جهان اطلاعات

جدیدترین مطالب علمی، فناوری وکاربردی جهان

حقیقت جالب درباره «زهره»، خواهرخوانده زمین

10 حقیقت جالب درباره «زهره»، خواهرخوانده زمین
سیاره ناهید (زهره) دومین سیاره از سامانه خورشیدی است كه میان زمین و عطارد واقع شده و دارای ویژگی‌های خاصی در بین سیارات منظومه شمسی است...

::ادامه مطلب::
نوشته شده در پنج شنبه 26 مرداد 1391برچسب:,| ساعت 1:10| توسط حسین رستمی زاده|

در مرکز تصویر، بلندترین قله جزیره در فاصله چندین کیلومتر دورتر دیده می شود و در بالای دریاچه نیز هزاران ستاره درخشان در بازوی مارپیچی جبار در فاصله 100 سال نوری مشاهده می شود.

یک عکاس نجومی در تلاشی نفس گیر و پس از دو سال تلاش بی وقفه موفق شد انعکاس بازوی مارپیچی کهکشان راه شیری را درون آب یک دریاچه به تصویر بکشد.

«لوک پرت» عکاس فرانسوی که در حوزه نجوم فعالیت می کند، اوایل ماه ژوئن (خرداد ماه) موفق شد انعکاس هزاران ستاره در بازوی جبار را درون آب یک دریاچه به تصویر بکشد.

 

 

این دریاچه کوچک که در جزیره ریونیون در شرق ماداگاسکار قرار دارد، در حقیقت یک دهانه آتشفشانی است که با تعداد زیادی بوته و درخت محاصره شده است.

در مرکز تصویر، بلندترین قله جزیره در فاصله چندین کیلومتر دورتر دیده می شود و در بالای دریاچه نیز هزاران ستاره درخشان در بازوی مارپیچی جبار در فاصله 100 سال نوری مشاهده می شود.

بازوی جبار (Orion Arm)‌ یکی از بازوهای مارپیچی و کوچک کهکشان راه شیری است که منظومه شمسی در این بازو قرار دارد.

 

 

نوشته شده در پنج شنبه 26 مرداد 1391برچسب:,| ساعت 1:5| توسط حسین رستمی زاده|

گالیله اولین کسی بود که با تلسکوپ خود در سال 1610 زحل را رصد کرد و کمی هم بهت­زده شد. او سیاره را اینگونه توصیف نمود: «گوش دارد و از سه جسم کنار هم با زاویه­ای ثابت، که وسطی حدود سه برابر دوتای دیگر است، تشکیل شده است.» او وقتی بیشتر حیرت­زده شد که دو سال بعد ملاحظه نمود دو جسم خارجی محو شده­اند. او با تعجب از خود پرسید: «آیا زحل بچه­هایش را بلعیده است؟» و زمانی که در سال 1613 دوباره ظاهر شدند بیشتر سردرگم شد. در سال 1655، کریستین هویگنس (Christiaan Huygens) با تلسکوپی بسیار بهتر به رصد زحل پرداخت و اظهار داشت که زحل با یک سیستم حلقوی احاطه شده است. او نوشت: «زحل با یک حلقۀ نازک و مسطح، بدون تماس در هیچ نقطه­ای، احاطه شده است، و نسبت به دایرﺓالبروج مایل است.»

با بهبود تلسکوپ­ها، جزئیات بیشتری دیده می­شد. درسال 1675، جیووانی کاسینی (Giovanni Domenico Cassini) مشاهده کرد که سیستم حلقوی از تعدادی حلقۀ کوچک­تر که با شکاف­هایی از هم جدا شده­اند، تشکیل شده است. بزرگ­ترین این شکاف­ها به شکاف کاسینی  معروف شده است (Cassini’s Division). در اواسط قرن نوزدهم، جیمز ماکسول (James Clerk Maxwell) نشان داد که حلقه­های یک­پارچه و جامد نمی­توانستند پایدار باشند و از هم می­پاشند. پس سیستم حلقوی باید از تعداد بی­شماری ذره، که به­صورت جداگانه به­دور زحل می­چرخند، ساخته شده باشد. این­مطلب ضمناً می­فهماند که سرعت گردش دوایر مختلف حلقه­ها یکسان نبود. در سال 1895، جیمز کیلر از رصدخانه لیک[1]، با مطالعۀ طیف­نگاری سیستم حلقوی، این موضوع را ثابت نمود.

بی شک زحل به­دلیل حلقه­هایش زیباترین جسمی است که در منظومه شمسی می­توان با یک تلسکوپ کوچک دید. کلید سردرگمی گالیله در توضیح هویگنس نهفته است؛ سیستم حلقوی، به­دلیل کجی محور زحل، نسبت به دایرةالبروج مایل است. تصور کنید که قطب شمال زحل در نقطه­ای از مدارش به سمت خورشید کج شده باشد. ما، روی زمین نزدیک به خورشید، بیشتر نیم­کرۀ شمالی و حلقه­ها را در بازترین حالت خود خواهیم دید. درست کمتر از 15 سال بعد زحل در نقطۀ مقابل مدار خود قرار دارد، در حالیکه حالا قطب جنوب آن به سمت خورشید کج شده است. بدین ­ترتیب نیم­کرۀ جنوبی را بهتر می­بینیم و حلقه­ها نیز کاملاً گسترده هستند. در بین راه، وسط این دو حد، حلقه­ها را در حالی که لبۀ آنها به سمت ما است می­بینیم و درست همانگونه که گالیله مشاهده کرد، به نظر می­رسد که حلقه­ها ناپدید شده­اند. بنابراین زمین، در هر دور گردش زحل، دوبار در صفحۀ حلقه­های آن قرار می­گیرد؛ تقریباً هر 15 سال یک­بار.

زحل

تصویری از زحل که به­وسیلۀ فضاپیمای کاسینی و در هنگام گرفت خورشید توسط زحل عکس­برداری شده است. سمت دور زحل از خورشید تاحدی به­وسیلۀ نور بازتابی از حلقه­ها روشن شده است.

تعجبی نیست که حلقه­ها ظاهراً ناپدید بشوند زیرا تصور بر این است که ضخامت آنها کمتر از یک کیلومتر  است. اندازۀ ذرات تشکیل دهندۀ حلقه­ها متفاوت است؛ از غبار گرفته تا قطعاتی به قطر چند متر که عمدتاً از یخِ آب (حدود 93%)  همراه با کربن غیر بلوری (حدود 7%) درست شده­اند. از زمین سه حلقه قابل مشاهده است که از ارتفاع ۶۶۳۰ کیلومتر تا  ۱۲۰۰۰۰ کیلومتر بالای استوای زحل کشیده شده­اند. حلقۀ بیرونی، حلقۀ  A، شکافی برجسته به­نام شکاف انکه (Enke Division) دارد؛ درحالیکه شکاف کاسینی حلقۀ A را از حلقۀ میانی B، یا حلقۀ روشن، جدا می­کند. دو حلقه دیگر نیز اخیراً کشف شده است؛ درون حلقۀ C یک حلقۀ کم­نور D به­چشم می­خورد و در حلقۀ بیرونی A یک حلقۀ نازک F.

نوشته شده در پنج شنبه 26 مرداد 1391برچسب:,| ساعت 1:2| توسط حسین رستمی زاده|

راز ستونهای خلقت کشف شد + تصاویر

راز یکی از مشهورترین تصاویر نجومی که از آن با عنوان ستونهای خلقت یاد می کنند؛ کشف شد.
  تلسکوپ فضایی هابل در سال 1995 تصویری از چند ستون به  ارتفاع 4 سال نوری را ثبت کرد که به ستون های خلقت (pillars of creation) مشهور شدند این ستون ها در میان سحابی عقاب (m16) و در فاصله 7 هزار سال نوری از زمین قرار دارند.

این در حالی است که این ستون ها به واسطه یک "انفجار ابر نواختری" که در حدود 6 هزار سال پیش رخ داده است، منفجر و نابود شده اند اما نور حاصل از این انفجار که شکل جدید این سحابی را تشکیل داده طی هزاران سال آینده به زمین نمی رسد.

تاکنون کارشناسان درباره چگونگی شکل‌گیری این ستونها اطمینان کامل نداشتند.

تصاویر جدیدی که از تلسکوپ فضایی اسپیتزر به دست آمده نشان می دهد که این برجهای غباری در نزدیکی یک سحابی بزرگی قرار دارند که در نتیجه انفجار یک ستاره از غبار داغ تشکیل شده است.

ستونهای خلقت در نزدیکی یک سحابی بزرگی قرار دارد که در نتیجه انفجار یک ستاره از غبار داغ تشکیل شده است

نیکولا فلاگی از موسسه فیزیک نجومی اسپاتیال در فرانسه اظهار داشت: تصویری از این ستونها را بیش از یک دهه پیش دیدم و این تصویر الهام بخش من برای ستاره شناس شدن بود. اکنون ما مسئله جدیدی درباره این منطقه کشف کردیم و تصور می کنیم که این منطقه را به خوبی می شناسیم.

این تصویر در سال 1995 توسط تلسکوپ فضایی هابل گرفته شد

ستاره شناسان مدتها است که پیش بینی کرده اند که یک موج انفجار ابرنواختری به معنای پایانی برای این ستونها بوده است.

در این منطقه حدود 20 ستاره یا بیشتر وجود دارد که آماده انفجار هستند و انفجار آنها تنها منوط به زمان است.

تلسکوپ فضایی اسپیتزر نورهای مادون قرمز با طول موج بلند که چشمان ما نمی تواند آنها را ببیند تشخیص می دهد.

این امر به رصدگران اجازه می دهد که غبار و داخل غبار را ببینند که این امر بستگی به طول موج مادون قرمزی دارد که مشاهده می شود.

در نگاه جدید اسپیتزر به سحابی عقاب، این سه ستون به نظر کوچک و شفاف می رسند و درون این سه ستون شکل گیری یک ستاره به چشم می خورد.

چشم انداز پانارومایی با وضوح تصویر بالای هابل از ستونهای خلقت

در بالای این ستونها یک ابر بزرگ از غبار داغ قرار دارد که رنگ آن قرمز است و ستاره شناسان فکر می کنند که این ابر تحت تأثیر موج انفجار ابرنواختری قرار گرفته است.

براساس اظهارات دکتر آلبرتو نریجا کریسپو به عنوان مشاور مرکز علمی اسپیتزر، چیز دیگری در کنار نور ستاره این غبار را گرم می کند و ما اکنون با تلسکوپ اسپیتزر اطلاعاتی را که نیاز داشتیم در اختیار داریم.
نوشته شده در پنج شنبه 26 مرداد 1391برچسب:,| ساعت 1:50| توسط حسین رستمی زاده|

جسد یک موجود فضایی در سیبری+تصاویر
ماه گذشته روستائیان شوکه شده اظهار داشتند که یک شیء نورانی ناشناخته به رنگهای صورتی و آبی را دیده اند که در نزدیکی دهکده تصادف کرده است. این گزارش عجیب موجب شد که وزارت بحران روسیه گروهی را برای بررسی و تجسس به منطقه بفرستد.
فیلمی که به تازگی از جسد یک بیگانه فضایی در سیبری در شبکه منتشر شده است کاربران وب را به شدت شگفت زده کرده است.

  این فیلم شگفت انگیز را یک گروه روسی بر روی سایت یو تیوب گذاشته اند. این گروه مدعی شده اند این موجود کوچکی که در ته یک گودال کم عمق در سیبری پیدا شده جسد یک بیگانه فضایی است. به گفته این گروه، پس از اینکه ماه گذشته سقوط یک "یوفو" در منطقه "ایرکوتسک" واقع در شمال سیبری گزارش شد، آنها به محل رفته اند و این بدن بی جان بیگانه فضایی را کشف کرده اند.

 


::ادامه مطلب::
نوشته شده در چهار شنبه 25 مرداد 1391برچسب:,| ساعت 1:17| توسط حسین رستمی زاده|

دو روز پیش در نارنجی خواندید که مدیرعامل ایسر به مایکروسافت اخطار داده که درباره تولید سرفیس بیشتر فکر کند و هشدار داده که این کار اشتباه بزرگی از طرف مایکروسافت است و باعث آسیب به اکوسیستم حول این شرکت می شود.

درست است که این یک تصمیم مخاطره آمیز و پر ریسک برای مایکروسافت است، اما این که هیچ کاری انجام نداده و دست روی دست بگذارد، ریسک و خطر بزرگتری خواهد بود.

