جهان اطلاعات

جدیدترین مطالب علمی، فناوری وکاربردی جهان

رد نظریه جایگاه خاص زمین در جهان

   

فیزیکدانان دانشگاه دارتموث نظریه‌هایی که بر اساس آنها، زمین یک جایگاه خاص در جهان بوده و اینکه انبساط فزآینده جهان یک توهم است را رد کرده‌اند.

 

کشف اینکه انبساط جهان در حال سرعت گرفتن است، توانست جایزه نوبل فیزیک سال 2011 را بدست آورده و منجر به نظریه انرژی تاریک شد که تصور می‌شود سه چهارم انرژی کل جهان را ساخته و تاکنون شناسایی نشده است.

اما برخی دانشمندان این نظریه را مطرح کرده بودند که زمین، منظومه شمسی و کهکشان راه شیری دقیقا در مرکز جهان قرار داشته و آنرا نقض فرض استانداردی خوانده بودند که جهان هیچ مرکزی ندارد، از این رو می‌شود انبساط جهانی را بدون انرژی تاریک یا هر نوع قانون جدید فیزیک توضیح داد.

اما به گفته فیزیکدانان آمریکایی، این نظریه با آزمونهای مشاهده‌ای نمی‌خواند. آنها چگونگی تاثیر موقعیت جهان در یک جایگاه خاص را بر نور باقیمانده از زمان انفجار بزرگ موسوم به پیش‌زمینه ریزموج کیهانی محاسبه کرده و دریافتند که این نظریه غیرممکن است.

این پژوهش در مجله Physical Review D منتشر شده است.

نوشته شده در شنبه 25 آبان 1392برچسب:,| ساعت 23:14| توسط حسین رستمی زاده|

۱۴ ابزار گوگل که از وجودشان اطلاع ندارید

ارتباطات > رسانه‌های آنلاین- همشهری آنلاین:
گوگل امروز فراتر از یک شرکت تکنولوژی است. گوگل در حال تبدیل به یک اکوسیستم برای ابزارهای اینترنت است.

به گزارش سایت رسانه‏‎های اجتماعی به نقل از سایت mashable ،گوگل امروز فراتر از یک شرکت تکنولوژی است. گوگل در حال تبدیل به یک اکوسیستم برای ابزارهای اینترنت است. جایی که هرچیزی که نیاز دارید در آن باشد! در این پست ۱۴ ابزار گوگل که شاید از وجودشان اطلاع نداشته باشید را معرفی می‌کنیم.

اول: Google Ngram  Viewer
Google Ngram Viewer

این ابزار به شما اجازه‌ی جستجو در میلیون‌ها کتاب را داده و ابزار مفیدی برای بررسی گرایشات مختلف در طول زمان‌های مختلف است.برای کاربران برتر ، Ngram گزینه‌های پیشرفته‌تری دارد.از جمله جستجوی کلماتی خاص در متن سخنرانی‌ها یا ترکیب کردن کلمات کلیدی مختلف.

دوم : Google Correlate
Google Correlate
به عنوان بخشی از Google Trends، این سرویس به شما اجازه می‌دهد که روند جستجو در طول زمان را مشاهده کنید.برای مثال شما کلمه‌ی "سوپ" را در آن وارد کنید و می‌بینید که در طول ماه‌های زمستانی جستجو برای این مورد افزایش معناداری پیدا کرده است.بخش جذاب‌تر این سرویس ، جستجو بر اساس تابع‌های نقشه‌کشی است.گرافی سرگرم‌کننده رسم کنید و Google Correlate به شما کلماتی کلیدی را نشان می‌دهد که بیشترین ارتباط را با آن گراف رسم شده داشته باشد.

سوم : Google Trends
Google Trends
با این سرویس ، روند جستجوهای برتر گوگل را مشاهده کنید.مرور بر اساس تاریخ ، یا نگاه به جستجوهای برتر در دسته‌بندی‌های مختلف همراه با رسم نمودار ، از امکانات دیگر این سرویس است.در نهایت با استفاده از ابزار جستجو، کلمه‌ای را وارد کرده و ببینید که چگونه در طول زمان و مکان‌های مختلف جستجو شده است.


::ادامه مطلب::
نوشته شده در چهار شنبه 1 آبان 1392برچسب:,| ساعت 21:46| توسط حسین رستمی زاده|

 

فکر می کنید که یک تیشرت به جز جنس مرغوب، رنگ خوب و طراحی زیبا، چه مشخصه و امکاناتی باید داشته باشد؟ نظرتان درباره تیشرتی که صفحه نمایش LED، دوربین، میکروفون، اسپیکر و شتاب سنج داشته و با تلفن هوشمندتان قابل کنترل است چیست؟ این ایده کلی و فکری است که در پس پلتفرم TshirtOS قرار دارد و همان طور که از ظاهرش پیداست، فعلا تنها یک طرح اولیه است و تا تجاری شدن فاصله فراوانی دارد. 
 
این تیشرت می تواند توییت های دریافتی را نمایش دهد، موسیقی و کلیپ های ویدیویی را پخش کند و حتی پس از عکاسی، تصاویر را در اینستاگرام آپلود کند. 
 
CuteCircuit که طراح این تیشرت است، می گوید هنوز همه چیز در حد یک محصول آزمایشی است، اما داشتن یک تیشرت هوشمند می تواند ایده ای بسیار جذاب برای مصرف کنندگان باشد. هنوز هیچ اطلاعاتی در خصوص مشخصات فنی و قیمت یا زمان عرضه این تیشرت اعلام نشده است. البته برخی حدس و گمان ها هم حاکی از نمایشی و تبلیغاتی بودن این حرکت هستند و احتمال عرضه چنین محصولی را بسیار کم می دانند. 
 
به هر حال تا مشخص شدن موارد این چنینی، پیشنهاد می کنم تماشای ویدیوی جذاب این تی شرت را از دست ندهید.
منبع:
سایت نارنجی
نوشته شده در دو شنبه 18 شهريور 1392برچسب:,| ساعت 15:42| توسط حسین رستمی زاده|

Markus Persson: ویندوز ۸ فاجعه است.

 

بسیاری از مسئولین شرکتهای بزرگ مانند رئیس شرکت بلیزارد آقای راب پاردو  و آقای گیب نوبل از شرکت Valve از ویندوز ۸ بشدت انتقاد کردند و آنرا فاجعه خواندند. و حالا نوبت خالق بازی Minecraft یعنی Markus Persson  از شرکت Mojang است.
 
آقای پیروسن ویندوز ۸ را مانعی برای پیشرفت صنعت بازی و به ضرر بازیسازان دانست.
 
او همچنین اظهار داشت:
 
”بازیسازان خیلی راحت تر میتوانند برای کنسول ها بازی بسازند چون فضای باز و امکانات بیشتری در اختیار انها میگذارد ولی ویندوز ۸ امکانات و فضای  کمتری در اختیار بازیسازان میگذارد و این به ضرر بازیسازان و  صنعت بازی است. مایکروسافت تصمیم نادرستی گرفته . ویندوز ۸ فاجعه است!
منبع:
گیم فا
نوشته شده در دو شنبه 18 شهريور 1392برچسب:,| ساعت 15:40| توسط حسین رستمی زاده|

 

 

کمتر از یک ماه به معرفی محصول همیشه جنجالی اپل باقی مانده. هر چند تغییر بزرگ٬ سال گذشته با معرفی آیفون ۵ رخ داد ولی امسال با وجود اینکه سال استراتژی تکراری اپل است٬ باز هم به چند دلیل سال داغی است که شاید مهمترین شان iOS 7 باشد.

 
 
 

تقریبا غیرممکن است که آیفون 5S در رنگ طلایی نیز عرضه نشود. حالا دیگر عکس های بدنه این مدل نیز لو رفته و شک را باید کنار گذاشت. البته معلوم نیست این رنگ برای تمام مدل ها خواهد بود یا فقط نسخه ۱۲۸ گیگابایتی که تحلیلگران به عرضه اش امیدوارند٬ بر سکوی قهرمانی قرار می گیرد.
 
کسی چه می داند٬ شاید سال بعد اپل از تجربه خوب ایسوس درس بگیرد و آیفون شرابی رنگ هم معرفی کند٬‌ این رنگ لااقل به ذنبوک با بدنه آلومینیومی اش حسابی می آید. 
 
دوربین بهبود یافته

دوربین آیفون یکی از محبوب ترین وسایل عکاسی بین مردم این روزگار است. اپل برگ تازه ای برای رو کردن دارد؟
 
حالا که دوربین گلکسی S4 (این رقیب مستقیم) باعث شده سایر محصولات عادی (لومیا ۱۰۲۰ قطعا عادی نیست) شرمگین شوند٬ وقت آن است که اپل هم خودی نشان دهد و جایگاه آن را به بازی بگیرد. بیشتر شایعات حکایت از یک سنسور ۱۲ مگاپیکسلی دارند.
 
گویا اپل برای شرایط کم نور نیز تدابیری اندیشیده و می شود به دوربین آیفون 5S امیدوار بود. یک لنز f/2.0 حداقل انتظار برای سریع تر شدن دوربین آیفون جدید است.
 
ان اف سی

ان اف سی نیازمند یک جهش بزرگ است و چه محصولی بهتر از آیفون برای فرستادن این تکنولوژی چشم به انتظار٬ به بالای ابرها؟
 
بی تعارف ان اف سی هنوز جایگاه درخوری پیدا نکرده٬ ولی کافی است محصولی که مثل نقل و نبات فروش می رود، یعنی آیفون٬ به آن مجهز شود تا میلیون ها نفر دیگر هم به خیل کاربرانش بپیوندند.
 
کم کم این فناوری دارد بین تولیدکنندگان تجهیزات جانبی محبوب می شود و شاید اپل هم بالاخره کوتاه بیاید و از آن استفاده کند.
 
نمایشگر ایگزو

هنوز هیچ چیز نشده همه منتظر یک آیفون با نمایشگر بزرگتر هستند٬ ولی قرار نیست امسال از راه برسد و باید حداقل یک سال دیگر صبر کنید٬ اپل این طور تغییرات را با صبر و حوصله انجام می دهد.
 
اما این به معنای خارج شدن نمایشگر از مرکز توجه نیست. تلفن هوشمند است و نمایشگرش. با توجه به اینکه گلایه ها از عمر باتری آیفون هرگز فرو گذاشته نشده٬ و از آن سو خبرهایی درباره بزرگ شدن باتری می شنویم٬‌ بعید نیست اپل برای کاهش مصرف باتری٬ بزرگترین عامل٬ یعنی پنل نمایشی را هم بهینه کند.
 
IGZO که یک فناوری متعلق به شارپ است مدت ها پیش آماده شده و شاید بالاخره جانشین IPS شود. مهمترین دستاورد ایگزو هم مصرف انرژی کمتر است که می تواند به شکل چشمگیری عمر باتری را بهبود دهد و این یکی٬ واقعا لازم است.
 
حسگر اثر انگشت
هیچ قطعه ای تا امروز ما را این همه دنبال خودش نکشانده. زیر دکمه هوم؟ روی نمایشگر؟ نمی دانیم٬‌ و باز هم نمی دانیم. فقط امیدواریم هر چه هست با آیفون ۵ اس معرفی شود٬‌ تحمل یک سال شایعات نوک انگشتی دیگر سخت است.

شاید وقتی معرفی شد همه فهمیدیم که آنقدرها هم سوگلی نبوده٬ ولی هر چه نباشد اپل بلد است چطور ویژگی های جدید را در بوق و کرنا کند. به هر حال از نظر تکنولوژیک٬ سنسور اثر انگشت جذابیت های خودش را دارد و می تواند برای یک سال هم که شده حواس ها را از نمایشگر کوچک آیفون پرت کند.
 
GPU چهار هسته ای با رم بیشتر

چیپ به کار رفته در آیفون ۵ پردازنده ۲ هسته ای با فرکانس متغییر تا حداکثر ۱.۳ گیگاهرتز دارد. اما طبق شنیده ها٬‌ تعداد هسته های پردازشی در آیفون ۵ اس هم ۲ تا خواهد بود و در عوض فرکانس به ۱.۵ گیگاهرتز افزایش می یابد.
 
اما شاید بهبود بزرگتر در بخش گرافیک چیپ باشد. جایی که PowerVR SGX544MP4 را خواهیم داشت که نه فقط بهتر از SGX 543MP3 آیفون ۵ است بلکه به جای ۳ هسته٬‌ از ۴ هسته برخوردار است.

این احتمال وجود دارد که رم دستگاه نیز به ۲ گیگابایت افزایش یابد تا به این شکل آیفون ۵ اس در جنبه سرگرمی٬ کاربران را حسابی ذوق کُش کند.

شما چه حدس هایی درباره آیفون 5S می زنید؟

 

نوشته شده در دو شنبه 28 مرداد 1392برچسب:,| ساعت 21:17| توسط حسین رستمی زاده|

 

ساخت چراغ های هوشمند برای اتومبيل

چراغ های هوشمند خودرو,کاربرد چراغ های هوشمند اتومبیل


مهندسان درحال طراحی نوعی چراغ برای جلوی اتومبیلها هستند که می تواند باران را به چشم رانندگان غیرقابل مشاهده کند که این امر موجب نجات جان عده بسیاری در جاده ها می شود.
طراحان و مهندسان ابراز امیدواری کرده اند که این طراح بتواند تعداد تصادفات را با بهبود دید رانندگان در شرایط خطرناک جوی ارتقا دهد تا آنها بتوانند هنگام بارش باران دید بهتری داشته باشند.
این چراغها با فناوری بالا طوری برنامه ریزی شده اند که قطرات کوچک آب را تشخیص داده و نور آنها هنگام بارش کم می کنند.این امر بدان معناست که حواس راننده کمتر منحرف شده و می تواند بیشتر روی جاده تمرکز کند.این فناوری دید در باران شبیه یک پروژکتور عمل می کند.
درحال حاضر هنگام بارندگی شدید وقتی یک شعاع نور در جاده تاریک می تابد، قطرات باران به نوعی روشن و قابل مشاهده می شوند که می تواند حواس راننده را منحرف کند.
این فناوری جدید براساس فناوری دوربینهای دیجیتال ساخته شده است.

