، تا به اینجا می دانیم که گلکسی نوت 8.0 به نمایشگری با رزولوشن ۱۲۸۰ در ۸۰۰ پیکسل مجهز بوده و از پردازنده ۴ هسته ای 1.6 گیگاهرتزی به همراه دوربین عقب ۵ مگاپیکسلی بهره می برد. همچنین گفته می شود این تبلت ۲ گیگابایت رم و ۱۶ گیگابایت حافظه داخلی خواهد داشت. البته اسلات کارت حافظه microSD و اندروید 4.2 هم از دیگر امکانات آن خواهند بود.

انتظار می رود سامسونگ این تبلت را در کنفرانس جهانی موبایل بارسلونا طی ماه آینده میلادی رونمایی کند.


galaxy-note-8-001-500px-narenji-ir.jpg



نوشته شده در 8 بهمن 1391برچسب:,| ساعت 21:45| توسط حسین رستمی زاده|



بازار تلفن های هوشمند در آستانه حضور دو تلفن جذاب است. یکی اکسپریا Z که چندی پیش در CES 2013 معرفی شد ولی هنوز قدمش به فروشگاه ها نرسیده، و دیگری X Phone که هنوز در پشت دیوارهای مانتین ویو مخفی است و فقط گاه گداری خبرهایی از آن شنیده می شود که ما را به کنفرانس توسعه دهندگان گوگل در 25 اردیبهشت ارجاع می دهند. مسلم است که هر دو محصول باید از ویژگی هایی که هم اکنون برند های جا افتاده در بازار ارائه می کنند، فراتر روند تا تلاش ها در این بازار سخت و رقابتی، که البته دارد به اشباع نزدیک می شود نتیجه دهند. با این حال، استراتژی های مورد نیاز دو کمپانی سونی و موتورولا بسیار متفاوت است.

xperia-z-display-slideshow.jpg

  چالش سونی. اکسپریا Z نوید یک شروع دوباره را در بازار تلفن های هوشمند می دهد. رازی در کار نیست، همه می دانند که سونی تا به حال در این بازار با مشکل دست و پنجه نرم کرده و یک تعقیب کننده با فاصله برای سامسونگ است. ولی اکسپریا Z تمام آن چیزهایی است که تلفن های قبلی سونی نبودند: صیقلی، شیک و برای مصرف کننده جذاب و خواستنی. مسلماً تلفن ارزانی نخواهد بود ولی بهترین محصولات سونی، هرگز ارزان نبوده اند که بخواهیم چنین انتظاری داشته باشیم. اکسپریا Z برای سونی، بازگشت به مقوله فُرم است.

سونی سرانجام محصول مناسب را تولید کرده ولی برای به دام انداختن مشتریان زیرک بازار موبایل، چیزی بیش از یک تله موش با پنیر اعلا لازم است. برای رسیدن به رده های بالا، سونی باید استفاده کامل را از منابع موجود در مجموعه اش ببرد:

  1. همه با یک نام و نشان. مثل سامسونگ، سونی هم گستره وسیعی از محصولات مصرفی الکترونیکی را تولید کرده و به فروش می رساند. از جمله می شود به تلویزیون، کنسول بازی و کامپیوترهای شخصی اشاره کرد. سونی نیاز دارد این محصولات را به عنوان قطعات یک پازل، یعنی پازل دنیای دیجیتال سونی، بازاریابی و تبلیغ کند و جنبه های سرگرمی و سودمندی آنها را به رخ بکشد. اینها باید در کنار هم و به عنوان یک بسته برازنده عرضه شوند، چیزی که سونی در آن شهرت دارد.

  2. محتوا. سونی یک شرکت خاص است که به خاطر محتواهای تولیدی خود هم شهرت دارد، آن هم چه محتواهای پرباری. استودیوی سونی به تولید برنامه های تلویزیونی، فیلم ها و آلبوم های موسیقی پر مخاطبی می پردازد که همگی می توانند با یک هدف گیری جدید، روانه بازار سرگرمی های موبایل شوند. همچنین سونی نباید از ارائه اپلیکیشن های اختصاصی بر پایه برخی از محتواهای پر مخاطب تر خود غافل بماند. مواردی که به طور اختصاصی برای اکسپریا Z آماده شده و قادر به دریافت روی سایر محصولات سونی هم باشند. اینها می تواند به جذب مشتری کمک شایانی کند. البته جای خالی بسته های نرم افزاری اختصاصی هم در مجموعه سونی حس می شود.

nexusae0_testwhite.jpg

  چالش گوگل/موتورولا. گره پیشانی گوگل نشان از نیاز این شرکت به ارائه سخت افزار اختصاصی خود در بازار تلفن های هوشمند دارد و این دیگر یک راز نیست. مشخص است که رئسای بزرگ، روی ایکس فون موتورولا حساب باز کرده اند. اما به دو موردی که می توانند پایه موفقیت این محصول شوند هم اشاره می کنیم:

  1. یک دوربین اعلا. دوربین تلفن های هوشمند یکی از گزینه های مورد توجه مردم برای جایگزینی با دوربین های ببین-و-بگیر هستند. آنها راحتی در استفاده و برخی ویژگی های جذاب دیگر مثل فیلتر گذاری روی عکس ها و به اشتراک گذاری شان در اینترنت را ارائه می کنند. ولی هنوز کارهایی بیش از افزایش رزولوشن و گرفتن عکس های پانوراما در زمینه عکاسی دیجیتال قابل انجام است. گوگل می تواند در همین گام اول، با ارائه ویژگی های برجسته خود را متمایز کند. مواردی مثل واقعیت افزوده، عکاسی دامنه داینامیک بالا، کاهش نویز مؤثر در نور کم، و امکان بازسازی بخش های تخریب شده عکس ها. آوردن این موارد به مرکز تجربه کاربری مشتریان -و البته قبل از آن مرکز توجه شان، باعث خواهد شد که ایکس فون یک لبه رقابتی چشمگیر پیدا کند.

  2. یک تجربه کاربری بهتر. طراحان تلفن های اندرویدی گاه آنقدر روی ویژگی های سخت افزاری درون دستگاه تمرکز کرده اند که اهمیت زیبایی شناسی در طراحی را از یاد برده اند. اگر قرار است ایکس فون محصولی موفق شود، باید یک تجربه کاربری ممتاز را ارائه کند. گوگل می تواند این کار را با استفاده از تکنولوژی های جدید در زمینه رابط کاربری، مثل تشخیص جسچرها یا سنسورهای تشخیص (مثل اثر انگشت) انجام دهد. برخی شایعات اولیه به منعطف بودن نمایشگر این دستگاه اشاره داشتند ولی بعداً دیگر اثری از آنها نماند. اگر گوگل از این طرح عقب کشیده باشد، مسلماً یک گام به پیش نیست چون نمایشگر منعطف می توانست حاشیه ای برای پیروزی در بازار رقم بزند.

تا پاییز سال آینده، این دو تلفن هوشمند آزمون خود در بازار را پشت سر گذاشته اند. یکی جدیدترین محصول از سونی است که با آن زندگی دوباره ای را آغاز کرده و دیگری محصولی است از صاحب اندروید، یک تلفن گوگلی که انتظار زیادی برای آن کشیده ایم. اما اگر این دو می خواهند برنده باشند، سونی و گوگل/موتورولا باید کاری فراتر از دنباله روی از رهبران فعلی بازار انجام دهند. موافق نیستید؟

نوشته شده در 8 بهمن 1391برچسب:,| ساعت 21:45| توسط حسین رستمی زاده|















قالب جدید وبلاگ پيچك دات نت