آی پد آینده کامپیوترها را به تصویر کشیده و مایکروسافت تا کنون پاسخی در خور برای آن در آستین نداشته است. این شرکت هنوز می تواند عقب بایستد و به اچ پی، دل، ایسر و غیره اعتماد کرده و دل ببندد تا قدم جلو گذاشته و چیزی را برای رقابت با آی پد عرضه کنند. اما این ریسک بسیار بزرگی است. این شرکت ها در میدان تلفن های هوشمند از اپل شکست خورده اند. دلیلی ندارد که مایکروسافت فکر کند این شرکا در بازار تبلت از پس اپل بر می آیند. در حقیقت اچ پی یک بار قبل از آی پد برای تولید تبلت تلاش کرد و شکست خورد. آن گاه پالم را خرید و برای بار دوم هم در تولید تبلت با شکست مواجه شد. آیا این همان شرکتی است که مایکروسافت باید به آن اعتماد کند؟

علاوه بر این بسیاری از شرکای مایکروسافت در تولید PC، به دلیل حاشیه امنیت مالی وحشتناک این بازار، سعی دارند از این کار و کسب بیرون بیایند .

آی پد یک ابزار با کیفیت بالا است. مایکروسافت نمی تواند به این شرکت ها اعتماد کند که از پس تولید یک محصول با کیفیت که بتواند از نظر قیمت با این تبلت رقابت کند، بر بیایند. در حالی که مایکروسافت با تولید سرفیس باعث رنجش برخی از شرکای سخت افزاری خود شده است، اما به گمانم آنها به چند دلیل باید از این حرکت استقبال کنند.

اول این که سرفیس نخستین تجربه مایکروسافت در زمینه سخت افزار است. اگر شرکت های کاربلد سخت افزاری بازار نتوانند از پس یک استارت آپ (شرکت نوپای) سخت افزاری بر بیایند، واقعا مستحق باخت هستند. دوم این که حرکت جدید مایکروسافت به این معنی نیست که ویندوز 8 را تمام کمال برای خودش کنار گذاشته. بلکه شرکای سخت افزاری این شرکت هنوز هم می توانند از این سیستم عامل استفاده کنند. و سرانجام این که مایکروسافت به هیچ وجه برنامه گسترده و عظیمی را برای عرضه سرفیس تدارک ندیده است. بلکه آن را تنها از طریق فروشگاه های مایکروسافت عرضه خواهد کرد، که این یک کانال توزیع کوچک و محدود است.

از دیدگاهی دیگر، مایکروسافت در حال انجام یک لطف بزرگ به شرکای پی سی ساز خود است. اگر سرفیس به طور کامل شکست بخورد، پس آنها می توانند سعی کنند با کشف دلایل شکست، تبلت مناسب دیگری عرضه کنند. و یا این که ویندوز 8 را به کلی کنار گذاشته و به تبلت های اندرویدی روی آورند. اگر هم سرفیس موفق شود، آنها می توانند با استفاده از همین فرمول، تبلت های خودشان را عرضه کنند.

تنها اشتباهی که مایکروسافت می تواند مرتکب شود، این است که به اپل اجازه دهد بدون هیچ مبارزه ای بازار تبلت ها را تصاحب کند.


نوشته شده در 24 مرداد 1391برچسب:,| ساعت 2:40| توسط حسین رستمی زاده|

The new iPhone

تا به حال هر آنچه درباره مشخصات احتمالی آیفون نسل ششم (آیفون 5) خوانده بودیم، مربوط به منابعی بود که صحت و سقم آنها قابل تأیید نبود. اما هم اکنون با عرضه چهارمین نسخه بتای iOS 6، لااقل می‌توان در دو مورد با اطمینان بیشتر حرف زد.


حذف 21 پین از داک کانکتور

9-pin-code-iPhone-5.jpg

19، 9 و 8 اعدادی بودند که برای جایگزینی داکِ 30 پینیِ کنونی مطرح می‌شدند. حالا کدهای نسخه بتای چهارمِ iOS 6 به ما می‌گویند که اپل از یک کانکتور 9 پینی استفاده خواهد کرد. نگران نباشید، گزارش‌ها نشان می دهد که اپل از ارائه یک آداپتور کوچک برای بی‌استفاده نشدن وسایل جانبی سازگار با داک قدیمی پرده بر می‌دارد.


کدی که کشف شده، البته چیز جدیدی نیست. به این معنا که از اولین نسخه بتا در iOS 6 وجود داشته ولی تازه همین دیشب به چشم آمده. حالا دیگر قطعی به نظر می‌رسد که اپل نسل بعدی تمام محصولات مبتنی بر iOS را با داک 9 پینی عرضه خواهد کرد و آداپتور برای وسایل جانبی قدیمی شما هم به احتمال زیاد با قیمتی اندک -یا شاید حتی مجانی و همراه با محصول جدید- عرضه خواهد شد.


نمایشگر 4 اینچی

final-ios-6-sim-taller.jpg

هم زمان با نزدیک شدن به تاریخ معرفی آیفون بعدی، اصلی‌ترین ویژگی که در خبرها هم به وفور مورد اشاره قرار گرفته، بزرگ‌تر بودن نمایشگر آن نسبت به نسل‌های قبلی است. موردی که در صدر انتظارات خیلی از علاقمندان به آیفون جدید هم هست و حالا به نظر می‌رسد که آنها می‌توانند از وجود نمایشگر 4 اینچی در آیفون بعدی، مطمئن باشند.


حتماً می‌دانید که منابع مختلف محتمل‌ترین اندازه برای نمایشگر آیفون جدید را عرض 640 و طول 1136 پیکسل با قطر 4 اینچ می‌دانند. تا کنون تنها دلیل تأیید این شایعه، نمونه‌های ساخته شده بر اساس اطلاعات غیرموثق بود و فقط می‌شنیدیم که اپل در حال تست کردن آیفون‌هایی با نمایشگر 4 اینچی است.


اما دیشب سایت 9to5Mac به یک دلیل دیگر دست یافت که بر اساس آن می‌توان گفت آیفون بعدی به احتمال بسیار زیاد نمایشگر کشیده‌تری خواهد داشت. این تأیید چیزی نیست جز اینکه آخرین نسخهٔ بتای iOS 6 به طور کامل قابلیت انطباق خودکار با نمایشگر چهار اینچی را دارد.


دست اندر کاران 9to5Mac به لطف اپلیکیشن iOS Simulator که در بین ابزارهای توسعه iOS قرار دارد، توانسته‌اند iOS 6 را با رزولوشن 1136*640 اجرا کنند. در تستِ آنها، هم iOS 5.1 و هم iOS 6 روی این رزولوشن اجرا شدند و تفاوت را در تصویر بالا مشاهده می‌کنید: iOS 6 به طور اتوماتیک صفحه خانگی را به شکل دقیق و بدون فواصل خالی بین آیکون‌ها، با رزولوشن 1136*640 تطبیق می‌دهد.


چیزی که قضیه را جالب‌تر می‌کند این است iOS 6 این انطباق دقیق را فقط در همین رزولوشن انجام می‌دهد و در هر رزولوشن دیگری (غیر از رزولوشن فعلی آیفون‌ها و آیپاد تاچ‌ها) چینش آیکون‌ها شبیه صفحه خانگی آیپد و با فاصله می‌شود.


به نظر می‌رسد حالا دیگر دلیل محکمی داریم که فکر کنیم سایز نمایشگر آیفون هم بعد از 5 سال وفاداری به نسبت تصویر 2 به 3 و قطر 3.5 اینچ، تغییر خواهد یافت.


نوشته شده در 24 مرداد 1391برچسب:,| ساعت 2:40| توسط حسین رستمی زاده|


 

برخی شرکت های تجاری فکر می کنند که لوگو و برند سازی آن چنان مهم و موثر است که میلیون ها دلار هزینه صرف طراحی آن می کنند. برخی دیگر از شرکت ها بدون هیچ هزینه ای یک لوگوی ساده را انتخاب می کنند. نکته جالب ماجرا هم اینجا است که معمولا شرکت هایی که هزینه بسیار کمی را برای طراحی لوگو پرداخته اند، تبدیل به برندهای یکتایی در بازار شده اند.

شاید قابل باور نباشد که شرکت برتیش پترول ۲۱۱ میلیون دلار (بله میلیون دلار) خرج فرآیند برندسازی دوباره خود کرده است. که 4.6 میلیون دلار از این پول تنها برای طراحی لوگو پرداخت شده است. در حالی که کوکا کولا سال های سال است که از یک لوگوی قدیمی و رایگان استفاده می کند.

در ادامه مطلب با ما همراه باشید تا به هزینه طراحی لوگوی برخی شرکت های مشهور دنیا نگاهی داشته باشیم.


google_0-004_narenji_ir.jpg

لوگوی گوگل: رایگان
لوگوی اصلی گوگل در سال ۱۹۹۸ توسط سرگئی برین (یکی از موسسان گوگل) در برنامه Gimp لینوکس طراحی شد. این لوگو بعدها چندین بار تغییر یافته و بهبود پیدا کرد، اما طرح اولیه آن هم چنان دست نخورده باقی ماند.


pepsi-008_narenji_ir.jpg

لوگوی پپسی: یک میلیون دلار
لوگوی جدید پپسی در سال ۲۰۰۸ توسط گروه Arnell طراحی شد. البته این هزینه شامل طراحی یک مجموعه اداری کامل با برند جدید بود.
کسی به خاطر دارد که پپسی تا به حال چند بار لوگوی خود را عوض کرده؟


bbc-001_narenji_ir.jpg

لوگوی بی بی سی: یک میلیون و ۸۰۰ هزار دلار
لوگوی بی بی سی در سال ۱۹۹۷ بازطراحی شد.
به گمانم شما هم می توانستید تنها برای چند دلار، چنین لوگویی طراحی کنید!


bp_0-002_narenji_ir.jpg

لوگوی برتیش پترول: ۲۱۱ میلیون دلار
لوگوی BP در سال ۲۰۰۸ باز طراحی شده است.


coca-cola-003_narenji_ir.jpg

لوگوی کوکاکولا: رایگان
لوگوی مشهور کوکاکولا در سال ۱۸۸۵ توسط Frank Mason Robinson ، حسابدار دکتر جان پمبرتون (مخترع کوکاکولا) طراحی شد. رابینسون برای لوگوی کوکاکولا از دستخط شکسته استفاده کرد. این دستخط در میانه قرن ۱۹ ابداع شد و پس از مدتی به رسم الخط نیمه رسمی حسابداران آمریکایی بدل گشت.


london-2012-005_narenji_ir.jpg

لوگوی المپیک ۲۰۱۲ لندن: ۶۲۵۰۰۰ دلار
لوگوی المپیک لندن در سال ۲۰۰۷ توسط Wolff Ollins طراحی شد.


next-006_narenji_ir.jpg

لوگوی NeXT: صدهزار دلار
لوگوی نکست در سال ۱۹۸۶ توسط Paul Rand برای استیو جابز طراحی شد.


nike-007_narenji_ir.jpg

لوگوی نایک: ۳۵ دلار
لوگوی نایک در سال ۱۹۷۵ توسط Carolyn Davidson طراحی شد. هرچند این شرکت بعدها همانند گوگل و کوکاکولا، لوگوی خود را بهبود بخشید. اما هیچ گاه طرح و ایده اولیه آن را کنار نگذاشت. البته نایک تنها به همین ۳۵ دلار بسنده نکرد و چند سال بعد ۵۰۰ سهم از شرکت را هم به طراح لوگو بخشید. سهامی که اکنون ۶۰۰ هزار دلار قیمت دارند.


twitter_0-009_narenji_ir.jpg

لوگوی تویتر: ۱۵ دلار
لوگوی تویتر در سال ۲۰۰۹ توسط Simon Oxley طراحی شد. البته این لوگو به تازگی بازطراحی شده است. به گمانم این لوگو را هم می توان مثال دیگری از عدم هزینه برای لوگو و کسب موفقیت با لوگوی ارزان قیمت دانست.


نظر شما درباره تاثیر لوگو و قیمت آن بر کسب و کار چیست؟ تا چه اندازه برای یک لوگو هزینه می کنید؟


نوشته شده در 24 مرداد 1391برچسب:,| ساعت 2:40| توسط حسین رستمی زاده|

اتومبیل های بدون راننده گوگل را به یاد دارید؟ گوگل همچنان با جدیت مشغول تست و بهبود آنها است و حالا این شرکت اعلام کرده به رکورد جدیدی با خودروهایش دست یافته است. اتومیبل های بدون راننده گوگل تا اینجا ۳۰۰ هزار مایل معادل ۴۸۲ هزار کیلومتر را در جاده و خیابان رانندگی کرده اند، بدون اینکه هیچ تصادفی داشته باشند.

گوگل می گوید رانندگی خودکار آنها در شرایط ترافیکی متفاوت تست شده و کامپیوتر راننده تا اینجا بسیار خوب عمل کرده و هیچ تصادفی نداشته است. اما گوگل می گوید همچنان به تست های زیادی برای تکمیل این پروژه نیاز است.