این نرم افزار می تواند پیش بینی کند که قطرات باران در چه قسمتی در میدان دید راننده فرو می ریزد و اشعه های نور از این چراغها که معمولا آنها را روشن تر جلوه می دهند برای کسری از ثانیه که غیرقابل مشاهده است خاموش می شوند.
این امر درخشندگی را کاهش داده و تنها پرتوهایی از نور را که بدون وقفه بین باران درحال بارش، برف و یا تگرگ می تابد را به چشم راننده می رساند.
جان تامکینز، مهندس فناوری در شرکت اینتل اظهار داشت حتی با وجودی که نور اندکی کم می شود، اما باران در منطقه ای که احتمال می رود موجب منحرف شدن حواس راننده شود، غیرقابل مشاهده می شود. وقتی که بازتاب باران محو می شود می توانید بدون مشاهده قطرات باران، جاده را واضح تر مشاهده کنید.
با استفاده از این فناوری که توسط شرکت اینتل و محققان دانشگاه کارنیج ملون در پیتزبورگ آمریکا ارائه شده، در بدترین طوفانها راننده ای که با سرعت 32 کیلومتر در ساعت حرکت می کند می تواند تا 70 درصد ارتقای دید خود را احساس خواهد کرد. این درحالی است که میزان دقت این سیستم در سرعتهای بالاتر کاهش می یابد.
محققان امیدوارند که این فناوری ظرف یک دهه در اتومبیلها به کار گرفته شود.

منبع:konjkav.com

نوشته شده در شنبه 4 خرداد 1392برچسب:,| ساعت 19:20| توسط حسین رستمی زاده|

جستجوی محاوره ای گوگل با کروم 27 به کامپیوترها آمد

googles-conversational-search.jpg

بعد با صحبت به زبان انگلیسی، جستجو شروع می شود. شما می توانید با پرسیدن سوالات یا گفتن عبارت ها به جستجو بپردازید، بخش جالب کار اینجا است که این سرویس، سوالات را هم به خاطر می سپارد و مثلا بعد از پرسیدن اینکه "نام مدیر عامل گوگل چیست؟" و شنیدن پاسخ، می توانید بپرسید "چند سال دارد؟" و گوگل به طور خودکار متوجه می شود که منظور شما لری پیج است.

در این سیستم، فقط بخش پرسش به صورت صوتی نیست بلکه جواب ها نیز، هم به صورت صوتی و هم نوشتاری برای شما ارائه می شوند.

نوشته شده در شنبه 4 خرداد 1392برچسب:,| ساعت 18:58| توسط حسین رستمی زاده|

 

 

کره زمین در طول زمان تغییرات زیادی داشته و حضور انسان هم سبب شده که تغییرات ویژه ای روی این سیاره به وجود بیاید. حالا شرکت گوگل با همکاری ناسا و مجله تایم تصاویر ماهواره ای از زمین را طی ربع قرن گذشته کنار هم گذاشته و حاصل آن پروژه ای فوق العاده شده که هر کسی می تواند تغییرات زمین را طی این مدت مشاهده کند.



نام

پروژه Timelapse

است. می توانید با مراجعه به آن هر نقطه از زمین را انتخاب نموده و تصاویر ماهواره ای آن را از سال ۱۹۸۴ تا به حال ببینید.



Lake Urmia Drying Up.gif

خشک شدن دریاچه ارومیه از سال ۱۹۸۴ تا ۲۰۱۲


گوگل می گوید این گویا ترین تصویر از تغییرات کره زمین است که تا به حال در دسترس بشر قرار گرفته است. آنها برای تکمیل این پروژه میلیون تصویر ماهواره ای را کنار هم قرار داده اند.



کافی است به

صفحه گذشت زمان تایم

مراجعه کنید. روی شهرتان زوم کنید و تغییرات آن را طی ۲۸ سال گذشته ببینید. این پروژه از طریق

بخشی ویژه در گوگل هم در دسترس

شما است.



Las Vegas Urban Growth.gif

رشد منطقه شهری لاس وگاس


Dubai Coastal Expansion.gif

رشد خط ساحلی دبی


Brazilian Amazon Deforestation.gif

نوشته شده در دو شنبه 23 ارديبهشت 1392برچسب:,| ساعت 10:26| توسط حسین رستمی زاده|


 
معمولا پرنده های کنترل شونده از راه دور، به خاطر نجات جان انسان ها تشویق نمی شوند. بر عکس همه آنها را در نقش ربات های قاتل به یاد می آورند. اما پلیس سواره نظام سلطنتی کانادا گزارش می دهد که پهپادهای شخصی این یگان، توانسته اند به شناسایی یک قربانی تصادفات جاده ای کمک کرده و باعث نجات جان او شوند.

درست بعد از نیمه شب پنج شنبه ای که گذشت، یگان سواره نظام ساسکاتون تماسی اضطراری درباره خوردوریی که در حاشیه یکی از بزرگراه های خلوت سرنگون شده بود دریافت کرد، ولی تیم امداد که به محل رسید، نتوانست قربانی را به روش های مرسوم پیدا کند.

آنها سپس تا شعاع 200 متری را جستجو کردند ولی فایده ای نداشت. سپس جستجو را به شعاع 1000 متری وسعت دادند ولی حتی هلی کوپتر مجهز به دوبین دید در شب هم نتوانست کسی را پیدا کند.

سر انجام پلیس سواره نظام از یک پهپاد کوچک پلیس کانادا استفاده کرد، Dragan Flyer مدل X4-ES که به دوربین مادون قرمز مجهز بود. همزمان پس از دو ساعت از تصادف، پلیس تماس تلفی از خود مصدوم دریافت کرد و سپس با استفاده از مختصات نسبی GPS و چشم های ماون قرمز پرنده کوچک، محل دقیق او را شناسایی کرد.

تیم جستجو فرد مصدوم را در کنار یک درخت زیر تلی از برف یافتند. او تقریبا از هوش رفته بود و باید به سرعت به بیمارستان می رسید. پلیس کانادا می گوید شناسایی موقعیت این فرد خوش بخت، بدون پهپاد و دوربین مادون قرمز، تا دمیدن آفتاب امکان پذیر نبود.

 


نوشته شده در دو شنبه 23 ارديبهشت 1392برچسب:,| ساعت 10:22| توسط حسین رستمی زاده|


 
 
 
حتما چیتای آهنین ترسناک و سگ-ربات قدرتمند دارپا را به خاطر دارید؟ اکنون این موسسه باز هم در همکاری دیگری با بوستون دینامیکز به سراغ نوع دیگری از ربات های سخت جان رفته است: می پرد، شنا می کند و از سنگ ها بالا می رود. با RHex آشنا شوید!

این پسر کوچولوی شش پا، با بدن فشرده و مستحکم خود می تواند به هر جایی سرک بکشد. از هر نوع زمینی بگذرد و شیب های تا ۶۰ درصد را به خوبی پشت سر بگذارد. در حالی که باتری آن شش ساعت دوام می آورد. در کنار اینها باید برخی قابلیت های پیشرفته رباتیک را افزود که شاید در تکنولوژی امروزه بی نظیر باشند. مثلا این ربات پشت و رو ندارد و در صورتی که به پشت بیافتد، دوباره به صورت عادی راهش را ادامه می دهد.

 


نوشته شده در دو شنبه 23 ارديبهشت 1392برچسب:,| ساعت 10:21| توسط حسین رستمی زاده|

پوکت، جزیره شناور روی آب

پوکت یکی از اصلی ترین جاذبه های گردشگردی تایلند و بزرگ ترین جزیره این کشور است.
بیشتر شهرت پوکت برای سواحل زیبا و غواصی در آب های تمیز و شن های سفید آن است. اما علاوه بر آن، جنگل های بکر و زیبا و کوه های سرسبز نیز دارد. به طوری که می توان گفت نام پوکت از واژه ای مالزیایی به معنای تپه و کوه گرفته شده است.
پوکت که در دریای آندامان و خلیج پاتونگ قرار دارد به وسیله پلی به بخش اصلی تایلند وصل می شود و هتل ها و رستوران های فراوانی در سواحل آن می توان پیدا کرد.
بیش از 70 درصد این جزیره را کوهستان تشکیل داده است. از نظر آب و هوا باید گفت، گرم و مرطوب است و گاهی بادهای موسمی می وزند.
از آنجا که پوکت جزیره ای در میان آب هاست و هیچ خشکی دیگری در اطراف آن نیست، می توانید آن ر ابه قایقی شناور درون استخری پرآب تشبیه کنید.
از سال 1970 میلادی این جزیره میزبان گردشگران فراوانی از نقاط مختلف دنیا بوده است. مردم از سراسر جهان برای لذت بردن از سواحل زیبای این جزیره و جنگل ها و طبیعت تقریبا بکر آن به پوکت سفر می کنند. تقریبا یک پنجم گردشگرانی که به تایلند سفر می کنند حتما از پوکت هم دیدن می کنند.
یکی از امکانات بسیار خوب جزیره پوکت امکان دسترسی به آن با هر نوع وسیله نقلیه از ماشین و قطار گرفته تا هواپیما و قایق است.
این جزیره جاذبه های متنوعی از مراکز خرید و پارک ها گرفته تا رستوران های مختلف و معابد دارد که از کوچک و بزرگ و مرد و زن را سرگرم می کنند. برای آشنایی بیشتر با جاذبه های پوکت با ما همراه باشید.

  پوکت,جزیره پوکت


::ادامه مطلب::
نوشته شده در دو شنبه 23 ارديبهشت 1392برچسب:,| ساعت 9:20| توسط حسین رستمی زاده|

سفر به قصد ورزش

 


ورزش در ایران همیشه با بازی های محلی همراه بوده است. بازی‌های بسیاری كه مخصوص یك منطقه جغرافیایی خاص بود و می‌توانست قوم‌ها و ملت‌ها را گرد هم آورد. امكانات طبیعی فراوان ایران هم همیشه می‌توانسته بستری مناسب برای جاذبه‌سازی‌های ورزش معاصر باشد. همه اینها در قالب گردشگری ورزشی می‌تواند انتخاب سفر شما باشد. پیشنهادش از ما، انتخابش از شما.

موج‌سواری

سوار بر موج‌های چابهار

موج‌سواری از ورزش‌های محبوب آبی است. این ورزش در دسته ورزش‌های مهیج و خطرناك جای می‌گیرد و از سال 1950 كه یك رشته مستقل اعلام شد، هرساله بر تعداد طرفدارانش اضافه می‌شود. موج‌سواری در ایران در آب‌های شمالی و جنوبی به صورت محدود انجام می‌شود. بهترین موج‌های آب‌های ایران متعلق به دریای عمان در محدوده چابهار است. كیفیت موج‌های موجود در این منطقه به قدری مطلوب این رشته ورزشی است كه گاهی موج‌سواران حرفه‌ای را از سایر نقاط جهان به خود می‌كشاند. فوتبال ساحلی، دو، والیبال ساحلی، فوت وال (والیبال با پا)، تنیس ساحلی، كبدی ساحلی و هندبال ساحلی از دیگر ورزش‌هایی هستند كه با سفر به چابهار می‌توان به آنها پرداخت.

 


::ادامه مطلب::
نوشته شده در پنج شنبه 22 فروردين 1392برچسب:,| ساعت 21:49| توسط حسین رستمی زاده|

سرزمین نخل و شروه

بوشهر

 

 


بوشهر  سرزمین گرم و دوست داشتنی شاید زیباترین خاک این کشور را داشته باشد که با ویژگی های فرهنگی و تاریخی منحصر به فردش همیشه محبوب مسافران بوده است.


 

بوشهر سرزمین عجیبی است. باورهای عجیبی در این سرزمین شکل گرفته و معماری شگفت انگیزی دارد. هرقدر درباره بافت تاریخی بوشهر گفته شود کم است؛ هرقدر از فرهنگ مردمان آن گفته شود، گویی ناگفته‌های زیادی مانده‎است. بوشهر سرزمین نخل و شروه‌های خلاق است.

بندر بوشهر، سرزمین شرجی و گرما، مهد دلاوران جنوب، قلمرو مروارید و نفت و گازو لنج، در حاشیه سحرانگیز خلیج فارس با صیادان سختکوشش روزهای خوش مهمانی اش را آغازکرده. از بهمن تا اواخر فروردین بهشت جنوب کشور بهترین مقصد برای یک سفر عجیب، یگانه و پرثمر است.

 بوشهر

آنچه در مورد زیبایی های بوشهر می توان گفت در چنین مطلب مختصری نمی گنجد، اما برای آنکه تصویری از این بندر تاریخی داشته باشید، تلاش می شود بشکلی کوتاه نقاط دیدنی بوشهر را معرفی کنیم.

به فراخور قدمتی که این بندر دارد، به اسامی مختلفی از جمله رام اردشیر، ابوشهر، لیان و ری شهر و... خوانده شده، همانطور که از نام اولیه آن پیداست بنای شهر را به اردشیر ساسانی نسبت می دهند، هرچند که منابعی از آوازه بوشهر در زمان هخامنشی و داد و ستدهایی که از آن طریق با هند و آفریقای شمال شرقی انجام می شده خبر می دهند. آنچه بدیهی است این است که بوشهر به شکل کمابیش کنونی اش در زمان نادری بشکل بندری پررونق شناخته شد بوده است.

