جهان اطلاعات

جدیدترین مطالب علمی، فناوری وکاربردی جهان

رد نظریه جایگاه خاص زمین در جهان

   

فیزیکدانان دانشگاه دارتموث نظریه‌هایی که بر اساس آنها، زمین یک جایگاه خاص در جهان بوده و اینکه انبساط فزآینده جهان یک توهم است را رد کرده‌اند.

 

کشف اینکه انبساط جهان در حال سرعت گرفتن است، توانست جایزه نوبل فیزیک سال 2011 را بدست آورده و منجر به نظریه انرژی تاریک شد که تصور می‌شود سه چهارم انرژی کل جهان را ساخته و تاکنون شناسایی نشده است.

اما برخی دانشمندان این نظریه را مطرح کرده بودند که زمین، منظومه شمسی و کهکشان راه شیری دقیقا در مرکز جهان قرار داشته و آنرا نقض فرض استانداردی خوانده بودند که جهان هیچ مرکزی ندارد، از این رو می‌شود انبساط جهانی را بدون انرژی تاریک یا هر نوع قانون جدید فیزیک توضیح داد.

اما به گفته فیزیکدانان آمریکایی، این نظریه با آزمونهای مشاهده‌ای نمی‌خواند. آنها چگونگی تاثیر موقعیت جهان در یک جایگاه خاص را بر نور باقیمانده از زمان انفجار بزرگ موسوم به پیش‌زمینه ریزموج کیهانی محاسبه کرده و دریافتند که این نظریه غیرممکن است.

این پژوهش در مجله Physical Review D منتشر شده است.

نوشته شده در شنبه 25 آبان 1392برچسب:,| ساعت 23:14| توسط حسین رستمی زاده|

۱۴ ابزار گوگل که از وجودشان اطلاع ندارید

ارتباطات > رسانه‌های آنلاین- همشهری آنلاین:
گوگل امروز فراتر از یک شرکت تکنولوژی است. گوگل در حال تبدیل به یک اکوسیستم برای ابزارهای اینترنت است.

به گزارش سایت رسانه‏‎های اجتماعی به نقل از سایت mashable ،گوگل امروز فراتر از یک شرکت تکنولوژی است. گوگل در حال تبدیل به یک اکوسیستم برای ابزارهای اینترنت است. جایی که هرچیزی که نیاز دارید در آن باشد! در این پست ۱۴ ابزار گوگل که شاید از وجودشان اطلاع نداشته باشید را معرفی می‌کنیم.

اول: Google Ngram  Viewer
Google Ngram Viewer

این ابزار به شما اجازه‌ی جستجو در میلیون‌ها کتاب را داده و ابزار مفیدی برای بررسی گرایشات مختلف در طول زمان‌های مختلف است.برای کاربران برتر ، Ngram گزینه‌های پیشرفته‌تری دارد.از جمله جستجوی کلماتی خاص در متن سخنرانی‌ها یا ترکیب کردن کلمات کلیدی مختلف.

دوم : Google Correlate
Google Correlate
به عنوان بخشی از Google Trends، این سرویس به شما اجازه می‌دهد که روند جستجو در طول زمان را مشاهده کنید.برای مثال شما کلمه‌ی "سوپ" را در آن وارد کنید و می‌بینید که در طول ماه‌های زمستانی جستجو برای این مورد افزایش معناداری پیدا کرده است.بخش جذاب‌تر این سرویس ، جستجو بر اساس تابع‌های نقشه‌کشی است.گرافی سرگرم‌کننده رسم کنید و Google Correlate به شما کلماتی کلیدی را نشان می‌دهد که بیشترین ارتباط را با آن گراف رسم شده داشته باشد.

سوم : Google Trends
Google Trends
با این سرویس ، روند جستجوهای برتر گوگل را مشاهده کنید.مرور بر اساس تاریخ ، یا نگاه به جستجوهای برتر در دسته‌بندی‌های مختلف همراه با رسم نمودار ، از امکانات دیگر این سرویس است.در نهایت با استفاده از ابزار جستجو، کلمه‌ای را وارد کرده و ببینید که چگونه در طول زمان و مکان‌های مختلف جستجو شده است.


::ادامه مطلب::
نوشته شده در چهار شنبه 1 آبان 1392برچسب:,| ساعت 21:46| توسط حسین رستمی زاده|















قالب جدید وبلاگ پيچك دات نت