خودروی بدون راننده گوگل با ترکیب اطلاعات Google Street View ، هوش مصنوعی و تعدادی دوربین، کار کنترل اتومبیل را به عهده دارد و البته فعلا در تمام تست ها، یک راننده نیز پشت فرمان قرار دارد تا در صورت نیاز کنترل خودرو را به عهده بگیرد.

گوگل می گوید حالا مشغول تست رانندگی خودکار در شرایط جاده ای و جوی متفاوت می شود. مثلا در جاده های برفی و ناهموار و به همین خاطر هم تعدادی اتومبیل جدید مانند این لکسوس RX450h را به اتومبیل هایش اضافه کرده است.


نوشته شده در 24 مرداد 1391برچسب:,| ساعت 2:40| توسط حسین رستمی زاده|

به گزارش آکامای سرعت اینترنت و ارتباطات باند پهن دنیا، به طور پیوسته در حال افزایش است. طبق آمار وضعیت اینترنت در سه ماهه اول ۲۰۱۲ که به تازگی توسط Akamai منتشر شده، هم اکنون میانگین جهانی اینترنت پرسرعت، 2.6 مگابیت بر ثانیه است که در مقایسه با 2.3 مگابیت سه ماهه گذشته رشد مناسبی را نشان می دهد.

به گفته آکامای سرعت اینترنت در یک سال گذشته بیش از ۲۵ درصد رشد داشته است. کره جنوبی همچنان با میانگین سرعت 15.7 مگابیت بر ثانیه، سلطان ارتباطات دنیا است. ایالات متحده هم با اینکه نتوانسه رتبه ای بهتر از دوازدهم را از آن خود کند، با رسیدن به میانگین 6.7 مگابیت بر ثانیه، رشد ۲۹ درصدی را نسبت به سال گذشته و رشد ۱۷ درصدی را نسبت به سه ماهه آخر ۲۰۱۱ نشان می دهد.

آکامای می گوید که اینترنت همچنان در حال رشد است. این شرکت طی سه ماهه اول ۲۰۱۲ بیش از ۶۶۶ میلیون آی پی را ثبت کرده که از ۲۳۸ کشور جهان به پلتفرم هوشمند آکامای متصل شده اند. که این میزان به معنی افزایش ۶ درصدی نسبت به سه ماهه چهارم ۲۰۱۱ و همچنین افزایش ۱۴ درصدی نسبت به مدت زمان مشابه در سال قبل است. و جالب اینجا است که این رشد بیشتر در کشورهای کوچک اتفاق افتاده است.

افزایش تعداد کابران اینترنت با سرعت و پهنای باند بالا هم نسبت به سال قبل کاملا معنی دار بوده است. هم اکنون در کره جنوبی بیش از ۵۳ درصد کاربران از اینترنت پرسرعت بهره می برند. این میزان در ژاپن ۳۷ و در هنگ کنگ ۲۸ درصد است. در لاتویا ۲۶ و در هلند ۲۴ درصد مردم را در بر می گیرد. آکامای می گوید که طی این مدت زمان ۱۲۵ کشور سرعت اینترنت خود را افزایش داده اند و در ۱۰ کشور شاهد کاهش سرعت بوده ایم.

البته در بازار ارتباطات موبایل داستان به گونه دیگری رقم می خورد و آلمان تاج سریع ترین شبکه موبایل را (با سرعت ۶ مگابیت در ثانیه) بر سر گذاشته است. بیش از ۶۵ اپراتور در دنیا سرعت بیش از یک مگابیت بر ثانیه را عرضه می کنند و تنها سه اپراتور سرعت اینترنتی کمتر از ۵۰۰ کیلوبیت بر ثانیه دارند. البته تماشای مقایسه ۵ ساله آکامای درباره میزان استفاده از تماس صوتی و تبادل اطلاعات از طریق موبایل هم خالی از لطف نیست.


screen-shot-2012-08-09-at-12-56-56-001_narenji_ir.jpg

نوشته شده در 24 مرداد 1391برچسب:,| ساعت 2:40| توسط حسین رستمی زاده|

 

مایکروسافت در نسخه جدید آفیس خود تغییرات شگرفی را در پیش گرفته است. نه تنها ظاهر و رابط کاربری این مجموعه نرم افزاری شبیه به ویندوز 8 شده و در ابزارهای صفحه لمسی همچون تبلت بسیار بهتر عمل خواهد کرد. بلکه این شرکت شیوه شخصی سازی و مدیریت بخش های مختلف آفیس را هم به شکل چشم گیری تغییر داده و به کاربران امکان استفاده از اپلیکیشن های ویژه ای را در مجموعه آفیس می دهد.

صبر کنید، مگر قبلا آفیس خودش یک اپلیکیشن نبوده (در واقع مجموعه ای از چند اپلیکیشن)؟ بله، ایده اولیه اپلیکیشن های آفیس کمی گیج کننده است. ایده استفاده از مدل اپلیکیشن برای اضافه کردن چیزهایی که کاربر نیاز دارد، به مدت ها قبل بر می گردد. کاربران پیش از این هم می توانستند ماکروهای خود را نوشته و افزونه هایی را طراحی کنند.

اما App جدید داستان را به سه شیوه کلیدی تغییر می دهد:

۱- کاربران و توسعه دهندگان می توانند به راحتی یک نسخه اختصاصی شده آفیس را برای خودشان تولید کنند و مایکروسافت بخش ویژه ای را هم برای راهنمایی و کمک به آنها ایجاد کرده است.
۲- تولید کنندگان اپلیکیشن ها می توانند آنها را با تمامی کاربران آفیس به اشتراک بگذارند.
۳- و همچنین آنها می توانند با فروش اپلیکیشن های شان در آفیس استور به کسب درآمد بپردازند.
یکی از قابلیت های اپلیکیشن آفیس افزودن نقشه به اکسل است. که می تواند به شما اطلاعات جئوگرافیکی مورد نیاز را عرضه کند. مانند این که در ایالت های مختلف آمریکا چند سرسره آبی وجود دارد. با نصب یک اپلیکیشن نقشه (همانند آنچه که بینگ دارد) می توانید اطلاعات را علاوه بر روی نقشه، درون صفحات گسترده اکسل هم با رنگ های مختلف در اختیار داشته باشید.

اکنون سوال این است که هنگامی شما فایل اکسل تان را با دیگر افراد به اشتراک می گذارید چه اتفاقی می افتد؟ اپلیکیشن نقشه هم به همراه فایل اکسل به کامپیوتر مقصد سفر می کند و این دیگر به توسعه دهنده برنامه بستگی دارد که گیرنده فایل و اپلیکیشن هنگام باز کردن آن چه چیزهایی را مشاهده کرده و چه امکاناتی را در اختیار داشته باشد. اینکه برنامه به صورت رایگان از فروشگاه آفیس روی کامپیوترش دانلود و نصب شود، بتواند از نسخه آزمایشی استفاده کند یا اینکه مستقیما به صفحه پرداخت هزینه برای نصب اپلیکیشن منتقل شود.

همچنین با استفاده از قابلیت های کلود آفیس جدید، بخش فناوری هر شرکت می تواند مجموعه ای از App ها را برای استفاده تمام کارمندانی که به شبکه شرکت دسترسی دارند، اماده کند. کارکنان این شرکت هنگامی که وارد فروشگاه آفیس می شوند، می توانند اپلیکیشن های ویژه شرکت شان را در بخش My Organization و اپلیکیشن هایی را که به صورت شخصی دانلود کرده اند در بخش My Apps مشاهده کنند.

پیش بینی می شود که بخش عمده ای از اپلیکیشن های تولیدی ویژه اکسل باشند که شیوه های منحصر به فردی را جهت نمایش گرافیکی اطلاعات پدید خواهند آورد. مایکروسافت در اولین قدم اپلیکیشن Medal Tracker app را جهت پیگیری جدول مدال های المپیک لندن طراحی کرده تا شیوه کارکرد اپلیکیشن های آفیس را نشان دهد. 
نوشته شده در 24 مرداد 1391برچسب:,| ساعت 2:40| توسط حسین رستمی زاده|

این روزها لپ تاپ های فوق سبک، نسل برتر و پرچمدار لپ تاپ ها به حساب می آیند و اگر کسی بخواهد بهترین های بازار را بخرد سراغ این سری می رود که هم از نظر قدرت سخت افزاری خوب عمل می کنند و هم از نظر وزن بسیار سبک و قابل حمل اند. اما در میان مدل های متنوع موجود در بازار کدام یک بهترین به حساب می آید؟ سایت گیزمودو بهترین های حال حاضر بازار را معرفی کرده و حالا می توانید با ۸ مدل برتر حال حاضر بازار آشنا شوید.

این لپ تاپ ها از نظر طول عمر باطری، قدرت پردازنده، سرعت انتقال اطلاعات و سرعت پردازش تست شده اند. همه مدل های ویندوزی که در اینجا ذکر شده جزو دسته اولترابوک ها هستند و همگی از پردازشگرهای اینتل نسل جدید ایوی بریج استفاده می کنند و Core i5 یا i7 هستند و کارت گرافیک آنها نیز Intel HD 4000 است.


رتبه هشتم: Sony Vaio T

vaiot_narenji.jpg

این لپ تاپ از نظر مشخصات سخت افزاری قدرتمند است اما طراحی آن چندان دلچسب نیست. فاصله کلید های کیبرد کمی زیاد است و سرعت تایپ را پایین می آورد. عیب بزرگ دیگر جنس نامناسب بدنه است که حس کیفیت بالا را به شما القا نمی کند. این اولترابوک تنها یک پورت یو اس بی 3.0 دارد و دومی از نوع 2.0 است. قیمت آن نیز در حال حاضر ۱۵۹۰ دلار است که گران به حساب می آید.


رتبه هفتم: Lenovo U310

lenovo-u310_narenji.jpg

این کامپیوتری دوست داشتنی است. اما نسبت به مدل ۳۰۰ که سال گذشته معرفی شد کمی افت داشته. کیبرد آن لذت تایپ گذشته را ندارد و پردازشگر آن در کارهای سنگین سرفه می کند و سبب داغ شدن بدنه به خصوص کیبرد می شود. اما به طور کلی جزو محصولات خوب بازار به حساب می آید. قیمت هم ۱۲۰۰ دلار است.


رتبه ششم: Dell XPS 14

dell-xps-14_narenji.jpg

امسال شرکت دل در اولترابوک ها قدرتمند ظاهر شده. البته این یکی هم مانند سونی فقط یک پورت یو اس بی 3.0 دارد. اما نمایشگر ۱۴ اینچی و وزن سبک آن شما را کاملا راضی می کند. به خصوص وقتی ببینید در عملیات پردازشی سنگین چقدر خوب ظاهر می شود. قیمت فعلی: ۱۵۰۰ دلار.


رتبه پنجم: Acer Aspire S5

acesr-s5_narenji.jpg

از اینجا وارد مدل هایی می شویم که برترین های بازار به شما می روند. Aspire S5 از شرکت ایسر واقعا باریک و سبک است و وقتی با آن کار می کنید از سرعت اش لذت می برید. باطری آن کمی شما را ناراضی می کند و طراحی به گونه ای است که پورت ها به راحتی در دسترس نیست.

یک داک هم برای این مدل ارایه شده که تعدادی پورت دیگر در اختیار شما قرار می دهد. وزن اش ۱۲۰۰ گرم است و باطری آن در شرایطی که از آن کار بکشید یک ساعت و ۴۰ دقیقه دوام می آورد. باطری در حالت مصرف متوسط نیز زیر ۳ ساعت کار می کند. اس اس دی به کار رفته نیز سریع و عالی است اما قیمت ۱۴۰۰ دلاری اش کمی بالا است. مشخصات کامل را در تصویر زیر می بینید:


acesr-s5-sp.jpg

رتبه چهارم: Vizio Thin + Light

large-visio_narenji.jpg

این اولترابوک در بعضی کارها عالی است و البته در چند کار هم بد عمل کرده است. نمایشگر ۱۴ اینچی آن با رزولوشن ۱۶۰۰ در ۹۰۰ پیکسل از بسیاری از لپ تاپ های موجود بهتر است و رنگ ها بسیار خوب دیده می شوند اما در نهایت نمی توانید کیفیت را عالی به حساب بیاورید.