 بوشهر

::ادامه مطلب::
نوشته شده در پنج شنبه 22 فروردين 1392برچسب:,| ساعت 21:34| توسط حسین رستمی زاده|



حالا که htc و سامسونگ پرچمدارهای خاص و به نوعی منحصر به فرد خود را معرفی کرده اند، می شود با خیال راحت گفت که اکثر هواداران اندروید چشم به راه خبر درباره تلفن های دلربایی مثل ایکس فون، نکسوس 5، گلکسی نوت 3 و اپتیموس g 2 هستند. ولی در این بین کیست که نداند نوت 3 -مثل پدر و پدر بزرگش، چیز دیگری است!

احتمالا این فبلت را در اپیزود دوم مراسم رونمایی محصول سامسونگ در سال 2013 خواهیم دید. محصولی که هنوز که هنوز است شرکتی نتوانسته رقیبی در حد و اندازه آن بسازد. گلکسی نوت اول چیزی بود که مشتریان شبیه اش را ندیده بودند و البته آنقدر محبوب شد که بسیاری شرکت ها را به فبلت سازی علاقمند کرد. احتمالا به سنت پارسال، در ifa 2013 که حدوداً 5 ماه دیگر برگزار خواهد شد گلکسی نوت 3 را خواهیم دید. ولی آنهایی که می خواهند خریدارش شوند، منتظر چه مشخصاتی باشند؟

  نمایشگر -حدودا- 6 اینچی. اولین ویژگی مهم در مورد گلکسی نوت، قطر نمایشگرش است. از نسل اول به دوم، 5.3 به 5.5 و حالا احتمالا اندازه ای نزدیک به 6 اینچ را در نسل سوم خواهیم داشت. سامسونگ اخیرا نشان داد که با حفظ ابعاد فعلی یک تلفن می تواند نمایشگر آن را اندکی بزرگتر کند، اما از 5.5 به 6 اینچ کمی به پیشانی مهندسین این شرکت عرق خواهد نشاند. به هر حال با توجه به 5 اینچی بودن گلکسی s4، انتظار نوت 3 با نمایشگر 6 اینچی دور از ذهن نیست.

  نمایشگر نشکستنی pholed . تلفنی بزرگتر با نمایشگری بزرگتر، یعنی گجتی با ناحیه آسیب پذیر وسیع تر. بر اساس شنیده های مختلف، سامسونگ در حال توسعه فناوری پنل نمایش pholed  با کیفیت تمام hd برای نوت 3 است. این نمایشگر از نوع منعطف خواهد بود نه به این معنا که قابل خم کردن است، بلکه به خاطر منعطف بودن سطح آن می شود انتظار داشت که نشکن هم باشد. از طرف دیگر گفته شده که pholed  مصرف انرژی بسیار بهینه ای هم خواهد داشت و در زمره فناوری های سبز است. بنابراین، باید انتظار عمر باتری خارق العاده ای را هم داشته باشید.

  پردازنده 4+4 هسته ای اگزینوس 5 اکتا با فرکانس بالاتر. امسال سال اگزینوس 5 اکتا است و از همین حالا حتمی است که قلب تپنده گلکسی نوت 3 هم باشد. خوبی قضیه این است که هر آنچه مشکلاتی که این چیپ در گلکسی s4 ممکن است بروز دهد، تا زمان عرضه نوت 3 رفع خواهد شد و با یک محصول سریع و کم نقص روبرو خواهیم بود.

  دوربینی با مشخصات بهتر. این بدیهی است. قطعا عکس گرفتن با نوت 3 به مضحکی عکاسی با تبلت ها نیست ولی به اندازه عکاسی با تلفن های هوشمند هم جا افتاده نیست. به هر حال انتظار می رود سامسونگ سنسوری 13 یا 16 مگاپیکسلی روی فبلتش قرار دهد.

  پای لیمو ترش با خامه تاچ ویز. تا حدود یک ماه دیگر اندروید 5 بیرون می آید و یکی از دستگاه های رده بالای مجهز به آن، نوت 3 خواهد بود. قدرت عملیاتی اندروید روز به روز در حال افزایش است و با در اختیار بودن پردازنده قوی تر و ویژگی های نرم افزاری جدید به همراه رابط کاربری تاچ ویز، نرم افزارهای ویژه و قابلیت های اختصاصی، نوت 3 می تواند یک گام بلند به جلو باشد.

نکته مهم این است که سامسونگ و دیگر شرکت ها اندروید را جایی روی صحنه اما در دور دست ترین نقطه از نور افکن ها قرار داده اند. این در مراسم معرفی نوت 3 هم تکرار خواهد شد. سامسونگ شدیدا خواهد کوشید تا برند گلکسی را در ذهن مخاطبان جایگزین برند اندروید کند. واقعاً کدام یک مهم تر هستند؟

نوشته شده در 22 فروردين 1392برچسب:,| ساعت 21:38| توسط حسین رستمی زاده|


به نظر می رسد ناسا تصمیم دارد پس از مدت ها اولین پروژه خود در ارتباط با ماه را به اجرا گذاشته و تصمیم دارد با بودجه ۱۰۰ میلیون دلاری یک سیارک سرگردان را شکار کرده و آن را در یکی از مدارهای اطراف ماه مستقر کند. گفته می شود هدف از این کار انجام کارهای تحقیقاتی است.

به گزارش نشریه کریستین ساینس مانیتور رئیس جمهور آمریکا بودجه ۱۰۰ میلیون دلاری این پروژه را برای سال ۲۰۱۴ تصویب کرده است. البته تا زمانی که مراحل تصویب بودجه و تبدیل آن به قانون طی نشود، جزئیات زیادی از پروژه نخواهیم دانست. اما همین که به صورت بالقوه دوباره انسان به ماه علاقه مند شده است، جذابیت خاص خود را دارد.

اگر چه ماه به دلیل نزدیکی ظاهری، هدفی در دسترس به نظر می رسد، ولی پروژه مورد نظر کاری بسیار پر هزینه است. پیش بینی می شود که ناسا برای اتمام این پروژه به بیش از 2.6 میلیارد دلار بودجه نیاز داشته باشد که ۲۶ برابر بیشتر از ۱۰۰ میلیون دلار تصویب شده است.

البته چنین پروژه ای می تواند یک حرکت انقلابی برای ناسا محسوب شود و دوباره این سازمان را به مرکز توجهات عامه مردم جهان و محلی مورد علاقه مردم آمریکا تبدیل کند. پس از اتمام پروژه شاتل فضایی، محبوبیت عمومی ناسا به میزان زیادی کاهش داشته است. حال شکار یک سیارک که حداقل ۵۰۰ تن وزن دارد، و شهامت اجرای این کار که نیاز به پیاده روی های فضایی هم دارد، ممکن است به ناسا کمک کند تا دوباره تخیلات مردم را به تسخیر خود در آورد.

به گفته نشریه مانیتور، قرار است بودجه ۱۰۰ میلیون دلاری فعلی صرف جستجو برای یافتن سیارک و جرم آسمانی مناسب جهت کمند اندازی شود. نکته جالب داستان هم اینجا است که نشریه تایمز این خبر را روز اول آوریل منتشر کرد، اما همه آن را به پای شوخی «دروغ اول آوریل» گذاشته و باور نکرده بودند.

نوشته شده در 22 فروردين 1392برچسب:,| ساعت 21:38| توسط حسین رستمی زاده|



تصورش را بکنید که نور لامپ روی لپ تاپ شما می تابد و علاوه بر تامین روشنایی، یک اینترنت بی سیم هم به شمار می آید. حالا طی چند سال گذشته تیم های مختلفی روی انتقال اطلاعات از طریق نور لامپ های led کار کرده اند و می گویند به رکورد سرعت انتقال ۳ گیگابیت در ثانیه رسیده اند.


ممکن است با خودتان بگویید چه دلیلی دارد به جای وای-فای از این روش برای انتقال بی سیم اطلاعات استفاده شود؟ پاسخ مکان هایی است که استفاده از وای فای به دلایل ایمنی یا اختلالات زیاد امواج، امکان پذیر نیست.

برای مثال در بخش هایی از بیمارستان که به دلیل وجود دستگاه های حساس نمی توان از وای فای استفاده کرد، این روش می تواند در نقاطی مشخص اینترنتی بیسیم به تیم پزشکی و بیماران ارایه کند.

یا در نمایشگاه های فناوری که وجود تعداد بسیار زیاد وای-فای سبب تداخل شدید امواج می شود.

احتمالا چند سال دیگر هنگام خرید لامپ علاوه بر میزان نوردهی باید به سرعت اینترنت اش هم دقت کنید.

نوشته شده در 22 فروردين 1392برچسب:,| ساعت 21:38| توسط حسین رستمی زاده|



رئیس بودن سخت است. مردم به طور طبیعی آرزوی داشتن رئیس نمی کنند و کسی هم نیست که آرزوی رئیس شدن داشته باشد. ولی اکثر مردم مشتاق به داشتن یک رهبر کاری خوب هستند و اکثر سازمان ها هم بر اساس کیفیت مدیران شان رشد کرده یا بر عکس، از بین می روند.


  1. یک رییس خوب کنترل امور را در مشت خود گرفته و پروژه ها را به سر انجام می رساند.
  یک رییس عالی می داند که در بلند مدت، "پرکار بودن" می تواند دشمن "اثرگذار بودن" باشد و از این رو می کوشد محیطی خلق کند که در آن رایحه "تفکر رو به توسعه" در جریان باشد. او "زمان، منابع و تکنیک های لازم" را در اختیار تیم های خود قرار می دهد تا مشکلات بزرگ را با ایده های بزرگ حل کنند، نه اینکه ارکستر کمک رسانی راه انداخته و فقط چک لیست ها را تیک بزنند.

  2. یک رییس خوب روحیه کار گروهی را ترویج می کند و فضای کافی برای همه به وجود می آورد.
  یک رییس عالی یک فرهنگ داخلی اختصاصی برای شرکتش طراحی می کند و مطمئن می شود که افراد مناسب جذب شرکت شده و در مَناسب درست مشغول به کار شوند. همین رییس است که جلوی ورود افراد اشتباهی (!) به شرکت را می گیرد و اگر هم نفوذی صورت گرفت، در ایستگاه بعدی او را پیاده می کند.

  3. یک رییس خوب همه را به تفکر خلاقانه دعوت می کند.
  یک رییس عالی می داند که چطور خلاقیت را با گفتگوی ها و فرآیند های کاری روزانه تلفیق و یکپارچه کند تا هر کارمندی احساس کند خلاقیت، یک کار طبیعی است و در همکاری با سایرین خلاقیت و تولید را تسریع کند.

  4. یک رییس خوب فضایی باز برای ابراز نگرانی ها و ناامیدی ها ایجاد می کند.
  یک رییس عالی فضایی خلق می کند که در آن افراد این قدرت را دارند که برای بهبود محصولات و فرآیندها، خودشان را تغییر دهند. او ارتباطات آزاد را تا جایی گسترش می دهد که همه در ابراز صادقانه نگرانی های خود احساس الزام و اجبار کنند و برحسب وفاداری خود به شرکت و میل به بالا بردن رتبه آن، با کمال میل مشکلات را در میان بگذارند.

  5. یک رییس خوب میل به پیشرفت شغلی را در کارمندانش تشویق می کند.
  یک رییس عالی فرآیند توسعه پروژه ها و آموزش افرادش را برای تمام مَناسب شغلی یکپارچه می کند طوری که پیشرفت فردی، الزامی بوده و همراه با پاداش باشد. او شرکت هایی را می شناسد که این کار را به لطف برخاستن رئسای خود از دل شرکت، به خوبی انجام می دهند و مطمئن می شود که تخصیص وقت و پول شرکت به افراد، همراه با رشد آنها باشد و هر کس انتظار معقولی درباره تعهد و موفقیت داشته باشد.

  6. یک رییس خوب جلسات کاری موثر و مفید برگزار می کند.
  یک رییس عالی مطمئن می شود که هر یک از اعضای تیم فرق بین جلسات ارزشمند و جلساتی که به اتلاف وقت و پول منجر می شوند را درک کرده. او به تیمش تکنیک های کار موثر را آموزش می دهد و با هر فردی به تمرین بر روی سازماندهی و هدایت جلسات موثر می پردازد.

  7. یک رییس خوب اعتمادسازی می کند تا افراد احساس امنیت کنند.
  یک رییس عالی تعامل پایدار و عملکرد سطح بالا را در درون تیمش تشویق می کند تا همه برای یکی و یکی برای همه کار کنند و با شکل گیری پیوندهای قوی و عمیق در کنار وفاداری به شرکت و یکدیگر، به پیش بروند. او ترتیبی می چیند تا موفقیت ها با تحسین ها و تشویق های مساوی همراه می شود در حالی که شکست ها با تشویق به پذیرش مسئولیت و حضور در بحث های کشف مشکل مواجه می شوند تا دوباره تکرار نشوند. (البته که یک رییس عالی مطمئن می شود اولین شکست افرادش، امنیت فکری و شغلی آنها را به هم نزند.)

  8. یک رییس خوب جوی شاد در محیط کاری برقرار می کند.
  یک رییس عالی به طور مدام به دنبال راه هایی برای کمک به کارمندانش است تا به احساس رضایت درونی عمیقی نسبت به مسئولیت های خود دست پیدا کنند و از حضور روزانه در محیط کاری احساس هیجان و شوق داشته باشند.

