جهان اطلاعات

جدیدترین مطالب علمی، فناوری وکاربردی جهان

 

 

کره زمین در طول زمان تغییرات زیادی داشته و حضور انسان هم سبب شده که تغییرات ویژه ای روی این سیاره به وجود بیاید. حالا شرکت گوگل با همکاری ناسا و مجله تایم تصاویر ماهواره ای از زمین را طی ربع قرن گذشته کنار هم گذاشته و حاصل آن پروژه ای فوق العاده شده که هر کسی می تواند تغییرات زمین را طی این مدت مشاهده کند.



نام

پروژه Timelapse

است. می توانید با مراجعه به آن هر نقطه از زمین را انتخاب نموده و تصاویر ماهواره ای آن را از سال ۱۹۸۴ تا به حال ببینید.



Lake Urmia Drying Up.gif

خشک شدن دریاچه ارومیه از سال ۱۹۸۴ تا ۲۰۱۲


گوگل می گوید این گویا ترین تصویر از تغییرات کره زمین است که تا به حال در دسترس بشر قرار گرفته است. آنها برای تکمیل این پروژه میلیون تصویر ماهواره ای را کنار هم قرار داده اند.



کافی است به

صفحه گذشت زمان تایم

مراجعه کنید. روی شهرتان زوم کنید و تغییرات آن را طی ۲۸ سال گذشته ببینید. این پروژه از طریق

بخشی ویژه در گوگل هم در دسترس

شما است.



Las Vegas Urban Growth.gif

رشد منطقه شهری لاس وگاس


Dubai Coastal Expansion.gif

رشد خط ساحلی دبی


Brazilian Amazon Deforestation.gif

نوشته شده در دو شنبه 23 ارديبهشت 1392برچسب:,| ساعت 10:26| توسط حسین رستمی زاده|


 
معمولا پرنده های کنترل شونده از راه دور، به خاطر نجات جان انسان ها تشویق نمی شوند. بر عکس همه آنها را در نقش ربات های قاتل به یاد می آورند. اما پلیس سواره نظام سلطنتی کانادا گزارش می دهد که پهپادهای شخصی این یگان، توانسته اند به شناسایی یک قربانی تصادفات جاده ای کمک کرده و باعث نجات جان او شوند.

درست بعد از نیمه شب پنج شنبه ای که گذشت، یگان سواره نظام ساسکاتون تماسی اضطراری درباره خوردوریی که در حاشیه یکی از بزرگراه های خلوت سرنگون شده بود دریافت کرد، ولی تیم امداد که به محل رسید، نتوانست قربانی را به روش های مرسوم پیدا کند.

آنها سپس تا شعاع 200 متری را جستجو کردند ولی فایده ای نداشت. سپس جستجو را به شعاع 1000 متری وسعت دادند ولی حتی هلی کوپتر مجهز به دوبین دید در شب هم نتوانست کسی را پیدا کند.

سر انجام پلیس سواره نظام از یک پهپاد کوچک پلیس کانادا استفاده کرد، Dragan Flyer مدل X4-ES که به دوربین مادون قرمز مجهز بود. همزمان پس از دو ساعت از تصادف، پلیس تماس تلفی از خود مصدوم دریافت کرد و سپس با استفاده از مختصات نسبی GPS و چشم های ماون قرمز پرنده کوچک، محل دقیق او را شناسایی کرد.

تیم جستجو فرد مصدوم را در کنار یک درخت زیر تلی از برف یافتند. او تقریبا از هوش رفته بود و باید به سرعت به بیمارستان می رسید. پلیس کانادا می گوید شناسایی موقعیت این فرد خوش بخت، بدون پهپاد و دوربین مادون قرمز، تا دمیدن آفتاب امکان پذیر نبود.

 


نوشته شده در دو شنبه 23 ارديبهشت 1392برچسب:,| ساعت 10:22| توسط حسین رستمی زاده|


 
 
 
حتما چیتای آهنین ترسناک و سگ-ربات قدرتمند دارپا را به خاطر دارید؟ اکنون این موسسه باز هم در همکاری دیگری با بوستون دینامیکز به سراغ نوع دیگری از ربات های سخت جان رفته است: می پرد، شنا می کند و از سنگ ها بالا می رود. با RHex آشنا شوید!

این پسر کوچولوی شش پا، با بدن فشرده و مستحکم خود می تواند به هر جایی سرک بکشد. از هر نوع زمینی بگذرد و شیب های تا ۶۰ درصد را به خوبی پشت سر بگذارد. در حالی که باتری آن شش ساعت دوام می آورد. در کنار اینها باید برخی قابلیت های پیشرفته رباتیک را افزود که شاید در تکنولوژی امروزه بی نظیر باشند. مثلا این ربات پشت و رو ندارد و در صورتی که به پشت بیافتد، دوباره به صورت عادی راهش را ادامه می دهد.

 


نوشته شده در دو شنبه 23 ارديبهشت 1392برچسب:,| ساعت 10:21| توسط حسین رستمی زاده|

پوکت، جزیره شناور روی آب

پوکت یکی از اصلی ترین جاذبه های گردشگردی تایلند و بزرگ ترین جزیره این کشور است.
بیشتر شهرت پوکت برای سواحل زیبا و غواصی در آب های تمیز و شن های سفید آن است. اما علاوه بر آن، جنگل های بکر و زیبا و کوه های سرسبز نیز دارد. به طوری که می توان گفت نام پوکت از واژه ای مالزیایی به معنای تپه و کوه گرفته شده است.
پوکت که در دریای آندامان و خلیج پاتونگ قرار دارد به وسیله پلی به بخش اصلی تایلند وصل می شود و هتل ها و رستوران های فراوانی در سواحل آن می توان پیدا کرد.
بیش از 70 درصد این جزیره را کوهستان تشکیل داده است. از نظر آب و هوا باید گفت، گرم و مرطوب است و گاهی بادهای موسمی می وزند.
از آنجا که پوکت جزیره ای در میان آب هاست و هیچ خشکی دیگری در اطراف آن نیست، می توانید آن ر ابه قایقی شناور درون استخری پرآب تشبیه کنید.
از سال 1970 میلادی این جزیره میزبان گردشگران فراوانی از نقاط مختلف دنیا بوده است. مردم از سراسر جهان برای لذت بردن از سواحل زیبای این جزیره و جنگل ها و طبیعت تقریبا بکر آن به پوکت سفر می کنند. تقریبا یک پنجم گردشگرانی که به تایلند سفر می کنند حتما از پوکت هم دیدن می کنند.
یکی از امکانات بسیار خوب جزیره پوکت امکان دسترسی به آن با هر نوع وسیله نقلیه از ماشین و قطار گرفته تا هواپیما و قایق است.
این جزیره جاذبه های متنوعی از مراکز خرید و پارک ها گرفته تا رستوران های مختلف و معابد دارد که از کوچک و بزرگ و مرد و زن را سرگرم می کنند. برای آشنایی بیشتر با جاذبه های پوکت با ما همراه باشید.

  پوکت,جزیره پوکت


::ادامه مطلب::
نوشته شده در دو شنبه 23 ارديبهشت 1392برچسب:,| ساعت 9:20| توسط حسین رستمی زاده|















قالب جدید وبلاگ پيچك دات نت