طراحی بسیار زیبا است و بدنه یکپارچه شبیه محصولات اپل طراحی شده. هنگام تایپ سریع ممکن است حس خوبی نداشته باشید و از صدای کلید ها خوشتان نیاید. ترک پد بخش بد داستان است، کوچک و با کیفیت بد که شما را عصبانی می کند. هر چند این شرکت گفته درایور جدیدی برای بهبود ترک پد ارایه خواهد کرد.


large-visio-sp.jpg

رتبه سوم: Samsung Series 9

sam-seri9_narenji.jpg

یکی از زیباترین لپ تاپ هایی که می توانید داشته باشید. جنس بدنه بسیار خوب و طراحی نیز عالی است. طراحی منحصر به فرد این لپ تاپ می تواند آن را تبدیل به یک نماد در میان بقیه بکند. اما از نقاط ضعف باید سراغ نمایشگر برویم که با رزولوشن ۱۶۰۰ در ۹۰۰ روی یک نمایشگر ۱۵ اینچی آنقدرها هم خوب به نظر نمی رسد. مشکل بعدی هم کیبورد است که برای تایپ عالی نیست.


sam-seri9-sp.jpg

رتبه دوم: Asus Zenbook Prime UX31A

asus-zenbookux_narenji.jpg

لپ تاپ های سال گذشته Zenbook شرکت ایسوس پر از مشکلات متفاوت بودند. اما این شرکت امسال بهبودهای فراوانی را به این سری اعمال کرده. آنقدر که آنها را در رتبه دوم بهترین های ۲۰۱۲ قرار می دهد.

نقطه قوت بزرگ، نمایشگر عالی است که در واقع بهترین نمایشگری است که در میان این لپ تاپ ها پیدا می شود. رزولوشن 1080p و کیفیت رنگی که نسبت به همه مدل ها غنی تر است و زاویه دید عالی.

مشکل شامل ترک پد نامناسب است که با کلیک های اشتباهی شما را نا امید می کند. اما سرعت و قدرت این اولترابوک در تست های مختلف نشان می دهد که با چه محصول قدرتمندی مواجه هستید و کیبرد این یکی عالی است. باطری هم در میانه بازار قرار می گیرد.


asus-zenbookux-sp.jpg

رتبه اول: MacBook Air

macbook-air-nar_narenji.jpg

فعلا می توانیم این را بهترین لپ تاپی بنامیم که تا به حال ساخته شده است. البته نمایشگر آن به خوبی Zenbook ایسوس نیست اما از هر نظر که به آن نگاه کنیم نسبت به بقیه مدل ها برتری دارد. سرعت آن از دیگران بهتر است، کیبرد عالی و ترک پدی که در هیچ کدام از مدل های دیگر پیدا نمی کنید. سرعت انتقال اطلاعات و طول عمر باطری نیز نسبت به بقیه مدل ها برتری دارد.

طراحی نیز به گونه ای است که مدل های دیگر به جز لپ تاپ سامسونگ در مقابل آن حرفی برای گفتن ندارند. اما در استفاده از این لپ تاپ باید بدانید که نباید سراغ ویندوز بروید و اگر بخواهید همه مزیت های آن را داشته باشید باید به جمع سیستم عامل او اس 10 وارد شوید. در نهایت فعلا این لپ تاپ مدل برتر بازار به حساب می آید اما می دانیم که به زودی باید منتظر ورود لپ تاپ های جدید با ویندوز 8 باشیم. بنابراین معلوم نیست که تا چند وقت دیگر تاج برتر بر سر مکبوک ایر باقی می ماند.


macbook-air-nar-sp.jpg

نوشته شده در 18 مرداد 1391برچسب:,| ساعت 2:48| توسط حسین رستمی زاده|

این هفته تولد ۳۰ سالگی کومودور ۶۴ بود. کامپیوتر خانگی 8بیتی که تبدیل به یک نماد در دوران کامپیوترها شد. با قیمت ارزان و قدرت گرافیکی خوب (البته برای آن زمان!) این کامپیوتر نقش کنسول بازی را هم برای افراد زیادی به عهده داشت.

این کامپیوتر دارای ۶۴ کیلوبایت رم بود به همین خاطر با افتخار کومودور ۶۴ نام گرفته بود. و پردازشگر آن نیز از نسل قبل که 1MHz سرعت داشت، قدرتمند تر عمل می کرد.

اگر می خواهید بیشتر با کومودور ۶۴ آشنا شوید یا خاطرات گذشته را زنده کنید، به ادامه مطلب مراجعه نمایید.


c64ad_2295586k_narenji.jpg

این کامیپوتر ۵۹۵ دلاری نسبت به دیگر رقیبان ارزان تر بود. برای مثال Apple II تقریبا دو برابر آن قیمت داشت و همین موضوع سبب رشد آن در میان کاربران شد.


tramiel_2295592k_narenji.jpg

جک ترامیل خالق اصلی کومودور ۶۴ به حساب می آمد. او ابتدا در کار تولید ماشین حساب بود و بعدا به صنعت محاسبات الکترونیکی وارد شد و کومودور ۶۴ را تولید کرد. او اوایل سال جاری میلادی درگذشت.


c64screen_2295577k_narenji.jpg

این روزها سیستم عامل های جدید صفحه شروع متفاوتی دارند. اما این چیزی است که در صفحه شروع کومودور می دیدید و در خاطره بسیاری از افراد باقی مانده است.


cassette_2295602k_narenji.jpg

نرم افزارها از طریق نوار کاست یا فلاپی دیسک برای کومودور ارایه میشد و در آن دوران خبری از فروشگاه اپلیکیشن آنلاین نبود.


international_kara_2295595k_narenji.jpg

بازی مشهور کاراته روی کومودور.


summergames_2295610k_narenji.jpg

بازی المپیک ۱۹۸۴ هم طرافداران زیادی داشت.


programming_2295621k_narenji.jpg

اما همه چیز بازی نبود. می توانستید روی این ماشین با زبان برنامه نویسی بیسیک، نرم افزار بنویسید.


حالا در برخی نمایشگاه های کامپیوتر این ماشین دوست داشتنی را به عنوان یک نماد پیدا می کنید. شما هم یکی از آنها را دارید؟

نوشته شده در 18 مرداد 1391برچسب:,| ساعت 2:48| توسط حسین رستمی زاده|

امروز یک روز مهم برای صنعت فضایی است، چرا که گران ترین رهروی فضایی تاریخ با نام Curiosity روی مریخ فرود آمده است. این پیچده ترین و گران ترین ماشین رهروی فضایی به شمار می رود که تا به حال ساخته شده و از امروز ماموریت خودش را بر سطح مریخ آغاز می کند.

این ماشین با وزن ۱ تن روی سیاره قرمز می رود تا بررسی های مختلفی را در آنجا انجام بدهد. از جمله مهمترین آنها جستجو برای یافتن حیات میکروبی در سطح مریخ و بررسی شرایط زندگی روی این سیاره است.

Curiosity برای رسیدن به این هدف تا اینجا نزدیک به ۵۷۰ میلیون کیلومتر را پیموده است. این ماشین درون یک پوشش محافظتی قرار گرفته و عملیات فرود خودش را حدود ساعت ۹ امروز صبح آغاز کرد. عملیاتی که ناسا دقایقی پیش اعلام کرده با موفقیت به پایان رسیده است.


_62058588_62058587_narenji.jpg

این گران ترین ماشین رهروی ساخت بشر است و ناسا حدود ۲.۵ میلیارد دلار صرف آن کرده و دو سال گذشته را مشغول ساخت و آزمایش این ماشین بوده است.

بد نیست بدانید تا اینجا تقریبا دو سوم ماموریت های به سوی مریخ با شکست مواجه شده اند. قرار بود سرعت Curiosity از ۲۰ هزار کیلومتر در ساعت به ۱ متر در ثانیه کاهش پیدا کند تا فرودی موفقیت آمیز داشته باشد.

این ماشین دارای یک ژنراتور داخلی است که از پلوتونیوم انرژی لازم را تهیه می کند و همین سبب می شود که ماشین ناسا بتواند تا ۱۴ سال آینده روی مریخ به تحقیق و گردش بپردازد. در کنار آن میزان تجهیزات علمی و تحقیقاتی این ماشین نسبت به مدل های قبلی که روی مریخ بوده اند بیش از ۱۰ برابر شده است.

این ماشین دارای ابزارهای مختلفی برای حفاری و نمونه برداری است و در کنار آن به آزمایشگاه های شیمیایی برای بررسی ترکیبات مختلف مجهز است.


673161main_malin-4-466_narenji.jpg

به خاطر فاصله ۲۵۰ میلیون کیلومتری با زمین، هر گونه سیگنال ارتباطی بین این ماشین و زمین با ۱۳ دقیقه تاخیر منتقل می شود به همین خاطر تیم کنترل ناسا می دانست زمانی که نخستین سیگنال را دریافت می کند در واقع یا فرود با موفقیت انجام شده یا اینکه رهرو سقوط کرده و از بین رفته است. به همین خاطر آدام استیزنر سرپرست تیم فرود گفته بود:من دیشب راحت از تمام شب های چند سال گذشته خوابیده ام. چون می دانم هر کاری که باید انجام می داده ایم را انجام داده ایم و فقط باید منتظر بمانیم تا ببینیم چه چیزی رخ خواهد داد.

خوشبختانه Curiosity با موفقیت به مریخ رسیده و حالا می توانیم منتظر نتایج این ماموریت بزرگ باشیم.

نوشته شده در 18 مرداد 1391برچسب:,| ساعت 2:48| توسط حسین رستمی زاده|

تبلت گلکسی نوت 10.1 محصولی جدید از خانواده «نوت» است که همراه با قلم ارایه می شود. امروز سامسونگ تاریخ ورود به بازار این تبلت را اعلام کرد و اگر می خواهید یک تبلت ۱۰ اینچی همراه با قلم داشته باشید، می توانید از همین ماه میلادی و از چند روز دیگر منتظر ورود اش به بازار باشید.

این تبلت با سه مدل ارتباطی به بازار ارایه می شود. مدل وای-فای و مدل 3G از همین ماه وارد بازار خواهد شد و مدل LTE تا پایان سال جاری میلادی به بازار می آید.

این تبلت دارای پردازشگر 1.4GHz چهار هسته ای و ۲ گیگابایت رم است و این شرکت می گوید تبلت اش را برای کارهای سنگین و کارایی بالا طراحی کرده است. یک دوربین ۵ مگاپیکسلی در عقب و دوربینی ۱.۹ مگاپیکسلی نیز در جلو قرار گرفته است.


Note 10.1 Ad_narenji.jpg

این تبلت دارای امکانی به نام Multiscreen است که به شما اجازه می دهد دو اپلیکیشن را در دو سوی نمایشگر به صورت همزمان اجرا و با آنها کار نمایید. برای مثال در نیمی از نمایشگر وب گردی کنید و در طرف دیگر یادداشت برداری کنید.

هنوز قیمت رسمی این تبلت اعلام نشده اما سامسونگ امیدوار است با سخت افزار قدرتمند و امکانات منحصر به فرد برای کاربران حرفه ای، افراد زیادی را برای خرید Galaxy Note 10.1 ترغیب کند.

نوشته شده در 18 مرداد 1391برچسب:,| ساعت 2:48| توسط حسین رستمی زاده|

مطمئنا با دوربین گوشی اندرویدی تان عکس های زیادی گرفته اید. اما اگر تصادفا یکی از عکس های خود را پاک کنید چگونه آن را بر میگردانید؟

بهترین راه این است که نرم افزار رایگان DiskDigger را روی گوشی خود نصب کرده و به راحتی به عکس های پاک شده خودتان دسترسی دوباره پیدا کنید. با نصب DiskDigger دیگر لازم نیست حافظه گوشیتان را ریکاوری کنید.

این نرم افزار قبلا برای ویندوز وجود داشت اما مدتی است که نسخه اندرویدی آن نیز عرضه شده است. این نرم افزار درست مانند نسخه ویندوزی خود، تمام گوشی و یا پوشه های خاصی را برای پیدا کردن عکس هایی که به تازگی پاک شده اند، بررسی میکند. DiskDigger به خوبی یک ابزار ریکاوری قدرتمند عمل کرده و شانس دستیابی شما به عکس های از دست رفته تان را زیاد میکند.

اما توجه داشته باشید که حتما قبل از نصب این نرم افزار گوشی خود را روت کرده باشید. بعد از پیدا کردن عکس پاک شده، میتوانید آن را به گالری برگردانید، عکس را ایمیل کرده و یا مجددا پاک کنید.

ميتوانيد این نرم افزار را از بازار دانلود کنید. شما نرم افزار بهتری برای این کار سراغ دارید؟

نوشته شده در 18 مرداد 1391برچسب:,| ساعت 2:48| توسط حسین رستمی زاده|

سامسونگ روش جدیدی برای جذب مشتری های جدید به سوی تلفن های هوشمند اش آغاز کرده است. در برنامه جدید این شرکت که فعلا برای مدتی محدود در آمریکا اجرا می شود، در صورتی که یکی از تلفن های جدید این شرکت را بخرید و بعد از آن گوشی قدیمی تان را تحویل بدهید تا ۳۰۰ دلار از این شرکت دریافت خواهید کرد.