  9. یک رییس خوب اطمینان حاصل می کند که افراد مسئولیت نقش ها و کارهای خود را می پذیرند.
  یک رییس عالی پاسخگویی فردی را به وسیله ترویج ارتباطات شفاف در قالب "فرهنگ، چشم انداز و اهداف شرکت" تشویق می کند. او می داند که چطور به شکلی موثر و کارا تیم خودش را به صف کند، با ریتم مناسبی ارتباطات را برقرار کرده و پیشرفت را اندازه گیری کند تا آنها بتوانند با کمترین ریسک، خودشان را بالا بکشند.

  10. یک رییس خوب می داند چطور سپاسگزاری و تحسین خود را ابراز کند.
  یک رییس عالی می داند که چطور قطره قطره حس عمیق رضایت فردی و پیشرفت را در افرادش ایجاد کند. این دو مورد به کارمندان کمک می کنند که اعتماد به نفس مثبت و رضایت فردی عمیقی کسب کنند که هیچ پاداشی از آن پیشی نمی گیرد.

نوشته شده در 22 فروردين 1392برچسب:,| ساعت 21:38| توسط حسین رستمی زاده|





اخیرا تغییراتی در سطح مدیریت گوگل رخ داده که ذهن خیلی ها را درگیر خود کرده ولی یک چیز واضح است: تغییر در بالا یعنی ایجاد فرصت برای رشد نخبگان جدید در پایین.

دو مدیر گوگل که مستقیم به لری پیج گزارش می دادند، یعنی جف هابر رئیس بخش جفرافیا و گروه بازرگانی گوگل و اندی رابین موسس و رئیس بخش اندروید، هم اکنون ریاست بخش های خود را واگذار کرده و مسئولیت های ذکر نشده جدیدی را پذیرفته اند. این یعنی تیم مدیران نزدیک به لری پیج دارد از همیشه پر کار تر می شود و معاونین آنها هم فرصت های جدیدی به دست خواهند آورد.

اینکه گوگل مدام به دنبال چالش های جدید می رود عالی است. در گذشته دیده ایم که چطور برخی از مدیران گوگل که در بیرون از شرکت نام های بزرگی نبوده اند، مورد توجه رقبا قرار گرفته اند. گوگل نیز همیشه کوشیده نخبه های خود را حفظ کند ولی به هر حال برخی مثل ماریسا میر (رییس فعلی یاهو) شرکت را ترک کرده اند.

بنابراین متعجب نشوید اگر 5 مدیری که در ادامه مطلب به معرفی شان پرداخته ایم، به زودی -در داخل یا خارج از این شرکت- مسئولیت های بزرگ و جدیدی بپذیرند.

برایان راکوفسکی، نایب رئیس در گوگل کروم  

brian-rakowski-vp-google-chrome-narenji.jpg

در کنفرانس قبلی توسعه دهندگان گوگل، راکوفسکی جزو ستاره های اصلی بود که نسخه های مخصوص مرورگر کروم برای آیفون و آیپد را معرفی کرد.

او اولین فارغ التحصیل از برنامه مدیریت محصول مشترک گوگل بود، برنامه پرورش نیرویی که توسط مدیر اسبق گوگل خانم ماریسا میر طراحی شده بود. حالا راکوفسکی مدیر برنامه api گوگل است که هدف از آن جذب نیروهای تازه بیرون آمده از کالج و آموزش آنها است و راکوفسکی دارد با این کارآموزها کار می کند.

او همزمان زیر نظر ساندار پیچای (مدیر کروم، اپلیکیشن های گوگل و اندروید) مشغول است. همه اینها نشانه آن است که شغل های بزرگتری برای برایان در راه است یا شاید موقعیت هایی در سایر شرکت ها. او همین الآن هم در صدر فهرست شرکت ها برای جذب است ولی به عنوان یکی از کهنه سربازهای گوگل، جدا کردن او سخت خواهد بود.

شیشیر مهروترا، نایب رییس در یوتوب  

shishir-mehrotra-vp-youtube-narenji.jpg

می گویند اگر سالار کمانگر، از قدیمی های گوگل که رییس یوتوب است، روزی تصمیم بگیرد مسئولیت جدیدی را در شرکت بپذیرد -که جای اما و اگر زیادی دارد، جانشین او کسی نیست جز مهروترا که هم اکنون رییس بخش مدیریت محصول در یوتوب است. این جانشینی یک گزینه بسیار طبیعی خواهد بود.

مهروترا در سال های اخیر به طور پیوسته به مسئولیت های خودش اضافه کرده و تحت نظر او، یوتوب محصولات موبایل جدیدی را عرضه کرده و با نو نوار شدن خدماتش، تاکید را بر عضویت در کانال های یوتوب قرار داده.

جان هانکه، آزمایشگاه niantic   

john-hanke-niantic-labs-narenji.jpg

این نام را به خاطر بسپارید. جان هانکه پیش از پیوستن به گوگل، موسس و مدیر عامل keyhole, inc بود که با خریده شدن آن توسط گوگل در سال 2004، محصول اصلی اش به google earth تغییر نام یافت. بعد از این تملک استراتژیک، هانکه سال ها به عنوان نایب رییس بخش مدیریت محصول در کارگروه geo فعالیت می کرد که محل توسعه محصولاتی نظیر google earth، گوگل مپز، استریت ویو، لوکال، sketchup و panoramio بود.

اما حالا جان هانکه دارد در آزمایشگاه niantic بر روی تلفیق دنیای مجازی و دنیای واقعی کار می کند. حتما از طریق نارنجی با معروف ترین محصول این آزمایشگاه یعنی بازی اینگرس آشنا شده اید. niantic یک استارت آپ درون شرکتی است که لری پیج مثل خیلی گروه های کاری دیگر، برای خلق محصولات صف شکن تاسیسش کرده. تاکنون تنها محصولات آن اینگرس و اپلیکیشن هایی در زمینه راهنمای سفر بوده اند ولی مطمئن باشید بیشتر از اینها در راه است.

یوهانا رایت، نایب رییس google now  

johanna-wright-vp-google-now-narenji.jpg

برخی منابع می گویند بهترین راه برای ترفیع گرفتن در داخل گوگل، این است که از شرکت دیگری پیشنهاد شغل دریافت کنید. این ماجرا برای خانم رایت اتفاق افتاد. او از رهبران جوان و با سابقه بخش جستجو در گوگل است.

می گویند ماریسا میر، مدیر عامل یاهو، سعی کرد او را برای یک موقعیت شغلی رده بالا جذب کند ولی در عوض، یوهانا رایت به مقام نایب رییسی بخش google now رسید، همان دستیار هوشمندی که یکی از قطعات کلیدی در استراتژی جستجوی گوگل برای دستگاه های قابل حمل است و احتمال دارد پای آن به مرورگرهای رومیزی هم باز شود.

تام پیکت، یوتوب  

tom-pickett-youtube-narenji.jpg

در دومین ماه سال 2013، یوتوب در توکیو یک استودیو برای سازندگان ویدیو باز کرد که بعد از لوس آنجلس و لندن، سومین استودیو از این نوع است.

ایده راه اندازی این استودیوها که منابع بیشتری در اختیار فعالان در فضای یوتوب قرار خواهند داد تا ویدیوهای با کیفیتی تولید کنند، توسط پیکت داده شده که رییس عملیات های جهانی یوتوب در زمینه انواع محتوا است.

تام پیکت قبلا خلبان جنگنده های نیروی دریایی بوده و حالا از نایب رییسان یوتوب است.

نوشته شده در 22 فروردين 1392برچسب:,| ساعت 21:38| توسط حسین رستمی زاده|



تا کنون در عرصه تلویزیون های ultra hd و 4k tv همیشه صحبت از اندازه هایی چون ۸۴ یا ۹۵ اینچ و همچنین قیمت های سرسام آور بالای ۲۰ و ۲۵ هزار دلار بوده است. اما مثل اینکه سونی تصمیم دارد این داستان را تغییر داده و کمی هم به فکر جیب هواداران این سری از محصولات باشد.

این غول محصولات الکترونیک شب گذشته اعلام کرد که تلویزیون ۵۵ اینچی xbr-55x900a و ۶۵ اینچی xbr-65x900a خود را که در رده محصولات 4k ultra hd led tv قرار می گیرند با قیمت جذاب ۴۹۹۹ و ۶۹۹۹ دلار به بازار عرضه خواهد کرد. علاقه مندان می توانند از امروز شیوه کارکرد این تلویزیون ها را در فروشگاه های مرکزی سونی آمریکا به تماشا نشسته و از ۲۱ آوریل (اول اردیبهشت) برای پیش خرید آنها ثبت نام کنند.

مایک لوکاس، نایب رئیس ارشد بخش سرگرمی های خانگی سونی می گوید: «این مدل های جدید قرار است قبل از تابستان راهی خانه های مصرف کنندگان شوند و مطمئنا تجربه دیداری بهبود یافته تلویزیون های 4k را به طیف بسیار وسیعی از بینندگان هدیه خواهند کرد.»

سونی همچنین همراه با این دو مدل تلویزیون دستگاه پخش چند رسانه ای fmp-x1 4k را معرفی کرده که قرار است از تابستان سال جاری به بازار بیاید. خریداران به همراه این دستگاه، بیش از ۱۰ فیلم و ویدیوی کوتاه با کیفیت 4k را دریافت خواهند کرد. این دستگاه ۶۹۹ دلار قیمت گذاری شده است. از فیلم های عرضه شده با این دستگاه می توان به «بچه کاراته»، «راننده تاکسی»، «سلت»، «مرد عنکبوتی شگفت انگیز» و «توتال ریکال» اشاره کرد.

با توجه به محتوای کم 4k موجود در بازار، این حرکت سونی و عرضه فیلم های مشهور سینمایی با چنین کیفیتی می تواند تاثیر فراوانی در جذب مخاطب به سوی نسل جدید تکنولوژی تلویزیون داشته باشد.

نوشته شده در 22 فروردين 1392برچسب:,| ساعت 21:38| توسط حسین رستمی زاده|



قطعا با سلول های خورشیدی و مقوله ذخیره انرژی از نور خورشید و تبدیل آن به الکتریسیته آشنایی دارید، مطمئنا با وجود پیشرفت روز به روز صفحات خورشیدی، در آینده ای نه چندان دور این دستگاه های تبدیل انرژی پاک بیشتر در زندگی ما دیده می شوند.

اما هم اکنون محققینی از مراکز فناوری جورجیا و پوردو، موفق به ساخت سلول های خورشیدی از تجدید پذیرترین منبع ممکن یعنی درخت شده اند. نکته مهم قابلیت بازیافت این سلول های خورشیدی به وسیله آب آشامیدنی است.

برنارد کیپلن مدیر مرکز فن آوری آلی فوتونیک و الکترونیک جورجیا در مورد اهمیت این موضوع چنین توضیح می دهد:

«سلول های خورشیدی باید قابل بازیافت باشند، در غیر این صورت ما تنها یک مشکل را حل کرده ایم که آن وابستگی کمتر به سوخت های فسیلی است؛ در حالی که با ایجاد این فناوری از منابع تجدید پذیر، هیچ پایانی نیز در چرخه حیات آن وجود نخواد داشت.»

به طور کلی سلول های خورشیدی همواره بر اساس اصل فتوسنتز (فرایند دریافت نور خورشید و تبدیل انرژی آن به انرژی شیمیایی) عمل می کنند. اما این نوع از سلول های خورشیدی جدید با پایه آلی و گیاهی ساخته شده و تا به الان قادر به تبدیل ۲.۷ درصد انرژی دریافتی از خورشید به الکتریسیته است که این خود یک عدد بی سابقه برای یک متریال آلی به حساب می آید.

نکته جالب توجه در این سلول ها این است که لایه های آلی بر ماده ای به نام سلولز نانوبلور سوار شده که آن هم یک ساختار تجزیه پذیر است و به راحتی در پایان عمر خود توسط آب گرم شسته و به طبیعت باز می گردد. این یعنی تولید انرژی های تجدید شونده با استفاده از منابع تجدید پذیر که به طور کامل قابل بازیافت و سازگار با محیط اند. یک فن آوری کاملا سبز.

هدف بعدی این تیم تحقیقاتی مشترک افزایش بازده تبدیل انرژی به یک عدد دو رقمی است بنابراین هنوز فاصله زیادی تا موفقیت کامل دارند. اما چنانچه همه مسائل به خوبی پیش روند، این سلول های خورشیدی طی پنج سال آینده به مرحله تولید انبوه خواهند رسید.

تصور کنید میلیون ها سلول خورشیدی ارزان و قابل بازیافت را که از منابع بدون محدودیت ساخته شده اند. حتی در صورت آسیب دیدن و یا خراب شدن به سادگی می توانید آنها را بشویید و با سلول های خورشیدی جدید جایگزین کنید. البته در کنار استفاده و صرف جویی در مصرف انرژی که این سلول ها به ارمغان خواهند آورد باید به اقدامات احتیاطی در برابر بارش باران و طوفان ها نیز فکر کرد چون ممکن است با یک طوفان بزرگ کل شبکه شسته و بازیافت شود.

نوشته شده در 22 فروردين 1392برچسب:,| ساعت 21:38| توسط حسین رستمی زاده|

  گوگل کروم امکانات امنیتی بسیاری در خود دارد. این مرورگر به طور داخلی دارای قابلیت های سندباکسینگ و محدودسازی های منحصر به فردی است. در ضمن، خودش را به طور خودکار و در پس زمینه آپدیت می کند تا امنیت کاربر تضمین شود. اما با همه این تعریف ها باید گفت کروم نیز عالی و بی اشکال نیست. ولی شما می توانید برای تضمین بیشتر امنیت خود و جلوگیری از حمله های مخرب تنظیماتی را انجام دهید. در این مطلب چند مرحله ساده برای استفاده بیشتر از قابلیت امنیت داخلی کروم را برای تان ذکر کرده ایم. با ما همراه باشید.

حفظ حریم خصوصی

کروم امکانات متعددی برای حفظ حریم خصوصی کاربر در اختیار او قرار می دهد تا هنگام مرور وب با مشکلی روبه رو نشود. مهم ترین آنها طرح ضد بدافزار، ضد فیشینگ و همچنین ابزاری است که می تواند به صورت خودکار نشانی سایتی که غلط املایی دارد را تصحیح کند.

در طرح ضدبدافزار و ضدفیشینگ، به محض ورود کاربر به صفحه ای که کروم آن را آلوده و ویروسی تشخیص داده، یک پنجره هشدار  روی صفحه ظاهر می شود و اعلام می کند، ممکن است این سایت اطلاعات شخصی شما را سرقت کرده یا ویروسی به سیستم شما منتقل کند. سیستم خودکار تصحیح غلط املایی URL نیز همان طور که از نامش پیداست، آدرس های اینترنتی که مشکل املایی دارند را اصلاخ می کند و به این شکل اجازه نمی دهد وارد سایت اشتباه شوید. همچنین کمک می کند تا به طور ناخواسته در دام سایت های شرور نیز نیفتید. در ضمن، باید بدانید تایپواسکواتینگ (دزدی یوآرال) همچنان یک تهدید به شمار می رود. 

تایپواسکواتینگ: این عبارت را همچنین با نام دزدی یو آر ال و دزدی برند هم می شناسند. هنگامی به کار می رود که اشتباهات کاربر از قبیل ایرادات تایپی در وارد کردن آدرس سایت در مرورگر باعث سوء استفاده برخی افراد می شود. هنگامی که کاربر آدرسی را اشتباه وارد می کند، افراد اخلالگر این امکان را می یابند که با هدایت کاربر به سایت های مورد نظر خودشان که از طریق آن آدرس باز می شوند، وی را مورد هجوم و سوء استفاده قرار دهند. برای مثال چندی پیش، هنگامی شما به جای wikipedia.org اشتباها آدرس wikiepdia.org را وارد می کردید، مستقیما به یک سایت آلوده هدایت می شدید. و حل این مشکل برای ویکیپدیا هزینه های سنگینی را در پی داشت. یا ممکن است یک گروه خرابکار آدرس gogle.com را صاحب شوند تا هنگام اشتباه تایپی شما به جای google.com، از آن سواستفاده کنند.

برای استفاده از این قابلیت منوی تنظیمات را باز و به بخش Privacy بروید. شاید نیاز باشد ابتدا گزینه «نمایش تنظیمات پیشرفته» یا Show advanced settings را انتخاب کنید تا به آیتم مورد نظر برسید. در این مرحله تیک کنار گزینه های «استفاده از وب سرویس برای حل اشتباهات هدایت» (Use a web service to help resolve navigation errors) و «کمک به برطرف کردن اشتباهات تایپی» (Use a web service to help resolve spelling errors) را فعال کنید. همچنین حتما گزینه «حفاظت در برابر فیشینگ و بدافزار» (Enable phishing and malware protection) را نیز فعال کنید.

علاوه بر این، روی صفحه «تنظیم محتوا» (Content settings) نیز کلیک کنید و برخی از محتواها را محدود کنید. به طور مثال، می توانید جاوا اسکریپت (که همیشه مورد استفاده بدافزارها است) و پلاگین ها را غیر فعال کنید. با این کار، هر بار که وارد سایتی می شوید که از این گزینه ها استفاده می کند، کروم به شما هشدار می دهد و می توانید با صلاح دید خود وارد سایت مورد نظر شوید.

 

حفاظت از رمزهای عبور ذخیره شده و اطلاعات کارت های اعتباری

اگر اجازه دهید کروم رمزهای عبور وب سایت های مختلف شما را ذخیره کند، هر کسی که پشت کامپیوتر شما بنشیند می تواند به راحتی به قسمت تنظیمات مرورگر برود و رمزعبور شما را پیدا کند. اما برخلاف فایرفاکس و  ویژگی رمزعبور اصلی که دارد، کروم – و افزونه های جانبی آن – اجازه رمزگذاری رمزهای عبور و اطلاعات کارت های اعتباری را به شما نمی دهند. 

خوشبختانه در این قسمت نیز با انجام چند تنظیم ساده می توانید خیال خود را راحت تر کنید. ابتدا هرگز به افراد غریبه اجازه استفاده از ویندوز خود را ندهید. در عوض، می توانید یک اکانت مهمان برای افرادی دیگر بسازید که در صورت نیاز به استفاده از کامپیوتر شما، وارد آن اکانت ویندوز شوند. 

اگر خیلی به ساخت اکانت ویندوز دیگری تمایل ندارید، حداقل از افزونه های کروم همچون ChromePW، Browser Lock  یا Secure Profile استفاده کنید تا رمزهای عبور داخل کروم را حفاظت کنند. با هر یک از این افزونه ها می توانید در صورت لزوم مرورگرتان را فقل کنید و برای دستیابی دوباره به آن استفاده از رمزعبور تعیین شده ضروری است. این افزونه ها باعث می شوند تا کاربر غریبه به استفاده از دیگر مرورگرها همچون اینترنت اکسپلورر (که به راحتی رمزهای ذخیره شده را در اختیار دیگران قرار نمی دهد) یا فایرفاکس (که قابلیت رمزگذاری رمزهای عبور و محافظت از آنها را دارد) مجبور شود.

گزینه دیگر نیز این است که با استفاده از برنامه های جانبی مدیریت رمزعبور از رمزهای عبور و اطلاعات مهم و ذخیره شده خود محافظت کنید. برخی از ابزارهای جانبی مدیریت رمزعبور به کاربر اجازه سینک و همگام کردن رمزهای عبور با دیگر مرورگرها و ابزارها را می دهند که هنگام استفاده از کامپیوترهای دیگر بسیار مفید و کاربردی به نظر می رسد. از جمله آنها می توان به lastpass، KeePass و Xmarks اشاره کرد.

 

حفاظت از اطلاعات سینک شده

کروم می تواند بیشتر تنظیمات شما و اطلاعات ذخیره شده (البته فقط رمزهای عبور نه اطلاعات کارت های اعتباری) را میان کامپیوترها و دستگاه های مختلف که کروم دارند، سینک کند. اما این کار از نظر امنیتی اشکال دارد و بسیار آسیب پذیر است. به طور پیش فرض، کروم از شما می خواهد تا رمزعبور اکانت گوگل خود را وارد کنید تا اطلاعات را با دستگاه یا کامپیوتر جدید سینک کند. بنابراین، اگر رمزعبور حساب گوگل شما هک شود، فرد متجاوز می تواند به راحتی به همه رمزهای عبور شما دسترسی داشته باشد.

البته این تا زمانی است که شما عبارت عبور کدگذاری شده ای برای آن تعیین نکرده باشید.

به محض تعیین عبارت عبور برای روند سینک کردن، ابتدا باید رمزعبور حساب گوگل و سپس رمز سینک کردن را وارد کنید تا با دستگاه مقصد سینک شود. دو مرحله ای کردن رمزعبور باعث امنیت بیشتر اطلاعات می شود. برای این منظور، منوی تنظیمات را باز و روی گزینه «تنظیمات پیشرفته سینک کردن» (Advanced sync settings) کلیک کنید. سپس، گزینه «انتخاب عبارت عبور خودم» (Choose my own passphrase) را انتخاب کنید.

در این قسمت گزینه رمزدار کردن را برای همه اطلاعات سینک شده فعال کنید و آن را فقط به رمزهای عبور محدود نکنید.

 

امنیت حساب گوگل

گوگل قابلیت های متعددی در اختیار کاربر قرار می دهد تا بهتر از اکانت خود محافظت کند. بنابراین اگر از کاربران کروم هستید باید حتما از آنها استفاده کنید. این امکانات به امنیت بیشتر شما کمک شایانی می کنند به خصوص اگر از سرویس های مخالف گوگل استفاده می کنید. 

در صفحه امنیت اکانت گوگل حتما تایید دو مرحله ای گوگل را فعال کنید. با این کار، هر بار که از کامپیوتر یا وسیله  دیگری قصد ورود به اکانت گوگل خود را داشته باشید، باید کد امنیتی - که از طریق پیامک، تماس تلفنی یا اپلیکیشن گوگل دریافت می کنید- را وارد کنید. مزیت این روند در این است که افراد دیگر نمی توانند به راحتی وارد اکانت گوگل شما شوند. هنگام ورود به برنامه ها یا قابلیت هایی که از کد امنیتی و تاییدی پشتیبانی نمی کنند (همچون قابلیت سینک کروم)، شما باید وارد حساب گوگل خود، سپس تنظیمات تایید دومرحله ای شوید و در آخر رمزعبور مخصوص برای آن اپلیکیشن بسازید. 

تا در صفحه امنیت حساب گوگل هستید، بهتر است گزینه هشدار تغییر رمزعبور و ورود مشکوک به اکانت را در ایمیل و گوشی خود فعال کنید. با این کار اگر کسی بخواهد دور از چشم شما رمزعبورتان را تغییر دهد یا به طور مخفیانه وارد اکانت شما شود، متوجه خواهید شد. 

به علاوه، گزینه بازیابی رمزعبور (recovery options) را مرور کنید تا در صورت فراموشی در آینده بدانید باید چه کار کنید. همچنین، اپلیکیشن ها و سایت های تایید شده (authorized apps and sites) را نیز نگاهی بیندازید و مواردی که استفاده ای از آنها ندارید را حذف کنید.

 

نصب افزونه برای امنیت بیشتر

در این مطلب بیشتر قابلیت های امنیتی گوگل کروم را معرفی کردیم. اما افزونه های جانبی متعددی نیز وجود دارند که به امنیت بیشتر شما کمک می کنند. به طور مثال، Web of Trust یا WOT سایت های خطرناک را مشخص می کند و ADBlock نیز آگهی ها و تبلیغات مخرب و خطرناک که باعث ورود به سایت های فیشینگ می شوند را حذف می کند. View Thru به کاربر اجازه می دهد تا مقصد یوآرال های کوتاه شده را ببیند و KB SSL Enforcer نیز کمک می کند از امکانات رمزگذاری HTTPS/SSL در سایت هایی که از آن پشتیبانی می کنند، بهره مند شوید. البته در آینده بیشتر در خصوص افزونه های امنیتی صحبت خواهیم کرد.

نوشته شده در 22 فروردين 1392برچسب:,| ساعت 21:38| توسط حسین رستمی زاده|



وقتی صحبت از سلاح می شود به یاد تفنگ، موشک و… می افتیم. اما حالا ۶ ابزار امنیتی توسط نیروی هوایی آمریکا به عنوان سلاح تعریف شده اند.

تعریف جدید به پنتاگون اجازه می دهد تا بودجه بیشتری برای نرم افزارهای امنیتی تعیین کند و نشان می دهد که در دنیای جدید نرم افزارهای امنیتی چقدر اهمیت پیدا کرده اند.

نیروی هوایی آمریکا هم اکنون ۶۰۰۰ نیروی متخصص در بخش سایبر دارد و قرار است ۱۲۰۰ نفر جدید هم به تیم خود اضافه کند. آنها می گویند در حال حاضر با افزایش روز افزون حملات سایبر مواجه هستیم و لازم است که توجه بیشتری به این سو منعطف شود.

در حالی که شاهد گسترش ارتش های مجازی توسط کشورهای مختلف دنیا هستیم و کشورهای مختلف تلاش می کنند به اطلاعات محرمانه یکدیگر دسترسی یا آسیب وارد کنند، حالا نرم افزارهای امنیتی هم به عنوان سلاح شناخته می شوند.

نوشته شده در 22 فروردين 1392برچسب:,| ساعت 21:38| توسط حسین رستمی زاده|

antivirus & eset smart security

 

http://up.vbiran.ir/images/rk866wdas9smnp6jnuz.jpg



-----------------------------------------------
eset smart security and antivirus 
Username:EAV-84283211
Password:h52vbev4c8

Username:EAV-84285348
Password:44pxem2tp5

Username:EAV-84461551
Password:e6raabkabk

Username:EAV-84463601
Password:43fb7f4ekv

Username:EAV-84463532
Password:mpefje68fj

username:trial-85544271
password:r2d5au4pu6

username:trial-85544274
password:th5jahx26u

username:trial-85544314
password:e9tfs63dad

username:trial-85544337
password:t8np2e44bd

username:trial-85544392
password:nctndd47ev

username:trial-85545069
password:kd26nf67kj

username:trial-85545072
password:j3nkm7fv8m

username:trial-85545076
password:jt2atpvtje

username:trial-85545081
password:xvejpcssek

username:trial-85545085
password:tfrhk7nank

username:trial-85545088
password:eejvn8evru

username:trial-85545099
password:f883j7knt8

username:trial-85545107
password:cmtpnp922j

username:trial-85545112
password:xdkkhfrf9k

username:trial-85545112
password:xdkkhfrf9k

 

نوشته شده در 22 فروردين 1392برچسب:,| ساعت 21:38| توسط حسین رستمی زاده|

جزیره لوکس خصوصی در سیشل

ملکی خصوصی در جزیره شمالی سیشل، بهشتی بر روی زمین برای گذراندن تعطیلاتی آرام بخش می تواند باشد.طبیعت زیبا ، ساحل سفید و آبهای کریستال و شفاف،گیاهان و جانوران جالب و غیرمعمول از جمله ویژگی ها و جاذبه های این جزیره است.۱۱کلبه لوکس در اطراف این جزیره وجود دارد که در آن فضایی از انزوای [...]