این برنامه برای خرید گوشی های Galaxy S III ، Galaxy S II و Galaxy Note اجرا می شود. اگر طی ۳۰ روز آینده یکی از این مدل ها را بخرید می توانید تلفن قدیمی تان را با پست به دفتر این شرکت ارسال کنید و در ازای آن سامسونگ برای شما یک چک با مبلغ مشخص شده ارسال خواهد کرد.

بر این اساس، در ازای ارسال آیفون 4S مدل ۶۴ گیگابایتی یک چک ۳۰۰ دلاری دریافت می کنید و برای مدل ۳۲ گیگابایتی ۲۳۰ دلار پرداخت می شود و برای مدل ۱۶ گیگابایتی نیز ۲۱۵ دلار از سامسونگ دریافت می کنید.

در صورت تحویل گوشی هایی مانند HTC Desire S و Motorola Droid Bionic نیز به ترتیب مبلغ ۳۰ دلار و ۸۵ دلار دریافت خواهید کرد.

این هم یک روش متفاوت بازاریابی است که خریدن تلفن های ساخت شرکت های رقیب را هدف گرفته است.

نوشته شده در 18 مرداد 1391برچسب:,| ساعت 2:48| توسط حسین رستمی زاده|

می دانید که نوکیا در حال حاضر در فروش تلفن های جدید اش آنقدرها موفق عمل نکرده. برای مثال این شرکت در سه ماه گذشته تنها ۶۰۰ هزار تلفن در آمریکای شمالی به فروش رسانده که نسبت به مدت گذشته رشد محسوسی هم نداشته است. اما این شرکت به زودی یک بار دیگر شانس خودش را در بازار امتحان خواهد کرد.

استفان الوپ مدیرعامل نوکیا است که حدود ۲ سال پیش از مایکروسافت به این شرکت رفت و بعد از آن ارتباط ویژه ای بین این دو شرکت برقرار شد. حالا نوکیا قصد دارد ماه آینده میلادی با معرفی نخستین تلفن با سیستم عامل ویندوز فون 8 بار دیگر به مسیر رقابت برگردد.

این معرفی به احتمال زیاد در مراسم Nokia World خواهد بود و گفته می شود که فروش تلفن های جدید پیش از تعطیلات پایان سال میلادی آغاز خواهد شد.

از زمان معرفی آیفون در سال ۲۰۰۷ و حرکت دیگر شرکت های رقیب، نوکیا بیش از ۹۰ درصد از بازار اش را از دست داده. و هم اکنون بیش از ۱۵ ماه متوالی است که این شرکت در حال ضرر دهی است.

اما این شرکت امید زیادی دارد که سیستم عامل ویندوز فون 8 روح تازه ای در کالبداش بدمد و بتواند در سال آینده میلادی به رقابت جدی با اندروید و آی او اس بپردازد. بعضی ها هم معتقد اند که این شرکت باید استراتژی کاری اش را تغییر داده و علاوه بر ساخت تلفن های ویندوز فون، با گوگل هم همکاری اش را آغاز کند تا بتواند تلفن های اندرویدی هم به بازار عرضه کند. نظر شما در این مورد چیست؟

نوشته شده در 18 مرداد 1391برچسب:,| ساعت 2:48| توسط حسین رستمی زاده|

ben-silbermann-pinterest

استارت آپ ها و شرکت های زیادی در دنیا هستند که توسط جوان های کمتر از ۳۰ سال بنا نهاده شده اند. در میان آنها، برخی توانسته اند در طی زمان فعالیت شان به ارزش میلیاردی برسند. این رویا که قبل از ۳۰ سالگی شرکت خودتان را راه اندازی کرده و آن را به درآمد میلیاردی برسانید، بسیار جذاب و شیرین است. اما این موفقیت ها در دنیای تکنولوژی، شاید عجیب به نظر برسند. در ادامه مطلب با ۹ جوان موفق در عرصه شرکت های نوپای تکنولوژی آشنا می شوید.


Ben Silbermann

ben-silbermann-left-google-to-start-a-company-after-a-few-false-starts-he-landed-on-pinterest-a-photo-collection-company-that-is-now-valued-at-15-billion.jpeg

سیلبرمن جوانی ۲۹ ساله است که گوگل را ترک کرد و بعد از چند کار ناموفق، به همراه شریک ۲۹ ساله اش Evan Sharp، Pinterest را راه اندازی کردند. سایتی که تقریباً همه می شناسیم و قبلا در نارنجی در موردش صحبت کرده ایم . کلکسیونی از تصاویر مختلف که به سرعت محبوب شد و ماهیانه نزدیک به ۲۰ میلیون بازدید دارد. 
در حال حاضر ارزش پینترست نزدیک به یک و نیم میلیارد دلار تخمین زده می شود.


Kevin Systrom

2-years-after-founding-instagram-kevin-systroms-app-now-has-80-million-users-he-sold-it-to-facebook-in-april-for-1-billion.jpeg

کوین سیستروم دو سال قبل در ۲۵ سالگی با همکاری Mike Krieger اینستاگرام را پایه گذاری کردند. آنها در زمانی کمتر از دو سال، بیش از ۸۰ میلیون کاربر فعال در شبکه اجتماعی مبتنی بر تصویر خود داشتند. و همان طور که احتمالاً می دانید، آوریل سال جاری میلادی، فیسبوک، اینستاگرام را به قیمت یک میلیارد دلار خریداری کرد.

Drew Houston

drew-houston-launched-dropbox-at-y-combinator-demo-day-now-the-file-sharing-and-storing-company-is-worth-4-billion.jpeg

سال ۲۰۰۷ درو هوستون ۲۹ ساله به همراه آرش فردوسی دراپ باکس را که یک پروژه دانشگاهی در MIT بود راه اندازی کردند. اکنون دراپ باکس از بزرگترین سرویس های اشتراک و نگهداری ابری داده ها است. سال گذشته اپل قصد خرید دراپ باکس را داشت. اما هوستون تصمیم به نگه داشتن کسب و کارشان گرفت. در حال حاضر دراپ باکس ۴ میلیارد دلار ارزش دارد.


Aaron Levie

aaron-levie-founded-a-dropbox-competitor-box-in-2006-last-week-it-raised-125-million-at-a-13-billion-valuation.jpeg

آرون ۲۷ ساله در راستای یک طرح، نسخه آزمایشی Box را در سال ۲۰۰۵ ارائه کرد و در ۲۰۰۶ آن را به صورت عمومی عرضه کرد. حال پس از شش سال، ارزش Box . net به ۱٫۲ میلیارد دلار رسیده است.


Brian Chesky

brian-chesky-is-only-29-but-he-runs-the-peer-to-peer-apartment-rental-site-airbnb-which-is-worth-12-billion.jpeg

برایان چسکی ۲۹ ساله در کنار Joe Gebbia و Nathan Blecharrczyk در سال ۲۰۰۸ Airbnb را که شبکه ای مجازی برای اجاره آپارتمان است را راه اندازی کردند. Airbnb حالا پس از گذشت ۴ سال به یک شرکت ۱٫۲ میلیاردی تبدیل شده است.


Mark Zuckerberg

mark-zuckerberg-is-one-of-the-youngest-billionaires-in-the-world-second-only-to-his-facebook-cofounder-dustin-moskovitz.jpeg

در سال ۲۰۰۴ مارک زاکربرگ فیسبوک را به عنوان شبکه ای برای برقراری ارتباط بین دانشجویان دانشگاه هاروارد در خوابگاه دانشگاه راه اندازی کرد. فیسبوک به سرعت رشد کرده و تابستان امسال به بیش از ۹۰۰ میلیون کاربر فعال رسیده است. حالا زاکربرگ ۲۸ ساله جوان ترین میلیاردر دنیاست و ارزش شبکه اجتماعی او چند ده میلیارد دلار است.


Andrew Mason

andrew-mason-was-30-when-google-offered-him-6-billion-for-groupon.jpeg

در سال ۲۰۰۸ اندرو مِیسون Groupon را از صفر راه انداخت و ظرف دو سال گوگل آن را (وقتی که او سی ساله بود) ۶ میلیارد دلار خریداری کرد.


David Karp

david-karp-founded-tumblr-when-he-was-21-now-its-worth-nearly-1-billion.png

در سال ۲۰۰۷ دیوید کارپ در ۲۱ سالگی تامبلر را بنا نهاد. حال پس از پنج سال دیوید ۲۶ ساله صاحب یک شبکه وبلاگی ۱ میلیارد دلاری است که صفحات آن ماهیانه ۱۵ میلیارد بار بازدید می شوند.


Adam D'Angelo

bonus-adam-dangelo-was-facebooks-first-cto-his-company-quora-is-worth-400-million-but-it-has-reportedly-turned-down-1-billion-offers.jpeg

آدام ۲۷ ساله که همکلاسی مارک زاکربرگ و مدیر فنی فیسبوک نیز بوده است، پس از خروج از فیسبوک، سایت Quora را که شبکه ای برای پرسش و پاسخ بین کاربران در حوزه های مختلف بود، راه اندازی کرد. کورا در حال حاضر حداقل ۴۰۰ میلیون دلار ارزش دارد.

نوشته شده در 18 مرداد 1391برچسب:,| ساعت 2:48| توسط حسین رستمی زاده|

در آموزش زیر نحوه اکتیو کردن ویندوز ۷ را توضیح می دهم که می توان آنرا برای اکتیو کردن ویندوزهای ویستا و سرور 2008/2008R2 استفاده کرد.لینک دانلود فایلها در انتهای مقاله به همراه PDF این آموزش قرار دارد.

۱- اکتیویتور Windows Loader:

ویندوز 7 گردو به صورت خودکار در حین نصب اکتیو می‌شود. تنها ممکن است در بعضی از مدلهای نوت بوک به صورت خودکار، ویندوز فعال نشود که باید با استفاده از اکتیویتورها آن را اکتیو نمایید. شما می توانید از قسمتControl Panel >> System اکتیو بودن ویندوز خود را چک نمایید.

در صورتی که ویندوز شما اکتیو نبود می توانید از Windows Loader طبق مراحل زیر برای اکتیو نمودن ویندوز خود استفاده نمایید.Windows Loader یکی از قویترین و استانداردترین اکتیویتورهای موجود برای اکتیو کردن ویندوز است و بعد از استفاده از آن و اکتیو کردن ویندوز قادرید حتی ویندوز را آپدیت نمایید.ما همیشه آخرین نسخه این اکتیویتور محبوب را در سایت قرار می دهیم که می توانید آنرا از آدرسهای www.gerdoo.net و انجمن گردو به آدرس forum.gerdoo.net نیز دریافت نمایید.

مراحل اکتیو کردن با استفاده از Windows Loader:

1-      فایل مربوطه را دانلود کرده و آنرا با استفاده از برنامه‌ای همانند WinRAR از حالت فشرده خارج نمایید.پسورد فایل gerdoo.net است.

2-     فایل  Windows Loader.exe را اجرا نمایید.

3-     بر روی دکمه Install کلیک نمایید.

 

4-     منتظر بمانید تا مراحل نصب کامل شود.

5-     پس از اتمام مراحل نصب بر روی دکمه Restart کلیک نموده تا سیستم دوباره راه اندازی شود.

 

اگر بعد از نصب اکتیویتور، ویندوز همچنان اکتیو نبود، در قسمت search تایپ کنید cmd تا پنجره داس باز شود. دستور زیر را  در پنجره داس تایپ کنید و دکمه Enter را بزنید. سیستم را ریستارت نمایید.


تایپ کنید و دکمه Enter را بزنید. سیستم را ریستارت نمایید.

·        slmgr -rearm

 بالا نیامدن ویندوز ۷ بعد از اجرای اکتیویتور :

روی بعضی از سیستمها اگر شما اکتیویتور را بعد از نصب ویندوز 7 استفاده نمایید، ممکن است دیگر سیستم بالا نیاید که به خاطر سازگار نبودن اکتیویتور با بایوس سیستم شماست. برای حل این مشکل از روش زیر استفاده نمایید و بعد از درست شدن ویندوز با اکتیویتور دیگری تست نمایید :

1- دستگاه را با دی وی دی ویندوز 7 بوت نمایید.

2- گزینه “Repair your computer” را انتخاب نمایید.

3- Command Prompt را باز نمایید و در آن دستور زیر را تایپ نمایید  :

·        bootsect.exe /nt60 c:

4- سیستم را بوت نمایید. اگر مجددا مشکل داشتید دوباره مراحل 1 تا 3 را تست نمایید و به جای دستور بالا از دستور زیر استفاده نمایید :

·        bootsect.exe /nt60 all

 ۲-اکتیویتور RemoveWAT :

در بعضی از سیستمها ممکن است بنابه دلایلی همانند ناسازگاری سخت افزار و بایوس سیستم با اکتیویتورها، ویندوز اکتیو نشود.در این صورت تنها راه، استفاده از RemoveWAT است.این برنامه کل سیستم اکتیویتور ویندوز را غیرفعال میکند بنابراین بعد از استفاده از آن عملا شما در Control Panel >> System قسمت اکتیویشن را نخواهید دید.این روش در مواقعی که هیچ کدام از اکتیویتورها ویندوز شما را اکتیو نکرده است بسیار مفید خواهد بود.امکان برگرداندن سیستم به حالت اولیه بعد از استفاده از این برنامه هم وجود دارد که در ادامه توضیح داده می‌شود.