ملکی خصوصی در جزیره شمالی سیشل، بهشتی بر روی زمین برای گذراندن تعطیلاتی آرام بخش می تواند باشد.طبیعت زیبا ، ساحل سفید و آبهای کریستال و شفاف،گیاهان و جانوران جالب و غیرمعمول از جمله ویژگی ها و جاذبه های این جزیره است.۱۱کلبه لوکس در اطراف این جزیره وجود دارد که در آن فضایی از انزوای کامل از همه چیز و همه کس و احساس امنیت، صلح و اتحاد با طبیعت به ارمغان می آورد و همه چیز را در لحظاتی که آنججا هستید فراموش خواهید کرد.


::ادامه مطلب::
نوشته شده در چهار شنبه 7 فروردين 1392برچسب:,| ساعت 15:17| توسط حسین رستمی زاده|




همانطور که مطلع هستید، گوگل پروژه عینک خود را امسال برای توسعه دهندگان به مرحله اجرا گذاشت. قابلیت های این عینک تا الان سر و صدای زیادی به پا کرده اند. در همین حین به واسطه اضافه شدن واقعیت افزوده در دید کاربران به وسیله عینک گوگل و اپلیکیشن های آن، یک کاربرد جانبی دیگر هم به ارمغان آمده و آن همانا نعمت "دیدن" برای افرادی است که قوه بینایی شان مشکل دارد.

یکی از توسعه دهندگان در حال ساخت ابزاری است که به افراد نابینا کمک کند تا به وسیله دوربین این عینک و یک تکنولوژی تبدیل تصویر-به-صدا که شبیه سونار عمل می کند، بتوانند موقعیت مکانی وسایل اطراف خود را متوجه شوند. (سونار فناوری صوتی برای موقعیت یابی اشیای پیرامون است که در زیردریایی ها استفاده می شود.) البته هم اکنون اپلیکیشن ها و تکنولوژی های مشابهی برای این کار وجود دارد ولی هر کدام محدودیت هایی نیز دارند. به طور مثال اپلیکیشن vOICe در اندروید به وسیله دوربین دستگاه، وسایل اطراف را شناسایی کرده و محیط را به وسیله گفتار برای شما توصیف میکند.

اما محدودیت های اپلیکیشن vOICe عبارتند از اینکه برای مشاهده محیط به وسیله آن نیاز به یک دوربین هست و همچنین باید با یک هدفون صدای تلفن را بشنوید. همچنین باید دائم تلفن در دستتان باشد یا اینکه آن را به لباس یا بدن خود متصل کنید. هدفون نیز بعضا دست و پاگیر می شود و برای فرد نابینا ایجاد خطر می کند. اینجا ست که عینک گوگل وارد بازی می شود.

عینک گوگل ۲ قابلیت دارد که برای این اپلیکیشن ایده ‌آل است:

- اول از همه دوربین متصل به سر که با حرکت گردن به اطراف می چرخد.
- دوم اینکه به وسیله سیستم انتقال صدا به گوش میانی، شما به راحتی قادر به شنیدن صدای دستگاه خواهید بود. فقط کافی ست عینک را به چشم بزنید.

ما فرض را بر آن گرفته ایم که این عینک به یک دستگاه اندرویدی جهت ترجمه نگاه دوربین به صدا متصل است. البته هنوز محدودیت هایی وجود دارد. مثلا به دلیل وجود محیط سه بعدی، بهترین بهره وری را با هدفون های استریو می بریم که عینک فعلا فاقد این مورد است. در چنین وضعی مشکلی که با آن مواجه خواهید شد این است که شما توصیفات را می شنوید اما موقعیت دقیق شیء را متوجه نمی شوید.

اما با همه این محدودیت ها ایجاد چنین فناوری و راهکاری و همچنین فراگیر شدن آن مطمئنا نور امیدی بر دل روشندلان عزیز می تاباند تا حداقل کمی از سختی های نابینایی کاسته شود. البته این تکنولوژی قرار نیست دید کامل را به فرد برگرداند. حداقل تا زمانی که ما در آینده دور قادر باشیم مستقیما از دستگاه به مغز ورودی های تصویری را بفرستیم.

جهت آشنایی با نحوه عملکرد اپلیکیشن vOICe ویدئوی ادامه را از دست ندهید تا ببینید چطور این اپلیکیشن به یک نابینا کمک می کند. همچنین شما میتوانید از صفحه پروژه اپلیکیشن آن را دریافت کرده و ترجمه نگاه به صدا را تجربه کنید. ضمنا اگر نسبت به دلیل بزرگ نویسی حروف میانی اپلیکیشن احساس کنجکاوی می کنید کافی ست آن را به صورت جدا تلفظ کنید (OIC برابر است با oh, I See یا من میبینم).

نوشته شده در 7 فروردين 1392برچسب:,| ساعت 15:6| توسط حسین رستمی زاده|



فایننشال تایمز گزارش می دهد که تیم اندروید (در کمپانی گوگل) مشغول کار بر روی یک ساعت هوشمند است. در این گزارش آمده که قرار است این دستگاه به عنوان یک همراه برای تلفن های هوشمند کار کند ولی جزئیات زیادی درباره آن منتشر نشده. بعد از اپل و سامسونگ، گوگل سومین شرکتی است که گفته شده می خواهد وارد کار و بار ساعت شود. طبق شنیده ها ساعت گوگل در پایان تابستان رونمایی خواهد شد و یکپارچگی کاملی با ایکس فون خواهد داشت.

یکی از پتنت های کاربردی گوگل که مربوط به سال 2011 است هم به توصیف ساعتی پرداخته که دو نمایشگر دارد و یکی از آنها با چرخش رو به بالا باز می شود، رابط کاربری آن لمسی است و یک دوربین هم دارد. یک یا تمام این ویژگی ها می تواند در طراحی نهایی ساعت هوشمند گوگل هم وجود داشته باشد.

جالب این است که ساعت مورد ذکر از آزمایشگاه X گوگل -که مسئول گوگل گلس است- بیرون نیامده بلکه گزارش اخیر آن را حاصل کار تیم اندروید می داند، بنابراین به احتمال فراوان سیستم عامل آن هم اندروید خواهد بود. آیا از دستورات صوتی هم پشتیبانی می کند؟ چه نوع سنسورهایی خواهد داشت؟ و سوالات بسیار دیگر.

در عین حال Korea Times گزارش می دهد که LG نیز در حال توسعه ساعت هوشمند است. فراتر اینکه، شرکت کره ای قصد دارد برای گوگل گلس هم رقیب بتراشد و منبع خبر می گوید این دو گجت پوشیدنی جزو طرح های بلند مدت ال جی هستند که هنوز به طور عمومی معرفی نشده اند.

غیر از سامسونگ که رسماً کار بر روی ساعت هوشمند را تایید کرده، سه شرکت دیگر (اپل، گوگل و ال جی) توسعه این گجت را تایید نکرده اند ولی به نظر می رسد در نهایت امسال را باید سال ساعت های هوشمند نامید.

نوشته شده در 7 فروردين 1392برچسب:,| ساعت 15:6| توسط حسین رستمی زاده|



شهردار نیویورک، مایکل بلومبرگ استفاده از پهپادهای نظامی در داخل خاک امریکا را امری ترسناک می داند ولی در عین حال می گوید هیچ راهی برای گریز از آن نمی شناسد.

آقای بلومبرگ می گوید: «همه مردم برای خودشان حریم خصوصی می خواهند، ولی من نمی دانم چطور می توانند آن را حفظ کنند. مسئله این است که ما داریم وارد یک دنیای متفاوت و کشف نشده می شویم و دوست داشته باشید یا نه، کارهایی که مردم و دولت ها [در این دنیای جدید] قادر به انجام شان هستند هم متفاوت خواهد بود... نمی شود جلوی این جریان ها را گرفت.»

6 ماه قبل در یکی از گزارش های کنگره امریکا اشاره شد که شاید استفاده از پهپادها در خاک امریکا برای جایگزینی پرسنل امنیتی قابل بررسی باشد و علت این پیشنهاد، قدرت و قابل اعتماد بودن آنها ذکر شده بود.

تاکنون حداقل 81 نهاد از جمله 17 دایره پلیسی درخواست های خود برای دریافت پهپادها را به سازمان هوا-فضای امریکا داده اند. ولی چیزی که جناب شهردار به آن اشاره دارد، به نظر خیلی فراگیرتر است. گویا او پهپادهایی را مد نظر دارد که به وسیله دوربین هایی با رزولوشن تصویر بسیار بالا، در ارتفاع 5 کیلومتری زمین پرواز کرده و تصاویر شفافی از مردم را به سازمان ها مخابره می کنند.

بلومبرگ پیش بینی می کند که: «تا پنج سال دیگر همه جا پر از دوربین می شود و ما شفافیت بیشتر و حریم خصوصی کمتری را شاهد خواهیم بود. [نه اینکه با آن موافق باشم، بلکه] هیچ راهی برای متوقف کردنش متصور نیستم.» آقای شهردار معتقد است حالا که در منهتن به تنهایی 2400 دوربین نصب شده و تعداد زیادی دوربین امنیتی هم در سایر مناطق شهری مهم فعال است، پهپادها نگرانی چندانی اضافه نخواهند کرد.

شما دلتان می خواد در چنین شهرهایی زندگی کنید؟

نوشته شده در 7 فروردين 1392برچسب:,| ساعت 15:6| توسط حسین رستمی زاده|


اگر داستان های باستان و عجایب هفتگانه دنیای قدیم را دنبال کنید، حتما تا کنون نام بابل و باغ های معلق آن را شنیده اید. اکنون قرار است یک باغ عمودی در هم تنیده جایگزین آنها شود. نتیجه ازدواج میان میکروبیولوژی و باغداری عمودی، باغ Agora است که اکنون در دست ساخت بوده و در آینده نزدیک در هم خواهد پیچید و به شکل یک مارپیچ دوبل تشدید شده، به گونه ای زیبا شکوفه خواهد داد.

این مجتمع مسکونی با تجهیز به یک جنگل زیبای عمودی قرار است در کنار زیبایی های منحصر به فرد، کارایی های فراوانی را هم داشته باشد. در حقیقت این ساختمان قرار است بهترین ساختمان طبیعت دوست موجود باشد. زیرا نه تنها زیبا است، بلکه جنگل سبز آن شامل باغ مرکبات، مزرعه سبزیجات، مزرعه گیاهان دارویی و معطر و همچنین یک سیستم تولید کود گیاهی و جمع آوری آب باران خواهد بود.

علاوه بر این، برج زیبای ما قرار است که بتواند بخشی از انرژی مورد نیازش را با نور خورشید تامین کند. همچنین بادگیرهای چرخان، سبک و براق آن اشعه خورشید را به سمت زیرزمین هدایت می کنند تا در آنجا هم نور کافی تامین شود.

تیم طراحی می گویند که ساختمان آنها «نه یک برج تک است و نه یک برج دوقلو» اما ترجیح می دهند آن را یک «دو برج مارپیچ که حول یک محور اصلی پیچیده اند» بدانند. این برج با شکل عجیب خود برای ساکنانش هم منظر و دیدگاه غیرمعمولی را فراهم می آورد. بسته به جایی که ایستاده باشید، منظر شما فرق کرده و با گردش درون ساختمان دید متفاوتی خواهید داشت.

قرار است این پروژه تا سال ۲۰۱۶ به پایان برسد و با چنین طراحی استادانه، پیچیده و مجموعه جذابی از گیاهان مطمئنا جذابیت خاص خود را خواهد داشت. شما یک آپارتمان در این باغ عمودی نمی خواهید؟

نوشته شده در 7 فروردين 1392برچسب:,| ساعت 15:6| توسط حسین رستمی زاده|


یکی از گزینه های بسیار کاربردی برای حل مشکلات جدی در ابزارهای اندرویدی (troubleshoot)، ورود به حالت Safe mode است. اما گاهی اوقات این شیوه پاسخگو نیست و یا اینکه لازم است همه چیز را از روی دستگاه تان پاک کرده و آن را به تنظیمات کارخانه ای برگردانید. برگشت به تنظیمات کارخانه ای در ابزارهای اندرویدی را factory reset می نامند که معمولا از طریق منوی Settings قابل انجام است. این کار علاوه بر اینکه بسیاری از مشکلات نرم افزاری را حل می کند، برای حذف کامل اطلاعات شخصی دستگاهی که می خواهید آن را فروخته و به دیگری واگذار کنید هم، مفید و کاربردی است.

در ادامه مطلب با نارنجی همراه باشید تا بیشتر در این خصوص صحبت کنیم.


نکته: قبل از ریست، ابتدا اطمینان یابید که از اطلاعات ضروری تان نسخه پشتیبانی تهیه نموده اید و چیزی را از دست نمی دهید. این می تواند شامل گواهینامه Google Authenticate شما هم باشد که در صورت ریست کردن از دست خواهد رفت. پس قبل از ریست کردن ابتدا تایید هویت دو مرحله ای گوگل و دیگر سایت های تان را غیر فعال کنید تا با مشکلات ناخواسته روبرو نشده و دسترسی تان را از دست ندهید.


اگر نمی توانید دستگاه تان را بوت کنید

اگر حالت safe mode کمکی به حل مشکل دستگاه تان نمی کند، می توانید با بوت کردن آن از طریق recovery mode و هارد ریست کردن دستگاه، آن را نجات دهید. البته اول باید پشتیبان گیری را فراموش نکرده و سپس دستگاه را خاموش کنید.