1-      فایل مربوطه را دانلود کرده و آنرا با استفاده از برنامه‌ای همانند WinRAR از حالت فشرده خارج نمایید.پسورد فایل gerdoo.net است.

2-   فایل RemoveWAT.exe را بر روی هارد خود کپی نموده و اجرا نمایید.

3-   بر روی دکمه Remove WAT کلیک نمایید.

4-   بر روی دکمه Ok کلیک نموده تا مراحل نصب کامل شود.

5-   منتظر بمانید تا مراحل نصب کامل شود.

6-   پس از اتمام مراحل نصب بر روی دکمه Ok کلیک نموده تا سیستم دوباره راه اندازی شود.

استفاده از این برنامه، قسمت مربوط به اکتیویشن ویندوز را حذف نموده و ویندوز شما را اکتیو می نماید.

حذف برنامه RemoveWAT و برگرداندن سیستم به حالت اول:

1-   فایل RemoveWAT.exe را بر روی هارد خود کپی نموده و اجرا نمایید.

2-   بر روی دکمه Restore WAT کلیک نمایید.

3-   بر روی دکمه Ok کلیک نموده تا مراحل نصب کامل شود.

4-   منتظر بمانید تا مراحل حذف برنامه کامل شود.

5-   پس از اتمام مراحل بر روی دکمه Ok کلیک نموده تا سیستم دوباره راه اندازی شود.

با اجرای این مراحل برنامه RemoveWAT از روی سیستم شما حذف شده و قسمت مربوط به اکتیویشن ویندوز دوباره قابل مشاهده می گردد. در صورتی که ویندوز شما اکتیو نیست می توانید از اکتیویتور دیگری استفاده نمایید.



نوشته شده در 18 مرداد 1391برچسب:,| ساعت 2:48| توسط حسین رستمی زاده|



Username:TRIAL-70449252
Password:uakaj5k688

Username:TRIAL-70449257
Password:kss87k7r3c

Username:TRIAL-70449261
Password:25s3u8t653

Username:TRIAL-70449278
Password:6pu4m423x4

Username:TRIAL-70449288
Password:nrb2v288hb

Username:TRIAL-70449311
Password:pdtaf8p8t3

Username:TRIAL-70449324
Password:sbh8krab7j

Username:TRIAL-70449328
Password:6mh38evp88

Username:TRIAL-70463769
Password:5br6b4jcec

Username:TRIAL-70463770
Password:xsju65ttpr

Username:TRIAL-70463784
Password:dud28fd6sn

Username:TRIAL-70463791
Password:nat2pjbmb4

Username:TRIAL-70463798
Password:me4t7uax62

Username:TRIAL-70463804
Password:r6hxt5urnj

Username:TRIAL-70463811
Password:3hxxb7t87x

Username:TRIAL-70463822
Password:vrk3jv4mhk

Username:TRIAL-70463818
Password:2p6sshrh3u

Username:TRIAL-70463838
Password:hhf3h5vmkc

Username:TRIAL-70463849
Password:jd52mnfpvu

Username:TRIAL-70463859
Password:dmr4vdp58h

Username:TRIAL-70463865
Password:hb77hmbvr4
نوشته شده در 18 مرداد 1391برچسب:,| ساعت 2:48| توسط حسین رستمی زاده|

عجایبی از اهرام مصر


::ادامه مطلب::
نوشته شده در یک شنبه 15 مرداد 1391برچسب:,| ساعت 2:49| توسط حسین رستمی زاده|

در اکثر ساحل ها چیزی به نام جریان شکافنده ایجاد میشود که حتی میانگین سرعت آن از سرعت قهرمانان المپیک نیز بیشتر است و به همین خاطر بسیاری از قربانیان دریا افراد متبحر و شناگران حرفه ای هستند اما دریا آنها را واقعا میبلعد

شنا در دریا هرگز مشابه شنا در استخر نیست و علاوه بر دانستن فن شنا و داشتن مهارت زیاد، باید ویژگیها و عملکرد آب دریا را نیز شناخت.

به گزارش  پزشکان بدون مرز، جریانهای شکافنده یا به قول گیلانی ها “به در بر”به خاطر وجود دو منطقه کم عمق در بین منصقه عمیق تر پیش می آیدو نتیجه این وضعیت این است که جریان آن قسمت از آب به سمت ساحل نیست و هرچه در این جریان شنا کنی به جلو (ساحل) نمی روی و خسته خواهی شد. برای رهایی از این وضعیت باید به صورت افقی به راست یا به چپ شنا کنید تا از جریان شکافی خارج شده و بعد به سمت ساحل شنا کنید.
 
آب شور دریا در صورت برخورد با چشم، سوزش چشمی دردناکی ایجاد می‌کند و تمرکز شناگر را کاملاً از بین برده و او را در یافتن مسیر ساحل ناتوان می‌کند. در صورت ورود آب دریا به نای و ریه فرد، سرفه‌های شدیدی ایجاد می‌شود که عملاً شنا کردن را غیرممکن ساخته و شناگر کاملاً مستأصل می‌شود. ضربات امواج دریا، فرد را با خود به این سو و آن سو برده، تمام توان و انرژی وی را مستهلک می‌کنند. گل‌آلود بودن آبهای ساحلی دریای خزر موجب می‌شود که حتی با عینک شنا هم نتوان در زیر آب چیز زیادی مشاهده کرد و مثلاً ناحیه کم‌عمق را از عمیق تشخیص داده یا فرد در حال غرق شدن را در زیر آب یافت. فردی که در چنین شرایطی به دام افتد، بسیار دشوار بتواند خود را از مهلکه نجات دهد. ضمناً مطابق یک اصل، برای شنای افراد بالغ در آبهای دریایی با عمق بیش از یک و نیم متر، نه تنها آنها باید فنون شنا را به خوبی بدانند بلکه لازم است به توان فیزیکی و استقامات بدنی بالای خود نیز اطمینان داشته باشند. حتی با وجود مهارت بالا و توان بدنی فوق‌العاده، هنوز هم دریا جای امنی برای شنا نیست، چراکه:

جریان‌های ساحلی ( شکافنده مرگبار ) از عمده دلایل مرگ شناگران حرفه‌ای می‌باشند.

امواج دریا با حرکت به سمت ساحل همواره حجم زیادی از آب را به طرف خشکی منتقل می‌کنند. این حجم وسیع از آب می‌باید دوباره به داخل دریا برگردد و برای این منظور در نقاطی از ساحل، به صورت تقریباً غیر قابل پیش‌بینی، درون آب دریا آب‌راهه‌هایی به طرف دریا ایجاد می‌شود که در آن آب با سرعت زیادی بر خلاف جهت امواج (یعنی از سمت ساحل به سمت دریا) جریان می‌یابد. این جریانها کاملاً از امواج آب متفاوت بوده و به آنها جریانهای ساحلی، جریانهای شکافنده (Rip Currents)، یا جریانهای مرگبار گفته می‌شود که در بسیاری نقاط جهان و بویژه در سواحل دریای خزر، تلفات جانی بسیاری را به بار می‌آورند.
 

جریان شکافنده از بالا شبیه یک بادبزن دستی است که دسته آن به سمت ساحل، و دهانه آن به سمت دریا می‌باشد. دسته این بادبزن بیشترین قدرت را دارد و صرف‌نظر از اینکه شناگر چقدر شنا بلد است یا چقدر توان جسمی دارد، عملاً برگشت وی به سمت ساحل را غیر ممکن ساخته، او را سریعاً با خود به داخل دریا می‌کشاند. برای درک بهتری از قدرت این جریان باید گفت که سرعت این جریان معمولاً از رکورد سرعت شنای المپیک نیز بالاتر است؛ بدین معنی که حتی بهترین قهرمان شنای المپیک نیز نمی‌تواند بر خلاف آن شنا کرده و به طرف ساحل برگردد. عرض جریان شکافنده بین ۳ تا بیش از ۶۰ متر، و طول آن به داخل دریا بسیار متفاوت است (گاهی فقط در ناحیۀ شکسته شدن امواج یا همان محلی که موج فرو ریخته و کف سفید رنگ تشکیل می‌دهد بوده، گاهی نیز تا ده‌ها متر به داخل دریا کشیده می‌شود).

علائم جریان شکافنده

 
تشخیص زمان تشکیل جریان شکافنده برای افراد عادی دشوار است. در بسیاری موارد دیده شده که افراد بسیاری در دریا مشغول شنا کردن بوده، همه چیز عادی و خوشآیند به نظر می‌رسد، اما در همین بین یک نفر در میان جریان شکافنده به سادگی و بی‌سروصدا غرق می‌شود. لذا جریان شکافنده الزاماً مختص دریاهای طوفانی و مناطق پرخطر نیست. مواقعی که دریا موّاج است، احتمال تشکیل جریان‌های شکافنده بسیار زیاد است. لذا در این شرایط نباید وارد آب دریا شد و بهترین کار این است که شنا را به زمانی دیگر موکول کرد و از زیبایی‌های ساحل لذت برد. توجه داشته باشید که جریانهای شکافنده در تمام دریاها، دریاچه‌ها و اقیانوس‌ها می‌توانند رخ دهند. برخی نشانه‌های قابل رؤیت جریان‌های شکافنده عبارتند از:

- آب در محل جریان شکافنده آرام و بدون موج است.

- رنگ آب در محل جریان شکافنده با بقیه نقاط تفاوت دارد (شکل‌های بالا).

- خطی از آب کف آلود، خزه یا زباله در محل جریان شکافنده به سمت دریا حرکت می‌کنند.

- امواجی که به سمت ساحل می‌آیند، در محل جریان شکافنده دچار شکست می‌شوند.

- در بسیاری از نقاط در سواحل گیلان و مازندران ساحل ماسه‌ای است. در ساحل ماسه‌ای علایمی شبیه اشکال هلالی وجود دارد. نوک هلال جایی است که جریان شکافنده تشکیل می شود.

 
روش فرار از جریان شکافنده

چنانچه درون یک جریان شکافنده گرفتار شدید، نخست آرامش خود را حفظ کنید. دوم اینکه هرگز، هرگز و هرگز بر خلاف جریان شکافنده و به سمت ساحل شنا نکنید. این اقدام مرگبار منجر به خسته شدن کامل شناگر شده و شناگر از رمق افتاده به راحتی غرق خواهد شد. در عوض خود را بر روی آب نگاه دارید؛ اکنون دو گزینه پیش روی شماست:

۱- اگر توان بدنی بالایی برای شنا دارید

الف- به صورت موازی با ساحل حرکت کرده و از مسیر جریان کاملاً خارج شوید و سپس به صورت مورب به سمت ساحل برگردید (شکل بالا را ببینید).

ب- یا اینکه برای خروج از جریان شکافنده، موازی با ساحل در عمق آب شنا کنید. در اعماق زیرین آب، جریان شکافنده قدرت کمتری دارد. لذا می‌توان به این طریق از مسیر جریان فرار کرده، آنگاه از آب عمیق به آرامی و به صورت مورب به سطح بازگشت و به صورت مورب به ساحل برگشت. دقت کنید که این روش نیازمند توانایی حبس نسبتاً طولانی تنفس می‌باشد.

۲- اگر توان بدنی معمولی دارید

هم جهت با جریان به سمت دریا حرکت کنید. معمولاً جریان پس از طی چندین متر تا چند ده متر، قدرت خود را از دست می‌دهد. در اینجا می‌توانید با صورت موازی با ساحل از جریان فرار کرده و پس از طی چندین متر و دور شدن از جریان، ابتدا نفس بگیرید، سپس تقاضای کمک کنید و بعد به صورت مورب به سمت ساحل برگردید. لازم به ذکر است که معمولاً دریا در خارج ناحیه شکست امواج آرام‌تر است. ناحیه شکست امواج، ناحیه‌ای است که موج در آنجا فرو ریخته و به رنگ کف سفید دیده می‌شود، و این ناحیه برای شناکردن مناسب نیست. بنابراین شناگری که بتواند خود را در در خارج ناحیه شکست امواج روی سطح آب نگاه دارد، از جریان شکافنده در امان خواهد بود (البته به طور کلی فاصله گرفتن زیاد از ساحل برای بیشتر شناگران به هیچ وجه قابل توصیه نیست).