بسته به دستگاه تان، برای ورود به ریکاوری مود، دکمه های صحیح را فشار دهید. در اینجا نمونه هایی از کلید مرتبط یا دستگاه های مشهور را می آوریم:

- نکسوس 7: نگهداشتن همزمان کلید زیاد کردن صدا + کم کردن صدا + پاور

- سامسونگ گلکسی اس ۳: دکمه زیاد کردن صدا + دکمه هوم + دکمه پاور

- موتورولا دروید ایکس: دکمه هوم +‌ پاور

اغلب دستگاه های دارای دکمه فیزیکی دوربین: دکمه زیاد کردن صدا + دکمه دوربین


دستگاه های مشابه هم که در این لیست نیستند تقریبا از ترکیب کلید مشابه ای بهره می برند. برای مثال نکسوس 4 هم از ترکیب کلید های زیاد کردن صدا + کم کردن صدا + پاور بهره می برد.

اگر دستگاه شما در لیست نیست و هیج یک از ترکیب کلیدهای گفته شده هم پاسخگو نیستند، با جستجوی ساده ای در گوگل آن را خواهید یافت. تنها کافی است نام ابزارتان را به همراه عبارت "recovery mode" جستجو کنید تا در صفحات پشتیبانی یا راهنمای دستگاه تان کلیدهای مناسب برای بوت را بیابید.

همزمان با روشن شدن دستگاه این ترکیب کلیدها را نگه دارید. گاهی اوقات هم تنها با نگه داشتن این ترکیب کلیدها دستگاه روشن می شود. خواهید دید که بر روی صفحه تصویر یک ربات اندروید ظاهر خواهد شد که به پشت دراز کشیده، درب آن باز شده و قطعات درونی آن قابل مشاهده هستند.


android-boot-menu-002-500px-narenji-ir.jpg

با استفاده از دکمه های کم و زیاد کردن صدا می توانید میان گزینه های این بخش جابجا شوید تا گزینه Recovery mode را بیابید.


recovery-mode-option-008-500px-narenji-ir.jpg

برای ورود به ریکاوری مود دکمه پاور را فشار دهید. با انتخاب این گزینه به زودی ربات اندرویدی با یک مثلث قرمز بر روی صفحه ظاهر خواهد شد.


android-recovery-mode-004-500px-narenji-ir.jpg

حال با پایین نگه داشتن دکمه پاور و یک بار تپ کردن دکمه زیاد کردن صدا، به Android system recovery وارد خواهید شد.


android-system-recovery-menu-006-500px-narenji-ir.jpg

برای پاک کردن کامل اطلاعات و برگشت دستگاه به تنظیمات کارخانه ای، با کلید های کم و زیاد کردن صدا گزینه wipe data / factory reset را انتخاب کرده و با دکمه پاور آن را فعال کنید.

به همین ترتیب در صفحه بعد عبارت Yes – erase all user data را انتخاب و دکمه پاور را بزنید. دستگاه به حالت کارخانه ای خود بر خواهد گشت و تمامی اطلاعات شما پاک خواهند شد.


android-wipe-data-factory-reset-007-500px-narenji-ir.jpg

اگر به هر دلیل دستگاه فریز شده و فقل کرد، دکمه پاور را نگه دارید تا ریستارت شود.


اگر دستگاه بدون مشکل بوت می شود

در صورتی که دستگاه بدون مشکل بوت شده و بالا می آید، برای برگشت به تنظیمات کارخانه ای می توانید از صفحه تنظیمات بهره بجویید. به صفحه Setting بروید. در آخرین نسخه اندروید گزینه Backup & reset را انتخاب کنید و اگر هم از نسخه 2.3 استفاده می کند، گزینه Privacy را انتخاب کنید.


android-backup-and-reset1-001-500px-narenji-ir.jpg

در صفحه باز شده عبارت Factory data reset را انتخاب کنید، اندروید در مرحله دیگری تاییدیه انجام این کار را هم از شما خواهد پرسید.


android-factory-data-reset-003-500px-narenji-ir.jpg

اگر فرآیند Factory reset مشکل شما را حل نکرد (یا اصلا کار نکرد) شاید مشکل از سخت افزار دستگاه تان باشد. اگر هنوز موبایل یا تبلت تان گارانتی دارد، باید آن را به نمایندگی بسپرید یا اینکه به دنبال تعمیرکار خبره ای باشید.

البته یک استثناء هم در این میان وجود دارد: اگر شما قبلا ابزارتان را با رام های کاستوم فلش کرده باشید و نرم افزارهای سطح پایین دستگاه را از دست داده باشید، ممکن است که شما نرم افزار ریکاوری اصلی را بازنویسی کرده باشید. در این حالت، مشکل شما نرم افزاری است و ربطی به سخت افزار ندارد. اما باز هم به فردی ماهر و کارکُشته برای حل آن نیاز دارید.

نوشته شده در 7 فروردين 1392برچسب:,| ساعت 15:6| توسط حسین رستمی زاده|


متاسفانه هرگز تیتری شبیه "استیو جابز: چرا نکسوس 7 خودم را دوست دارم" نخواهیم دید. احتمال اینکه به این زودی ها تیتری شبیه "استیو بالمر: چرا در دستشویی از آیفون استفاده می کنم" ببینیم هم کم است. ولی خوشبختانه در یک مصاحبه صمیمی و تازه، رئیس هیئت مدیره گوگل آقای اریک اشمیت با روی خوش اعتراف کرده که شرکت متبوعش هنوز راه زیادی دارد تا بلکبری عزیز او را از دستش در بیاورد.

او در گفتگو با سردبیر گاردین، آلن راسبریجر در کنفرانسی در هند، علاقه خود به تلفن بلکبری اش را چنین توضیح می دهد: «ببینید، من سعی کردم یک باره کنارش بگذارم. سعی کردم تمام روز دستکش بپوشم. حتی سعی کردم تمام روز سر لری [پیج] و سرگی [برین] داد بزنم که باید به کانادا نقل مکان کنند. ولی نشد که نشد، من [به بلکبری] معتادم.»

به نظر می رسد صفحه کلید فیزیکی و QWERTY بلکبری آقای اشمیت را حسابی مجذوب خود کرده. با اینکه محصولات مشابهی با طعم دسرهای اندرویدی وجود دارند که Samsung Replenish یکی از خوب ها از این میان است، ولی او همچنان به بلکبری وفادار مانده.

گوگل پیش تر در زمینه دستگاه هایی که کارکنانش باید استفاده کنند بسیار سخت گیر بود ولی مگر کسی جرات دارد به اریک اشمیت چیزی بگوید؟ شاید بهتر باشد او را نه نماد گوگل، بلکه بیشتر مرد مصاحبه ها (و البته دنیای سیاست) بدانیم. او قبل از این هم گفته بود که از نظرش آیپد مینی و نکسوس 7 "خیلی کوچک" هستند و شخصاً از نکسوس 10 استفاده می کند.

آیا کسی هست که اریک اشمیت را تحسین نکند؟ او بر خلاف مدیران ارشد سایر شرکت ها، از آوردن نام محصولات رقبا اکراه ندارد. اپل را تحسین می کند، آزادانه دستگاه های مورد استفاده اش را نام می برد و برای اش مهم نیست که چه کسی خوش اش می آید و چه کسی نه.

احتمالا بعد از باراک اوباما، اریک اشمیت دومین آدم مهم و مشهوری است که استفاده اش از بلکبری، مورد توجه رسانه ها قرار گرفته.

نوشته شده در 7 فروردين 1392برچسب:,| ساعت 15:6| توسط حسین رستمی زاده|


Vybe app

ایجاد ویبره اختصاصی یکی از ویژگی هایی است که کاربران اپل مدتی می شود که در iOS مشغول لذت بردن از آن هستند. البته در اندروید نیز برخی از رام ها از این ویژگی برخوردار هستند، اما به صورت پیش فرض چنین چیزی در اندروید اصلی هنوز تعبیه نشده است.

اگر شما هم از آن دسته از کاربران اندروید هستید که دستگاهشان از قابلیت ایجاد ویبره اختصاصی بی بهره است، می توانید از اپلیکیشن Vybe برای انجام این کار استفاده نمایید.

این اپلیکیشن به شما اجازه می دهد تا ویبره دستگاه خود را با آن الگویی که دوست دارید، تنظیم نمایید. در این برنامه از شما خواسته می شود تا با انگشت خود صفحه را لمس نمایید و از این طریق ضرب آهنگ ویبره دلخواه را تعیین کنید.

شما می توانید برای هر Contact یک ویبره اختصاصی درست کنید و یا ویبره های مربوط به دریافت پیامک و یا زنگ را از یکدیگر متمایز نمایید. کاربران اندروید می توانند این اپلیکیشن رایگان را از کافه بازار دانلود نمایند.

نوشته شده در 7 فروردين 1392برچسب:,| ساعت 15:6| توسط حسین رستمی زاده|


Fuel، این شارژر بند انگشتی که البته تولید آن نیازمند کسب سرمایه اولیه لازم است، با این هدف طراحی شده که در مواقع اضطراری 20-30 دقیقه زمان اضافه برای مکالمه یا چند ساعت زمان بیشتر برای آماده به کار بودن تلفن تان را فراهم کند.

برای استفاده از آن کافی است دکمه power را بفشارید و سپس به تلفن وصلش کنید. ابعاد آن 3.3 در 2.3 در 1.27 سانتیمتر است و به راحتی می شود آن را در جیب های کوچک (!) گذاشت یا به دسته کلید آویخت. البته که قرار نیست Fuel یک شارژر همه کاره باشد، بلکه نجات دهنده 220 میلی آمپری شما در مواقع ضروری خواهد بود.

این شارژر به خوبی می تواند شارژ صورت گرفته را تا 1 ماه بدون افت در خود نگه دارد، البته سازندگانش این زمان را تا 3 ماه محاسبه کرده اند ولی برای اطمینان، 1 ماه را همه جا ذکر می کنند. بنابراین نیازی نیست نگران از دست رفتن شارژ به مرور زمان باشید.


نوشته شده در 7 فروردين 1392برچسب:,| ساعت 15:6| توسط حسین رستمی زاده|



همان طور که می دانید HTC One یک دوربین 4 مگاپیکسلی دارد که از فناوری موسوم به اولتراپیکسل برخوردار است. با وجود اینکه در شرایط کم نور عکس های گرفته شده با این دوربین بسیار جالب توجه هستند ولی در شرایط پر نور یا در نور عادی، به خاطر فیلتر نویز در تصاویر، این گونه نیست. یا به عبارت بهتر تا به حال این گونه نبود زیرا اکنون با ارائه یک به روز رسانی نرم افزاری، HTC تا حدودی مشکل را رفع کرده.

دوربین One در شرایطی با نور معمولی یا زوم، جزئیات را کم و در نتیجه تصاویر را تیره و مه آلود ثبت می کرد ولی گویا مشکل از سخت افزار نبوده و با ارائه بسته نرم افزاری جدید که به زودی ارائه می شود، این موارد رفع خواهند شد.

با رها شدن از شر فیلتر نویز افراطی، تصاویر برجسته تر و با جزئیات بیشتر ثبت می شوند. در واقع در بعضی موارد تفاوت آنقدر زیاد است که شاید شما باور نکنید عکس ها با همان دوربین گرفته شده اند. نمونه ای از تصاویر قبل و بعد از دریافت به روز رسانی را می توانید در زیر مشاهده کنید.

البته مشکلات هنوز به طور کامل رفع نشده اند. از ایزو 100 تا 400 تصاویر شفاف و زنده اند ولی در ایزو 800 دوباره مشکل بر می گردد. اما احتمالا آن هم با آپدیت های بعدی رفع خواهد شد.


HTCOne-camera-update-small.jpg

نوشته شده در 7 فروردين 1392برچسب:,| ساعت 15:6| توسط حسین رستمی زاده|

تبريك سال نو  

متن های زیبا برای تبریک سال نو


سال نومی شود.زمین نفسی دوباره می کشد.برگ ها به رنگ در می آیند و گل ها لبخند می زنند
و پرنده های خسته بر می گردند و دراین رویش سبز دوباره...من...تو...ما...
کجا ایستاده اییم.سهم ما چیست؟..نقش ما چیست؟...پیوند ما در دوباره شدن با کیست؟...
زمین سلامت می کنیم و ابرها درودتان باد و
چون همیشه امیدوار وسال نومبارک...

((سال نومبارك ارادتمند هميشگي شما  حسين رستمي زاده))

 

نوشته شده در سه شنبه 29 اسفند 1391برچسب:,| ساعت 13:39| توسط حسین رستمی زاده|



زود است که بخواهیم به مقایسه های قطعی دست بزنیم. گلکسی اس 4 هنوز به دست گیک های عاشق گجت نرسیده و بنچمارک ها و بررسی ها، قابل اعتماد نیستند.

با این حال در شب معرفی گلکسی اس 4، وبلاگ نویسان حاضر در سال مراسم، فرصت را غنیمت شمرده و تست های اولیه ای را از دوربین این محصول به عمل آورده اند.

در ادامه مطلب با مقایسه ای اولیه میان دوربین گلکسی اس 4 و دو تلفن معروف دیگر، یعنی آیفون 5 و اچ تی سی وان با نارنجی همراه باشید.