در هر دو دسته افراد با توان بدنی بالا و با توان بدنی معمولی

اگر تشخیص دادید که کمکی به شما نخواهد رسید و باید با توان خود به طرف ساحل برگردید، همراه با امواج خود را به ساحل برسانید. هنگامی که امواج بزرگ به سمت شما می‌آیند، چند ثانیه نفس بگیرید و حدود یک متر زیر آب بروید تا از ضربه موج در امان بمانید. توجه داشته باشید که ممکن است دوباره درون جریان شکافنده دیگری گرفتار شوید. در این هنگام نیز شک نکرده و اجباراً همراه آن به سوی دریا برگردید، ولی مجدداً بر طبق اصول پیش‌گفته به سمت ساحل بازگشت کنید.

نوشته شده در شنبه 14 مرداد 1391برچسب:,| ساعت 15:2| توسط حسین رستمی زاده|

علاقه به کار و محیط آن از مسائل اصلی ایجاد انگیزه در افراد است، هرچه محیط کار شما آرامتر باشد بازدهی شما نیز بیشتر و بیشتر می شود و اگر شما کمی در محیط کارتان احساس نارضایتی بکنید مطمئنا آرامش شما سلب شده و دیگر از کار خود رضایت ندارید. در محیط کار شما با همکارانی رو به رو هستید که باعث آزار شما میشوند و مشکل اینجاست که نمیتوانید با آنها به صورت مستقیم در این مورد صحبت کنید. چگونه میتوانید این مشکلات را برطرف کنید؟

همه ما در محیط کارمان با این مشکلات دست و پنجه نرم میکنیم، پس بهتر است با خواندن ادامه مطلب راه حل بعضی از این مشکلات رایج را پیدا کنید.

نوشته شده در جمعه 13 مرداد 1391برچسب:,| ساعت 18:1| توسط حسین رستمی زاده|

کاملا مشخص است که LEDها آینده بسیار درخشانی دارند. و با توجه به تکامل تکنولوژی، کم کم آنها را در مکان ها و شکل هایی جدید می بینیم که قبل از این سابقه نداشته است. دیودها طول عمر بسیار بیشتر و نور کم مصرف تری را نسبت به دیگر منابع فراهم می آورند. و جدا از فواید تکنیکی، ال ای دی ها را بسیار راحت تر از لامپ های رشته ای و فلوئورسنت می توان در اشکال و فرم های غیر معمول به کار برد.

در ادامه مطلب با نارنجی همراه باشید تا به برخی از طرح های عجیب و غریب لامپ های ال ای دی نگاهی بیاندازیم.


Jake Dyson-001_narenji_ir.jpg

لامپ ال ای دی جک دایسون بر اساس ایده به حداکثر رساندن عمر نور لامپ ال ای دی طراحی شده است. گسترش طول پایه افقی و لوله مسی اطراف آن، تا حد ممکن حرارت تولیدی را از اجزاء لامپ دور می کند. حرارت عامل اصلی در کاهش عمر دیودها است. بخش دیگری از طراحی صنعتی خارق العاده این لامپ، امکان حرکت آزادانه آن در جهت های افقی و عمودی است.
عکس


switchlightingco-007_narenji_ir.jpg

وقتی شما جدیدترین تکنولوژی ها را در اختیار داشته باشید، چرا آنها را در فرم های آشنای قدیمی دوباره سازی نکنید؟ تغییر تکنولوژی لامپ های حبابی زیبای کنونی به LED، می تواند آینده ای کم مصرف تر، نورانی تر و البته آشنا را رقم زند. این لامپ ها می توانند در همان سرپیچ های استاندارد فعلی مورد استفاده قرار گرفته و به رقابت با لامپ های رشته ای بپردازند. استفاده از شکل و طرحی هم که برای مان آشنا باشد، امکان پذیرش تغییر را بسیار آسان تر می کند.
عکس


Rux_tree_Stickbulb_lamps-005_narenji_ir.jpg

آیا می توانید تصور کنید که دسته ای از لامپ های حبابی را به شکل این طرح درختی Rux لامپ های شرکت Stickbulb در آورید؟ هر فردی که از علاقه مندان طراحی های آینده نگرانه مبلمان باشد، حتما قدر این طرح های زاویه دار روشنایی را به خوبی می داند.
عکس


symtra_peter_stathis-008_narenji_ir.jpg

یکی از خوبی های لامپ ال ای دی آن است که شما می توانید تا حد زیادی ابزار روشنایی تان را مسطح و نازک تولید کنید و باز هم میزان نور کافی را در اختیار داشته باشید. لامپ Symtra که توسط Peter Stathis طراحی شده، شاید در تولید نهایی به نازکی ورقه کاغذ نباشد، اما صفحه های آن نشان می دهند که ال ای دی ها تا چه حد می توانند فشرده و کوچک شوند. و البته نور کافی را هم برای تان فراهم آورند.
عکس


Motion Lamp-004_narenji_ir.jpg

در برابر OLED، ال ای دی ها متعلق به عصر غارنشینی هستند. تکامل تکنولوژی منافع فراوانی را به همراه دارد. برای مثال می توان به امکان فرم دهی لامپ به شکل های بسیار منعطف اشاره کرد، که یکی از نمونه های آن توسط Gergo Kassai در لامپ Motion به نمایش در آمده است.
عکس


sunnan-ikea-006_narenji_ir.jpg

از آنجایی که ال ای دی ها به شکل قابل توجهی مصرفی کمتر از دیگر انواع لامپ دارند، یک پنل سلول خورشیدی می تواند راهی واقع گرایانه برای تامین نیروی آنها باشد. لامپ Sunnan ایکیا نمونه بسیار خوبی از یک لامپ خودکفا است. یک محصول با تکنولوژی پیشرفته برای مردم عادی.
عکس


lermaean_hydra-003_narenji_ir.jpg

Zwei21 لامپ را به اجزای ضروری آن محدود کرده است. و برای نگه داری آن از سیم های شبیه تار عنکبوت بهره گرفته است. و البته دو پریز سیار شبه لامپ، ظاهری مانند مار افسانه ای hydra به این ابزار می بخشد. اگر چه شاید تکنولوژی LED چندان خلاقانه مورد استفاده قرار نگرفته باشد، اما استفاده از بدنه مسی، یک نکته مثبت است که نشان از خوش ذوقی طراح دارد.
نوشته شده در جمعه 13 مرداد 1391برچسب:,| ساعت 18:1| توسط حسین رستمی زاده|

دقیقتر نگاه کنید و حدس بزنید چی میتونه باشه

برای فهمیدن این تکنولوژی جالب فقط کافیه روی ادامه مطلب کلیک کنید...


فکر می کنید اینها خودکارهای دوربین دار هستند؟

نه اینطور نیست

هیچ حدس دیگه ای ندارید؟

فکرتون به هیچ جا قد نمیده؟

خوب پس زیاد منتظرتون نمیگذاریم

آقایون و خانمها! تبریک میگم...!

شما به تکنولوژی آینده مینگرید... بله، درسته!

شما فقط چیزی رو دارید می بینید که در آینده، جایگزین کامپیوترهای شخصی شما خواهد شد

ببینید چطور کار میکنند:

در فرآیند کوچک کردن اندازه کامپیوترها، دانشمندان با استفاده از روش بلوتوث پیشرفت قابل ملاحظه ای کرده اند، شما میتوانید این محصول جدید را که به زودی عرضه خواهد شد، در جیبتان گذاشته و جابجا کنید.

این «ابزار قلمی»، هم صفحه نمایشگر و هم صفحه کلید را برای شما بر روی یک سطح صاف در جایی که میخواهید کار خود را انجام دهید بوجود می آورد تا بتوانید بطور خیلی معمولی با کامپیوتر خود کار کنید

حالا با این تفاسیر دیگه باید گفت :

خداحافظ لپ تاپ

نوشته شده در جمعه 13 مرداد 1391برچسب:,| ساعت 18:1| توسط حسین رستمی زاده|

http://www.gooyait.com/uploads/The-Ladies-of-ENIAC.jpg

نوشته شده در جمعه 13 مرداد 1391برچسب:,| ساعت 18:1| توسط حسین رستمی زاده|

جدیدترین تکنولوژی آرایش چشم

آیا دیگر نیاز به ساعتها وقت صرف کردن در آرایشگاههای زنانه را خواهید داشت ؟!

516f7f80266edd0d7653864a6075768e عکس های زیبا از جدیدترین تکنولوژی آرایش چشم

در صورتی که هر یک از عکس ها باز نشد بر روی آن راست کلیک کرده و گزینه Show Picture را بزنید.



7bc7311155303424a26330df4dc851a0 عکس های زیبا از جدیدترین تکنولوژی آرایش چشم



4036e8ee02cfb863d5a3d65e45a5df83 عکس های زیبا از جدیدترین تکنولوژی آرایش چشم


d9178cde481a01a3001570ac28b5e0c5 عکس های زیبا از جدیدترین تکنولوژی آرایش چشم

4036e8ee02cfb863d5a3d65e45a5df83 عکس های زیبا از جدیدترین تکنولوژی آرایش چشم

l

fcf13248ecdb65ac2fe0726dd35cbb15 عکس های زیبا از جدیدترین تکنولوژی آرایش چشم



4036e8ee02cfb863d5a3d65e45a5df83 عکس های زیبا از جدیدترین تکنولوژی آرایش چشم


fbe5e5195519279cf4e148140b34093f عکس های زیبا از جدیدترین تکنولوژی آرایش چشم


نوشته شده در جمعه 13 مرداد 1391برچسب:,| ساعت 18:1| توسط حسین رستمی زاده|

آی تی مگ-به شهادت آمار، فقط یک چهارم شاغلین حرفه‌های مربوط به کامپیوتر و ریاضیات، زن هستند. اما با این وجود در زمانه وب ۲٫۰، شمار زیادی از زنانی را می‌توان فهرست کرد که در دنیای اینترنت تأثیرگذار شده‌اند. fastcompany، در این زمینه فهرست جالبی منتشر کرده است:

۱- لیا کالور: لیا کالور ۲۵ ساله، یکی از مؤسسان شبکه اجتماعی Pownce است، این سایت که ژوئن ۲۰۰۷ راه‌اندازی شد و از ژانویه ۲۰۰۸، در دسترس عموم کاربران اینترنت قرار گرفته است، یک شبکه اجتماعی و یک سایت میکروبلاگینگ (سایت‌هایی مثل توییتر) است. به علاوه به کمک سایت Pownce، کاربران می‌توانند فایل‌های چندرسانه‌ای با حجم زیاد را به راحتی رد و بدل کنند.

جالب است بدانید که کالور به عنوان یک دانشجوی هنر، تا مدت‌ها هیچ دانشی از برنامه‌نویسی نداشت، اما از زمانی که مجبور شد یک کلاس ضروری برنامه‌نویسی را بگذراند، شیفته کامپیوتر و اینترنت شد. او که عقیده دارد سن کم مانعی برای شروع کردن یک شرکت نیست، سایت Pownce را با کمک دوستانش با زبان برنامه‌نویسی Python نوشته است.

وبلاگ خانم کالور

۲- راشمی سینها: راشمی سینها که PhD در دانش علوم عصبی شناختی از دانشگاه براون دارد، معتقد است که وب ۲٫۰، نسبت به دیگر شاخه‌های فناوری، جای مناسب‌تری برای فعالیت زنان است، به عقیده او، از آنجا که وب ۲٫۰ آمیزه‌ای از مسائل اجتماعی و فناوری است، زنان در آن می‌توانند به جایگاه مناسبی برسند.

راشی سینها، بعد از فارغ‌التحصیلی، مدتی به عنوان یک پژوهشگر در برکلی کار کرد. و بعد از آن در زمینه بهینه‌سازی موتورهای جستجوو سیستم‌های «توصیه» مطالعه کرد تا اینکه سرانجام سرویس اینترنتی SlideShare را راه‌اندازی کرد.

به کمک اسلایدشیر، کاربران بدون نیاز به برنامه‌های دسکتاپ آفیس یا برنامه‌های مشابه، می‌توانند، به صورت آنلاین اسلاید بسازند و آنها را با یکدیگر به اشتراک بگذارند.

وبلاگ راشمی سینها

۳- ماریسا مایر: ماریسا مایر در وب آدم شناخته‌شده‌ای است، او ۱۰ سال است که در گوگل کار می‌کند، سمت او معاونت بخش محصولات جستجو است. به علاوه او نقش زیادی در راه‌اندازی محصولات گوگل مثل جی‌میل، ارکات و iGoogle داشته است.

او که نخست در استنفورد شیمی و زیست‌شناسی می‌خواند با چرخشی در تحصیلات، در زمینه کامپیوتر و سیستم‌های «سمبلیک» تحصیل کرد و مدرک گرفت.

 

۴- دینا کاپلان: دینا کاپلان یکی از مؤسسان سایت blip.tv است. blip.tv، یک سایت اشتراک ویدئو است. خانم کاپلان که معتقد است، هنر شنیدن رمز موفقیت است، قبل از اشتغال در blip.tv مدتی در بخش اخبار شبکه MTV کار می‌کرد، مدتی هم گزارشگر NBC بود.