گلکسی اس 4 و آیفون 5  

3-16-2013 10-34-53 AM.jpg

3-16-2013 10-35-24 AM.jpg


3-16-2013 10-35-39 AM.jpg

3-16-2013 10-35-58 AM.jpg


3-16-2013 10-36-11 AM.jpg

3-16-2013 10-36-26 AM.jpg


3-16-2013 10-36-51 AM.jpg

3-16-2013 10-37-06 AM.jpg


3-16-2013 10-37-20 AM.jpg

3-16-2013 10-37-40 AM.jpg


گلکسی اس 4 و اچ تی سی وان  

samsung-galaxy-s-4-camera-vs-htc-one-camera-indoor-resized-resolution-002-630x355.jpg

samsung-galaxy-s-4-camera-vs-htc-one-camera-indoor-full-crop-resolution-002-630x355.jpg

samsung-galaxy-s-4-camera-vs-htc-one-camera-indoor-resized-resolution-630x355.jpg

samsung-galaxy-s-4-camera-vs-htc-one-camera-indoor-full-crop-resolution-630x355.jpg

عکس های گویا هستند. با این حال قضاوت با شما. نظرتان درباره آنها چیست؟

نوشته شده در 29 اسفند 1391برچسب:,| ساعت 11:10| توسط حسین رستمی زاده|


تعریف شما از یک مدیرعامل خوب چیست؟ اگر کار می کنید، احتمالا یک رئیس دارید که ممکن است او را یک مدیر خوب بدانید یا اینکه انتقادهای زیادی بر کارش وارد بدانید. اما موسسه Glassdoor هر سال به بررسی این موضوع می پردازد و لیستی از محبوب ترین مدیرعامل های جهان منتشر می کند. در این تحقیق میزان مقبولیت مدیرعامل ها میان کارمندان شان مورد بررسی قرار میگیرد.

در لیست سال ۲۰۱۳ رتبه اول به مارک زاکربرگ مدیرعامل فیسبوک رسیده است. جالب است که تیم کوک مدیرعامل اپل هم در این لیست قرار دارد و رتبه ۱۸ را به خود اختصاص داده. اما رتبه او نسبت به سال گذشته کاهش داشته است. میزان مقبولیت تیم کوک از ۹۷ درصد در سال گذشته به ۹۳ درصد رسیده است. البته نباید فراموش کنیم که تیم کوک در اپل جایگزین کسی شد که یکی از نمادهای مدیریت به شمار می آمد. شاید به همین خاطر است که رفتارهای او با استیو جابز مقایسه می شود و احتمالا این موضوع روی کارمندان هم تاثیر گذار است.

نوشته شده در 29 اسفند 1391برچسب:,| ساعت 11:10| توسط حسین رستمی زاده|


  تحویل سال با صدای دهل و نقاره و اون ریتم همیشگی، شروع سال رو لحظه‌ای پر از امید و آرزو و شادی می‌کنه. ما از الان هفت‌سین رنگی رنگی رو چیدیدم و یه عالمه مطلب نوروزی نوشتیم. از آشپزی شب عید گرفته تا خرید عید، کلی مطلب داریم تا نوروز ۹۲ رو کنار هم و دور این سفره خاطره‌انگیز بشینیم.

تو بخش فرهنگ رنگی درباره مراسم مربوط به نوروز و سال نو نوشتیم، تو آشپزی رنگی چندتا دستور غذا از شهرهای مختلف نوشتیم که شب عید تهیه می‌شن، تفریحات نوروزی، پیشنهادهایی برای تعطیلات طولانی‌تون داره و کارت پستال و خرید عید هم چیزای دیگه‌ایه که تو این سفره گذاشتیم.

امسال دستامونو به هم می‌دیم دور هفت سین رنگی می‌شینیم و آرزو می‌کنیم سال ۹۲ شادترین سال زندگی‌مون باشه. شما هم دعوتید. به سفره رنگی رنگی سر بزنید و عیدی‌تونو بگیرید.

نوشته شده در 29 اسفند 1391برچسب:,| ساعت 11:10| توسط حسین رستمی زاده|


به نظر می رسد که اوضاع برخی شرکت های صنعت الکترونیک به سمتی می رود که دائما به فکر کوچکتر شدن هستند و می خواهند با پیدا کردن چیزی برای فروش بخشی از ضررهای شان را جبران کنند. پس از فروش بخش کسب و کار خانگی و ست آپ باکس موتورولا، دفاتر مرکزی سونی و نوکیا و همچنین کسب و کار موبایل های گرانقیمت و جواهر نشان نوکیا، اکنون نوبت به پاناسونیک رسیده که بخشی از شرکت را جدا کرده و به فروش بگذارد.

رویترز گزارش می دهد که دو منبع نزدیک به پاناسونیک امروز گفته اند که این شرکت ژاپنی تصمیم دارد کار و کسب تولید تجهیزات پزشکی و درمانی خود را به فروش بگذارد تا بتواند با کسب مقداری پول نقد، ضررهای بخش تلویزیون های خود در سال گذشته را جبران نماید.

اکنون فروش دارائی ها و ساختمان در شرکت های الکترونیک دچار مشکل، تبدیل به رویه ای عادی شده است. سخنگوی پاناسونیک می گوید: «به عنوان بخشی از استراتژی رشدمان، ما در حال بررسی برخی گزینه ها هستیم.»

گفته می شود که پاناسونیک قصد دارد این بخش سود ده را با قیمت تقریبی یک میلیارد دلار بفروشد. البته این شرکت قصد دارد کل تجارت تجهیزات پزشکی خود را به یک خریدار بفروشد و آن را چند بخشی نخواهد کرد. این تجارت شامل سیستم های چارت پزشکی الکترونیک و ابزارهای کنترل قند خون است.

لازم به ذکر است که پاناسونیک در ماه جاری نیز دفتر مرکزی خود در توکیو را به قیمت تقریبی نیم میلیارد دلار به دو سرمایه گذار ژاپنی فروخت.

نوشته شده در 29 اسفند 1391برچسب:,| ساعت 11:10| توسط حسین رستمی زاده|


از فردای روزی که یک تلفن جدید معرفی می شود، شما می دانید که تلفنی بزرگتر و جذابتر در راه است. هنوز از معرفی گلکسی اس 4 زیاد فاصله نگرفته ایم که درباره مشخصات احتمالی نکسوس 5، می شنویم. مشخصاتی که می تواند هر محصول دیگری تا پایان امسال را تحت تاثیر قرار دهد.

پیش از هر چیز نگاهی داریم به مشخصات فنی که منبع ناشناس خبری، به اصطلاح آنها را افشا کرده:


- نمایشگر 5.2 اینچی OLED با رزولوشن 1920 در 1080
- پردازنده 4 هسته ای اسنپدرگون 800 با فرکانس 2.3 گیگاهرتز
- 3 گیگابایت رم
- حافظه داخلی 16 یا 32 یا 64 گیگابایت
- دوربین عقب 16 مگاپیکسلی ساخت OmniVision با قابلیت ضبط ویدیو با کیفیت 4K در نرخ 30 فریم بر ثانیه
- دوربین جلوی 2.1 مگاپیکسلی
- باتری 3300 میلی آمپری
- بلندگوهای استریو در بخش جلوی تلفن
- کنترل های جسچر
- آنتن DVB-T / ATSC برای مشاهده تلویزیون
انگار یک نفر فهرست آرزوهای بلندی داشته و برای جذاب نشان دادن آن، دست به دامن بازی Watch Dogs برای ایکس باکس و پلی استیشن هم شده. ولی این مشخصات برای یک تلفن نکسوسی در سال 2013، به دلایل مختلف ناشدنی به نظر می رسند.

گوگل چطور می تواند تلفنی با این مشخصات را به قیمت پایین عرضه کند؟ پاسخ این است که احتمالاً نمی تواند. آیا الجی توانسته از پس مشکلات فنی تولید نمایشگر OLED با این قطر و رزولوشن تمام HD بر آید؟ چنین چیزی برای سال 2013 مایه شگفتی خواهد بود. اما چه خوب شد که OmniVision در سال 2012 اعلام کرد به تکنولوژی ساخت دوربین 16 مگاپیکسلی با قابلیت ضبط 4K دست یافته و گرنه این مورد هم غیر واقعی به نظر می رسید.

منبع ناشناس خبر، زمان عرضه نکسوس 5 را هوشمندانه 7 ماه دیگر (مهر 92) اعلام کرده، بنابراین استفاده از اسنپدرگون 800 دور از ذهن نیست. این منبع حتی مدعی شده که هم اکنون نمونه اولیه این تلفن که عکس لو رفته آن را در بالا می بینید، با اسم موقت Megalodon در حال تست توسط ال جی است.

راهی وجود ندارد که تصور کنیم ال جی قادر به تولید چنین تلفنی باشد ولی به جای عرضه اش به عنوان پرچمدار بعدی خود، بخواهد آن را در قالب برند نکسوس عرضه کند. برای چه باید چنین کند وقتی خود در این بازار آرام -که کم کم دارد خسته کننده هم می شود- به شدت نیازمند یک پرچمدار واقعاً نوآور است؟ از طرف دیگر چرا گوگل باید نکسوس 5 را با مشخصاتی عرضه کند که از همین الآن می توان پیش بینی کرد، باعث محو شدن هر محصولی از موتورولا خواهد شد؟

هر چند دلایل زیادی داریم که باور کنیم این، فقط یک شایعه جعلی است ولی آن را به کل رد نمی کنیم -هرگز نگو هرگز. ماه های زیادی در پیش رو است و در آینده راست و دروغ این خبر خود به خود آشکار خواهد شد. شما در این باره چه فکر می کنید؟

نوشته شده در 29 اسفند 1391برچسب:,| ساعت 11:10| توسط حسین رستمی زاده|





یک سال قبل، بنجامین رابینز تصمیم گرفت که به مدت 12 ماه تمام کارهای خود را با یک تلفن هوشمند انجام دهد. نه کامپیوتر شخصی، نه تبلت. فقط گلکسی نوت سامسونگ. در این مسیر طولانی، موسس مشترک شرکت مشاوره نرم افزاری Palador درباره این تجربه جالب، مطالب و ویدیوهای زیادی را در وبلاگ شخصی خود، انجمن Enterprise Mobility و گاردین قرار داد.

حالا حتما می گویید بعد از اینکه تجربه یک ساله او به انتها رسیده، مشتاق آن است که برای کارهای روزانه اش به سراغ کامپیوتر شخصی برگردد. درست است؟ خیر!

آقای رابینز در مصاحبه ای با CITEworld توضیح می دهد که «انسان ها به شدت تحت کنترل عادات شان هستند. من عاداتی را پیرامون استفاده از موبایل برای کارم شکل دادم که حالا حتی نمی توانم تصور دور شدن از آنها را بکنم. چند هفته اول [تجربه استفاده محض از تلفن] بی نهایت سخت بود ولی همه چیز در حال تغییر و حرکت سریع به جلو ست، قابلیت ها آنقدر سریع توسعه می بایند که من حتی نمی توانم تصور بازگشت به PC به عنوان دستگاه اصلی ام را داشته باشم.»

جالب تر آنکه، او حالا می تواند به سرعت به مشتریانش پاسخگو باشد و هرگز مجبور نیست بهانه ای بیاورد: «[در این مدت] هرگز نشد که خود را در وضعیتی بیایم و لازم باشد بگویم "به محض اینکه به دفترم رسیدم دوباره با شما تماس می گیرم..." این از واژه نامه کاری من حذف شده.»

گویا یکی از بزرگترین مشکلات اولیه این سبک کار، دسترسی به فایل ها و جا به جایی فایل های بزرگ بوده. بنجامین رابینز می گوید: «دست آخر به شدت به باکس و دراپباکس وابسته شدم. در زندگی کامپیوتری ام زیاد از SharePoint استفاده می کردم ولی پیشرفت آن در دنیای موبایل خوب نبوده.» البته او اشاره می کند که اپل و سایر شرکت های دنیای موبایل، باید دست آخر دسترسی بیشتری به سیستم فایل را به کاربران ارائه کنند. او در این مدت گاهی هم برای دسترسی به فایل های Visio از کامپیوتر استفاده می کرده زیرا اندروید هنوز معادل خوبی برای آن ندارد.

مورد دیگری که او در این مدت دلتنگش شده، امکان مشاهده محتوای چندین اپلیکیشن در کنار هم و جا به جایی بین صفحات مختلف بوده، هر چند خودش هم اعتراف می کند که چند وظیفگی آنقدرها هم چیز خوبی نیست: «هر چند ماها می خواهیم خودمان را قانع کنیم که توانایی انجام همزمان چند کار را داریم، ولی واقعا در این زمینه افتضاح هستیم و تحقیقات زیادی هم از این موضوع حمایت می کنند... چیزی که من با چند وظیفگی از دست می دادم، دنبال کردن سر خط افکارم بود.»

اما برای این ماجراجوی دنیای موبایل، یک کامپیوتر ایده آل چطور دستگاهی است؟ او می گوید ایده آلش این است که یک دستگاه موبایل داشته باشد که بشود با اتصالش به نمایشگرهایی با اندازه های مختلف، و البته به همراه یک کیبورد، تمام کارها را انجام داد:

«این نوع استفاده عالی خواهد بود. مثلا من دارم از تلفنم به عنوان تلفن استفاده می کنم ولی بعد که آن را -با سیم یا بی سیم یا هر طور دیگری- به یک مانیتور متصل می کنم، خودش متوجه وضع جدید می شود. رزولوشن را تنظیم می کند و حتی می فهمد که من دارم از یک مانیتور استفاده می کنم یا چند مانیتور و بسته به وضعیت، قابلیت های مختلفی ارائه می کند.»

اگر می پرسید که برنامه بعدی آقای رابینز چیست، او احتمالا فرصتی خواهد داد به تبلت های کوچک مثل آیپد مینی یا نکسوس 7 یا تلفن-تبلت هایی نظیر گلکسی نوت 8 و می گوید: «بله، حاضرم برای تماس های تلفنی نوت 8 را کنار سرم نگه دارم!»

نوشته شده در 29 اسفند 1391برچسب:,| ساعت 11:10| توسط حسین رستمی زاده|















قالب جدید وبلاگ پيچك دات نت