 

۵- مؤسسان سایت BlogHer: BlogHer جامعه آنلاین زنان وبلاگ‌نویس است. مؤسسان این سایت سه زن به نام‌های الیسا پیج، جوری دس جودینز و لیزا استون هستند. BlogHer علاوه بر اینکه به صورت آنلاین ۸ میلیون زن وبلاگ‌نویس را گردآورده، سالانه همایشی برگزار می‌کند که زنان در آن در مورد تجارب مختلف وبلاگ‌نویسی گفتگو می‌کنند و یکدیگر را به صورت آفلاین می‌بینند. تحصیلات اصلی پیچ، جوردنیز و استون، به ترتیب در تئاتر، ادبیات و علوم سیاسی بوده است.

 

۶- آریانا هافینگتون: Huffington Post که یک وبلاگ جمعی خبری متمایل به جناح چپ است، وبلاگی است که به وسیله «آریانا هافینگتون»، در سال ۲۰۰۵ راه‌اندازی شد و به زودی آنقدر توسعه پیدا کرد که روزنامه‌نویس‌ها و مشاهیر زیادی را جذب خود کرد. خبرهایی که که Huffington Post روی آنها تمرکز می‌کند، بسیار متنوعند: سیاست، اخبار سرگرم‌کننده، اقتصاد، رسانه‌ها، محیط زیست و …

 

سال‌های ۲۰۰۶ و ۲۰۰۷، این وبلاگ، عنوان بهترین وبلاگ سیاسی را کسب کرد، وبلاگی که آن قدر معتبر است که رقیب خبرگزاری‌های مشهور شده است.

آریانا هافینگتون با نام اصلی آریانا استاسینوپولوس در سال ۱۹۵۰ در یونان به دنیا آمد، در ۱۶ سالگی به انگلستان رفت و وارد دانشگاه کمبریج شد و در رشته اقتصاد فارغ‌التحصیل شد. سپس با لندن رفت و در آنجا مدتی با ستون‌نویس

سیاسی مشهوری به نام «برنادر لوین» زندگی کرد و در آنجا نخستین رمانش را نوشت. وی در سال ۱۹۸۰ به نیویورک رفت و در سال ۱۹۸۶ با میلیونر محافظه‌کار فعال در تجارت نفت به نام مایکل هافینگتون ازدواج کرد. در این سال‌ها او یک جمهوری‌خواه دو آنشه بود ولی افکار سیاسی‌اش در اواخر دهه ۹۰ تغییر اساسی کرد. او بعد از جدایی از همسرش، همچنان اسم خانوادگی او را حفظ کرد. در می ۲۰۰۵، او سایت Huffington Post را تأسیس کرد.

۷- سیان بانیستر: بر خلاف دیگر زنانی که تا اینجا معرفی شدند، سیان بانیستر، کسی است که تحصیلات چندانی ندارد او که دوره دبیرستان را هم به اتمام نرسانده است، سایت Zivity.com را با کمک چند شخص دیگر راه‌اندازی کرد، بدون اینکه تجربه قبلی در امور اقتصادی داشته باشد یا تحصیلات چندانی داشته باشد. این سایت بر معرفی مدل‌ها تمرکز دارد.

 

۸- جینا بیانچینی: جینا بیانچینی مؤسس و مدیر سایت شناخته‌شده «نینگ» است، سایتی که به هر کس اجازه می‌دهد، شبکه اجتماعی اختصاصی خودش را راه بیندازد. در حال حاضر حدود ۵۷۵ هزار شبکه اجتماعی در نینگ ساخته شده است و روزانه دو هزار شبکه بر شبکه‌های موجود در آن اضافه می‌شوند.بیناچینی در علوم سیاسی در استنفورد تحصیل کرده است.

 

۹- کاترینا فیک: چه کسی است که سایت فلیکر را نشناسد؟! پیش از فلیکر کاربران اینترنت برای اشتراک عکس‌ها مبجور بودند که عکس‌های جالب وی یا عکس‌های گرفته شده توسط خودشان را به هم میل کنند. تا اینکه در سال ۲۰۰۴، خانم فیک به همراه شوهرش، استیوارت باترفیلد، سایت فلیکر را بنا نهادند، سایتی که بعدا یاهو آن را به مبلغ ۳۵ میلیون دلار از این زوج خریداری کرد.

 

۱۰- منا ترات: بسیاری از وبلاگ‌نویس‌ها باید ممنون منا ترات و همسرش باشند، چون اگر این زوج شرکت سیکس اپارت را راه نمی‌انداختند و سیستم مدیریت محتوای «مووبل تایپ» را نمی‌نوشتند، داشتن یک وبلاگ کار چندان ساده‌ای نبود. شرکت سیکس اپارت محصولات دیگری مانند TypePad ، Vox  و LiveJournal هم دارد.

 

پیش از این در وبلاگم پستی در مورد سیکس اپارت و خانم منا ترات نوشته بودم.

کالیا هملین: کالیا هملین در زمینه سیستم‌های هویت در اینترنت OpenID کار می‌کند. همچنین او یکی از سازمان‌دهنده‌های سایت She’s Geeky است، سایتی که خانم‌های گیک را گرد هم می‌آورد.

نوشته شده در جمعه 13 مرداد 1391برچسب:,| ساعت 18:1| توسط حسین رستمی زاده|

یک روز بعد از اینکه مایکروسافت تایید کرد کار برنامه نویسی ویندوز 8 به پایان رسیده، شاهد لو رفتن آن در اینترنت بودیم. با وجود اینکه قرار است کاربران MSDN تازه در ۲۵ مرداد نسخه نهایی را دانلود کنند، اما همین الان نسخه نهایی ویندوز 8 به صورت غیرقانونی در اینترنت قابل دانلود است و در بسیاری از سایت های به اشتراک گذاری قرار گرفته است.

نسخه لو رفته N edition است که Windows Media Player را به همراه ندارد. مایکروسافت این نسخه را بعد از مسایل حقوقی و با دستور اتحادیه اروپا تولید کرده تا به صورت پیشفرض این نرم افزار را به همراه نداشته باشد.

نوشته شده در جمعه 13 مرداد 1391برچسب:,| ساعت 18:1| توسط حسین رستمی زاده|

به دروان داروهای دیجیتال خوش آمدید. چرا که اداره مواد غذایی و داروی آمریکا کاربرد نخستین سنسور الکترونیکی را تایید کرده که می تواند درون یک قرص جاسازی شود و اطلاعات را به بیرون بدن ارسال کند.

این سنسور ساخت شرکتی به نام Proteus و تقریبا به اندازه یک دانه کوچک ماسه است. اندازه بسیار ریز سبب می شود که این سنسور به راحتی امکان جاسازی درون قرص ها را داشته باشد.

وقتی قرص بلعیده شود، این سنسور درون معده با شیره گوارشی تماس پیدا می کند و یک واکنش شیمایی کوچک سبب می شود که انرژی الکتریکی لازم برای کارکرد آن فراهم شود. بعد از آن سنسور اطلاعاتی را به سطح بدن ارسال می کند و در آنجا یک مچ بند یا یک برچسب که روی شکم نصب شده، آنها را دریافت و ذخیره می کند و می تواند کار ارسال اطلاعات را به تلفن هوشمند انجام بدهد.


اما کاربرد این سنسور چیست؟ بررسی ها نشان می دهد که نیمی از بیماران داروهای خودشان را در زمان بندی مشخص شده مصرف نمی کنند. این سنسور کار ثبت زمان دقیق مصرف دارو را نشان می دهد و به پزشک اجازه می دهد تا با توجه به مصرف بیمار، داروی او را تنظیم کند. کاربرد مهم دیگر آن برای یادآوری جهت مصرف دقیق دارو های مهم است. تصورش را بکنید که تمام قرص ها آینده دارای چنین سنسوری باشند و دیگر تلفن شما بداند چه زمانی قرص تان را خورده اید و مصرف بعدی را به شما یادآوری کند.

اما همه چیز به ارسال یک سیگنال ساده خلاصه نمی شود. این سنسور برخی علایم حیاتی مهم مانند تعداد ضربان قلب را هم برای تلفن همراه شما ارسال می کند و این اطلاعات با تایید بیمار به دست پزشک می رسد.

شرکت سازنده هنوز در مورد قیمت این سنسورها اظهار نظر نکرده است اما می توان به ارزان بودن آنها امیدوار بود و احتمالا تا چند سال دیگر این سنسورها را در داروهای مختلفی خواهیم دید. آن موقع هنگام خریدن یک دارو، باید اپلیکیشن موبایل اش را هم دانلود کنید.

نوشته شده در جمعه 13 مرداد 1391برچسب:,| ساعت 18:1| توسط حسین رستمی زاده|

فکر می کنید که یک تیشرت به جز جنس مرغوب، رنگ خوب و طراحی زیبا، چه مشخصه و امکاناتی باید داشته باشد؟ نظرتان درباره تیشرتی که صفحه نمایش LED، دوربین، میکروفون، اسپیکر و شتاب سنج داشته و با تلفن هوشمندتان قابل کنترل است چیست؟ این ایده کلی و فکری است که در پس پلتفرم TshirtOS قرار دارد و همان طور که از ظاهرش پیداست، فعلا تنها یک طرح اولیه است و تا تجاری شدن فاصله فراوانی دارد.

این تیشرت می تواند توییت های دریافتی را نمایش دهد، موسیقی و کلیپ های ویدیویی را پخش کند و حتی پس از عکاسی، تصاویر را در اینستاگرام آپلود کند.

CuteCircuit که طراح این تیشرت است، می گوید هنوز همه چیز در حد یک محصول آزمایشی است، اما داشتن یک تیشرت هوشمند می تواند ایده ای بسیار جذاب برای مصرف کنندگان باشد. هنوز هیچ اطلاعاتی در خصوص مشخصات فنی و قیمت یا زمان عرضه این تیشرت اعلام نشده است. البته برخی حدس و گمان ها هم حاکی از نمایشی و تبلیغاتی بودن این حرکت هستند و احتمال عرضه چنین محصولی را بسیار کم می دانند.

به هر حال تا مشخص شدن موارد این چنینی، پیشنهاد می کنم تماشای ویدیوی جذاب این تی شرت را از دست ندهید.

نوشته شده در جمعه 13 مرداد 1391برچسب:,| ساعت 18:1| توسط حسین رستمی زاده|

اولین گزارش مالی سه ماهه سونی در سال ۲۰۱۲ نشان دهنده زیان ۳۱۲ میلیون دلاری این شرکت و چیزی فراتر از گمانه زنی های خوش بینانه او است. این شرکت طی سه ماه منتهی به ۳۰ ژوئن (۱۰ تیرماه) بیش از 19.2 میلیارد دلار فروش داشته که بخش مهمی از آن را مدیون برگشت سونی موبایل به آغوش خانواده بوده است.


در این مدت سونی ۱۴۳ میلیون دلار صرف باز سازماندهی بخش موبایل و دستگاه های ارتباطی خود کرده است. بخش کنسول های بازی سونی هم که پلی استیشن را تولید می کند، در این مدت با کاهش درآمد ۴۵ میلیون دلاری در فروش PSP و PS3 روبرو گشته است. البته گفته می شود فروش PS Vita بخشی از زیان های این قسمت از مجموعه عظیم سونی را جبران کرده است. گروه ابزارهای تصویری سونی اما خوش شانس تر از بقیه بوده و با فروش دوربین های کامپکت و DSLR حرفه ای، در این دوره سه ماهه به سود ۱۶۰ میلیون دلاری دست یافته است.

در بخش صنعت سرگرمی های خانگی، فروش تلویزیون های LCD این شرکت باز هم کاهش داشته و تخمین زده می شود که با زیان ۱۲۶ میلیون دلاری همراه بوده است. بخش فیلم و برنامه های تلویزیونی هم ۶۲ میلیون دلار ضرر داده است. البته نباید از خاطر برد که در این بازه زمانی سونی یک خرید 2.2 میلیارد دلاری هم داشته و شرکت پخش موسیقی EMI را از آن خود کرده است.

و سرانجام در بخش آلبوم های موسیقی، دو آلبوم جدید آشر و One Direction سود ۹۲ میلیون دلاری را برای سونی به ارمغان آورده اند. با این اوصاف، مثل اینکه برنامه استراتژی ONE مدیر عامل این شرکت به قوت خود باقی است و سونی امید دارد تا پایان مارس ۲۰۱۳ (پایان سال مالی خود) به سود 1.6 میلیارد دلاری دست یابد.
نوشته شده در جمعه 13 مرداد 1391برچسب:,| ساعت 18:1| توسط حسین رستمی زاده|















قالب جدید وبلاگ پيچك دات نت